Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Volvo For Life - 09.02.2015, 12:08:06

Otsikko: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Volvo For Life - 09.02.2015, 12:08:06
Joo elikkäs sellainen laatikko olisi käyttis ysissä nyt laitettu Tonin lastu simons putkisto ahtoa 0.7-0.85bar öljyt vaihdettu laatikkoon juuri huuhtelemalla vaihtaa nätisti eikä äännä vaikka ajettu jo 445tkm. Nyt kiinnostaisi tietää miten tätä laatikkoa saisi vahvistettua niin että kestäisi noin 250-270hp tehon manuaaliksi en ole laittamassa joten sen voi unohtaa heti alkuun :)
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: 855_T5R - 09.02.2015, 13:47:49
Ei kannata huolestua noilla virityksillä laatikon kestoa.. sulla leviää ennemmin muut paikat lu tuo aski. Väärinkäytöllä saa tosin kaikki paskaksi
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Volvo For Life - 09.02.2015, 14:27:00
Paljon mahdollista kaverilla ei kestänyt viikkoa sama aski kun oli ihan loppu. Käsitin että tämän virityksen kestää jotenkin mutta kun tuosta ruvetaan lisäämään löylyä niin ollaan keston rajoilla? Sen verran nyt ainakin pitää saada lisää voimaa että ei heti oo Deekut härkkimässä  ;D
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: janne81 - 09.02.2015, 15:19:31
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=108965

Siinä illaks lukemista, itse oon laittanu 6mm(1/4") jousia lyhyemmät tapit niin ei tule liian napakka.
Vakionahan tuo loota on hyvä mummoille kaupassa käyntiin, vai miten se meni..  :D
Kestoa lisää myös kunnollinen jäähdytys.
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Volvo For Life - 09.02.2015, 15:30:11
Paljon tuntuu olevan hyvää asiaa tuolla  :) eli jos vaikka laittaa 2mm lyhenmän pultin jousen sisään niin silloin on melko napakka vaihto? Se varmaankaan ei haittaa mutta rikkooko se sitten laatikkoa jotenkin :idiot2: Sitten se että pystyykö tuon tekemään nosturilla niin että ei irrota laatikkoa autosta ollenkaan?
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: jepajee - 09.02.2015, 17:03:18
Paljon tuntuu olevan hyvää asiaa tuolla  :) eli jos vaikka laittaa 2mm lyhenmän pultin jousen sisään niin silloin on melko napakka vaihto? Se varmaankaan ei haittaa mutta rikkooko se sitten laatikkoa jotenkin :idiot2: Sitten se että pystyykö tuon tekemään nosturilla niin että ei irrota laatikkoa autosta ollenkaan?

Helppo homma tehhä laatikko paikoillaanki, ainoo mikä itellä ahisti oli kickdown vaijerin takasinlaitto mutta kyllä se sinne meni. Ja onhan näitä aw71 ollu ihan 400hp vinomottien jälessäkki. Lisäks kestävyyttä voi lisätä ku nappaa sinne keulille kunnon öljyjäähyn laatikolle.
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Volvo For Life - 09.02.2015, 17:22:42
Okei pitää sellanen suorittaa kevään mittaan se jäähy on harkinnassa mutta tiiä sitten tarviiko kun ei rengasta olla polttamassa kuitenkaan  :)
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Veksi - 09.02.2015, 19:27:37
Okei pitää sellanen suorittaa kevään mittaan se jäähy on harkinnassa mutta tiiä sitten tarviiko kun ei rengasta olla polttamassa kuitenkaan  :)

Öljyn lisäjäähdytin on helpoin ja kustannustehokkain upgrade mitä voi automaattilaatikolle tehdä
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 18.02.2015, 20:24:21
Helppo homma tehhä laatikko paikoillaanki, ainoo mikä itellä ahisti oli kickdown vaijerin takasinlaitto mutta kyllä se sinne meni. Ja onhan näitä aw71 ollu ihan 400hp vinomottien jälessäkki. Lisäks kestävyyttä voi lisätä ku nappaa sinne keulille kunnon öljyjäähyn laatikolle.

En muistaakseni irrottanu kikkaria ollenkaan, kun tuon tein ::) jätin sen venttiilipöydän (tai miksi sitä nyt kukin haluaakin kutsua) roikkumaan kikkarin varaan ja otin ne männät yksitellen pois paineilmalla.

Lisää pitoja lootaan saa käyttämällä traktorin märkäjarruöljyjä ATF:n kaverina.
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: jepajee - 18.02.2015, 20:40:24
En muistaakseni irrottanu kikkaria ollenkaan, kun tuon tein ::) jätin sen venttiilipöydän (tai miksi sitä nyt kukin haluaakin kutsua) roikkumaan kikkarin varaan ja otin ne männät yksitellen pois paineilmalla.

Lisää pitoja lootaan saa käyttämällä traktorin märkäjarruöljyjä ATF:n kaverina.

Millasella suhteella oot käyttäny ja millasta öljyä. Niitäki kun on jokamerkillä paria erilaista.
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 18.02.2015, 21:05:28
Millasella suhteella oot käyttäny ja millasta öljyä. Niitäki kun on jokamerkillä paria erilaista.

Juu. Toi öljymaailma on maanpäällinen helvetti... Shell Donax TD 5W-30 on olluy luotettava kumppani kohta 10 vuotta, mutta sitäpä ei nykyään enää tehdä :'( Myyjät väittävät, että sen seuraaja on aivan sama neste, mutta kun kaivaa tarkemmat speksit niin käykin ilmi ettei ole...

Nyt olen siirtymässä Mobilfluid 426-märkäjarruöljyihin (tuoteselosteessa lukee, että ei saa käyttää henkilöautojen AT-laatikoissa ;D)

Suhde esim. 2/3 märkäjarruöljyä ja loput ATF Type F + tiraus Forte Automatic Transmission Treatmentia tai koko tilavuus märkäjarruöljyä ja muutama prosentti tilavuudesta Fortea.

Vähän tuntuman/värin mukaan olen mennyt. Kunhan neste nyt vähän punertaa niin ok :)
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: jepajee - 18.02.2015, 21:20:36
Juu. Toi öljymaailma on maanpäällinen helvetti... Shell Donax TD 5W-30 on olluy luotettava kumppani kohta 10 vuotta, mutta sitäpä ei nykyään enää tehdä :'( Myyjät väittävät, että sen seuraaja on aivan sama neste, mutta kun kaivaa tarkemmat speksit niin käykin ilmi ettei ole...

Nyt olen siirtymässä Mobilfluid 426-märkäjarruöljyihin (tuoteselosteessa lukee, että ei saa käyttää henkilöautojen AT-laatikoissa ;D)

Suhde esim. 2/3 märkäjarruöljyä ja loput ATF Type F + tiraus Forte Automatic Transmission Treatmentia tai koko tilavuus märkäjarruöljyä ja muutama prosentti tilavuudesta Fortea.

Vähän tuntuman/värin mukaan olen mennyt. Kunhan neste nyt vähän punertaa niin ok :)

Mitenhän toimis esim valtran transsimissioni? Kuitennii käytetään portaattomissaki ja roboteissa. Lisäks vielä hydrauliikassa...
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 18.02.2015, 21:32:18
Mitenhän toimis esim valtran transsimissioni? Kuitennii käytetään portaattomissaki ja roboteissa. Lisäks vielä hydrauliikassa...

Jos löydät siitä tuotekortin, jossa on tiheydet, viskositeetit yms. niin voinen arvella siitä jotakin ::)
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Veksi - 18.02.2015, 21:58:31
donax oli joku vuosi sitten edullisinta ATF mehua
60-70e 20litraa
Muistaakseni ei Dextron 3 luokitusta
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: jepajee - 18.02.2015, 22:08:06
Jos löydät siitä tuotekortin, jossa on tiheydet, viskositeetit yms. niin voinen arvella siitä jotakin ::)


https://agconet.agco.com.au/agconetTplProd11/PartsBlt/GGB13%20Material%20Safety%20Data%20Sheets%20%20%20-XV%20Valtrans%20XT60.doc.pdf (https://agconet.agco.com.au/agconetTplProd11/PartsBlt/GGB13%20Material%20Safety%20Data%20Sheets%20%20%20-XV%20Valtrans%20XT60.doc.pdf)

Riittäkö?
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Kari Grandi 240 - 18.02.2015, 22:28:03


https://agconet.agco.com.au/agconetTplProd11/PartsBlt/GGB13%20Material%20Safety%20Data%20Sheets%20%20%20-XV%20Valtrans%20XT60.doc.pdf (https://agconet.agco.com.au/agconetTplProd11/PartsBlt/GGB13%20Material%20Safety%20Data%20Sheets%20%20%20-XV%20Valtrans%20XT60.doc.pdf)

Riittäkö?

Kylmänä melkoisen viskoosia tavaraa, mutta uskaltaisin kyllä kaataa tuota laatikkoon. Laskee stallia n. 50rpm. Täysin yksinään en ehkä laittaisi lodjuun. Lisänä 50/50 ATF Type F tai ATF +4 tai sitten niitä Dexron II tai III-kuria, mikäli niitä nurkissa pyörii :)

Joo se Donax oli halpaa, jos löydät vielä sitä 5w-30 kamaa niin se toimii hyvin.
Otsikko: Vs: AW71L muokkaaminen
Kirjoitti: Tommi_K - 15.06.2023, 16:10:05
Moro!

Nyt on niin paljon virrannut vettä koko Suomen joissa, niin olisin kysynyt tämän päivän tiedoilla arvon jäseniltä:

Onko AW71L automaattilaatikkoon saatavana tänä päivänä vahvistussarjaa, jolla otsikon mukainen automaattilaatikko kestäisi 350Nm vääntöä?

-T