Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Lays - 13.01.2017, 11:18:45
-
Mitenkäs D24 esikammiot saa irtoamaan tuosta kannesta ja tarvitseeko edes olla irti, kun vie kannen koneistamolle, tiivistepinta siis plaanataan?
Ja siis eikös esikammiot ole ne, joihin suuttimet kierretään kiinni?
-
Ei irtoa. Mersulta ainakin löytyy kansia joista esikammiot pitää ottaa plaanaukseen irti mutta ei tästä.
-
No sitten, mutta mites nuo tyypilliset halkeamat venttiilien välissä, tossa on mulla nyt turbon kansi irti, kun on halkeillut palotilasta ja yksi esikammiokin on halki ja tilalle olisi menossa vaparin kansi, mutta venttiilien välit halkeillut aika pahasti.
Eli kuinka syvälle saa olla haljennut?
-
Niin syvälle ettei ole vielä läpi asti. Koeponnistus koneistamolla kertoo totuuden.
-
Juu, no menee todennäköisesti tuo varakansikin vaihtoon, seetit ruosteessa ja niiden koneistus, venttiilien ohjurien vaihto sekä plaanaus maksaa jo sen verran, ettei ole järkeä ruveta tuota kantta pelastamaan.
-
Mun auton kansi oikastiin juur varmuuden vuoks, siinä oli useampi esikammio halki ja sinne takasin se meni. Toki kannessa oli kaikki 0 halkeamaa, mutta toisaalta miksi se vasta 700tkm kohdilla miksikään olisikan mennyt ::)
-
Lainaanpa tätä topikkia, vaikka ongelmani onkin se, miten saan sen tulpan pysymään siellä paikallaan.
Eli se kannen reikä on laajentunut niin paljon, että se on ihan väljä reikäänsä.
Toki tuo kannentiiviste sitä toisesta reunasta kannattelee, mutta riittääkö se?
Mikään liima tuskin siellä kestää?