Carcom Oy  Ateho

Rover P6 3500 1973 "pikkuauto"

  • 82 Vastauksia
  • 20324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #60 : 21.07.2021, 21:10:51 »
Uusi diodisilta kolvattu paikoilleen ja taas Lucas lataa hienosti. AMP-mittarissa hyvä näyttö, yleismittari kertoo voltteja löytyvän 14.05 joka on täysin riittävä.
Ei ollut tällä kertaa kallis, eikä kovin vaikeakaan korjaus. Huomenna taas  :3/4 jättää sen:

EDIT: kaksi päivää toiminut, oletan että tuli kuntoon ja vanhat osat vain väsähtivät
« Viimeksi muokattu: 23.07.2021, 18:31:50 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #61 : 27.07.2021, 19:28:34 »
Pensapumppu taitaa olla laulamassa joutsenlauluaan, eilen jo kuulin kummaa sirinä/surinaa/kurinaa auton alta kun tulin ranchin portille. Tänään virkamies jaksoi mennä polvilleen kuuntelemaan ja niinhän se pumppu kurisee pohjassa...

Huomenna täytyy mennä Kisulla töihin kun on ohjelmassa virkamatka päiväseltään niin ei auta myöhästyä ainakaan turhan riskin vuoksi. Tottakai tuo hyytyisi välille juuri huomenna.  :buck2:

On se kumma, toinen kerta perättäin kun laitan tankin täyteen ja taas kenkkuillaan. Just oli laturilla heikotus ja nyt toi pumppu menetti luottamukseni.
Toisaalla uhosin jo esitteleväni VAG-kuvastoja näille jos huono käytös jatkuu.  >:D
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #62 : 27.07.2021, 21:31:34 »
Toisaalla uhosin jo esitteleväni VAG-kuvastoja näille jos huono käytös jatkuu.  >:D

Oppivat vaan vieläkin huonommiksi.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #63 : 31.07.2021, 15:58:46 »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #64 : 01.08.2021, 17:38:15 »
Kattelin tuon erään brittiherrasmiehen videoita (furiousdriving), ja törmäsin Rover P6:seen:
https://www.youtube.com/watch?v=e_txFWij3mI

Muistelin että jossakin oli samannäköinen auto, ja täällähän se oli. Onpa ollut varsin edistyksellinen ja erilainen auto aikoinaan. Muotoilu just sopivan röyhkeä. Kaikennäköistä vaihetta on näköjään tämänkin yksilön kanssa ollut, tsemppiä ylläpitoon!

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #65 : 01.08.2021, 22:40:37 »
Kiitos. Tämän kanssa on ihan kiva touhuta ja pitää asiallisessa kuosissa.
Positiivista sekin että tämä yksilö on jo pelastettu museoinnilta niin ei tarvi jännittää.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #66 : 06.08.2021, 19:25:40 »
30tkm täynnä.  :D
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #67 : 01.09.2021, 22:17:54 »
Tämäkin jäi huilimaan, katotaan jäikö jo kokonaan talviunille vai ajelisko vielä jotain reuhotusta välillä.
Hätä ei kuitenkaan ole suuri, V8:lla kaasutellaan menemään kuitenkin. Tonnin painavammalla keijukaisella.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #68 : 02.01.2022, 20:46:42 »
Auto ollut täysin huomiotta ajojen loppumisen jälkeen, ei ole oikein mitään jaksanut alkamaan. KäyttöWC Rangen kiukuttelujen aikoina tämä seisoi pihallakin mutta onneksi kelit eivät olleet kovinkaan pahoja, kuivia pakkaspäiviä paljon.

Innostuin tekemään jotain, aloitin pyyhkijöistä. Muuten toimii mutta tihku ei jaksa toimia yli 60kmh vauhdissa, tämä luultavasti sen vuoksi kun systeemissä väljää ja pyyhkijät eivät kovemmissa vauhdeissa palaudu ihan alas. Käpistelin koko installaation pöydälle ja aikani tutkittuani luulen löytäneeni vikakohdan, joka ei oletusarvoisesti ollutkaan kaapelin/pyyhkijöiden välitysten välissä vaan kaapelin pääte moottorin rattaaseen kytkeytyvässä päässä antoi periksi. Ensi hätään puristin päätteen tiukemmaksi kaapeliin, välys hävisi. Uusi kaapeli varmaankin tilattava jossain vaiheessa, ei ole edes kovin kallis mutta mennään nyt vanhalla aluksi ja tunnustellaan miten toimii.  :puavo:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #69 : 22.01.2022, 16:51:05 »
Pikkuauto joutui nyt pariksi päiväksi pihalle, otin Rangen pajaan kun siihen pitäisi vaihtaa stefa simpukan drop armin akselille.
Olipa hyvä pito kesärenkaalla, pajan edustan lumi ei ole tamppautunut vaan tarkoituksella jätetty hieman tuoretta kerrosta. Narskui vaan lumi renkaiden alla eikä edes yrittänyt sutaista, välillä on NIIN vaikeaa kun kevyt perä ja suht pirteä moottori...

Hittolainen kun rupes tekemään mieli jo huristelemaan.  8)


RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #70 : 24.07.2022, 16:41:12 »
Eipä tällä ole ajeltu, eikä edes katsastettu tälle kesälle. Pihalla vähän siirrelty edestakaisin.

Innostuin kuitenkin vaihtamaan bensapumpun, se kun rupesi taannoin kurisemaan aina välillä. Eräältä salaneuvokselta sain jo aiemmin yhden pumpun lahjoituksena mutta se todettiin silloin heti kokeiltaessa vuotavaksi -> romuun, ja ajelu jatkui vanhalla pumpulla. Sain sittemmin toisen ihan uudennäköisen pumpun mutta sen vaihto tyssäsi liitäntäongelmiin enkä jaksanut ajokaudella ruveta tunaamaan mitään.
Nyt kun ei ajeta niin tottakai ratkaisu löytyi ns. viidessä minuutissa ja pumppu vaihtui auton alle, kaik toimii ja pikku koeajolenkkikin tuli heitettyä salaa.
Startin solenoidi ei selvästi ole tykännyt toimettomuudesta vaan jätti startin hurisemaan toisella käynnistyksellä. Onneksi on pääkatkaisija, toistaiseksi ongelma korjaantui huumaavalla iskulla solenoidin kylkeen. Jos tuo rupeaa kenkkuilemaan niin tarviaa vaihtaa sekin.
Ihmettelin ruokapöydässä ääneen että olipa huono kun juurihan minä sen vaihdoin, mutta kohta tajusinkin että solenoidi vaihtui Rankun starttiin eikä tähän. Samat startit kaikissa noissa kun about sama konekkin. (Rover V8)  :2funny:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973
« Vastaus #71 : 11.11.2022, 17:44:58 »
Tämä katsastettu tänään ilman isompia huomioita. Pikkujuttuja inssin kanssa katsottiin ja totesin että talven aikana laitetaan kuntoon, ei vaikuta mopon ohjaukseen.
Neiti otti ensityypit tähän ja vähän oudolta kuulemma tuntui, pikku kasi jaksaa puskea tätä aika kivasti eteenpäin niin ei tarvi laatikolla käydä kokoaikaa ja pykälät voi latoa peräperää yykaakooneevii ja sitten vaan lotkotellaan eteenpäin.  S*
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973 "pikkuauto"
« Vastaus #72 : 14.04.2023, 20:52:46 »
Tämä avannut kauden tänään. Viime kesän ajelut meni piloille sikahintaisen polttoaineen vuoksi, josko tänä kesänä olis varaa ajella enemmän vaikka sikahintaista tuo bentsiini on edelleenkin.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973 "pikkuauto"
« Vastaus #73 : 22.04.2023, 10:55:45 »
Piti vaihtaa öljyt jauhelaatikkoon kun vaihteiden kytkeytyminen huononi dramaattisesti tuossa viikolla. Aiemminkin ollut samaa oiretta kun öljymäärä vähenee, vuotaa pikkuhiljaa ajossa ulos jostain. Tod näk takastefasta.
Hyvin meni, öljyä tuli ulos vähäinen määrä... tarkastettu kalibroidulla silmällä. Hyvä, huonoa taas se että tyhjennyspropun kierre korkkasi lootasta ja homma jäi siihen. En jaksanut illalla ruveta enää paskartelemaan vaan laitoin työkalut pakkiin ja lähdin kauppaan, josko tänään uudella innolla auton alle.

Ulos lasketut öljyt näyttivät oikein hyviltä eikä mukana tullut kokkareita joten loota lienee muuten vielä ehjä. Tässähän oli pari-kolme vuotta sitten aivan törkeän likaiset öljyt, lienee jäänyt edelliseltä omistajalta vaihdot vähiin.

EDIT: Korvaava ö-proppu löytyi varakoneesta, liian pitkä joten siitä sai tehtyä väkisinmakaajan jolla muodostui uudet kierteet. Propusta liiat pois ja tiivistemömmön kanssa paikoilleen.
Iloitsin kokkareiden suhteen liian aikaisin, tässähän on magneettiproppu loodan kyljessä ja se olikin taas jonkinmoinen siili. Ei niin paha kuin muutama vuosi sitten, mutta silppua tuolla näyttää kulkevan.
Jos tuo proppu nyt pitää ja takkuaminen lakkasi oikean öljymäärän kanssa niin kovaa ajoa ja otetaan tämä sitten joskus laboratorioon.
 
« Viimeksi muokattu: 22.04.2023, 16:10:32 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Rover P6 3500 1973 "pikkuauto"
« Vastaus #74 : 19.08.2023, 21:27:20 »
Tällekkin vähän liikuntaa. Ajot olleet tosi vähäisiä kun ei vaan ole huvittanut, ja onhan tuossa ollut kaikenlaista puuhailua niin ei ole oikein joutanutkaan.
Nyt kuitenkin vähän innostuin kun olen raatanut tässä työleirillä lomasta kolme viikkoa niin hilpaistiin neitin kanssa ensin Orimattilan Kruisinkiin ja sieltä vielä katsomaan Järvenpään Cruising tarjonta. Autolle ei tarvinnut tehdä muuta kuin pestä pihalla möllöttämisen liat pois ja sitten menoksi. Hyvin toimii niin kuin tällä on ollut tapana ja olikin kiva huristella maantiellä, sekä vähän motarillakin.

 :hg:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

RallyBaron  Samppasport