Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Jaguar XJ-S V12 -89 Series II + S-type 3.0 V6 -00

  • 111 Vastauksia
  • 28884 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #105 : 30.09.2022, 21:11:42 »
Kauden viimeisiä ajeluja varmaankin, käytiin Mäntsälän pörinöissä pyörähtämässä ja turisemassa, neiti 17v:n kanssa. Kovin vähäisiksi jäänyt tämän kauden ajelut ja Kisu loikoillut vaan pihassa, nyt sateensuojassa pressuteltassa siihen asti kun saa aikaiseksi ajaa sen omaan koppiinsa talvehtimaan.
Pörinöissä yksi tuttu Rover-hahmo kävi vähän koeistumassa tätä ja tykkäsi kans, iso auto joka kuskin penkillä istuen kuin hanska. Ennen tuntematon ukko tuli kans siihen jutulle, hänellä viimeisen sukupolven XJ Jagge... joka ON hieno peli.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ#/media/Tiedosto:Jaguar_XJ_X351.jpg
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II
« Vastaus #106 : 04.12.2022, 19:49:37 »
Tämän kauden viimeiseksi reissuksi tulikin Hämeenlinnassa ja Parolassa käynti Rover-porukoiden kanssa aika tarkkaan kuukausi takaperin. Sen jälkeen Kisu ei ole juurikaan liikkunut, tänään se vihdoin ja viimein luikahti tonne talvikoppiinsa.

Eipä tullut paljoa ajeltua, 1650km tälle kesälle. Pari pidempää reissua ja loput lähialueen autohäppeninkeihin postailemaan. Jos köyhtyminen jatkuu niin ensi kesäkin näyttää yhtä synkältä, jos positiivisesti ajattelee.  :D
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II + S-type 3.0 V6 -00
« Vastaus #107 : 07.01.2023, 19:06:07 »
Lisäsin tuon pikkuKisun tähän samaan ketjuun. Nuori mies hommasi yllätyksekseni tuommoisen tähän ranchille, edellisellä omistajalla pitovaikeuksia niin hintapyynniltään edukas vaunu tuli sit tänne.
Yleisilmeeltään asiallinen peli, +20v ikään toki ehtinyt tulla pientä käytönjälkeä sinne ja tänne mutta ei mitään kamalaa kuitenkaan.

Hopeanharmaa jossa sopivassa valossa violettiin taipuva vivahde, mustalla nahkasisustalla. Kaikki tarvittavat varusteet löytyy ja toimiva lasikattovuotoluukkukin. Saksasta joskus tuotu ja kaiken kaikkiaan mittarissa seisoo 230tkm. Mullahan oli tämmöinen samanlainen vähän köyhemmillä varusteilla Skoteissa, tykkäsin kovasti ja kyllä tämäkin maistui hyvältä kun kävin vähän jo päristelemässä.

Tekniikka tuntuu pääasiallisesti toimivan, laittamista ja hifistelyä toki löytyy kun mistään uudesta tai pilkun tarkalla pidolla olleesta vaunusta ei ole kyse.
Lämppäri sekoilee, tämä todennäköisesti vesiventtiilivika. Varsin yleinen vaiva näissä. Keskuslukitus on epämääräinen ja toisesta takaikkunasta on ikkunahissi rikki. Vesiventtiilin ja ikkunahissin suhteen tarvitsee tehdä hankintoja, k-lukko saattaa korjautua sähköjen pläräämisellä.
Umpiot olivat k*senpolttamat, nuori mies hioi ne jo kirkkaiksi ja laittoi uudet polttimot. Samalla uudet polttimot etuvilkkuihin kun niistä oli oranssi pinnoite häipynyt eikä vilkut erottuneet ollenkaan. Pyöränkulmia olivat kans mulkanneet kun muuten ajoltaan hyvä auto oli +80 vauhdissa tosi hermostunut takapäästä, takapään auraus olikin ollut pielessä.
Näissä on hyvin tiedossa helmojen ja takakelkan mätäneminen, tähän ne on kuitenkin laitettu jo uusiksi eikä nosturilla käynti paljastanut huolia näiden suhteen. Toi kelkka onkin ongelma pilaantuessaan, näitä on romutettu runsaasti kun se mätii eikä osia tahdo saada tuosta noin vaan.

Kone on kestävän maineessa, Fordin automaatti on mielipiteitä jakava ja tähän se onkin jo vaihdettu.

Sellainen inha epäkohta tässä on että toinen takapönttö on korvattu putkella, ja kun ne takapöntöt ovat ainoat varsinaiset vaimentimet niin äänitaso on jotain ihan muuta kuin aikamiehelle sopivaa...  ;D Tälle on suunnittelilla korjausliike, orkkispöntöt kalliit joten eiköhän tonne ympätä joku sopiva pömpeli jolla liian raaka kutosen ääni saadaan matalammaksi. Vakionahan nämä ei puhu mitään, maltillinen murina saa olla mutta sellainen Fordin kutosista tuttu rääkyminen ei ole good.

Katotaan minkälainen kotikissa tästä saadaan. Entinen omistaja ajanut tällä tosi vähän ja lyhyitä stinttejä joten nyt opetellaan kulkemaan.

« Viimeksi muokattu: 08.01.2023, 11:58:59 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II + S-type 3.0 V6 -00
« Vastaus #108 : 19.02.2023, 10:28:44 »
Nuori mies korjaillut noita korin laitteiden vikoja pois. Ikkunahissi vaihdettu, oviin lukkokoneistoja niin nekin toimivat nyt + k-lukko kakesta kans.
Etupuskurin aukkoon ehjä väli"palkki". EU-kilvet pois, takakilven alta semmoinen jäätävä kromialusta pois. Joku tarvikepönttö savupiippuun niin äänimaailma muuttui vähän asiallisemmaksi. Kojelaudasta puuttui iso karkkirasia, sekin on nyt laitettu vaikkei oikein toimikkaan kunnolla mutta eipähän ole isoa reikää keskellä taulua. Peilien toiminta vielä vähän epämääräistä, selvittely jatkuu.

Muuten tämä lienee toiminut oikein hyvin, ties vaikka ranchille ilmestyisi tämmöinen V8-mallina kun sellaisen myymisestä oli varaosakauppias vihjaillut. Varsinainen asylum tämä meidän vaatimaton ranchi.  8)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II + S-type 3.0 V6 -00
« Vastaus #109 : 12.03.2023, 11:17:43 »
Lämppärin vesiventtiili oli vaihtunut, kabiinin lämmitys parani mutta koneen lämpiäminen hidastui. Termarikin sittemmin vaihdettu.
Meikäläistä lentoasemalta noutaessa havaittiin kohtuullisen topakka bensanhaju tankatessa, tankkausputken liitos siellä oli ruvennut tihkumaan. Täyttöputki on terästä ja luonnollisesti se on keskimääräistä siveämmän neidon poskia punakampi, ja punoitus levinnyt tietysti kumiputken alle...  :-[ Onneksi tuplaklemmarit olivat korjanneet tilanteen tähän hätään.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II + S-type 3.0 V6 -00
« Vastaus #110 : 15.05.2023, 13:27:44 »
Iso Kisu tuli tänään kopistaan pihalle kun piti saada koppiin varastoitava tavara sääsuojaan. Katotaan miten tämän kesän ajelut lähtee liikkeelle, auto tuntui toimivan ja ensimmäinen toimenpide on kunnon pesu. Tosi törkyiseksi on mennyt talven aikana, ei tullut ajokauden päätteeksi pestyä kovinkaan huolellisesti niin siltä se nyt näyttääkin.  :buck2:

Vielä ei tosin uskalla leijua liikaa kun kopin laattialle oli tiputtanut pienen läntin kirkasta öljymäistä nestettä joka voi hyvinkin olla jarrunestettä... eikä kuulosta yhtään hyvältä kun läntti ei ollut pyörän vieressä vaan keskemmällä autoa. Ilmastoinnin vettä tuo ei ole kun se ei ollut päällä kopissa ja sormiin tuntui selvästi öljyltä/öljyiseltä.  :-\
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Jaguar XJ-S V12 -89 Series II + S-type 3.0 V6 -00
« Vastaus #111 : 12.06.2023, 23:07:44 »
Iso Kisu on vihdoinkin päässyt jaloittelemaan. Neiti 17v kuskasi sillä eilen mutsin tänne ranchille lusthin pithoon. Ite kävin sillä tänään töissä ja varmaan huomennakin. Kärry toimii kaikinpuolin kuten luotettavan brittiauton kuuluukin.

Edellisessä postauksessa kauhisteltu ja synkistelty vuotoepäily ei sit ilmeisesti ollutkaan mitään koska pihalle ei näy märkää, Laitoksen parkkikselle ei ollut valunut mitään eikä nestepinnat vajua. No, saattaa se juonia jotain... kuitenkin.  :smitten:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Proturbo  Autodiagnoosi