Samppasport  Futurez

Tinakoneen lohkon kestävyys

  • 63 Vastauksia
  • 13687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #30 : 22.10.2022, 12:39:00 »
Hyvää tietoa, kiitos!

Onko mikä dampperi ollut käytössä?
Tina 6 ei kyllä joo paljoo värise vrt. Bmw M5X esim.

Auttaa aika paljon akselin massa ja rakenne.. ja voi sit surutta kierrättää melko rajustikkin ilman että alkaa romut lentämään.

Ei oo korsetti perusteltua kuitenkaan tuolla porauksella?
Mls tiivisteen ansiosta ilmeisesti tukee paremmin koko pakettia, kuten sanoit?

Itellä suunnitelmissa tehdä B6304 lohkoon korsetti ja putkitus 84mm poraukselle suoraan että saa mahd. lähelle 3000cc.
Kunhan nyt jossain kohtaa ehdin ottamaan työn alle ja sylinteriputkiaihiot saan käsiini.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #31 : 22.10.2022, 13:36:36 »
Dampperina V8 LS ATi,  joka sovitettu Volvo ala jakopäänrattaaseen.

Joskus katsottiin vesiastialla moottoridynossa niin ei missään vaiheessa mitään värinää.


Olen myös kuunnellut kilistelytekniikalla kampuroita mitä tulee tasapainotukseen niin kyllä  Volvo T6  ja 2Jz on parhaat stock akselit.
MB m104 kuulostaa kuin puukalikkaa kolistelis  ja M50 tulee samassa setissä. S50 akseli on jo ok.
aftermarket esim. Fardoni tai joku muu vastaava on myös hyvän kuulosia.

Ääni pitää olla kimeä ja soida pitkänaikaa.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #32 : 22.10.2022, 13:40:54 »
2Jz ja Volvon akselit on yleensä suoria.  Volvo ehdottomasti paras.

Mersut ja BMW akselit on aina kieroja. Mutta noille annetaan aika rajut toleranssit tehtaan puolesta.

Käytännössä jos mentäisiin 2 satkun toleranssilla saisi hylkää 90%  BMW ja MB akseleista.

Volvoista ei löydä edes 5 tuhannesosan heittoa. Eli käytännössä heittokello ei värähdä minkään runkolaakerin kohdalla.   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #33 : 22.10.2022, 13:44:24 »
Kannattaa tsekata Hondan sylinteriputkia.  Mitoiltaan osuu aika lähelle.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #34 : 22.10.2022, 14:01:47 »
Juu BMW akseleita saa kyllä suoristella jos uusilla laakereilla meinaa kasata.

Ja runkolinjakin välillä heittäny bemarin lohkoissa.
Volvo lohkot pitäis kattoa..mut laakereiden kunnon perusteella ei voi juurikaan heittää.

Onks miten painava vauhtipyörä ollut käytössä?
6syl akselin värinöissä auttaa sekin paljon, mut ei Volvon kohdalla ongelma ~8krpm.

Pitääkin kattoa noita Hondan sylkkäputkia.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #35 : 09.05.2023, 20:36:26 »
Mistä saa(-03 V70) 5-sylinterisen korsetteja 2.3T, 2.4T tai 2.5T koneisiin tai kuka tekee ja mitä maksaa? Käynyt mielessä että jos tuohon 2.4T tekis toisen koneen entisen tilalle kun on niin kesy tuohon Saabiin(300hv/450nm) verrattuna. Kiukutteleeko ohjelma jos koneen koko muuttuu plus miinus 0,1L? Tavoitteena olisi että vääntää alhaalta hyvin ja joku reilu 300-400hv. Kanget ja korsetti kai riittäisi että ei leviäisi heti käsiin noilla tehoilla?
« Viimeksi muokattu: 09.05.2023, 20:41:14 kirjoittanut KartanoVole »

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #36 : 09.05.2023, 23:30:14 »
Mistä saa(-03 V70) 5-sylinterisen korsetteja 2.3T, 2.4T tai 2.5T koneisiin tai kuka tekee ja mitä maksaa? Käynyt mielessä että jos tuohon 2.4T tekis toisen koneen entisen tilalle kun on niin kesy tuohon Saabiin(300hv/450nm) verrattuna. Kiukutteleeko ohjelma jos koneen koko muuttuu plus miinus 0,1L? Tavoitteena olisi että vääntää alhaalta hyvin ja joku reilu 300-400hv. Kanget ja korsetti kai riittäisi että ei leviäisi heti käsiin noilla tehoilla?
Ei oo korsetille eikä välttämättä kangillekaan tarvetta vielä noilla lukemilla.
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5034
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #37 : 10.05.2023, 08:38:59 »
Jos 400 on haussa niin kyllä kanget pitää vaihtaa ja ainakin lohko shimmata.
Onhan noista T5 mennyt kankia ihan vakiotehoillakin. 250-260 hp
T5 lohko kestänee paremmin kun on pienempi poraus. Se pari milliä oikeessa paikassa tekee nannaa.
Mulla on käytössä vaan tuo T5 ohjelmoituna, vielä ei oo hajonnu mutta siinä onkin se pienempi poraus.
Mitään sääliä ei ole saanu. :D
Tehoista en tiiä mutta kai siellä enempi on kuin vakiossa, ahtopaine 1.1 bar.

2.5 lohkot R malleissa on tunnettuja lohkorikoista vaikka tehoja ei olis kuin se 300.
Iso poraus, ohut sylinteri. :nohnoh

Voi se ohut lohkokin kestää ainakin sen 300 mutta kyllä niin rajoilla ja tuurilla mennään että voi voi.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #38 : 10.05.2023, 19:11:47 »
Jossain näin täällä palstalla kuvan neloskoneen korsetista, samanlaisen kun saisi 5-koneeseen niin voisi laittaa jos kerran kone olisi auki käytettävä kankien takia ym tarkastuksen vuoksi. Viisainta olisi ilmeisesti tehdä 2.3T koneesta. Miten näitä T5 koneita mahtaa olla tarjolla? En ole vielä kerennyt tutkimaan mitä tuollaisen 400hv koneen teko tulisi maksamaan, laakerit, tiivisteet, männänrenkaat... isompaa ns vakiotyyppistä turboa, suuttimia, pakoputkisto, cooleri, pitääkö laittaa jo vaparin nokat(mistä käy?) kytkin... riittääkö alkuperäisessä polttoainepumpussa tuotto?
Saako alaväännöt säilymään tuolla tehotavoitteella?

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #39 : 10.05.2023, 19:27:37 »
4syl turbokone, B4204T5 ainaki kestäny ilman mitää väännön rajotusta ku rakotulkit löin pyttyjen väleihin ja h-profiilit.
83mm poraus siinä.

Td04l-18t @ 1,7..1,8bar ahdoilla

Bensalla toki olis nakuttanu varmaa männät rikki jo.
Eli E85 on oikea vaihtoehto polttoaineeksi.

Jos haluu enemmä voimaa ni B5234t kone fiksuin aihiona koska 81mm poraus.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #40 : 10.05.2023, 22:17:22 »
Jos paalua on laittaa niin vieläköhän J. Lunkka täältä foorumilta tinakoneen korsetteja tekee?

Mutta tosiaan jos vitosta meinaa virittää niin kustannustehokkaampaa vaan tehdä 81mm porauksella olevaan kellariin. Niitä kuitenkin saa vielä helpolla ja kohtuu edukkaasti.

Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #41 : 11.05.2023, 13:48:03 »
Mikäli tehotavoitteet tosiaan on 300-400hp, kannattaa korsetti unohtaa (ellei sitten puhuta litra- tai sylinterikohtaisesta tehosta  ;D)
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

Poissa KartanoVole

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #42 : 11.05.2023, 22:33:39 »
Mikäli tehotavoitteet tosiaan on 300-400hp, kannattaa korsetti unohtaa (ellei sitten puhuta litra- tai sylinterikohtaisesta tehosta  ;D)

Näkemyksiä on laidasta laitaan, koskeeko tämä myös 2.4T konetta vai pelkästään 2.3T? Jos 2.4T kone kestää ilman sisuskalujen muutoksia sen 300 hv niin sellainen olisi kyllä käyttöautoon kustannustehokkaampi homma.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #43 : 12.05.2023, 07:32:17 »
83mm porauksella olevan lohkon saa kestää +100nm/sylinteri kun lyö rakotulkit sylinterien rakoihin (noin 0,8mm jos ei oo lähteny sortumaan pytyt).
Kiertokanget vaa kannattaa laittaa h-profiilit ja polttoaineeks E85 ettei nakuta niin herkästi ainakaa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5034
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Tinakoneen lohkon kestävyys
« Vastaus #44 : 12.05.2023, 09:16:27 »
Näkemyksiä on laidasta laitaan, koskeeko tämä myös 2.4T konetta vai pelkästään 2.3T? Jos 2.4T kone kestää ilman sisuskalujen muutoksia sen 300 hv niin sellainen olisi kyllä käyttöautoon kustannustehokkaampi homma.
Kestävyyttä ei voi taata.
Yleensä ohjelmointipajat ottaa tuosta 2,4T mosasta 230-240hp/380Nm.
Jotkut on omien puheiden mukaan ottanut kolmesataa mutta kyllä vakioahdinkin on ihan totaalitukossa noilla tehoilla ja jos sen siitä irti saa niin hetken päästä käyrä alkaa putoamaan kun pakopuoli on tukossa ja lämmöt nousee.

Ahtimen ja suutinten vaihto ja kunnon ohjelma niin kyllähän sen sieltä saa mutta ilo voi olla hyvin lyhytaikainen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron