Hei,
kiitos 'Vee 70 Volvolandia' ja Miksun siirrolle/pelastukselle tästä ohjeesta. Ilman tätä en olisi varmaankaan lähetenyt rullaverhoani korjaamaan... NYT TOIMII TAAS!
Pari täydennystä muuten loistavaan listaan:
- Ulos jäänyt rullaverho on hyvä rullata käsin takaisin sisään/putkelle ennenkuin alkaa tekemään yhtään mitään (onnistuu helpoiten, kun rullaverho on autossa kiinni omalla paikallaan)
- Se on kuskin puoleinen pääty, jota tarvitsee aukoa.... apukuskin puoleiseen päätyyn ei tarvitse koskea ollenkaan. Eli ainoastaan kuskin puoleisen "nepparin", eli tähtilukituskupin irroitus on tarpeen (1kpl).
- Kun kuskin puoleinen pääty on saatu irti (harmaa osa), niin tässä kohtaa rullataan verho ulos putkelta, jotta pääsee käsiksi putkeen painettuihin 'haittoihin' (onnistuu kun painaa apukuskin puoleista päätyä esim. seinää vasten, jotta rullaverhon putki pääsee pyörimään).
- Ja kun jousisysteemi on saatu pois putken sisältä, niin kannattaa tässä vaiheessa rullata verho takaisin putkelle ja sitten virittää jousi noin 10 kierrosta esijännitykselle edelle olevan listan / ohjeen mukaan. Viritetty jousipaketti ja harmaa suojamuovi tähtinepparilla lukittuna painetaan rullaverhon putken sisään OIKEASSA asennossa.
- Listan viimeisin kohta kannattaa oikeasti ymmärtää oikein, ettei tarvitse irrottaa pakettia uudelleen. ELi, pääty kootaan takaisin päin eri järjestyksessä kuin se irrotettiin.
Terv. gosox
PS. Ohjeen julkaisusta on kulunut jo 3,5 vuotta ja ihmettelen vaan, etteikö kukaan muu ole käyttänyt / hyödyntänyt / kommentoinut tätä ohjetta aikaisemmin?