Ateho  Elekma

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vaan arvelluttaa tuo kun on 235/18 rengastus alla että ei vaan ala katastusmiehet narisemaan jos hankaa? hankaako? kun en tiedä...

http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-volvo-1/GM-madallusjousisarja-Volvo-V70-12208

Tuossa olis tollai reilumpi madallus, mutta mutta...ei uskalla tilata jos ei mahdu olemaan :'(

kääntymiisen rajoittimet ja spaserit niin mahtuu. ainakin omassa alustasarjan omat spaserit.  S*
omatekoisia viritelmiä tai bilibaliteeman palikoita(spasereita) ei hyväksytä.
v70 D5R

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
kääntymiisen rajoittimet ja spaserit niin mahtuu. ainakin omassa alustasarjan omat spaserit.  S*
omatekoisia viritelmiä tai bilibaliteeman palikoita(spasereita) ei hyväksytä.
Mitkä Karpalla on? Paas joku hyvä linkki jos viitsit, mist saa hyvät jouset ja spacerit? käännön rajoittimet siellä jo on.

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Mitkä Karpalla on? Paas joku hyvä linkki jos viitsit, mist saa hyvät jouset ja spacerit? käännön rajoittimet siellä jo on.
Vastaan Karpan puolesta. Sillä on joko Heicon tai Eibachin jouset kun muilta ei ole saanu vietereitä Ärrän 4C alustaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vastaan Karpan puolesta. Sillä on joko Heicon tai Eibachin jouset kun muilta ei ole saanu vietereitä Ärrän 4C alustaan.

juu -40 "kasipakit" en tiiä mistä  hommattu ku ollu jo uudesta asti alla ja saksasta kuulemma tuotu joskus vuonna käpy
v70 D5R

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
http://s812.photobucket.com/albums/zz46/karppa_71/auto/?action-view&current=oma.jpg
siinä olis kuvaa

ainiin ja jousien mukana pitäis tulla spaserit.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011, 20:36:35 kirjoittanut karppa_71 »
v70 D5R

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
http://s812.photobucket.com/albums/zz46/karppa_71/auto/?action-view&current=oma.jpg
siinä olis kuvaa

ainiin ja jousien mukana pitäis tulla spaserit.

Ai siis jousipaketeissa tulee spacerit mukan? Mut katastuksesahan niit ei saa olla?

akemake, mulla on kans kasitoistaset 235 gummit että samassa veneessä ollaan. Nyt vakioalustallakin ottaa ihan vähän kiinni, siten että on hinkannut metallia, kun tappiin kääntää... Ei oo tietoo onko jotaki rajottajia siellä..  ::)

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Ai siis jousipaketeissa tulee spacerit mukan? Mut katastuksesahan niit ei saa olla?

akemake, mulla on kans kasitoistaset 235 gummit että samassa veneessä ollaan. Nyt vakioalustallakin ottaa ihan vähän kiinni, siten että on hinkannut metallia, kun tappiin kääntää... Ei oo tietoo onko jotaki rajottajia siellä..  ::)

katsastus hyväksyy alustasarjaan kuuluvat spaserit näin mulle sanottiin konttorilla ja eikä oo koskaan widduiltu niistä. niissä on valmistajan nimi ja joku numero sarja.
no siitä en oo varma oliko spaserit mukana paketissa, sain sen käsityksen vain inssin kommentista. kannattaa kysyä sarjan myyjältä.
mulla mahtaa olla rajoittimetkin suurimmat mitä laki sallii, saapi aikas lailla veksailla kauppojen parkeissa  :)
v70 D5R

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Jou kiva kiitos kuvista ja nättiä näky olevan! Olikos ribbellä jotakin hyvää linkkiä tai mitään mielessä, kun niin kovasti tuntuu tietävän? 8)
Eibachilta saa 30mm madaltavat, eikä näkynyt olevan tietoja mistään spacereista paketin mukana...

ELI NYT VAAN PUUTTUU EDELLEEN SE LINKKI MISTÄ SAA TILATTUA "ROIMASTI" MADALTAVAT JOUSET (vakkari-iskareilla) JONKA JÄLKEEN SOPII 235/18 PYÖRIMÄÄN? KIITOS.  :hello:

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Jou kiva kiitos kuvista ja nättiä näky olevan! Olikos ribbellä jotakin hyvää linkkiä tai mitään mielessä, kun niin kovasti tuntuu tietävän? 8)
Eibachilta saa 30mm madaltavat, eikä näkynyt olevan tietoja mistään spacereista paketin mukana...

ELI NYT VAAN PUUTTUU EDELLEEN SE LINKKI MISTÄ SAA TILATTUA "ROIMASTI" MADALTAVAT JOUSET (vakkari-iskareilla) JONKA JÄLKEEN SOPII 235/18 PYÖRIMÄÄN? KIITOS.  :hello:
Ei ole mitään linkkiä itsellä. Päättelin vain että semmoisella 20-30mm alustalla vielä nuo renkaat kääntyy kun valmistajan omakin alusta madalta sen verran. Vakio iskarit ei vain taida tykätä kovin isoista madalluksista, isot pojat sanoo että menee iskarit äkkiä rikki.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vakio iskarit ei vain taida tykätä kovin isoista madalluksista, isot pojat sanoo että menee iskarit äkkiä rikki.

Juuri näin, se 30-40mm mahtaa olla maksimi jota kannattaa käyttää maksimimadalluksena vakioiskareilla. Ja jos on muutenkin vanhat iskarit alla niin ehdottomasti ne muutenkin vaihtoon samalla kun alkaa madallusta laittamaan.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Eibachilta saa 30mm madaltavat, eikä näkynyt olevan tietoja mistään spacereista paketin mukana...

JONKA JÄLKEEN SOPII 235/18 PYÖRIMÄÄN? KIITOS.  :hello:

Onhan myös pikkukikka, tuo kääntymisrajoittia ulospäin niin ei ota sisäloksuun kiinni.  ;)
Allekirjoittanut otti 6mm ulospäin. 8.5" vanne niinkin suurella ET:llä kuin 45 ja keulaa laskettiin sportjousiin nähden vielä 2-3cm lisää. Ei ota kaariin mutta kääntymisen kustannuksella. 2-kaistalla tiellä pitää tehdä 3-pisteen käännös, jos ympäri haluaa.
Tosin, kun auto on jo katsastettu niin voisi vanteita ottaa ulospäin erillisillä spacereilla ja rajoittia ottaa sisäänpäin niin kääntyis hieman enemmän.  :P
Fiesta -no- boost

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Juuri näin, se 30-40mm mahtaa olla maksimi jota kannattaa käyttää maksimimadalluksena vakioiskareilla. Ja jos on muutenkin vanhat iskarit alla niin ehdottomasti ne muutenkin vaihtoon samalla kun alkaa madallusta laittamaan.
Alkuperäiset iskarit alla, ja autolla ajettu 90tkm, eli en vaihda niitä nyt...tosiaan rajana on kyllä se. että saan tyytyä 30-40mm madallukseen.
Tosin se on kyllä jo paljon, kun tällähetkellä pyrän ja lokarin väliin mahtuu pää. :2funny:

Ps. Noista spacereista tuli mieleen että nehän pitää mitata sitten kun on kesävanteet alla ettei tule renkaat  yli lokareista?? Eibachin sivuilla ei ole ainakaan hintoja/soveltuvuuksia, tai en vaan osaaa etsiä tässä kiireessä :)
Kyllä spacerit pitää hankkia myös!
« Viimeksi muokattu: 08.01.2011, 13:13:38 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Ei ole mitään linkkiä itsellä. Päättelin vain että semmoisella 20-30mm alustalla vielä nuo renkaat kääntyy kun valmistajan omakin alusta madalta sen verran. Vakio iskarit ei vain taida tykätä kovin isoista madalluksista, isot pojat sanoo että menee iskarit äkkiä rikki.

jep kyllähän ne särki menee jos laittaa lyhemmät jouset ja vaimennin lyö ns. pohjaan kokoajan.

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Ei ne vakiot iskaritkaan mitään täysin paskoja ole, kun minulla on vielä alkuperäiset paikoillaan ja autossa on nyt 233 000km mittarissa.
Madallusjouset(H&R 35mm) asennettu 118 000km kohdalla ja etujousia muokattu lyhyemmäksi 185 000km kohdilla. Auto S60 -05. Tarkoitus on kyllä ollut, että kun iskarit loppuu niin laitan bilsteinin B8 tai GTS Sportin lyhennetyllä ulosjoustolla varustetut iskarit...

Poissa Nieminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Ei ne vakiot iskaritkaan mitään täysin paskoja ole, kun minulla on vielä alkuperäiset paikoillaan ja autossa on nyt 233 000km mittarissa.
Madallusjouset(H&R 35mm) asennettu 118 000km kohdalla ja etujousia muokattu lyhyemmäksi 185 000km kohdilla. Auto S60 -05. Tarkoitus on kyllä ollut, että kun iskarit loppuu niin laitan bilsteinin B8 tai GTS Sportin lyhennetyllä ulosjoustolla varustetut iskarit...

Mitenkä noita etujousia on lyhemmäksi muokattu? Olisiko sulla kuvaa miltä näyttää noilla jousilla?

 

Samppasport  Futurez