Oletko miettinyt tuossa adapterissa sähkögalvaanista asiaa, koska messinki/alumiini.
Huonompi aine antautuu paremmalle, tässä tapauksessa alumiini antautuu, mutta vaatii sähkövirran aineiden välillä.
Jarruneste ei johtane sähköä paitsi ajankanssa kun siihen muodostuu vettä.
No nyt on aika kaukaa haettua. Messinki on lejeerinki, joka tuollaisessa koneistettavassa muodossa sisältää kuparia, sinkkiä ja lastuamisominaisuuksia parantavaa lyijyä. Näistä sinkki on jännitesarjassa siinä alumiinin vieruskaverina, muut vähän kauempana. Kautta aikojen messinkisiä nippoja ja antureita on ruuvattu kiinni alumiinilohkoihin ilman mainittavia ongelmia.
Tiettävästi kuparijohtimia käytetään myös alumiinilohkoisissa ajoneuvoissa ilman galvaanista eristystä ja näissä kulkee jopa sähkövirta!
Ei ole ongelmia edes veneympäristössä, joka on ihan oma maailmansa erityisesti merivedessä, jossa taulukkokirjoista tuttu jännitesarjakin vähän muuttuu ja naapuriveneen vuotovirrat voivat olla yllättävien tuhojen takana.
Vähän olosuhteista riippuu, mutta yleisesti ottaen kondenssivesi on jokseenkin tislattua vettä, eli eipä sekään toimi elektrolyyttinä, kuten esimerkiksi hapan sadevesi. Jos jarrunesteen vesipitoisuus kovasti kasvaa, on edessä tunnetusti toki muita ongelmia.
Hieno auto, pieteetillä rakennettu! Nähtäneenkö kylillä markkinoiden aikaan?