Samppasport  Futurez

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 428 Vastauksia
  • 155621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 886
  • TDI POWER
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #420 : 09.09.2023, 21:38:33 »
Hyvä ettei vastoinkäymisistä lannistuta vaan lähdetään uutta kohti -H-

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13392
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Dragrace 142 B230+HX60
« Vastaus #421 : 09.09.2023, 22:39:56 »
Jatka vaan tähän ja jos koppa eri mutta tekniikk sama niin eiks se ole ihan soljuva jatkumo...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #422 : 09.09.2023, 23:06:18 »
No jatketaan. Viimeviikonloppuna käytiin veljen kanssa reissu Hämeenlinnassa. Sieltä tarttui mukaan foorumilta tuttu keskeneräinen Amazon projekti. Sisältä löytyy hyvät kaaret. Mahdollisesti lattiaputket joutuu lisäämään, että saa 8.5s leiman, mutta kyllä näillä uskaltaa ajaa. Peränä 9" Strange/Mark Williams hiluilla kasattuna, joten tämän kanssa ei pitäisi enään ongelmia tulla keston suhteen.



Torstaina aloiteltiin projektia hiekkapuhalluksella, koska tämä oli seisonut vuosia ilman maalia uusissa peltiosissa, kaarissa yms.



Eilen tein vähän lisähitsauksia koriin. Tänään päästiinkin jo maalaamaan pohja, sisusta ja moottoritila.





Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #423 : 09.09.2023, 23:12:17 »
Mahotonta meininkiä. :o
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4958
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #424 : 10.09.2023, 00:49:12 »
 :D hyvä kattoo kun aina vaan vanhemmat häipyy horisonttiin niin että paukkuu.
Pakkohan tätä on vakoilla. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13392
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #425 : 10.09.2023, 09:19:00 »
Eli JuHaU:n race aman hommasit kopaksi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #426 : 22.03.2024, 20:54:19 »
Ei oo hetkeen tullut päiviteltyä, mutta kyllä tälle jotain pientä on keretty tehdä.




Syksyllä hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen ensimmäisenä soviteltiin moottori kiinni. Pystyyn asennettu vinokone olisi sopinut heittämällä, mutta en raskinut ostaa Juhalta vaihteistoa mukaan tähän. Käännettiin moottori vinoon ja mennään vanhalla Getragilla edelleen. Turbolle ei meinannut paikkaa löytyä vaikka sitä kuinka pyöritteli. Viimein päätettiin että se tulee coolerin taakse keulalle, koska en halunnut tässä ahdinta näkyville niinkuin vanhassa oli. Perä käytettiin auki, koska myyjä ei muistanut mikä välitys siinä on paikallaan. Sieltä löytyi sopiva 4.57 välitys ja perä oli mitä pitikin muilta osiltaan. Seuraavaksi siirrettiin takaiskareiden kiinnityspisteet, että perän sai alemmaksi. Tullessa tämä oli todella korkea. Harmittavasti pyöränkoteloista on tehty liian matalat, niin aivan haluttuun korkeuteen autoa ei saanut. Uudet renkaat ostin ja ne on 2" korkeammat kuin kuvissa olevat, joten nousee vielä tuuman uusilla renkailla. Eteen tuli käytetyt Wilwoodin satulat ja polkimiksi auton mukana tulleet vanhat Tiltonit. Jarrusylinterit Wilwoodit jotka jäi vanhasta autosta. Penkin kanssa oli vähän ongelmaa, koska tämä on todella paljon ahtaampi sisälta kuin 142 oli. Läppäpenkin kuitenkin halusin, koska se tuntuu jotenkin turvallisemmalta. Momo Daytona sinne sopi. Sovitus on tiukka sekä penkillä, että kuskilla mutta kyllä tuolla ajaa. Oman haasteensa tuo vielä tuo suora tulipelti. Rattia jouduttiin nostamaan melko reilusti, että polvet ei ota kiinni. Pakoputken tein varastoon kertyneistä pätkistä ja se tulee ulos nyt kuskin puolelta eturenkaan etupuolelta, kun ei tuolle oikeen muuta paikkaa löytynyt. Holsetista poistettiin alkuperäinen hukkaportti ja pakopesään hitsattiin portille lähtö. Pitkään mietein, että mikä portti tähän laitetaan. Portiksi valikoitui kuitenkin uusi Biltema, koska vanhan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja halpa hinta houkuttaa. Isä oli vääntänyt kunnollisen kardaanilenkin, niin uskaltaa ajaa sen puolesta. Kardaani lyhennytettiin sopivaan mittaan ja käytettiin painotuksessa myös. Tällä viikkolla on värkätty polttoainelinjojen ja sähköjen kanssa. Polttoaineputket tuli nyt AN10 koossa ja paineensäätimeksi tuli AEM. Kohtapa tuota saa kokeilla käyntiin. Toukokuussa olisi tavoite testata Pudasjärvellä  Toivottavasti ehditään maalata pintapellitkin siihen mennessä.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2024, 21:03:23 kirjoittanut pete881 »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #427 : 23.03.2024, 09:11:05 »
Arvostus ajettuja varttiaikoja kohtaa nousee entisestään, jos sulla on koko ajan ollut tuollainen vaihdelaatikko :o Ei taida olla ihan mitään jouhevampia vaihdettavia.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2024, 13:26:09 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #428 : 23.03.2024, 11:08:31 »
Arvostus ajettuja varrtiaikoja kohtaa nousee entisestään, jos sulla on koko ajan ollut tuollainen vaihdelaatikko :o Ei taida olla ihan mitään jouhevampia vaihdettavia.

Sama olen ihaillut miten näppärästi vaihteet vaihtuu manuaalilla  :) tulee kyllä mielenkiintoinen kesä jos vaan tiimillä riittää intoa kasata  :)

 

KL-varaosat  Race.fi