Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 t5 kytkin +500nm

  • 23 Vastauksia
  • 2881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #15 : 19.04.2023, 08:59:46 »
jatko kysymystä kun homma seisoo. tuli vp motorsportilta tilattua paine asetelma, mutta ei käynytkää, koska oli liian pieni ja olikin vissiin vain 2,5T koneeseen. Eli onko kellään tietoa mikä asetelma olisi saman kokoinen kun orkkis 240mm asetelma, kiinnistys kohtiineen päivineen?
Olisikohan tämä sopiva vaihtoehto samasta kaupasta:
https://www.vpmotorsport.fi/product/2007/volvo--kytkinsarja

Poissa jepeliux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #16 : 19.04.2023, 18:24:05 »
Tuo on siis kaksoismassa pyörään käypä asetelma. Sopii siis mm.  940 turboihin joissa alkujaan M90 rasia.

Niin sen huomasin sitten kun sen käsiin sain, palautukseen laitoin. Kun eivät osanneet sanoa mikä kävisi tilalle.
Volvo 850 T5

Poissa jepeliux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #17 : 19.04.2023, 18:30:05 »
Levy löytyy jo, aiemmin käsitelty sintteri levy.
Sachsiltakin kun tiedustelin asiaa  nii tarjosivat vaan alkuperäis vahvistettua asetelmaa asiaan kuuluvine hintoineen..

Volvo 850 T5

Poissa jepeliux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #18 : 19.04.2023, 18:34:11 »
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/forstarkt-tryckplatta-audi-s2-91-92.html
Jostain vanhasta keskustelussa oli tämä mainittu, mitenkähän käypä on?
Volvo 850 T5

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #19 : 19.04.2023, 18:45:32 »
Kohdistustapit pitää siirtää tuon ns. 707-asetelman kanssa.

Mutta miksei tuo aiemmin ehdottamani OEM 850R:n asetelma käy? Itsellä se kesti potkia kytkintä vaikka takana oli 255 leveät Yokohamat ja joku 520nm navalla.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch/clutch-kit/1004191/
« Viimeksi muokattu: 19.04.2023, 18:48:12 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa jepeliux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #20 : 20.04.2023, 21:02:33 »
Kohdistustapit pitää siirtää tuon ns. 707-asetelman kanssa.

Mutta miksei tuo aiemmin ehdottamani OEM 850R:n asetelma käy? Itsellä se kesti potkia kytkintä vaikka takana oli 255 leveät Yokohamat ja joku 520nm navalla.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch/clutch-kit/1004191/

Ainiin tosiaan
Eroaakohan mitenkä, kun sivusto ainakin näyttää että ei olisi käypä
Volvo 850 T5

Poissa jepeliux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #21 : 20.04.2023, 21:19:29 »
Vielä semmostakin tossa pohdin että mitenkähän kestävä on alkuperäis asetelma jos pelkän levyn vaihtas? Tietoo kellää?  Se on sachs MF TYP 240
Volvo 850 T5

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #22 : 20.04.2023, 22:32:23 »
Kovaan vauhtipyörään tuo ärrän asetelma sopii suoraan. Ja T5 vakio asetelma ei ole kovinkaan jäykkä, tottakai sen pito sintterin kanssa paranee hieman mutta en usko että +500nm pitää, ainakaan pitkään
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa jepeliux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 t5 kytkin +500nm
« Vastaus #23 : 21.04.2023, 15:57:10 »
Kovaan vauhtipyörään tuo ärrän asetelma sopii suoraan. Ja T5 vakio asetelma ei ole kovinkaan jäykkä, tottakai sen pito sintterin kanssa paranee hieman mutta en usko että +500nm pitää, ainakaan pitkään

Okei selvä juttu, pitääpä sit pistää ärrän asetelma tilaukseen. Tattista
Volvo 850 T5

 

Proturbo  Autodiagnoosi