Samppasport  Futurez

V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua

  • 200 Vastauksia
  • 23231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« : 12.02.2023, 14:07:46 »
Alkoi hybriditouhu toisella merkillä kyllästyttää niin hankinpa vanhan liiton Volvon kun pidempiä matkoja joutuu kuitenkin ajoittain tekemään ja tila on mukava asia etenkin silloin kun koira on mukana.

Ensimmäinen Volvo tämä ei itselle ole mutta sen sijaan tämä blogin/päiväkirjan tapainen on ensimmäinen laatuaan Volvoista. Aiemmin tuli kurvailtua hetken aikaa MK3 2.0d Momentumilla mutta se lähti vaihtoon parisen vuotta sitten.

Auto näyttäisi toimivan niin kuin pitääkin. Lähinnä on keskitytty toistaiseksi ajelemaan ja kokeilemaan että paljastuuko jotain vikoja. Toki itselle akuuteimmat jutut kuten viihdepuolen päivitin jo olemassa olevilla kamoilla ja tilaamalla hiukan lisää kun kaikkia entisiä leluja ei tietenkään löytynyt parin muuton jälkeen.

Soittimen vaihto kyllä varmaan onnistuu, mutta se onkin sitten toinen juttu että pitääkö ohessa uusia muukin. Joku on tuohon investoinut (Ruotsista tuotu auto) Dynaudion kamppeet joten äänenlaatu on sangen kohtuullinen. Sen sijaan autossa ei paljoa bluetoothia ole USB-liittimistä nyt puhumattakaan. Täysin sama ongelma oli edellisessä pirssissä johon tuli hankittua MPOWin 3,5mm BT -palikka. Tätähän nyt ei sitten tietenkään löytynyt enää kerrassa mistään joten tilasin tilalle Verkkokaupasta TP-linkin palikan joka on varmaan enemmän sisäkäyttöön mutta toimii varsin mainiosti autossakin. Spotfiy siis pelaa ja auto soi varsin kohtuullisesti.

Autossa on myös RTI ja joku pellepeloton oli siihen rakennellut Raspberryn avulla Apple Carplayn. Täytyy tutkailla asiaa kaikessa rauhassa - talvella ei kyllä ilman lämmintä tilaa viitsi alkaa tekemään muuta kuin välttämättömimmät.

Edellinen omistaja oli ollut hiukan nuuka ja niistänyt mukaan lämmittimen johdon ja todennäköisesti myös sisätilan lämmittimen. Kurvasin eilen Motonettiin ja mukaan tarttui 1700W Terminin lisäksi uudet pyyhkijänsulat. Nämä tuli jo naplattua paikoilleen aamutuimaan. Äsken tuikkasin auton lämpiämään niin hälyhän se hyppäsi päälle samoin tein. Laitoin lämmittimen apparin puolelle keskikonsoliin jossa entinenkin oli ollut. Ehkä koetan viritellä ensin teippiä ja katsoo että auttaako ongelmaan - lämmitintä ei jaksaisi alkaa siirtämään tuon takia.

Koska tykkään pitää autot kunnossa ja jo pieni merkin kuluneisuuskin häritsee, on pisteosia tullut tilailtua pitkin viikonloppua eri puolilta maailmaa. Puuttuvan tavaratilan verhon laitoin tulemaan autopurkaamolta. Ilmastoinnin ja radion säätimien rinkulat olisi saanut Vpartsilta toki helposti mutta aikani ebayta tutkailtua löysin vastaavat puolta halvemmalla ja jopa tuohon alkupään mk3:n sopivina. Takavalomodikin löytyi Liettualaisesta verkkokaupasta n. 20e hinnalla joten laitoin tulemaan. Ratin logosta on maalit hävinneet joten siihenkin pistin tilaukseen uuden logon.

Kesäksi on alkuperäiset 18" alut jotka täytyy kevään tullen kunnostaa kun näkyivät olevan aika likaiset. Autoliikkeen kanssa sovittiin kaupantekohetkellä että pyöräyttävät vanteille uudet "oikeat" renkaat eli Michelin/Nokia/Conti-osastoa. Eivät ole vielä saapuneet mutta eipä tuolla kovin kovaa kiirettäkään vielä ole.

Vedot tuntuvat olevan tallessa mutta kelit on olleet hiukan sellaiset että ihan nilkka suorana ei ole oikein voinut mennä. Auto liikkuu kyllä muutenkin sangen vaivattomasti joskin Volvon vanhempi automaatti ei ihan pärjää mersun 7-pykäläiselle laatikolle, sitä en toki odottanutkaan.

Perussetit tälle pitää tehdä kunhan kelit lämpenee eli ledit sisälle ja ulos, samalla voi katsoa että kaipaavatko xenon-polttimot uusimista. Toukokuussa näyttäisi olevan katsastuskin niin sieltä setä varmaan ystävällisesti kertoo jos tarvitsee tehdä jarruremonttia tms. Takaluukku aukeaa hiukan hitaan nahkeasti, en jaksa muistaa että onko kyseessä ominaisuus vai pitäisikö Autodocilta laittaa tilaukseen uudet kaasujouset, näyttivät olevan verrattaen paljon halvempia siellä kuten varmaan muutkin hilut jos tarvista tulee. Yritän napsia kuvia kunhan ehdin, ohessa autoliikkeen kuva.



Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #1 : 12.02.2023, 15:01:51 »
Kabiinia voisi hiukan nykyaikaistaa muutenkin. Uudemman mallin ratteja saa kyllä suhteellisen edukkaasti mutta miten lienee bägin sopivuus vanhemmasta. Uudempien autojen kanssa on tottunut muotoiltuun rattiin niin suora ruori tuntuu vähän oudolta.  ;D

Nykyautoissa on jos jonkinlaista valaistusta niin katselin hyttiä vähän sillä silmällä että minne saisi valonauhaa laitettua. Ovissa on aika sopiva reuna jonka alapuolella tuollainen saattaisi jopa kestää. Mutta mitään kaukosäädinhässäköitä en halua niin täytyisi rakennella syttymään silloin kun auto startataan ja vastaavasti myös sammumaan. Helpoimmillaanhan tästä toki selviää tupakansytyttimeen laitetulla usb-latauspalikalla - tuo kun näkyy sammuttavan virrat sytyttimestä samalla kun auto sammuu.

Muutakin ehostusta näkyy löytyvän mutta pitää hiukan pohtia että mikä on autoon sopivaa eikä mene ihan jonneiluksi kun en enää oikein siinä iässä ole.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #2 : 12.02.2023, 20:24:23 »
Onnittelut asiallisen pelin hankinnasta! Onko tuossa driver support = myös adaptiivinen cruise vai pelkkä BLIS, tuosta kuvasta ei näy etumaski kunnolla?

Soittimen vaihto kyllä varmaan onnistuu, mutta se onkin sitten toinen juttu että pitääkö ohessa uusia muukin. Joku on tuohon investoinut (Ruotsista tuotu auto) Dynaudion kamppeet joten äänenlaatu on sangen kohtuullinen. Sen sijaan autossa ei paljoa bluetoothia ole USB-liittimistä nyt puhumattakaan. Täysin sama ongelma oli edellisessä pirssissä johon tuli hankittua MPOWin 3,5mm BT -palikka. Tätähän nyt ei sitten tietenkään löytynyt enää kerrassa mistään joten tilasin tilalle Verkkokaupasta TP-linkin palikan joka on varmaan enemmän sisäkäyttöön mutta toimii varsin mainiosti autossakin. Spotfiy siis pelaa ja auto soi varsin kohtuullisesti.

Aikaisemmassa samanikäisessä V70 T6 AWD:ssäni oli Dynaudio sekä USB ja AUX keskikonsolissa, ehkä tuon saisi jälkiasennettua siihenkin?

https://d5t5.com/wiki/tft-retrofit/article-tft-retrofit

TFT Retrofitin pystyisi myös tekemään tuohon  ;)
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #3 : 12.02.2023, 21:24:02 »
Onnittelut asiallisen pelin hankinnasta! Onko tuossa driver support = myös adaptiivinen cruise vai pelkkä BLIS, tuosta kuvasta ei näy etumaski kunnolla?

Aikaisemmassa samanikäisessä V70 T6 AWD:ssäni oli Dynaudio sekä USB ja AUX keskikonsolissa, ehkä tuon saisi jälkiasennettua siihenkin?

https://d5t5.com/wiki/tft-retrofit/article-tft-retrofit

TFT Retrofitin pystyisi myös tekemään tuohon  ;)

Cruise on tavallinen eli pelkkä BLIS. Adaptiivinen on kyllä loistava varuste etenkin jos kaksikaistaisia teitä joutuu paljon ajelemaan.

Jotain tuosta USBista löysin mutta hinta on melko tähtitieteellinen - ainakin ollut joskus.

https://www.swedespeed.com/threads/retrofit-oem-usb-did-anyone-actually-do-it.319833/

Saattaisi tuo toki iLuurin tunnistaa sitten "podiksi". Toistaiseksi riittää melko hyvin MPOWin CD-soittimeen kiinnitettävä puhelinteline ja tuo BT-palikka joka on muuten tällainen jos jotakuta kiinnostaa:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/308870/TP-LINK-HA100-Bluetooth-Music-Receiver-Bluetooth-audiovastaa

Tuota TFT-retrofittia katselin jo vähän sillä silmällä - mittaristo on tosiaan hiukan vanhanaikainen ja etenkin katosta tuleva valaistus tahtoo vähän häiritä varjostuksineen. Täytyy katsoa mitä tämän kanssa keksii. Tallipaikkaa kun ei itsellä ole niin enimmät ropaukset jää kesäkeleille.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #4 : 13.02.2023, 16:14:56 »
Onnittelut T6:n hankinnasta, viimesen päälle mukavia laitteita :)

Itellä on saman värinen 2009 mallin T6, 2008 otettu käyttöön.

Sisävalaistus parani huimasti sillä kun vaihtoi pelkästään led-polttimot, tarvittavat löytyi VPartsilta.
Mittariston valaistus on tosiaan aika surkea näissä, mittarikuvun katossa muutama lamppu ja se on siinä, nurkat jäävät pimeämmiksi. Omaani vaihdoin VPartsin R-desing siniset pohjat, mutta ne vaativat hieman leikkaamista sivuilta, muuten se numerokehien taustavalaistus ei toimi. Kirkkaassa auringonvalossa taustat todella kauniit, sininen väri oikein hehkuu.
Jotkut laittaneet uudemman mallin digitaalimittaristoja, itse en tykkää yhtään siitä, liian ufon näköinen minusta.
Sisäkahvoihin laitoin VPartsinledit, mutta niiden värisävy on aavistuksen liian valkoinen mielestäni, Volvon omat sointuisivat varmaan paremmin muihin koelaudannappuloihin.

Ehdottomasti paras parannus oli takavakaajan vaihto IPD:n jäykempään vakaajan. Alkuperäinen on aivan liian löysä näissä, aivan kun auton etupää ja takapää eivät olisi pari. IPD:n vakaaja teki autosta tasapainoisen, kurveihin voi kantata aivan eri tyyliin ja nopeudella sen jälkeen, ainakin Four-C alustan kanssa  8)

Ei ole minullakaan BT-AUX vaan pelkkä 3.5mm plugi vaikka on DynAudio systeemi orkkis subbarilla. Nämä ovat jotenkin murroskauden autoja, jolloin bluetoot oli avaruusteknologiaa ja valittiin harvoin tilatatessa autoa. Kallis ja hankala päivittää autoon jälkikäteen. Onneksi on sentään BT-handsfree.
Omassa autossakin käytetty rahaa julmetusti kaikenlaisiin turhiin tutkiin ja hilavitkuttimiin, jotka näkevät mörköjä ja näkymättömiä miehiä autoineen joka paikassa. Joku saattaa tykätä kun auto piipittää jatkuvasti ja valot vilkkuvat iloisesti, minä inhoan moisia. Niin ja olisipa se normaali Cruise, ole onnellinen kun sinulla on  ;)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #5 : 14.02.2023, 12:12:58 »
Onnittelut T6:n hankinnasta, viimesen päälle mukavia laitteita :)

Itellä on saman värinen 2009 mallin T6, 2008 otettu käyttöön.

Sisävalaistus parani huimasti sillä kun vaihtoi pelkästään led-polttimot, tarvittavat löytyi VPartsilta.
Mittariston valaistus on tosiaan aika surkea näissä, mittarikuvun katossa muutama lamppu ja se on siinä, nurkat jäävät pimeämmiksi. Omaani vaihdoin VPartsin R-desing siniset pohjat, mutta ne vaativat hieman leikkaamista sivuilta, muuten se numerokehien taustavalaistus ei toimi. Kirkkaassa auringonvalossa taustat todella kauniit, sininen väri oikein hehkuu.
Jotkut laittaneet uudemman mallin digitaalimittaristoja, itse en tykkää yhtään siitä, liian ufon näköinen minusta.
Sisäkahvoihin laitoin VPartsinledit, mutta niiden värisävy on aavistuksen liian valkoinen mielestäni, Volvon omat sointuisivat varmaan paremmin muihin koelaudannappuloihin.

Ehdottomasti paras parannus oli takavakaajan vaihto IPD:n jäykempään vakaajan. Alkuperäinen on aivan liian löysä näissä, aivan kun auton etupää ja takapää eivät olisi pari. IPD:n vakaaja teki autosta tasapainoisen, kurveihin voi kantata aivan eri tyyliin ja nopeudella sen jälkeen, ainakin Four-C alustan kanssa  8)

Ei ole minullakaan BT-AUX vaan pelkkä 3.5mm plugi vaikka on DynAudio systeemi orkkis subbarilla. Nämä ovat jotenkin murroskauden autoja, jolloin bluetoot oli avaruusteknologiaa ja valittiin harvoin tilatatessa autoa. Kallis ja hankala päivittää autoon jälkikäteen. Onneksi on sentään BT-handsfree.
Omassa autossakin käytetty rahaa julmetusti kaikenlaisiin turhiin tutkiin ja hilavitkuttimiin, jotka näkevät mörköjä ja näkymättömiä miehiä autoineen joka paikassa. Joku saattaa tykätä kun auto piipittää jatkuvasti ja valot vilkkuvat iloisesti, minä inhoan moisia. Niin ja olisipa se normaali Cruise, ole onnellinen kun sinulla on  ;)

Kiitosta. Onhan tämä vähän vanhan liiton vehje siihen nähden, millä viime aikoina on tullut ajeltua. Mutta eipä se autosta sinänsä huonoa tee ja täytyy myöntää että mieluummin vähän tuunailen omaan makuun sopivaksi kuin ajan täysin valmiilla. Ja kulutkin on huomattavasti maltillisemmat - sen huomasi jo pyyhkimiä ostaessa, edelliseen ei edes Motonestistä saanut kuin tilaamalla joten otin marmorilta ja maksoin satasen pyyhkijäparista. Nyt sai kahdella kympillä.  :D

Tilasin muistaakseni edelliseen V70 ledisarjan mallia ebay ja ainoastaan rekisterikilven valot kieltäytytyivät toimimasta. Pitänee katsella sopiva setti ajan kanssa - paikalleen ei kuitenkaan tarvitse laittaa ennenkuin kelit alkavat kestämään plussan puolella ainakin päivällä (tunnetusti kevätauringon alkaessa paistaa alkaa sormet syyhyämään sen verran että on pakko päästä tekemään). Tallia nyt toki kamuilta löytyisi lainaan mutta en taida tuon takia viitsiä kysellä.

Noita sinisiä pohjia mittaristoon katsoin myös (Luin sinun ketjun toki ensimmäisenä läpi ja sieltä nuo bongasin). Tuntuu 65e hinta vähän rapealle parista metallilätkästä - etenkin jos niitä pitää vielä leikellä. Digimittarista nyt olisi periaatteessa ehkä ok mutta jotenkin kaipaisin ehkäpä enemmän bemarin yksinkertaisuutta ja sitä että mittaristo ei näytä siltä kuin olisi osa polttimoista pimeänä. Jotenkin houkuttaisi myöskin vaihdella nuo kojelaudan nappulan värit - ei siksi että tarvetta olisi vaan erilaisuuden vuoksi.

Eilen oli vähän muuta actionia niin jäi tutkimatta tuo IPDn vakaaja. Saattaisi muutenkin alustassa olla laiteltavaa mutta tietenkin vakaajan voisi hommata jo valmiiksi. Tässä taas huomasi tuon tietyn oldschool-leiman, paljon näkyi kyllä juttuja että hyvä on, mutta linkit olivat jo kuolleita ja en onnistunut äkkiä löytämään kuin setin jossa oli vakaaja sekä eteen että taakse. Saa siis laittaa toimivia linkkejä jos tuota jostain erillään saa. Ja tieten sitä voisi varovasti olettaa että olemassa olisi muitakin merkkejä, jotka tekevät jäykempää vakaajaa.  ::)

BT tosiaan on ollut vähän avaruusteknologiaa tämän aikakaudella. Edes 2010:ssä luuria ei voinut liittää autoon muutoin kuin puheluiden varalle, striimausprotokollaa ei tuettu.  ;D

Tutkailin jonkin verran tuota RTI:tä kun siinä olisi ihan oiva paikka viihdekeskuksen näytölle. Siihen on porukka tunkenut isompaa ja tarkempiresoluutioista näyttöä, puhelinta ja vaikka sun mitä, pitää vaan valita mahdollisimman OEM-tyyppinen ratkaisu - välttämättä kosketusnäytön tökkiminen noin kauas ei ole välttämättä ihan optimaalisin ratkaisu, siksi käden ulottuvilla oleva luuri puhelintelineessä tuntuu tällä hetkellä ihan kätsyltä ratkaisulta - joskin Spotifyn autotila ei ilmesty kun ei nähtävästi tajua tuota BT-palikkaa sen kaltaisena laitteena. Siksi se MPOWin BT-palikka olisi ollut fiksumpi mutta ehkä se vielä jostain löytyy.

Adaptiivinen vakkari on tosiaan hyvä kaksikaistaisella tiellä jossa ei pääse ohi. Muualla se sitten onkin vähemmän hyvä ja sitä muuta ajoa on itselläkin valtaosa niin ei tuota niin mahdottomasti osaa kaivata.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #6 : 14.02.2023, 12:21:01 »
Näistä P3-alustaisista vakkarin vaihto adaptiivisen ja tavallisen välillä käy vakkarin nappia painamalla pohjassa. Jos sitä nyt jostain syystä haluaa tavallista käyttää. Adaptiivinen vakkari on kyllä hieno keksintö. Jos siinä on vielä jonoavustin, niin ruuhkassa ajaminen on kyllä tehty helpoksi. S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #7 : 14.02.2023, 15:36:59 »
Näistä P3-alustaisista vakkarin vaihto adaptiivisen ja tavallisen välillä käy vakkarin nappia painamalla pohjassa. Jos sitä nyt jostain syystä haluaa tavallista käyttää. Adaptiivinen vakkari on kyllä hieno keksintö. Jos siinä on vielä jonoavustin, niin ruuhkassa ajaminen on kyllä tehty helpoksi. S*

Tuo oli uutta, täytyy kokeilla toimiiko tuossa. Onhan se ihan hyvä tyhjällä mootritiellä klo 03.00 kun siellä ei ole kuin muutama rekka. Päivällä normiliikenteessä aika turha kapistus, aina joku ohittaa motarilla nokkaa viistäen tai tunkee rampilta eteen ja typerä laite lyö jarrut pohjaan, jolloin takana tulevilla on kihelmöiviä tilanteita. Normaalisti riittäisi kun nostaa jalan kaasulta. Tämän vuoksi cruisen käyttö on jäänyt 0,1% luokkaan ajoajasta tuoslla, kun se taas duuniautoissa on luokaa 99% ajoajasta ja tuhansia kilometrejä viikossa.

Mutta ei pilata tätä topiccia enempää tällä.

Led-kilven valot tuli hommattua, mutta eivät olleet mun makuun, ihan liian kirkkaat. Kuulemma Volvon omat on paremmat, nuo oli jotkut eBay-valot.

Ajoavaloissa mulla Xenonit, jossa lamppuina Osram Night Breakerit ja pitkiin vaihdoin kokeeksi Osramin H7-ledit. Eivät hirveesti vakuuta ainakaan märällä pinnalla, varmaan vaihdan takas halogen versiot viimestään katsastukseen.

Mittarin taustat on ihan helppo leikata, kuulemma menee Fiskarsin sakseillakin, ite leikkasin sellasella nakertajalla. Parantaa omasta mielestä paljon mittaristoa. Valaistus on mitä on.
Eniten kaipaan lisää mittareita kun ei edes lämpömitatria. No mulla on Banksin Idash tuossa, siitä saa ulos enempi dataa kun on tarpeeksi. Kätevä lukea ja nollata vikakooditkin 8)

Mukitelineeseen on valaistus sarja, mutta en ole tehnyt vielä sitä. Teen sitten kun puran joskus keskikonsolin. Youtube:ssa VolvoSweden heppulla video siitä. Löytyy myös video takaluukun pumppujen vaihtoon.

Takaluukkuun laitoin aukasusarjan, aukeaa kaukosäätimestä, ihan hyvä kun käy vaikka kaupassa.

Alustaan on olemassa Eibach:n -30mm madaltavat jouset ja säädettävät tukivarret taakse, mutten ole laittanut niitä vielä. Vakaaja muutti autoa jo niin paljon, että pelkään menevän ajoltaan vaan kivireeksi. Joskus sitten kun uusii jouset tms.

Viimesin ostos on R-desing takapuskurille sopivat takaläpät. Puskuri odottanut paketissa kohta 4 vuotta maalaria, joskohan nyt sais tänä kesänä vaihdettua kun sai vihdoin sopivat läpät.

Vähän sama juttu, ei ole tallia missä mahtus tekemään mitään. Hommat rajottuu siihen mitä kesällä pystyy tekemään ulkona kun ei sada tai sula ite helteessä.

Ensikesänä täytys tehdä vähän ennakkohuoltoa, vaihtaa termari, apulaitehihna, sen kiristimet ja vesipumppu samalla. Syylärin ja coolerin vois kanssa vaihtaa Do88 tuotteisiin kun odottavat hyllyssä ::)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #8 : 14.02.2023, 15:37:37 »
Ainahan tuon vakkarin tosiaan saa myöskin tavalliseksi muutettua - siis ainakin niissä autoissa joista itse jotain tietää.

Tavaratilan verho on jo lähtenyt tulemaan osapurkaamosta mutta ei näemmä ainakaan tänään ole liikkunut vielä suuremmin. Nämä on vähän niinkuin jouluna kun tietää pääsevänsä hiplistelemään sitä puhtaaksi ja laittamaan paikalleen. Varoittelin jo että hommahan suoritetaan sitten perinteiseen malliin pesuhuoneessa kun muuta paikkaa ei oikein ole. Tai no ehkä alakerran pyörävarasto jossa on pesupaikka mutta luulen että muut asukkaat eivät oikein arvosta jos siellä pesee auton osia.  :P
« Viimeksi muokattu: 14.02.2023, 15:39:08 kirjoittanut 74t3 »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12494
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #9 : 14.02.2023, 16:37:18 »
Näistä P3-alustaisista vakkarin vaihto adaptiivisen ja tavallisen välillä käy vakkarin nappia painamalla pohjassa. Jos sitä nyt jostain syystä haluaa tavallista käyttää. Adaptiivinen vakkari on kyllä hieno keksintö. Jos siinä on vielä jonoavustin, niin ruuhkassa ajaminen on kyllä tehty helpoksi. S*
toimii ainoastaan2012 ja uudemmissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #10 : 14.02.2023, 19:42:08 »
Katselin että ei ole mitenkään yksinkertaista vaihtaa tuota vihreää väriä keskikonsolin napeista sun muista - liekö jopa laitettu piirilevylle tms. Täytynee siis unohtaa. Mittaristosta voisi kokeilla josko keksisi sille jotain ensiapua.

Talvi on siinä mielessä vähän ikävä vuodenaika ilman kunnollisia harrastetiloja että kovin kummoista ei kyllä tarvitse tehdä. Mutta aina voi suunnitella ja hankkia osia valmiiksi. Täytyisi nyt joka tapauksessa keskittyä ensin hävittämään tuo tuoreempi laitos maailmalle. Autovexistäkin oikein kokonaista yksi tarjous joka sekin n. 1/5 auton arvosta. Vähemmän yllättäen eivät ainakaan tänään jaksaneet vastata vastatarjoukseen. Pitänee laittaa menemään myyntitilin kautta jos ei muua auta - kun nyt ensin saisi kuntoon ja katsastuksen maaliin, ruuhkaa tuntuu riittävän marmorilla niin aika vasta loppukuussa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #11 : 14.02.2023, 20:25:25 »
toimii ainoastaan2012 ja uudemmissa.

No voi hyvä h**vetti sentään kun ei näissä ole mitään yhteneväisyyttä. :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #12 : 15.02.2023, 12:49:55 »
Schenkerin seuranta on kyllä harvinaisen hieno suoritus kun ei siitä ota selvää että onko se paketti lähtenyt vaiko vielä lähtökuopissa.

No, joka tapauksessa maan sisällä tuskin mahdottoman pitkiä aikoja onnistutaan tuhraamaan niin eiköhän se viikonlopuksi tule niin saa kuurattua ja paikalleen. Ensi viikolla voinee odotella ainakin valomodia ja jos nyt sattuu plussakeliä sinne osumaan niin ehkä muoveja uskaltaa aukoa sen verran että tuikkaa myös tuon paikalleen. Yritän napsia projektikuvia jahka palikkaa ilmestyy.  :)

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #13 : 15.02.2023, 18:49:04 »
Seurannasta ei ollut kyllä mitään iloa mutta niin vain tekstiviesti kilahti kuudelta että noudettavissa olisi. Nainen tietysti halusi juuri tänään käydä aikaiseen saunassa niin enpä viitsinyt enää lähteä hakemaan verhoa ja kuskata sitä pesuhuoneeseen. Täytyy käydä huomenna töistä tullessa noutamassa niin saa kuurailla kaikessa rauhassa puhtaaksi. löytyy erinäinen määrä puhdistusvaahtoja sun muita ja ellei muuten antaudu niin tarjotaan harjaa. Katsoin halvimman mahdollisen että tulee vähän projektiakin.  :D

Oikeasti noissa ei näyttänyt muutaman kympin sisällä olevan juuri vaikutusta kunnossa niin totesin että 120e on ihan yhtä hyvä kuin 150e.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #14 : 15.02.2023, 20:06:03 »
toimii ainoastaan2012 ja uudemmissa.

Joo, ei toiminut kun kokeilin eilen  :-\  Ihmettelinkin vähän miksen olisi moista huomannut ?
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy