Jos et ole jo katsonut VolvoSweden videoita TFT-mittariston vaihdosta, niin kannattaa katsoa. Tuossa viimeisin versio vaihe vaiheelta. Aikasemmat yritykset eivät onnistuneet täysin.
https://www.youtube.com/watch?v=nX03RHOQxNQ
Videolla Yuri selittää myös mikä mittaristo käy ja mikä ei. Tarvittavasta VDash:sta en osaa sanoa mitään.
Ei ulkomailta tilaamisessa mitään ihmeellistä pitäisi olla, kannattaa katsoa myyjän tiedot ja suositukset eBay:ssa ja jos epäilyttää niin siirtyy seuraavaan. Suurinosa eBay ostoksista EU-ulkopuolelta menee nykyään automaattisesti Global Shipping kautta, joten verot ja tullit hoituvat jo maksaessa. Tulliin tarvitsee ilmottaa käytännössä vain eBay IOSS-numero ja hakea tavarat lähipostista.
Jotain videoita tuli katsottua aikaaan mutta en muista että oliko juuri tuo kyseinen. Täytyy tutkailla asiaa ja katsoa, mistä löytyisi sopivan hintainen osa.
On tuota nyt lyhyen ajan sisällä laitettu ehkä tähän kohtaan riittävästi kun kulut alkavat olla lähempänä kahta kuin yhtä tonnia.Ja vielä jaksaa auto herjailla satunnaisesti öljynpaineesta joskin ilmoitus häviää kun auto on parkissa hetken. Öljynvaihto nyt on joka tapauksessa tarkoitus tehdä kesän aikana niin jospa tuo jo kertaalleen uusittu anturi alkaisi pelaamaan puhdistuksella. Toisaalta autolla käytiin tällä viikolla Kotkassa eikä minkäänlaisia ilmoituksia öljystä tullut, taso vielä tarkistettiin lähtiessa ja ylärajalla tuo on pysynyt.
Valojen kunnostusta tutkin aikani ja totesin että lakkaa pintaan niin josko sitten alkaisi pysymään hiukan paremmin kirkkaina. Jokin pöpö on vaivannut jo toista viikkoa ja hikeä pukkaa. Urhoollisesti kävin kuitenkin nyppäämässä umpiot jälleen kerran irti ja eikun pesuhuoneeseen tutkimaan. Ei noissa mitenkään syviä jälkiä ollut joten ensimmäinen hionta lienee ollut kohtuullinen. Ajoin nyt kuitenkin varmuuuden vuoksi vielä uudestaan 1200 ja 2000 -paperilla. ChrisFixin videossa lakka suihkaistaan suoraan päällä (toki puhdistus ensin). Hiukan skeptinen olin tuon suhteen ja tässäkin näyttää olevan monenmoista koulukuntaa. Lopulta uskoin videon kommentteja ja ajattelin että kaipa sen lakan voi hioa pois jos se nyt jostain syystä menee edelleen keturalleen.
Käläkäläpullolla nyt ei varsinkaan meikäläinen saa mitenkään mahdottoman priimaa jälkeä aikaan mutta pari kerrosta Clear Coatia niin nuohan näyttävät nyt suorastaan hyviltä. Antaa nyt kuivua parvekkeella huomiseen asti ja jos sitten hieroisi vielä Collinite 476n pintaan. Uskoisin tuon jälkeen kelpaavan myös katsastusmiehelle, hiukan alkoi pelottamaan että jos käskee uusimaan umpiot niin kalliiksi tulee taas. Itse asiassa jälki oli jopa niin hyvää että aloin harkitsemaan, jos takavalot käsittelisi samalla metodilla - tosin paikallaan kun saattavat olla hiukan turhan suuritöiset päästellä pois paikoiltaan.
Sen verran edistin viimein myös projektia jossa RTIn paikalle survotaan nykyaikaisempi näyttö ja sen kaveriksi RaspBerry, että hommasin käytettynä paketin jossa toki on ensimmäisen polven kone mutta kuitenkin mukana näyttö ja muut kilkkeet virtalähteineen niin pääsee virittelemään. Tuohon saa myös CarPlay-donglen Amazonista muutamalla kympillä jolloin auto nykyaikaistuu kummasti, tuohonhan nyt rakentelee samalla vaivalla myös peruutuskameran jota kieltämättä on ollut pienehkö ikävä kun sellainen on löytynyt kahdesta viimeisimmästä autosta. Vielä täytyisi tutkia että miten audion saisi rakenneltua mahdollisimman järkevästi.
Stereoille olisi ehkä muutoinkin syyytä tehdä pieni huolto kun matkalaiset valittivat huonoa ja humppaavaa äänenlaatua takana. Itsekin olen havainnut että välillä puhelimen kautta ei tahdo saada oikein minkäänlaista järkevän kuuloista ääntä.
Siinäpä taas pientä säätöä. Yritetään nyt ensin saada autoon leima ensiyrittämällä. Eipä kai tuossa mitään erityistä pitäisi olla kun tuo öljyvalokin on aika todistettavasti anturin ongelma ja öljyn taso ei muut mihinkään.
Onko jollain muuten noita Vpartsin "dynaamisia" vilkkuja autossa? Ovatko ne kelvanneet katsastusmiehelle vai pitääkö tässä vielä vaihtaa nuokin origniaaleiksi ettei tule sanomista? Lisäpitkien ledit nappasin pois kun kiinakamaa ovat. Ei noitakaan edes välttämättä olisi huomannut mutta kun umpiot nyt olivat muutenkin irti niin palautinpahan samalla alkuperäiset polttimot paikalleen.