Autoracing  KL-varaosat

V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua

  • 200 Vastauksia
  • 23237 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #15 : 16.02.2023, 15:56:42 »
Verho kotiutettu ja puhdistettu:

Ennen:



Jälkeen:



Koska tässä ei sentään entisöintiä tehdä niin en jaksanut enempää hinkata. Verhosta ei oikein tahdo näemmä tahrat irrota vaan kaipaisi Wurthin puhdistussprayta jytäkämpää ainetta. Vaan koska niitä tulee kuitenkin uusia niin tyydytään lopputulokseen. Jonkin verran naarmuja myös verhon kotelossa mutta ei mitenkään häiritsevästi joten olen varsin tyytyväinen osan laatuun. Jos virheettömän haluaa niin pitää tilata uusi joka taas on hiukan toisen hintainen kuin purkuosa (luulisin).

Antaa hetken kuivua sisällä ja sitten paikalleen. Rengasmeluahan tuossa tuntuu nastoilla jonkin verran olevan joten katsotaan että hiljeneekö tuolla ja kesärenkaiden vaihdolla.

Siis niiden renkaiden jotka ovat tehneet matkaa jostain jo parisen viikkoa. Ajattelin ensi viikolla kysellä että tuliko kovinkin erikoinen rengasmalli tilattua vai AKT:n lakkoko siellä noin pahasti hidastaa. Saisikohan nuo Vianorilla edes pestyä vanteet vaikka pienellä lisähinnalla jos ei muutoin.  :idiot2:

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #16 : 16.02.2023, 17:17:38 »
Ja paikallaan. Testilenkin perusteella kuullostaa omaan korvaan hiljaisemmalta, kaipa tuo vähän estää kaikua.



Vielähän tämä on lähinnä puuttuvien osien haalimista. En ole kyllä muita puutteita äkkiseltään löytänyt, ehkä joku ruuvin päällyslevy saattaa jostain puuttua. Kelit ei oikein suosi kovin pitkää oleskelua pihalla kuten ei myöskään muu ohjelma. Vaan pikkuhiljaa.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #17 : 16.02.2023, 17:47:57 »
Onkos sinulla muuten varapyörä tässä ? Omassa sitä ei ollut, mutta se oli ensimmäinen hankinta heti oston jälkeen. Löytyi yhdeltä foorumilaiselta uuden veroisena.

Tavaratilan pohjalevyä olen suunitellut muokkavaani omasta kaksiosaiseksi, niin että levy taittuisi suunilleen ennen takimmaisia lokeroita siellä alla, siitä subbarin edestä. Tällöin takapenkkiä vasten sopisi olemaan tavaroita ja pohjalevyn saisi silti auki tyhjentämättä koko tavaratilaa. Saisi esim vararenkaan tai kompuran pois tai pääsisi säilytys lokeroille. Tuo koko tavaratilan pohjan kokoinen kansi on todella hankala käytössä. En ole vain vielä keksinyt oikein järkevää saranointia joka kestäisi siinä pohjan materiaalissa, jokin kangas-, kumi- tai kuitusarana ? Yksi vaihtoehto on jättää sarana pois ja kaksi erillistä pohjalevyä. Pohjalevyn voisi tehdä myös uusiksi vanerista, jolloin siihen saisi tukevasti pianosaranan.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #18 : 16.02.2023, 19:33:08 »
Onkos sinulla muuten varapyörä tässä ? Omassa sitä ei ollut, mutta se oli ensimmäinen hankinta heti oston jälkeen. Löytyi yhdeltä foorumilaiselta uuden veroisena.

Tavaratilan pohjalevyä olen suunitellut muokkavaani omasta kaksiosaiseksi, niin että levy taittuisi suunilleen ennen takimmaisia lokeroita siellä alla, siitä subbarin edestä. Tällöin takapenkkiä vasten sopisi olemaan tavaroita ja pohjalevyn saisi silti auki tyhjentämättä koko tavaratilaa. Saisi esim vararenkaan tai kompuran pois tai pääsisi säilytys lokeroille. Tuo koko tavaratilan pohjan kokoinen kansi on todella hankala käytössä. En ole vain vielä keksinyt oikein järkevää saranointia joka kestäisi siinä pohjan materiaalissa, jokin kangas-, kumi- tai kuitusarana ? Yksi vaihtoehto on jättää sarana pois ja kaksi erillistä pohjalevyä. Pohjalevyn voisi tehdä myös uusiksi vanerista, jolloin siihen saisi tukevasti pianosaranan.

Piti oikein käydä tutkimassa kun ei sen levyn alle ole vielä tullut kurkattua (joo, tahtoo aina vähän jäädä nämä autojen tutkimiset ns. paremmalle hetkelle). Kyllä siellä paikka vararenkaalle on ja kaikki työkalut mutta ei tietenkään itse rengasta. Sinänsä ei kyllä yllätä kun muutenkin autosta oli riisuttu kaikki käyttökelpoiset tavarat.  :D

Tuo koko pohjan kokoinen kansi on kieltämättä vähän hankala ja sitä se oli myös uudemmassa versiossa. Kovin paksuhan se alkuperäinen levy ei ole ja ainakin itsellä on vasemmassa reunassa vielä jonkinlainen kaasujousikin josta lienee jo paras terä mennyt kun kansi ei oikein pysy ylhäällä - tosin päällä on kumimatto tekemässä hiukan lisäpainoa. Itse ehkä tekisin kokonaan uudet levyt ja laittaisin niihin saranan, samalla tuon kaasujousen voisi poistaa käytöstä tai laittaa isomman jos kokee tarvitsevansa ylhäällä pysyvää kantta. Verhoilukangasta varmaankin löytyy helpohkosti joten tuosta saisi kokolailla alkuperäisen näköisenkin.

e. Ai niin. Äänestäkin sen kyllä kuulee mutta alkuperäinen subwoofer on ylemmän kannen alla paikallaan. Kunhan kesä tulee, pitää tutkailla noita poppivehkeitä hiukan tarkemmin.  :P
« Viimeksi muokattu: 16.02.2023, 19:35:11 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #19 : 16.02.2023, 21:33:18 »
Koska tämän hintaista laitosta ei enää viitsi paljoa sinisellä käyttää saati muutenkaan kysellä korjaamolta että mikä vaivaa, laitoin tilaukseen Alilta jonkun VXDiag-palikan ja hommasin Vidan. VDashinkin latasin mutta sillä ei taideta enää paljoa tehdä.

Toiveena että bemarin ISTAn tapaan saa itse tutkia tästäkin jatkossa että mikä ahdistaa jos alkaa vikoja ilmenemään. Eikä se nyt tietysti mikään huono asia ole jos saa koodailtuakin jotain mieleen tulevaa - vaikka nyt sen TFT:n mikäli käy liikaa ahdistamaan tuo melko kasarityyliin valaistu mittaristo enkä keksi siihen parempaakaan vaihtoehtoa. Jotenkin myös nuo DRL:t sumareitten tilalle saattaisivat kiinnostella joskin nuo D1S-polttimot nyt ei nykyään enää niin paljoa maksa että niitä säästellä tarvitsisi.  :D

Jarruremppaa joutuu kuitenkin tekemään jossain vaiheessa niin myös huoltoasento on näppärä napata tuolla päälle. Kovasti auton kuntokartoituksessa kyllä kehuttiin jarrujen olevan hyvässä kunnossa mutta katsotaanpa mitä katsastusmies on mieltä toukokuussa. Silloin tosin saattaa jarruremontti mennä autoliikkeen piikkiin kun jarrut ei muuten alle puolessa vuodessa kulu hyvistä vaihtokuntoon.  ;D

Mutta siis joka tapauksessa. Toiveena että diagnostiikka hoituu jatkossa itseltä ja tarvittavat osat voi hakea ja vaihtaa itse tai vaihdattaa jossain edukkaammassa paikassa. Perushommia myös B-alkuiisten autojen kanssa ja ISTA säästi monelta korjaamokeikalta.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #20 : 17.02.2023, 02:09:51 »
Tuttavan korjaamolla käytän omaa tarpeen mukaan, tekee Volvoja ja löytyy kaikki Volvon vehkeet ja ohjelmat. iCarSoft itellä, sillä saa tehtyä jarruhuollot jne. Delphi löytyy myös, en ole kokeillut tässä. OBDII portissa on aina kiinni Banks iDash 1.8 DM, toimii kätevänä 52mm lisämittaristona, kun eihän näissä ole edes lämpömittaria. Lukee ja nollaa haluttaessa myös koodit parilla napin painalluksella ja näyttää paljon muuta, myös datan keruu.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #21 : 17.02.2023, 08:47:51 »
Tuttavan korjaamolla käytän omaa tarpeen mukaan, tekee Volvoja ja löytyy kaikki Volvon vehkeet ja ohjelmat. iCarSoft itellä, sillä saa tehtyä jarruhuollot jne. Delphi löytyy myös, en ole kokeillut tässä. OBDII portissa on aina kiinni Banks iDash 1.8 DM, toimii kätevänä 52mm lisämittaristona, kun eihän näissä ole edes lämpömittaria. Lukee ja nollaa haluttaessa myös koodit parilla napin painalluksella ja näyttää paljon muuta, myös datan keruu.

Itselle ei ole siunaantunut sen sortin tuttuja joiden luona voisi käydä tarvittaessa, siksi olen viimeisimpiin autoihin hankkinut diagnostiikkatyökalut itse niin ei tarvitse mistään rukoilla kun vika on päällä.

Olihan noita vaihtoehtoja vähän joka lähtöön mutta oli tosiaan ajatus että jos jotain yksikertaisia koodailuja opettelisi. Bemuissa tuo akun vaihto oli juurikin yksi sopiva kohde millä kokeilla hommaa, tässä varmaan sitten se jarruhuolto.

Tarvittaessa löytyy yksi ELM327-palikka ja Torquen lisenssi on tullut joskus Anteroon ostettuakin mutta iPonista puuttuu vaan muutamalla eurolla sekin lähtee niin voi lukea perustiedot jos moiset kiinnostaa, lämpömittari tosiaan olisi ihan hyvä olla. Koukku tosin on jäänyt johonkin matkan varrelle kun se autoliikkeen listauksessa oli mutta autoa toimitettaessa todettiin että ei tässä kyllä moista ole - eli kummoisia kuormia tällä ei sitten varmaan vedetä jossa lämpöjä pitäisi tarkkailla.

Toki kun on hiukan vanhemman liiton vehje jo kyseessä niin arvoja voisi olla ihan hyvä tarkkailla muutenkin. Kyllähän nuo puhelimesta katsoo mutta toisaalta se olisi kokolailla mukavampi kun olisi hitusen isompi näyttö josta tiirailla. Kunhan tässä muut kiireet helpottavat (joo, ne helpottaa), niin olen suunnitellut että josko RTI:n suolistaisi ja katsoisi, olisiko toteutettavissa samankaltainen operaatio kuin jossain ulkomaisella forumilla eli korkearesoluutioisempi näyttö RTI:n kuoriin. Tuollaiseen on sitten mukavan helppoa yhdistää esimerkiksi peruutuskamera jota kyllä parin edellisen auton jälkeen on oppinut kummasti arvostamaan.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2023, 12:07:48 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #22 : 17.02.2023, 12:38:21 »
Aikani tässä tutkailin muun säätämisen ohessa ja noin viihteen kannalta helpointa olisi varmaan tunkea 6,5" puhelin sopivilta osin näytön sisään. Joku oli hyödyntänyt hommassa jotain ZTEn mallia. Teoriassa peruutuskamerakin on helppo tuollaiseen saada - siis ainakin siltä osin että kamera toimii joten kuten. Sen sijaan virittely siten, että kamera käynnistyy kun pakki lyödään päälle, onkin toinen juttu.

Androidiin löytyy kyllä kaikenlaisia mukavia softia jolla esim. Wi-Fiin yhdistetään automaattisesti kun sellainen tulee saataville. Näitä sovelluksia taas on netti pullollaan ja sopivalla taskerilla voi myös käynnistellä tiettyjä softia wifiin liittämisen yhteydessä, kuten juurikin kamerasoftan tms.

Taskeriin tuli tutustuttua edellisen Volvon kanssa kun pyrin rakentamaan tabletin kanssa suhteellisen automaattisen ratkaisun jossa BT-palikka yhdistyy automaattisesti ja Spotify käynnistyy. Plus tabletti sammuu kun latausvirta poistuu eli toisin sanoen kun auto sammutetaan.

Mutta tässä on aikaa jalostaa ideaa ja tutkia eri vaihtoehtoja. Isompi ruutu olisi toki kivempi mutta sitä voi olla melko tuskaista autoon yhtä helposti sovittaa.

e. Toisaalta niitähän on myös valmiita CarPlay-purkkeja jotka toimivat suunnilleen millä tahansa näytöllä ja tuollaisia porukka on autoihin laitellut. Topicit ovat aikalailla vanhoja joten varmaan kaikkea uuttakin kivaa löytyy kun jaksaa tutkia.

https://www.swedespeed.com/threads/rti-retrofit-smartphone-implementation-into-rti-screen-s60-v70ii-and-others.215169/
« Viimeksi muokattu: 17.02.2023, 15:00:36 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #23 : 19.02.2023, 16:34:58 »
Pari viikkoahan tässä ehdittiikin ajella ongelmitta. Kävin tytärtä tapaamassa ja kotiin tullessa tankilla. Tietenkään ei voinut asemalle ajaessa ilmoittaa mitään mutta lähtiessä en pitkälle ehtinyt kun syttyi keltainen valo ja ilmoitus että moottoriöljy vähissä. Kuittasin sitten pois ja ajattelin että ajelen kotiin ja haen sitten öljyä. Ihan kotiin asti en ehtinyt kun auto tarjosi punaista kolmiota ja käski lisätä öljyä.

Hiukan kuumotellen viimeinen kilometri ja auto sammuksiin pihaan & tutkimaan mittatikkua. Näyttäisi olevan sitä perinteistä probleemaa eli öljyn taso lämpimänäkin aikalailla ylärajassa (tuon mittatikussa on X:illä ilmeisesti merkitty se alue. Eli öljyä tuntuisi kyllä piisaavan joten eiköhän siellä anturi ilmoittele omiaan. Autoon on vieläpä hiljattain vaihdettu öljyt niin hyvän täsmää.

Kelithän on olleet taas sen laatuiset että lunta tulee vähän väliä niin ihan kauheasti ei tee mieli alkaa tutkimaan itse. Osannee tuon katsoa mikä hyvänsä korjaamo mutta kaiketi tuolla ajelua voi jatkaa niin kauan kuin mittatikku näyttää ölljyä olevan ja vaihtaa anturin sitten seuraavassa öljynvaihdossa. Näin olivat ohjeistaneet ainakin korjaamopuolella olevassa ketjussa.

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #24 : 19.02.2023, 18:05:35 »
Taisi olla ns. väärä hälytys. Tarkastin öljyt uudestaan kun auto oli seissyt puolisen tuntia. Öljyn taso näyttää olevan ylärajalla joten ainakaan siitä ei ollut kyse. Kävin vielä ajamassa testilenkin ja ilmoitusta ei tullut uudestaan.

Ilmeisesti ainakin dieselkoneisissa anturin johdon suojauksessa on ollut häikkää, tuokin voisi indikoida enemmän sitä kuin anturivikaa/likaisuutta jos ilmoitus ei uusi. Eli eikun kovaa ajoa, pyytää seuraavan öljynvaihdon yhteydessä tsekkaamaan anturin ja johdon kunnon.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #25 : 21.02.2023, 19:06:32 »
Öljyt kannattaa oman kokemuksen mukaan tarkastaa aina kylmänä ennen käynnistystä ja jos puolivälissä niin hyvä. Kuumana heti ajon jälkeen tikku tuskin kastuu. Odota vaikka puolituntia tai käy ensin rauhassa kahvilla jos olet reisussa. Öljyä jää sammutuksen jälkeen johonkin yläkertaan toista litraa näissä ja sen valuminen öljypohjaan kestää yllättävän pitkään.
MAX-ylärajassa ei kannata edes yrittää pitää, se ei pysy siellä vaan syö sen. Puolivälissä tikkua kun pitää öljyntason, niin pysyy nätisti siinä koko vaihtovälin, ei syö yhtään.
Öljytikku ja öljymäärä ei pidä muutenkaan oikein paikkaansa näissä, siihen tulokseen olen tullut ainakin oman kanssa. Samasta syystä uskon että jotkut luulee ja puhuu että nämä syö öljyä, kun tarkistelevat ja lisäilevat sitä kuumana, jolloin sinne päätyy vaan liikaa öljyä.
Öljynvaihtoa tehdessä öljyn pois valuttamiseen kannattaa varata reilusti aikaa ja korkki auki. Ite valuttelen välillä tunninkin, käyn syömässä jne. Se meinaa oikeesti kestää että kaikki vanhat tulee kunnolla ulos. Pakkasella ulkona voi siitä tulla ongelmia, siksi en tee sitä. Samoin uutta kaataessa odotettava taas että kaikki ehtii valua kunnolla ö-pohjaan ja sitten tarkistus. Ohjekirjassa kerrottu 7.4L öljymäärä ei välttämättä riitä kunnolla kastelemaan edes tikkua, pikkusen enempi sinne menee kun kaikki vanhat saatu pois. Korjaamolla tehtynä eri juttu, urakalla tekevä asentaja uhraa 10min koko hommaan ja koneeseen jää varmaan toista litraa vanhaa öljyä  :-\

Öljynä olen käyttänyt Volvo sertifioituja Castroll Edge 0W-30 tai LiquiMoly 0W-30 ja Volvon orkkissuodatin. Vaihtoväli mulla n.10 000km /6 kk vähän sen mukaan miten kelit sallii tehdä. Seuraava vaihto taitaa mennä 11 tkm ja 7 kk  ::)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #26 : 22.02.2023, 11:21:24 »
Öljyt kannattaa oman kokemuksen mukaan tarkastaa aina kylmänä ennen käynnistystä ja jos puolivälissä niin hyvä. Kuumana heti ajon jälkeen tikku tuskin kastuu. Odota vaikka puolituntia tai käy ensin rauhassa kahvilla jos olet reisussa. Öljyä jää sammutuksen jälkeen johonkin yläkertaan toista litraa näissä ja sen valuminen öljypohjaan kestää yllättävän pitkään.
MAX-ylärajassa ei kannata edes yrittää pitää, se ei pysy siellä vaan syö sen. Puolivälissä tikkua kun pitää öljyntason, niin pysyy nätisti siinä koko vaihtovälin, ei syö yhtään.
Öljytikku ja öljymäärä ei pidä muutenkaan oikein paikkaansa näissä, siihen tulokseen olen tullut ainakin oman kanssa. Samasta syystä uskon että jotkut luulee ja puhuu että nämä syö öljyä, kun tarkistelevat ja lisäilevat sitä kuumana, jolloin sinne päätyy vaan liikaa öljyä.
Öljynvaihtoa tehdessä öljyn pois valuttamiseen kannattaa varata reilusti aikaa ja korkki auki. Ite valuttelen välillä tunninkin, käyn syömässä jne. Se meinaa oikeesti kestää että kaikki vanhat tulee kunnolla ulos. Pakkasella ulkona voi siitä tulla ongelmia, siksi en tee sitä. Samoin uutta kaataessa odotettava taas että kaikki ehtii valua kunnolla ö-pohjaan ja sitten tarkistus. Ohjekirjassa kerrottu 7.4L öljymäärä ei välttämättä riitä kunnolla kastelemaan edes tikkua, pikkusen enempi sinne menee kun kaikki vanhat saatu pois. Korjaamolla tehtynä eri juttu, urakalla tekevä asentaja uhraa 10min koko hommaan ja koneeseen jää varmaan toista litraa vanhaa öljyä  :-\

Öljynä olen käyttänyt Volvo sertifioituja Castroll Edge 0W-30 tai LiquiMoly 0W-30 ja Volvon orkkissuodatin. Vaihtoväli mulla n.10 000km /6 kk vähän sen mukaan miten kelit sallii tehdä. Seuraava vaihto taitaa mennä 11 tkm ja 7 kk  ::)

Ihan noin viitseliäs en taida reilun kympin auton kanssa olla että joka kerta ajoon lähtiessä öljyjä tarkastelisin vaikka varmaan hyvä tapa onkin.  :D

Ihan saman luin ja muistaakseni vielä käyttöohjeesta että öljyä jää koneeseen lämpimänä ja se valuu alas vasta seisoessa jolloin lukema on oikeanlainen. Minusta taso ei kyllä muuttunut sen enempää lämpimänä kuin hiukan jäähtyneenäkään kovin dramaattisesti vaan lähellä ylärajaa oltiin.

Lisäksi ilmoitusta ei ajossa ole tullut tuon koommin. Vähäsen on itselläkin suunnitelmissa että josko vaihteleisi itse öljyjä ainakin kesäkelissä kun siihen hiukan kaupungin autokatosta rauhallisempi paikkakin löytyy.

Tuota samaa öljyä taisin käyttää aikanaan harrastemersussa niin sikäli on tuttua. Hintakin on sellainen että yhdessä öljynvaihdossa menee reilu satanen nutulleen jo tarvikkeisiin niin ehkä kannattaakin tehdä itse.

Poissa 74t3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #27 : 24.02.2023, 18:32:52 »
Lakko ja toimitusajat ulkomailta yleensäkin. Jotenkin kuvittelin että valomodi olisi Liettuasta tullut suhteellisen pikaiseen mutta näköjään ei.

Pelkkää ajelua siis kun ei ihmeempiä pääse edistämään. Toisaalta pakkasetkin olivat tällä viikolla sitä luokkaa että asennus ei paljoa houkutellut.

Öljyilmoitusta on tullut muutamaan kertaan uudestaan mutta häviää kun käyttää auton sammuksissa. Eiköhän siellä siis anturi piiputa. Pitää kevään tullen katsoa että josko öljynvaihdon hoitaisi itse ja puhdistaisi tuon samalla. Öljyt oli vaihdettu melko hiljattain niin mahdotonta kiirettä asialla ei vielä ole.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #28 : 25.02.2023, 12:15:27 »
En minäkään sentään joka kerta öljyjä tarkista, mutta katson ne kylmänä, puoliväli tai ehkä 3/4, niin se riittää :)
Onhan se öljymäärä iso kun 2 x 4L saa ostaa + suodatin. LiquiMoly siinä mielessä halvempaa kun se on 5L kannuissa. Castrolia on vielä yhteen vaihtoon, kun Tokmannin öljyalesta ostin viimeksi useamman kannun.

Kaikki toimitusajat ovat nyt lakkojen takia myöhässä, kuljetusfirmojen pihat täynnä satoja purkamattomia kärryjä. Nyt ei kannata suuremmin tilailla yhtään mitään, odottaa ensin että lakot loppuu ja sumat purkautuu.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70 T6 AWD -08 -käyttiksen parantelua
« Vastaus #29 : 25.02.2023, 18:12:03 »
En minäkään sentään joka kerta öljyjä tarkista, mutta katson ne kylmänä, puoliväli tai ehkä 3/4, niin se riittää :)
Onhan se öljymäärä iso kun 2 x 4L saa ostaa + suodatin. LiquiMoly siinä mielessä halvempaa kun se on 5L kannuissa. Castrolia on vielä yhteen vaihtoon, kun Tokmannin öljyalesta ostin viimeksi useamman kannun.

Kaikki toimitusajat ovat nyt lakkojen takia myöhässä, kuljetusfirmojen pihat täynnä satoja purkamattomia kärryjä. Nyt ei kannata suuremmin tilailla yhtään mitään, odottaa ensin että lakot loppuu ja sumat purkautuu.

Huollon jälkeen on omassakin nyt digitaalisen mittatikun mukaan 3/4 öljytaso. Eli sielläkään eivät laita "täyteen".

 

Proturbo  Autodiagnoosi