Proturbo  Autodiagnoosi

Amazonin kytkin ongelma / korjaajaa Turun seudulta

  • 3 Vastauksia
  • 1022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zefa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Hei,

Perin joku vuosi sitten vuoden -67 Amazonin, johon tuli jonkinlaista kytkin-/vaihdeongelmaa.

Vaihteet lakkasivat menemästä päälle kesken ajon liikennevaloista lähdettäessä. Syyksi tuolloin löytyi, että kytkinneste oli loppu, ja lisääminen auttoi hetkeksi (johonkin tätä ilmeisesti vuotaa, koska saa täyttää melko usein). Pitämällä säiliön täytenä, pärjää kyllä, mutta nyt kytkin on alkanut mennä ajoittain ihan löysäksi, johon nesteen määrällä ei tunnu olevan vaikutusta. 

Itse en ymmärrä autoista juuri mitään, joten tietääkö ketään, löytyisikö Turun seudulta jotain kohtuuhintaista korjaajaa/pajaa, jolle auton voisi viedä? Koitin googlettaa, mutta löytyy lähinnä vain merkkikorjaamoita tms. Nyt ajo on hieman arpapeliä, pääseekö seuraavasta pysähdyksestä enää eteenpäin...


Poissa Zefa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kytkin ongelma / korjaajaa Turun seudulta
« Vastaus #1 : 01.05.2023, 15:58:35 »
En tosiaan itse valitettavasti näistä niinkään ymmärrä, mutta nyt kun olen asiaa seurannut ja tutkinut, kytkinnestettä valuu ainakin kytkimen juuresta sisälle. Auton alle ei vuoda mitään. Ja tosiaan vuotaa itsekseenkin aika reilusti, sillä pääsylinteri on tyhjä parin päivän jälkeen, vaikka auto olisi käyttämättäkin. Onkohan nyt vain jostain tiivisteestä tms. kyse?

Sopiva korjaaja on edelleen haussa, mutta haluaisin hiukan tietää, mistä voisi olla kyse.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazonin kytkin ongelma / korjaajaa Turun seudulta
« Vastaus #2 : 01.05.2023, 16:46:42 »
Jos nestettä vuotaa autoon sisälle, niin tarvitset pääsylinterin.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-hydraulics/master-cylinder/master-cylinder-clutch/1000686/

Toki tuohon saa pelkää korjaussarjaakin, mutta kun on noin halpa, niin samalla vaihtaa koko hoidon.

Ja sitten kun remppaan ryhtyy, niin vaihtaisin myös työsylinterin.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-hydraulics/slave-cylinder/slave-cylinder-clutch/1051273/


Näiden vaihtaminen ei ole mitään rakettitiedettä, joten mikä tahansa korjaamo vaihtaa ne, vaikka ei olisi Amazoneihin mitenkään erikoistunut.

Poissa Zefa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kytkin ongelma / korjaajaa Turun seudulta
« Vastaus #3 : 01.05.2023, 19:02:47 »
Kiitos vastauksesta! Löysin juuri Youtubesta videoita aiheesta, eikä tosiaan iso työ tunnu olevan. Ostan osat, ja alan uudelleen selvittämään sopivaa korjaamoa nyt, kun tiedän paremmin ongelman. Ei pitäisi kauaa mennä tuohon.

 

RallyBaron  Samppasport