Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D4 AWD R-Design -15 Rebel Blue - Käyttöautotarinoita

  • 40 Vastauksia
  • 4946 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Paas kattoen myös niiden jäähdytyskanavien kaarevuus levyn ulkokehältä, saatat yllättyä.
316 millisissä Aten levyissä vänkärin puolella pyörii väärin päin, ekonomit laskeneet, ettei kannata tehdä kuin yhden mallisia levyjä eikä peilikuvana toiselle puolelle, ei ole tehty kuitenkaan suoria kanavia. Boschin tarvikelevyissä sama homma, kait muissakin.
300 ja 336 millisissä ei väliä.

Taitaa mennä just ristiin ton porauksen kanssa. :facepalm: Eli lopputulema on, että antaa olla vaikka häiritseekin silmää aivan s**tanasti.  :-X
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Onko sulla noi Xtra-levyt reikien porauksen osalta peilikuvat toisistaan? ???

Olen aina ollut siinä uskossa, että levyjen poraus olisi ikään kuin pyörimissuuntaan. Nyt kuskin puolen levy pyörii väärinpäin.  :idiot2:



No nyt kun mainitsit niin piti ihan käydä vilkaisemassa ja niinhän noi kuskin puolella on periaatteessa vastakarvaan, ja sama homma edessä Zimmermanneissa. Toki tiedä onko tuolla kummoisempaa merkitystä, kunhan saavat ilmaa väliin? V60:ssa mulla oli Ebc:n Turbogroovet, niissä oli oikein mutta ne oli myös uritetut...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Ihmettelin jarruremontin jälkeen tuulilasinpyyhkijöitä käyttäessä, että kylläpä kuulostaa kuin hiekkapaperilla pyyhkisi lasia.  :o Lasi on vajaan vuoden vanha ja pyyhkijät samoin. Uudet pyyhkijän sulat eivät korjanneet asiaa. Lasin tarkastelu eri kulmista paljasti, että jarrusatuloiden maalaamisen pöly oli kulkeutunut lasille. :facepalm: Ikinä ennen maalanut satuloita niiden ollessa autossa kiinni pisti nyt maksamaan oppirahat... Lasi on nyt puhdas. Täytyy muut lasit tarkastella seuraavan pesun yhteydessä, samoiten muu maalipinta. Maalipinnan suhteen tilanne ei ole niin paha, siinä kun on keraaminen pinnoite.

Millä aineella maalisumu lähti tuulilasista? ???



Seuraava asia, mikä alkoi häiritsemään heti jarruremontin jälkeen, on huomattavasti korostunut rengasmelu. Se kun vielä vaihtaa puolta jopa kesken matkan. Tänään etupää alkoi pitämään narinaa hiljaisessa vauhdissa kääntäessä. Tulin siihen tulokseen, että iskareiden yläpäät nalkkaa sen verran että siitä kuuluu tuo ääni. Täytyy nekin laittaa vaihtolistalle.

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Eilen meni kivi kuljettajan puoleisen etujarrulevyn taakse. On niitä sielä aiemminkin pyörinyt ja lähtenyt itsestään pois. Yritin tökkiä jarrukilpeä ja peruutella erinäisiä kertoja. Tänään, n. 50km myöhemmin se perkeleen kivi vinkui sielä edelleen.  >:( Ei auttanut muuta kuin rengas irti ja levyn pidätinruuvi navasta irti. Sieltä se perkele tipahti maahan. Nyt ei vingu enään.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Millä aineella maalisumu lähti tuulilasista? ???

Näitä kun ei lueta, niin vastaan silti. Asetonilla uitin rätin märäksi ja johan näkyi valkoisessa rätissä sinistä väriä...

Seuraava asia, mikä alkoi häiritsemään heti jarruremontin jälkeen, on huomattavasti korostunut rengasmelu. Se kun vielä vaihtaa puolta jopa kesken matkan. Tänään etupää alkoi pitämään narinaa hiljaisessa vauhdissa kääntäessä. Tulin siihen tulokseen, että iskareiden yläpäät nalkkaa sen verran että siitä kuuluu tuo ääni. Täytyy nekin laittaa vaihtolistalle.

Eiköhän se rengasmelu kuitenkin tule oikeanpuoleisesta etupyöränlaakerista.  :tickedoff: Eipä siinä auta muu kuin alkuviikosta toimittaa napa laakerinvaihtoon.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Näitä kun ei lueta, niin vastaan silti. Asetonilla uitin rätin märäksi ja johan näkyi valkoisessa rätissä sinistä väriä...
Kait näitä nyt aina joku lukee... Mites maalipinta muuten? Kävitkö asetonilla läpi myös katon ja konepellin? Tietenkään sininen ei näy sinisessä, mutta yhtä karhea pinta lienee kuin tuulilasikin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Kait näitä nyt aina joku lukee... Mites maalipinta muuten? Kävitkö asetonilla läpi myös katon ja konepellin? Tietenkään sininen ei näy sinisessä, mutta yhtä karhea pinta lienee kuin tuulilasikin.

En käynyt. Auto on likainen. Pesun jälkeen näkee miten kävi maalipinnalle. Sikäli maalipinta ei niin jännitä kun siinä on keraaminen pinnoite. Pinnoite täytyy kuitenkin uusia jossain kohti, niin siinä lähtee maalisumut samalla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Eiköhän se rengasmelu kuitenkin tule oikeanpuoleisesta etupyöränlaakerista.  :tickedoff: Eipä siinä auta muu kuin alkuviikosta toimittaa napa laakerinvaihtoon.

Napa kävi omameekanikon hellässä huomassa. Uusi laakeri on siis prässätty paikoilleen ja siihen loppui ylimääräinen meteli.

Olihan siinäkin taas ensikertalaiselle rojekti, mutta siitä(kin) selvittiin. Kovaa oli alapallo kiinni, se vei irrottamisessa ehdottomasti eniten aikaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Kesämiitti-viikonloppuna tankkasin auton Alahärmässä. Kaikessa rauhassa lasettelin dieseliä tankkiin välillä seuraten mittaria ja välillä mitä maailmalla tapahtuu. Pistooli kun katkaisi, siirsin katseeni pistooliin ja näin kun litratolkulla dieseliä pursuaa yli täyttöaukosta valuen pitkin auton kylkeä, takarengasta, pyöräkoteloa ja takajarrusatulaa.  >:( :tickedoff: Jostain syystä pistooli ei katkaissut ajoissa. Hämeenlinnassa tankkasin heti reissun jälkeen ja totesin että autossa se vika ei ainakaan ole.

Sen verran hyvin sain putsattua paperilla ja vedellä, että pöly ei ole tarttunut merkittävästi kiinni kohtiin johon dieseliä valui. Täytyisi pestä tuo takakulma liuottimella kun muistaisi...  ::)

Palaute lähti välittömästi ja asia hoidettiin erinomaisesti. :tykkää:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Laakeriremontin jälkeen on vain ajettu, poislukien kevyt pesu.

Viimeviikolla käytiin Power Truck Showssa, yli 700 kilometriä asuntovaunu perässä. On se vaan hieno vetoauto. S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Pikku hiljaa kesän mittaan auton ajettavuus, tarkemmin suuntavakaus, on huonontunut. Epätasaisuudet tuntuu ratissa, ym. Tänään sitten ajatuksen kanssa katselin apukuskin etunurkaa. Jousilautasen alapinta on öljyisen moskan peitossa. Kyseistä etunurkkaa töniessä, jää se keinumaan jousen varaan. Eli etuiskarit ja yläpäät tilaukseen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Pikku hiljaa kesän mittaan auton ajettavuus, tarkemmin suuntavakaus, on huonontunut. Epätasaisuudet tuntuu ratissa, ym. Tänään sitten ajatuksen kanssa katselin apukuskin etunurkaa. Jousilautasen alapinta on öljyisen moskan peitossa. Kyseistä etunurkkaa töniessä, jää se keinumaan jousen varaan. Eli etuiskarit ja yläpäät tilaukseen.

Etuiskareiden yläpäät tilattu. Bilstein B6 etuiskarit menee lähipäivinä tilaukseen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
18.10.2023 etuiskarit tilattu. Kiitos tästä Käikälä Garagelle. Yläpäät olisi ollut jo eilen noudettavissa, mutta en kerennyt hakemaan.



Tänään vaihtui kitkat alle.



Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Tosiaan, etuiskarit odottaa edelleen vaihtoa yläpään laakereiden kanssa. Uusi autonostin koekäytettiin ja sekin odottaa iskariremonttia.

Sisätilan puhallin alkoi pitämään syksyllä kuivaa (natinaa) vikinää ja aikani asiaa pyöriteltyäni päädyin tilaamaan Aeromotorsilta Denson puhaltimen. Samaan tilaukseen coolerin päädyssä oleva ahtopaineanturi, raitisilmasuodatin ja moottorin ilmansuodatin.

Helatorstain jälkeen huolto ja polttoainesuodattimen, Haldexin- ja vaihdelaatikon öljyjen vaihto.

EDIT: Vaihdelaatikko alkoi temppuilemaan eräänä sunnuntaiaamuna n. 45km maantieajon kohdalla kun piti muutamasta risteyksestä kääntyä. Mittaristoon tuli ilmoitus Vaihteiston suorituskyky rajoitettu - tai jotain sinne päin. Vidalla luin koodit ja vaihteistosta löytyi yksi koodi, TCM-P089500 Shit Time Too Short. Koodin Googelointi ei varsinaisesti helpottanut tuskaa. Koodi ei ole uusinut mutta alaspäin vaihdot on välillä töksähteleviä, varsinkin neloselta kolmoselle.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2024, 21:16:40 kirjoittanut Turbo 242 »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
EDIT: Vaihdelaatikko alkoi temppuilemaan eräänä sunnuntaiaamuna n. 45km maantieajon kohdalla kun piti muutamasta risteyksestä kääntyä. Mittaristoon tuli ilmoitus Vaihteiston suorituskyky rajoitettu - tai jotain sinne päin. Vidalla luin koodit ja vaihteistosta löytyi yksi koodi, TCM-P089500 Shit Time Too Short. Koodin Googelointi ei varsinaisesti helpottanut tuskaa. Koodi ei ole uusinut mutta alaspäin vaihdot on välillä töksähteleviä, varsinkin neloselta kolmoselle.

Vaihteiston öljypumpun alla olevat tiivisteet todennäköisesti vuotavat. Vikaan on muutama parannuskeino, mutta vain yksi oikea korjaustapa, eli niiden tiivisteiden vaihto.

Kohtuulliseen lopputulokseen voi päästä ihan vaan sopeutuksella, tai vaihtoehtoisesti TCM:n uudella ohjelmalla. Tässä tosin se murhe, että siihen oli joku vuosimalliraja, että saako TCM:ään päivitystä, vaan pitää vaihtaa koko yksikkö.

Midän talouden saman vuotinen XC70 D4 awd teki tuota kans joskus, mutta oireet ovat hävinneet lähes olemattomiin, vaikka asialle ei ole tehty mitään.

 

Kulkukoira  Proturbo