Carcom Oy  Ateho

V70 AWD -97 -> 850 D5 AWD

  • 90 Vastauksia
  • 18359 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
V70 AWD -97 -> 850 D5 AWD
« : 04.05.2023, 01:47:36 »
Tällainen värkki tuli hankittua talvella Budjettisportin "korvaajaksi" tutun pihasta seisomasta. Ehti seistä omassakin pihassa muutaman kuukauden odottamassa. Vakio 2.4T manuaalilaatikon kera, mittarissa 364tkm ja edellinen katsastus suoritettu 2020 loppuvuodesta. Yleisemmältä varustelistalta ei puutu periaatteessa kuin vakkari. Toisaalta vähemmän yleisenä varusteena on apukuskin turvatyyny. Kori ei ole erikoisen hyvä, mutta menettelee tässä vaiheessa.

Talvella selaillessa löytyi sattumalta ykköskorisen ärrän 17" Satellitet joten nehän oli hankittava. Parissa vanteessa oli heittoa ja käytin ne oikaisussa. Ulkopinta on vähän kärsinyt ajan saatossa, yhdessä vanteessa oli kunnon kuorrutus rautaa ja sitä sai poistaa. Pyöräytin päälle 225/45 kumit ja niinhän ne komeassa takakenossa istui suht hyvin alle. Vanteiden pieni kuluneisuuskaan ei haittaa tämän näköisessä autossa :D


Yllätti miten painavat vanteet Satellitet on. Pikku verrokkina Trianglen kanssa paketti painaa noin 2,3kg enemmän kuin kakkoskoppasen 16" Eurus ja 205/55 Kontio IcePaw.

Sisusta on asiallisessa kunnossa oleva vaalea puolinahka, musta musta ois parempi :P



Heti pihaantulon jälkeen otin ylös, eikä mitään erikoisempaa löytynyt. Varsinkin vasen helma näytti vähän rapealta kuten näissä monesti alkaa jo olemaan. Molemmat moottoriöljyjäähyn letkut vuoti(kuten yleensä) ja ohjaustehostimen paluuletku myös. Moottorinohjaus valitti ulkoilmanlämpöanturista, se korjaantui putsaamalla anturin kontaktit huolellisesti. Kulku oli aika aneemisen oloista, ihan kuin ahtoja ei olisi ollut juuri mitään. Lopputalven aikana varmistin jakopään ajoituksen, sen, että turbo pyörii ja imusiipi näyttää hyvältä sekä pari muuta juttua.

Booriholkki pitäisi olla vähän ajettu, kuin myös jakopää. Vesipumppua ei tietojen mukaan ole vaihdettu ja apulaitehihna on halkeillut ympäriinsä. Etuiskarit on aika tuoreet. Nivot puolestaan eivät juurikaan kanna enää kuormaa, mutta vaimennus toimii kohtalaisesti. Edellinen omistaja on perän hajottua vaihtanut taka-akseliston lukolliseen versioon ja akseliston ollessa irti korjaushitsannut tarvitavat kohdat korista. Mukana tuli auton oma takaspoileri ja sehän on laitettava takaisin.

Viime viikolla iski pieni motivaatio laittaa ajoon. Mittasin päästöt, vaihdoin Satellitet alle ja kävin perjantaina koestamassa konttorilla. Kaksi hylkysyytä löytyi. Työmatkan aikana tai konttorille menessä oli tankin vasempaan etureunaan ilmaantunut bensavuoto ja vasemman helman rapeus oli tullut kunnolla esiin taittuneen tunkinkorvan kohdalta.

Korvallinen saattoi taittua talvella kun vaihdoin renkaat ristiin Budjettisportin kanssa ja nostin koko kyljen kerra.


Sunnuntain ja maanantaina aikaan laittelin viat kuntoon. Bensavuodon syyksi osottautui tankinpuolikkaiden välisen siirtolinjan korjaus. Muoviletkun väliin oli laitettu pätkä putkea, letku hieman kurtattu ja lisäksi se otti kiinni tankinpannan korikiinnikkeeseen. Lisäksi yksi hyvin potentiaalinen vuotokohde löytyi putkesta. Vaihdoin koko linjan letkuksi. Tankin etureunan tiputtamiseksi piti ottaa viskon tukipultti auki, pakoputki osittain irti kannakkeista ja pitkittäisten tukivarsien etupäät irrottaa korista.



Helma vaati vähän enemmän hommaa, mutta oli suoraviivainen juttu.
Korjauksen alkusyy.


Käsin sai tehtyä ihan hyvän aukon.




Pistehitsasin tunkinkorvan alkuperäiseen tapaan ja sen lisäksi hepit vielä ympärille lisätueksi. Ja maali päälle.


Tiistai-iltana kotelosuojakäsittely, helma paikalleen ja poistin keulimisen vaihtamalla Budjettisportin vanhat etujouset.


Eilen kävin uudestaan konttorilla ja nyt voi vuoden ajella. Töiden jälkeen tarkastin aurauksen ja aloitin huollot. Eli moottoriöljyt ja suodatin, raitisilmansuodatin, öljykorkintiiviste, ehjät moottoriöljyjäähyn letkut(cc57:n käsivarastosta :D), hukkaportintangon ruuvaus useampi kierros, moottorin pesu päältä sekä alta ja pikainen huuhtaisu pinnasta.



Hukkaportintangolla oli hädintuskin esijännitystä ja nyt kulku voi jopa olla aika lähellä normaalia.

Pikku päivitykset tulee jatkumaan, muttei mitään kovin erikoista tässä vaiheessa. Tämähän ei ole projekti ::) Tosin XC70 puskurit tuli ostettua joku aika sitten ja myös Japan-pakosarja. XC:n maski vielä uupuu.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2023, 22:51:20 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #1 : 04.05.2023, 07:47:28 »
Onko kukaan korjannut noita oviverhoilun tyyppivikoja? Tässäkin sekä etu- että takaoven verhoilupaneelin pintamuovi on irronnut taustasaan.
Idättelin ajatusta liimasta ja alipainepumpusta, mutta on jäänyt ajatuksen asteelle. Kontaktiliiman saaminen molemmille pinnoille ei taida hevillä onnistua?

Itsellä tunkinkorvat pysyivät ryhdissä lähes kaksi vuosikymmentä, kunnes toinen antautui kanttarikiveen peräkärryä jalkakäytävälle vekslaillessa ja toisen kellistymistä edellisen katsastuksen jälkeen en ole edes huomannut. Pitää hitsailla kiinni ja samalla kurkistaa helmamuovien alle, onko siellä myös paikattavaa. Luultavasti jo jotain löytyy, kun tyhmyyksissäni en suojauttanut autoa aikoinaan :idiot2:.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #2 : 04.05.2023, 11:40:02 »
Ovipahvien nahka ei vain repsota, vaan se on kutistunut ja sen takia irronnut liimauksesta. Tässäkin ne on suht pinkeät eli vaatisi venytystä liiman lisäksi.

Ruostesuojaus on yleensä hyvä asia seuraavia omistajia varten, mutta kannattaahan se jos meinaa pidempään pitää(tai pitää huolta). Ja loput on kiinni siitä, miten hyvin työ on tehty. Kakkos- ja kolmoskorisissakin on useita lahoja helmoja tiedossa vaikka auto muuten näyttäisi siistiltä. Kakkoskopassa tosin vain facelifteissä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #3 : 10.05.2023, 21:45:02 »
Viikonlopulla tuli noin 630km ja siinähän se kulkee. Katsastuksen jälkeen tainnut tulla 1000km.

Takapäästä tulee vaihtelevaa värinää 95-115 nopeudessa. Viikonlopulla tarkastin takajarrut ja vasemmalla huomasi hyvin pientä laahausta kevyesti pyörästä pyörittäessä. Männässä näkyi pientä kuonaa ja ulos painettuna ei halunnut mennä kunnolla takaisin sisään. Jarrukumirasva ja liikuttelu korjasi sen tilanteen, mutta kumisarjahan sinne ois laitettava. Värinä vähentyi noinkin pienestä. Tasapainotin pyörät uudestaan ja painotus oli hieman muuttunut noinkin vähällä ajolla.

Aloin etsimään sopivia 16" vanteita, koska nelikko on vähän raskas rullaamaan eikä painavat pyörät auta näin laiskan laitteen kiihdytyksissäkään yhtään :P Löysin ykköskopan alkuperäiset Perfot lähistöltä renkaineen ja kävin ostamassa ne maanantaina. Heti perään otin Satellitet alta ja ne sai mennä myyntiin. Perfojen myyjältä löytyi myös setti kromipultteja ja niistä sai vaihdettua siistin joka pyörässä olevan yhden kuppaisen pultin tilalle.
Pikainen otos vaihdon jälkeen.


Eilen illalla tuumasin joutessani vaihtaa uuden kaasuläpänasentotunnistimen. Se meni ihan käsikirjoituksen mukaan. Molemmat kiinnitysruuvit katkesi avatessa ja pohjalevyn toinen ruuvi on niin ruosteessa, ettei siitä saanut otetta paikallaan. Läppä pois ja varaosavaparista ottamaan pohjalevyä.


Siitähän se ajatus lähti vaihtaa vaparin kaasuläppä. Vakion ahtoletkun venytin kaasuläpän päälle kuumailmapuhaltimen avulla. Eihän se ole lopullinen ratkaisu, mutta sai ajokuntoiseksi. Imusarjan aukko oli suurennettava läppärungon kokoiseksi eli kamppeet kasaan ja rauhallisella ajolla paineilman ääreen, läppä irti, tuketta imusarjaan ja vinguttelemaan. Siinä se nyt on.


Perfoillakin oli pientä vatkausta ja painotin ne tänään. Samalla vaihdoin ulkoreunan lyömäpainot liimapainoihin. Kaikissa oli heittoa jonkin verran ja yhdessä vanteessa ulkoreuna on yhdeltä kohtaa sisällä. Ihan kuin olisi valmistusvikainen, pystyheittoa ei ole yhtään eikä näy sellaista jälkeä joka tuollaisesta osumasta tulisi :idiot2: No, ei vaikuta renkaan pyöreyteen kulutuspinnan osalta. Putsasin navat ja asennuspinnan vanteista. Renkaiden osalta ravistukset on pois, muuten edelleen on vaihtelevaa pientä värinää.

Jottei hommat menisi liian helpoiksi, Perfojen myyjällä oli pihassa samanvärinen vm.-98(-97 käyttöönotto) V70 170hv samanvärisellä sisustalla, ja vielä myyntiin menossa. Pikku neuvottelujen jälkeen ostin sen ::) Harmi ettei nelikon asennus etuvetokoriin ole ihan heittämällä tehty. Olisi ainakin kertaalleen ruostesuojattu parempikuntoinen kori. Siinä vaiheessa tästä vasta projekti tulisikin ;D Siispä vain vaihdan osia autojen välillä. Nelikon mukana tullut takaspoileri olikin tummempi punainen, nyt sain pikku vaivalla oikean värisen ja asensin sen jo paikalleen. Nelikossa on jälleenmyyjän nimellä varustettu muotoonommeltu kontinmatto, etuvedosta sai siihen päälle kurakaukalon. Ristiin vaihtelin esim. työkalupussukan sisällön, siistit bensakiskon ja moottorinpäälimuovin pultit sekä käsijarrukahvan kehyksen. Työläämmät vaihdettavat odottavat vuoroaan.

Jäsen Xuppolta löytyi XC:n maski ja sitä myöden XC-lookkiin tarvittavat osat ois ehostusta ja asennusta vaille.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2023, 14:04:50 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #4 : 10.05.2023, 22:00:19 »
Harmi ettei nelikon asennus etuvetokoriin ole ihan heittämällä tehty.

Et taida arvatakkaan  :D

Korikiinnikkeet takahäkkiä varten sorvailee vaikka umpitangosta, siinä se sitten olikin  :))

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #5 : 10.05.2023, 22:08:09 »
Pari muunnosprojektia noista on tullut vilaistua. Ennemmin oisin ehkä lähteny korikiinnikkeiden siirtoon vanhasta korista, kunhan ensin tekee jigin jolla ne pysyy oikeilla kohdilla :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #6 : 13.05.2023, 19:47:59 »
Ulkonäön, ja siinä ohessa näkyvyyden, päivitykset jatkuu. Vasemman ylemmän takavalon alareunasta puuttui pari palaa joten siihen ehjä tilalle. Vaihdoin ajovaloumpiot parempiin. Vanhoihin oli vaihdettu lasit kertaalleen, alkuperäiset heijastimet alkavat olemaan loppusuoralla. "Uusiin" piti liimata kiinnityspultin holkkimuttereita takaisin kiinni, koska ne oli jotenkin saatu irti.

Oikean eli huonomman umpion ero vaihto-osaan on suht huomattava ???


Olin aikeissa kokeilla keulan madallusta ottamalla apurungon korotuspalat pois, mutta ne onkin hitsattu kiinni koriin. Olisi saanut 1-1,5cm keulaa alas. Lisämadallus saa siis odottaa alustan osien vaihtoa.

Ilmastointikin tuntuisi toimivan. Magneettikytkimen välyksen voisi ehkä säätää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #7 : 15.05.2023, 23:37:46 »
Töiden jälkeen suoritin puuhastelua ovien vaihdon muodossa. Ovet pois luovuttajasta ja siitä eteenpäin.


Pelkällä vaihdolla ei toki selvinnyt, vaan osia piti siirrellä ovienkin kesken. Lista oli kohtuullinen: Takalasit tummennuksien takia, kaikki ulkokahvat lakkavian takia, ovipaneelit ja sivupeilit. Ja tietysti päälle ovien passaus kohdilleen. Ainakin nelikossa se kannatti, koska tuulensuhinat vähentyivät.

Kolme nelikon ulkokahvanpulttia oli sen verran ruosteessa, että holkkimutteri irtosi kahvasta. Pihdeillä sai kiinni avausta varten ja liimalla takaisin kahvaan.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2023, 15:37:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #8 : 20.05.2023, 15:42:29 »
Perfotkaan ei ihan ulkonäöllisesti olleet sitä mitä auto kaipaa. Kaivoinpa siis pinkasta Geminit alle. Vähän kaarien levitystä ja sinnehän nekin istuu.



Taidankin jättää ne alle ja Perfot saa lähteä kiertoon :D  Hyvin näkee kuvassa ettei ovet ole aivan samansävyiset korin kanssa, mutta se nyt vähemmän pistää silmään kuin vanhojen ruosteet.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #9 : 27.05.2023, 19:04:38 »
Tällä viikolla sain sentään valmisteltua XC:n puskurit maalausta varten, vaihdettua uudet etutolpat, poistettua vetokoukun ja asennettua puskurit.

Puskurien muovit on hyvin haalistuneet. Etupuskuriin oli harmillisesti vedetty jo joku maali eikä siitä saanut kovin kummoista kuumailmapuhaltimella. Pitää varmaan kokeilla vaan laittaa lisää maalia ::) Takapuskuriin väri palautui hyvin. Etupuskuriin oli vedetty reikä yläosan muoviinkin, mutta onneksi kilpi peittää sen. Muita reikiä vähän siistin vaikka niistäkin isoin osa jää piiloon. Hieman muovikittiä ja hiontaväriä vaan huonompiin paikkoihin.




Tuttu pyyhkäsi maalin päälle ja vähän jännäilin miltä näyttävät asennettuna. Etupuskurin vasemmassa alanurkassa on pieni kurttu jota en vaivautunut korjaamaan "koska eihän se paikallaan näy ::)". Lämppärinpiuhan reikään tyrkättävä uusi kaapeli kunhan saa vaihdettua muutkin johdotukset.


Ennen puskurien asennusta vaihdoin etutolpat madallusjousilla. Tuli tilattua Skruvatilta täydellisenä pakettina. Yläjousituen keskiholkkia madalsin ylä- ja alapuolelta jotta siitä saa pois ns. turhaa joustoa. Keula tippui sentillä entiseen verrattuna ja nyt on ihan mukavan jämäkkä.

Ja hyvin puskurit istuu, paremmin kuin odotin. Oli siinä vähän hommaakin kun takana pulttien päät oli osin ruostuneet huonoiksi ja vetokoukun poisto samalla meni ihan samoin sävelin :buck2: Sävyero ei kuvassa näy, mutta uusi maali on paljon punaisempi kuin vanha haalistunut. Kuvassa koko auto näyttää aikalailla siltä mikä on puskurin sävy. Ja pestäkin pitäisi.



Takapuskurista puuttuu ulostulojen kehykset, eikä toki vanhasta käy, koska alaosa on eri muotoinen.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2023, 19:42:33 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #10 : 28.05.2023, 11:20:50 »
Hyvä muutos tuo XC puskurien vaihto. Maskin kun vielä löydät ja jenkkiparkit  ;)

Noi mustat osat olisi tulleet oikeinkin hyviksi jos niistä ei olisi ajettu öljyjä pois kuumailmapuhaltimella, Qtechnic C4 on oikeinkin toimiva resepti niihin. Nyt jos innostut niin musta kumimaali (spray kamaa) toimii myös ja kestää, tarpeeksi monta kerrosta vaan vaatii.

Mitäs seuraavaksi tälle mielessä?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #11 : 28.05.2023, 14:13:20 »
XC:n maski on jo :P Jenkkiparkit kävi ohimennen mielessä, mutta saa olla vakiona.

C4:ää on hyllyssä purkillinen ja sen mitä olen kokeillut, ei se ole ihan noin haalistuneisiin toiminut mun mielestä niin hyvin. Alkujaan ajattelin pyyhkäistä sen takapuskuriin lämmityksen jälkeen. Etupuskuriin tosiaan tuskin mikään auttaa paitsi maalaus, koska se ei ole enää paljaalla muovipinnalla.

Suunnitelmiahan on kaikenlaisia, toteutus riippuu siitä miten viitsii tehdä ;) Vaparin nokat otin varaosa-autosta jos ne vaihtaisi samalla kun liimaa vähän vuotavan venttiilikopan uudestaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #12 : 28.05.2023, 18:03:51 »
Hyvä, maski kruunaa kokonaisuuden  8)

Juu ei toimi C4 jos on menty aiemmin jo pilaamaan puhaltimella, kauan sitten tai välittömästi.

Jatketaan seuraamista  :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #13 : 31.05.2023, 22:25:13 »
Ihan vaan ylläpidon takia vaihdoin uuden lambdan, kuluuhan nekin. Varrella varustettujen avaimien kanssa ei anturille pääse, tai ei saa painatettua ja lambdahylsy meinasin vaan lipsua. Vanha anturi niin lyhyeksi, että sai pitkän voimahylsyn päälle ja kahden jatkon sekä 60cm vääntövarren kanssa aukesi kunnon pamauksella. Kierteet sentään oli ehjät.

Eräs foorumilainen väsäsi alkuunsa arpalastun vakiokamppeille ja E85:lle. Sitä joudutaan päivittämään, myös muutenkin, mutta pääasiassa alla olevien lisämuutosten takia.

Koska tämähän ei ole projekti ???, päätin kokeilla onneani ja tilasin Aliexpressistä mallikohtaisen välijäähyn, koska alennuksen kera hinta on puolet KL-Racingin hinnasta :o Ohuin versio, saa olla riittävä. Odoteltava vaan mitä sieltä tulee. Samaan vahinkoon tilasin 300cel kisakatin. Jottei ostokset jäisi liian vähiin, löytyi halpa 18T(Tarmo_L sai/saa hoitaa kuljetukset -H-) Luultavasti kopio, mutta tähän hommaan ihan riittävä. 3" dp:lle on jo tarpeet.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 AWD -97
« Vastaus #14 : 06.06.2023, 23:31:48 »
Välijäähy saapui tänään ja tuuppasin sen samantien paikalleen. Ihan samat sovittamiset kuin KL-Racingin myymässäkin. Siihen nähden hinta oli enemmän kuin kohdallaan.
Tämä siis kyseessä, toistaiseksi hintakin sama kuin tilatessa(115e kuluineen): https://www.aliexpress.com/item/1005004376454701.html Italian sijaan tuli Tsekeistä.

Kenno saisi olla noin 5mm korkeampi, jotta istuu hyvin syyläriin. Sen takia laikkasin syylärin yläreunan vahvikkeesta toisen kantin pois. Päätyjen kennon puoleinen reuna ei myöskään ole ihan suora. Ilmastoinninkenno kaipasi korokepaloja väliin, koska välijäähyn kennohan on paksumpi kuin vakio. Samoin välijäähyn päätykiinnikkeet saisi olla noin sentin leveämmät, mutta saa sen kiinni noinkin.


245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Ateho  Elekma