Autodiagnoosi  Carcom Oy

veetis v70&240

  • 4 Vastauksia
  • 1329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veetis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
veetis v70&240
« : 26.01.2023, 09:35:15 »
Moro. Paljon oon foorumia lueskellu mutta mitään en oo kirjotellu, joten aattelin keksiä jotain asiaa omistakin autoista. Ihan vierasta tosiaan tänne kirjottelu, joten vähän harjottelua varmaankin alkuun.

Ostin ekan volvon vuonna 2018 kun olin 14-vuotias. Se oli tosiaan 240 b200k+m45. Sillä ei kyllä hirveesti tullu ajeltua alkuun, koska korttia ei kuitenkaan ollut. Jotaki ruostehommia harjottelin ja varaosa-autosta kunnostelin kaverin kans siihen b230a koneen. Ikäpoikkeusluvalla sain kortin 2020 ja koska volvo oli kesäsin kuitenkin käytetty aina leimalla, niin oli se helppo ottaa ajoon ensiautoksi. Sillä on tullut ajeltua pikkuruokasempien autojen kanssa vuorotellen.









2022 syksyllä ostin v70 mk2 kun sattui sedällä olemaan joutilaana. Se on siis tdi koneella ja mittarissa jotain 540tkm. On ihan käytännällinen auto omaan käyttöön, koska on reilusti tilavampi kuin edelliset autoni. Vetokoukukkukin on varsin kätevä sillontällön. Jakopään tein melkein heti ostettuani ja jotaki korjaillu sieltä täältä. Kuskin puolen etupäässä jokin kolisee aika rankasti, varmaan iskarin yläpää lopussa mutta eipä tuota laiskuuttani ole saanut aikaiseksi korjata. Pakkasten tultua alkoi myös tehot katoamaan ja vikavalot hohtamaan. Huohottimen vastussysteemihän siitä oli rikki joten poltti sitä sulaketta jonka takana on se ahtopainesäädin laite. Ensiapuna otin vain sen vastuksen liittimen irti ja toimii ihan normaalisti tosiaan mutta pitäis tilata se ilmanputsarin ja turbon välinen putki siihen jossa sais sen vastuksenkin matkassa. Oon yrittäny ajaa välillä pitempää matkaa niin lähtis koneesta kosteudet eikä jäätäis sitä huohotinta.



Sen isompaa rojektia en varmaankaan tule lähiaikoina autoihin tekemään mutta tähän päivittelen jos jotakin rassaamista sattuu tulemaan vastaan näiden kanssa.



Siinä vielä omat + vanhempien v60 D4 awd
V70 TDI -00,   240 DL -87

Poissa veetis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: veetis v70&240
« Vastaus #1 : 29.01.2023, 19:34:31 »
Aattelin että vois ruveta rakentelemaan jotain tehokkaampaa konetta 240:iin. Jos hyödyntäis tuota paikallaan olevaa b230 konetta kun siinä ois kuitenki jotakin pohjaa rakentamiseen. Pitäs siis laittaa b200 taas keulille että sais käyttää kuitenkin leimalla ja siirrellä koska viritysprojekti kuitenki kestää.

Kävin kaivamassa hieman jäätyneen auton hangesta ja vaivoin sain talliin sulamaan


Touhussa irrottelin vastoinkäymisten kans koneen. Tallin katossa oleva vaijeri, jossa talja oli kiinni päätti hakea paikkaansa ja kone+laatikko meinas välillä liikahdella odottamattomasti. On tuo paketti muutenkin aika vmäinen pujotella pois jos ei irrota auton keulasta sitä lukkopeltiä, enkä tietenkään jaksanu irrottaa. Sain kuitenkin irti ja pukkiin kiinni. Pitäs tosiaan vielä siirrellä apulaitteet ja osat toiseen koneeseen ja nostella paikalleen. Jos kuitenkin tällä kertaa houkuttelis jonkun kaveriksi asentamaan ettei sattus mitää tarpeetonta :D.


V70 TDI -00,   240 DL -87

Poissa veetis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: veetis v70&240
« Vastaus #2 : 03.02.2023, 21:09:55 »
Pikkuhiljaa sain koneen vaihettua. Ilmaantu vähän suunniteltua enemmän hommaa ku päädyinki vaihtamaan kansia keskenään koneista. Eipä tullu muuta ostettua ku kannentiiviste tuohon b200k joten varmastikin jostain vuotaa öljyä kun on pääasiassa vanhoilla tiivisteillä. Pääasia että auto liikkuu omin voimin. Nyt vois alkaa suunnittelemaan mitä sitä keksis tolle isommalle koneelle.

Hyvin käydä hyrskytti vaikka kone seisonu useamman vuoden ilman kantta.

V70 TDI -00,   240 DL -87

Poissa veetis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: veetis v70&240
« Vastaus #3 : 23.02.2023, 15:06:19 »
V70 ollu pari viikkoa nyt pois liikenteestä kun ei tällä hetkellä tule hirveästi kilometrejä. Kuskinpuolen etupää tosiaan kolissu kokoajan pahentuen siitä asti kun ostin auton. Iskaritolpan yläpäästä oli se jousen tuki rikki. Ilmeisesti aika yleinen vika näissä?




Kävin ostaan uuden ja se on nyt vissiin sitten se XC90 kestävämpi versio. Jousikin oli alapäästä puoli kierrosta poikki ja en uutta toistaseksi raskinu ostaa. Vähän huonosti istu jousi paikalleen joten pitää varmaan jossain vaiheessa sekin sitten uusia.

En tohtinu pakkasesta lähtä testaamaan ja saa vielä jäähä odottelemaan että tulee tarvetta tuolle autolle

V70 TDI -00,   240 DL -87

Poissa veetis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: veetis v70&240
« Vastaus #4 : 14.07.2023, 15:15:39 »
Molemmilla autoilla oon nyt vuorotellen tässä vuoden mittaan ajellut. Molemmat myös käyttänyt leimalla. 240 päästöjen kanssa oli vähän ongelmia kun vein suoraan konttorille eikä antaneet tulla itse säätämään seoksia jotta päästöt menis läpi. Kävin korjaamolla hakee sit lapun nii saa taas vuoden aikaa ajella. Ajot toki vähän saattaa jäädä vähälle nyt armeijaan menon vuoksi.

Keväällä kaveri koneisti mulle 240 kannen ja männät. Kansi vaan oikastiin ja männistä lähti muistaaksein 2mm tavaraa pois. En tiiä onko nuo nyt sitte enää käyttökelpoiset mutta ainakin yks vaihtoehto puristusten laskemiseen.
V70 TDI -00,   240 DL -87

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy