RallyBaron  Samppasport

B230K virittely

  • 4 Vastauksia
  • 999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Larppa

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Oujee
B230K virittely
« : 18.05.2023, 12:12:39 »
Olis aikeissa vähän piristellä seitenneliskymppiä. Hyllystä löytys jo peltisatsi, vx3 nokka ja 45mm tuplakaasarit. Nokaksi tekis mieli laittaa joku järeämpi ja kaveriks puristusten nostoa joka ilmeisesti tässä koneessa tarkottaa lohkon pinnasta höyläämistä ja mäntien sorvaamista? Paljon niistä on yleensä ruukattu ottaa ja mihin puristuksiin päästy?  Sitten mitä tulee pyöriviin niin joku kevyt vp, damperi ja visko heittää mäelle. Mutta mites veivit, kevyemmät vai kestävämmät?

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K virittely
« Vastaus #1 : 18.05.2023, 16:10:26 »
Juu, puristuksia ylös, melkein ite vaihtasin männät ja kannen, siihen saa aika halvalla h-profiili kiertokankia, ne on jonkun verran keveämmät kuin vakiokanget, ainakin silloin jos sulla ei oo linnunluita. Sitten ruttua johonkin 12:1 ja nokaksi joku jossa on nostoa jotain 12.5-14mm ja aukioloajat jotain luokkaa 300 astetta tai yli. Tälläisella combolla pitäisi irrota 200hp tai jopa yli. Mutta ota huomioon että 740 on kuitenkin aika painava ja siihen tarvisi oikeastaan enemmän alakierrosvääntöä kuin korkeiden kiertosten tehoa ja tuo Volvon vaihteisto ei oikein sovi tuommoiseen autoon kun välitykset on mitä on. Sanon heti sen mitä kaikki muutkin tulee sanomaan että laita siihen ahdin. Sitten joku halpa moottorinohjaus. Sillai saat helposti tehoja vaikka 300heppaa ja vääntöä aika matalilta kierroksilta jollain 19t turbolla.

Poissa laatikkovika

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4954
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B230K virittely
« Vastaus #2 : 18.05.2023, 17:48:22 »
200 tai yli? Onko noin? Ei ihan joka jannulta taida onnistua.

Laita siihen ahdin.  ::) :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Larppa

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • Oujee
Vs: B230K virittely
« Vastaus #3 : 18.05.2023, 17:54:39 »
Juu, puristuksia ylös, melkein ite vaihtasin männät ja kannen, siihen saa aika halvalla h-profiili kiertokankia, ne on jonkun verran keveämmät kuin vakiokanget, ainakin silloin jos sulla ei oo linnunluita. Sitten ruttua johonkin 12:1 ja nokaksi joku jossa on nostoa jotain 12.5-14mm ja aukioloajat jotain luokkaa 300 astetta tai yli. Tälläisella combolla pitäisi irrota 200hp tai jopa yli. Mutta ota huomioon että 740 on kuitenkin aika painava ja siihen tarvisi oikeastaan enemmän alakierrosvääntöä kuin korkeiden kiertosten tehoa ja tuo Volvon vaihteisto ei oikein sovi tuommoiseen autoon kun välitykset on mitä on. Sanon heti sen mitä kaikki muutkin tulee sanomaan että laita siihen ahdin. Sitten joku halpa moottorinohjaus. Sillai saat helposti tehoja vaikka 300heppaa ja vääntöä aika matalilta kierroksilta jollain 19t turbolla.
Tähän autoon turbo ei ole vaihtoehto koska yks viriviri turboprojekti käynnissä ja tämä halutaan pitää mahd orkkiksena ja aikansa mukaisena

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: B230K virittely
« Vastaus #4 : 25.05.2023, 14:00:00 »
Ei kannata 631 kannesta luopua, ainakaan laittaa mitään vakio 530 tilalle. Tuo 631 kansi on vakiona parhaita näissä.

Ihan kivasti liikkuu varmasti jo noilla hyllystäsi löytyvillä osilla. Itellä oli vaan V nokka tossa 230K:ssa aikoinaan ja aika passeli vapariksi ja tuo palotilarakenne jätti alavääntöäkin.

Kannattaa hommata erikseen sitten perus vinokone jos alkaa enempi virittään.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron