Kulkukoira  Proturbo

Ekotec-vinokone?

  • 66 Vastauksia
  • 23979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ekotec-vinokone?
« Vastaus #60 : 13.06.2013, 19:31:04 »
Eihän se tietenkään toimi jos vain jättää polttoaineen pois sylinteristä. Silloin myös iso osa mitatusta imuilmasta karkaa harakoille. Kotitalleissa on hankala saada tehtyä venttiilinohjauksella toimivaa lepuutusta mutta erillisillä läpillä olisi mahdollista.

Oletan että sulla on käytössä LH jetti.
Lepuutuksen voisi toteuttaa yksinkertaisimmin katkaisemalla kahdelta pytyltä suuttimien signaalin
Signaalin voi joutua kääntämään vastuksille ettei LH anna vikakoodia. Tähän käy joku tökerö rele kytkentä

Lambda ei ole ongelma. Vinokoneeseen on sellaisia pakosarjoja joissa on lambdan paikka.
Haistelee muistaaksen 1 ja 4 pyttyjä. Voit siis lepuuttaa 2 ja 3 pyttyjä lambdan häiriintymättä

Tarviikos se muuta?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Ekotec-vinokone?
« Vastaus #61 : 19.06.2013, 12:26:05 »
Toimimattomiin sylintereihin kertyy öljyä, voi tulla ongelmia katin ja tulppien kanssa. Nuo männänrenkaat kun tarvitsevat paine-eron toimiakseen...


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Ekotec-vinokone?
« Vastaus #62 : 19.06.2013, 13:09:55 »
Jos suljetaan pakosarja ja imusarja läpillä, sylinteriin jää ilmaa joka puristuu ja paine kasvaa. Jos ei kone ole läpiväljä niin ei varmaankaan tule ongelmia ::). Kyllä sinne varmasti sitä öljyä jonkin verran voi tihkua mutta ei siinä määrin.
paine-ero = check
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ekotec-vinokone?
« Vastaus #63 : 19.06.2013, 15:50:43 »
Toimimattomiin sylintereihin kertyy öljyä, voi tulla ongelmia katin ja tulppien kanssa. Nuo männänrenkaat kun tarvitsevat paine-eron toimiakseen...

Pyttyjä voi lepuuttaa vuorotellen, jättää vaikka joka toisen imutahdin ruiskuttamatta.
Tarvii jo sitten jonkun ohjelmoitavan moottorin ohjauksen ja joutuu simuloimaan lambdaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ekotec-vinokone?
« Vastaus #64 : 21.06.2013, 20:19:01 »
Vinokone käy varmasti hyvinkin tasaisesi kahdella pytyllä :)

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Ekotec-vinokone?
« Vastaus #65 : 02.07.2013, 13:27:56 »
Joskus tuli sotketuksi tulpanjohtojen järjestys... Kyllä sillä voi ajaa 2 pytylläkin 8)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ekotec-vinokone?
« Vastaus #66 : 02.07.2013, 21:55:02 »
Joskus tuli sotketuksi tulpanjohtojen järjestys... Kyllä sillä voi ajaa 2 pytylläkin 8)
Kyllä varmaan, mutta tuskin se kovin tasaisesti käy.

Tosin PRV:stä kun oli yksi tulpanjohto irti, niin en edes tajunnut sitä, vain reilussa kiihdytyksessä piti jotenkin outoa värinää.. :)

 

KL-varaosat  Race.fi