Ateho  Elekma

Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot

  • 37 Vastauksia
  • 14944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #30 : 03.09.2015, 14:30:18 »
Mutta siis onko itse 6-pulttisessa akselissa muuta eroa 8-pulttiseen, kuin toi vauhtipyörän kiinnitys? Jos molemmat on b20:estä pois. Ei kai? Olisi tarkoitus vaihtaa 8-pulttinen akseli alunperin 6-pulttisen tilalle.
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #31 : 03.09.2015, 16:26:13 »
Kiertokankien kaulat on eri levyiset, eli samat kanget eivät sovi molempiin akseleihin. Kankiakaan ei voi vaihtaa, kun sitten seuraavaksi tulee vastaan erikokoiset männäntapit.

Edit. Ostoilmoituksesi perusteella jatkan vastaustani sen verran, että M-kanget sopivat ainoastaan 8-pulttiseen akseliin.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015, 16:33:50 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #32 : 03.09.2015, 16:59:07 »
Kiertokankien kaulat on eri levyiset, eli samat kanget eivät sovi molempiin akseleihin. Kankiakaan ei voi vaihtaa, kun sitten seuraavaksi tulee vastaan erikokoiset männäntapit.

Edit. Ostoilmoituksesi perusteella jatkan vastaustani sen verran, että M-kanget sopivat ainoastaan 8-pulttiseen akseliin.

Niin just,  mutta runkolaakerien kohdallahan ei ole eroavaisuuksia, eli 8-pulttinen menee vanhempaan 6-pulttiseen lohkoon..?
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #33 : 03.09.2015, 17:01:59 »
Niin just,  mutta runkolaakerien kohdallahan ei ole eroavaisuuksia, eli 8-pulttinen menee vanhempaan 6-pulttiseen lohkoon..?

Juu niiltä osin ei ole eroja.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #34 : 30.01.2017, 15:01:12 »
Pikainen kysymys vanhaan aiheeseen, johon toivoisin pikaisia vastauksia :)

Oon tilaamassa 8pulttiseen miljoonalohko-tappikoneeseen .25 alikoon laakereita, koneistamolla sanoivat että b20 tiedoilla löytyy huonosti osia.

Mutta oliko näin että B19:n sekä runko- että kiertokangenlaakerit käyvät tuohon kasipulttiseen suoraan?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #35 : 03.02.2017, 08:45:48 »
Mutta oliko näin että B19:n sekä runko- että kiertokangenlaakerit käyvät tuohon kasipulttiseen suoraan?

Kyllä sopivat.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #36 : 26.12.2022, 10:37:15 »
https://www.kgtrimning.org/pvduett-1/engine-parts/gaskets/b18/pb590-1.html

"Crankshaft rear seal special reinforced"

Kokemuksia kaivataan, vähentääkö tuo erikoistiiviste öljyvuotoa? Mulla ei noi tavalliset stefat pidä kunnolla. Vai pitääkö laittaa huopatiiviste?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Tappikoneen kampiakselit 6 - 8 pult ym. erot
« Vastaus #37 : 26.12.2022, 15:46:50 »
Mullakin vuotaa amassa stefa vähän, luulen että se ei keskittynyt kunnolla. Kyllä se pitäisi normaalilla stefallakin pitää jos kammen kaula ei oo kovin naarmuilla ja tiivistekotelo on keskitetty kunnolla. Nykypäivän huopatoivisteet on aika paskoja, mutta sain yhden b20 etupään pitämään kun liotin yön yli huopaa öljyssä ennen asennusta.

 

Kulkukoira  Proturbo