Proturbo  Autodiagnoosi

kiinancooleri, laillista?

  • 52 Vastauksia
  • 18749 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #45 : 21.03.2011, 17:19:54 »
mun kiesiä on kattonut muutaman eri konttorin sedät täällä tampereella, ja aina kattovat kannen numeron ja muutenkin konehuonetta kovalla silmällä, vaikkei mulla olekkaan turbokone.. kyllä ne jotain tietää. ja viimeks rupes ehdottelemaan kuinka kannattais korjata joitain tyyppivikoja.
vähän ot mut oli jotain sanottava.
Mulla taas ei oo koskaan muuta kuin vilkaisseet, mutta ehkä se johtuu siitä, että on muutoskatsastettu turboksi. Mutta ei ne oo sitä ahdintakaan kattonu lähempää. Kai se vakioilmalämpöpumppu on niin helppo tunnistaa.

Poissa Juho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #46 : 21.03.2011, 20:04:58 »
Pari viimeistä Volvoa(940 ja 245) mitä olen katsastanut tällä lähimmällä konttorilla , eivät edes avanneet konepeltiä.
760 Turbo+ -90, VW Transporter tdi -97, 965 2,5l -95, Yamaha XT600 -87, GasGas GT-25 -92, Fordson Super Major -62

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #47 : 22.03.2011, 17:14:40 »
Pari viimeistä Volvoa(940 ja 245) mitä olen katsastanut tällä lähimmällä konttorilla , eivät edes avanneet konepeltiä.
Mun kokemusten mukaan avaavat konepellin ja tsekkaavat että akku on kiinni, muuten lähinnä mitä siinä nyt sivusilmällä siitä näkee.

hevonen

  • Vieras
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #48 : 26.03.2011, 16:42:42 »
Viimeinen leima edellisessä 940 turbossa meni kivasti. Tein vain turhaa työtä kun vaihdoin orig. coolerin leimalle, ei edes peltiä avannut. Näkeehän se alhaalta onko öljyvuotoja ja akun kiinnityskin oli uudella ruuvilla että sekin näkyi alta...ja turboruuvia katteli lampulla mutta ei mitään sanonut. (tiesi sen varmaan turhaksi kun oon vakioasiakas tällä paikallisen pomomiehellä... :P) ja mitäs siinä, saahan letkussa hana olla! 8)

Yhden seiskan olen samassa paikassa leimannut alucoolerilla, kehu vaan että komee cooleri sulla... Tiesi kyllä ihan tarkkaan mikä on homman nimi mutta ei alkanut viilaamaan kun ei se mitään järisyttävää vaikuta auton rakenteeseen eikä tehoon tuollaisella lastuvirillä.
Auton on kyllä sitten oltava viimesen päälle kunnossa jos kiinarilla kokeilee leimaa, jos on paljon muita vikoja, kyllä se coolerikin siihen listalle tulee ja sitä mukaa hylsy. *taavih->

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #49 : 13.07.2011, 09:14:04 »
Mä en kyllä ymmärrä noita katsastusmiehiä!

Jos coolerittomaan autoon laittaa coolerin ni miks se pitäis muutoskatsastaa jos teho ei kasva yli 20%??

Muutoskatsastukset ovat aika usein rahastusta! ja katsastus miehet juuri valmistuneita ummikkoja, ainakin omalla kohalla.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #50 : 13.07.2011, 10:34:05 »
Mä en kyllä ymmärrä noita katsastusmiehiä!

Jos coolerittomaan autoon laittaa coolerin ni miks se pitäis muutoskatsastaa jos teho ei kasva yli 20%??

Muutoskatsastukset ovat aika usein rahastusta! ja katsastus miehet juuri valmistuneita ummikkoja, ainakin omalla kohalla.
Ei se ole katsarin vika, turha niille on marista. Laki vaatii ja katsari noudattaa sitä ( tai sitten ei, se on hänen oma valintansa, kuten hevosen tapauksessa, laillista se ei silti autosta tee).

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #51 : 13.07.2011, 10:42:12 »
Jos coolerittomaan autoon laittaa coolerin ni miks se pitäis muutoskatsastaa jos teho ei kasva yli 20%??

Siksi että lain mukaan ahdettuun ei tehdä mitään muutoksia ilman leimausta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: kiinancooleri, laillista?
« Vastaus #52 : 13.07.2011, 11:09:02 »
Siksi että lain mukaan ahdettuun ei tehdä mitään muutoksia ilman leimausta.

aijaa. asia selevä :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Samppasport  Futurez