Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

b234f:n turbotus

  • 12 Vastauksia
  • 3746 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
b234f:n turbotus
« : 05.12.2013, 20:35:17 »
olen himoinnut 2.3 16v konetta jo jonkun aikaa ja nytten löysin sopivaan hintaan sellaisen netin ihmeellisestä maailmasta yhdestä vm. 91 940 volesta niin onko se samanlainen kun tavallinen ns. vinokone paitsi eri kansi?ja miten tommonen turbottamista kestää,ja mikä tommosessa on niitä ketjun heikoimpia lenkkejä? ja olenko ymmärtänyt oikein että kun tommosta ei ole ikinä tehty turbolla(???) nii jos laitan tommosen turbolla esim. amazoniin niin eikö siitä tule omavalmiste? ja eikö sillon riitä että penkissä menee tehot alle sen 129hp.....ja tarviiko kaikki sisuskalut vaihtaa kestävämpiin jos mielii n.300hv kestävän?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #1 : 06.12.2013, 10:23:01 »
kanget taitaa olla se heikko lenkki... Eli vahvat kanget tilalle niin ei liene 300hv ongelma. Tosin puristukset ahtamiseen melko kovat, riippuen siitä mitä tankkiin laittaa  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #2 : 06.12.2013, 11:03:43 »
Tässä ketju, jossa käsitellään 8v lohkon muuttamista 16v käytöön. Kannattaa lukea se läpi, niin moni asia selventyy.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=565.0

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #3 : 06.12.2013, 13:04:26 »
joo tarvii selailla tuolta..ja olis tarkotus sit joskus e85 saada toimimaan sit ku koneen kunto on tarkastettu ja laakeroitu/rengastettu uusiks mutta siihen palataan sit jossain kohtaa

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #4 : 06.12.2013, 14:03:16 »
joo tarvii selailla tuolta..ja olis tarkotus sit joskus e85 saada toimimaan sit ku koneen kunto on tarkastettu ja laakeroitu/rengastettu uusiks mutta siihen palataan sit jossain kohtaa

Jos moottorinohjauksen ja kanget vaihtaa/varmistaa että on 13 mm, niin tuosta saa E85:lla ja maltillisilla paineilla todella mukavan moottorin ja kestää varmasti tuon 3000 hv.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #5 : 06.12.2013, 14:57:52 »
Jos moottorinohjauksen ja kanget vaihtaa/varmistaa että on 13 mm, niin tuosta saa E85:lla ja maltillisilla paineilla todella mukavan moottorin ja kestää varmasti tuon 3000 hv.
:o Maltilliset paineet taitaa olla suhteellinen käsite.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #6 : 06.12.2013, 15:05:23 »
:o Maltilliset paineet taitaa olla suhteellinen käsite.

Korttelin kokoinen holsetti..  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #7 : 06.12.2013, 15:12:48 »
35 super holsettia tai "diskoperunaa" meinasin  :idiot2:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #8 : 06.12.2013, 17:25:10 »
:o Maltilliset paineet taitaa olla suhteellinen käsite.

Se vois olla vaikka alle 1 bar vakioahtimella. Ei pitäisi tulla ongelmia.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #9 : 06.12.2013, 17:45:06 »
Se vois olla vaikka alle 1 bar vakioahtimella. Ei pitäisi tulla ongelmia.
Ei se vaan tajua :D
Jos moottorinohjauksen ja kanget vaihtaa/varmistaa että on 13 mm, niin tuosta saa E85:lla ja maltillisilla paineilla todella mukavan moottorin ja kestää varmasti tuon 3000 hv.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #10 : 06.12.2013, 17:50:04 »
Ei se vaan tajua :D
No joo... voi se vaatia hiukan enemmän painetta tuohon 3 000 hv :juhau:

Poissa Manowar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #11 : 20.12.2013, 20:38:46 »
Oonko käsittäny oikein että kun mun 745 on koriltaan vähäpäästönen ja koneena on juurikin 16 Tappinen B234F niin sen ahtaminen vaatii VTT:n laput? Tai ainakin jos meinaa leimata!?  :D Ei tuo + - 159 konia oikein tahro enää riittää!!

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: b234f:n turbotus
« Vastaus #12 : 20.12.2013, 20:43:37 »
Tai koko koneen siirtoa vähäpäästöisestä korista
No kun halvalla sai.

 

Ateho  Elekma