Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 57 Vastauksia
  • 80806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #30 : 06.05.2023, 22:01:26 »
Volvo 740 B5254f

H-profiili veivit
Rakotulkit + tapit
omatekele pakosarja ja imusarja
Holset hx40 super #14
Turbosmart kopio hukkaportti
3.5"/3" putkisto
Maxxecu sport
70mm kaasuläppä
1200cc suuttimet
1/2 teflon bensalinjat
Kkd bensapaineen säädin
Aem 400lbh bensapumppu
E85
765 asetelma 6 lapainen sintteri
Zf 310 loota

605hp/710nm 1.8bar rajoitin 7000rpm
Saisko kuvaa tehokäyrästä?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #31 : 06.05.2023, 22:39:44 »
Auto tuli jo syksyllä myytyä mutta laitetaas itsekin yks T5 penkitys tänne.

B5234T
Turbon vakiomännät, H-profiilit ja rakotulkit kellarissa
Hieman portattu hydekansi vakiojousilla jne.
GLT nokat
GLT kaasuläppä
RN-imusarja
KL Racing välijäähy
DIY-pakosarja
Pulsar GTX3076R ar0.83 pesällä
98 okt tankissa
870cc Dekat
Maxxecu Sport
Boschin uudempi "044" pumppu vakiolinjoilla, siirtopumpulla, paineensäätimellä jne.

Tämä 1.7bar paineella napadynossa. Todella mieluinen moottori ajaa, täysi paine tais kadulla tulla ~ 3700rpm tai vähän päälle. Tehoa olis saanu ennakolla ja ahtopaineella lisääkin mutta säätäjän mukaan tuli nakuraja turhan liki niin jätettiin hieman löysiä sinne.




« Viimeksi muokattu: 06.05.2023, 22:44:16 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa 740 t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #32 : 07.05.2023, 00:07:31 »
Saisko kuvaa tehokäyrästä?
siinä on

 Nuo lukemat navalta
« Viimeksi muokattu: 07.05.2023, 00:10:13 kirjoittanut 740 t5 »

Poissa Mhaikki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #33 : 02.06.2023, 11:06:01 »
B6254s

H-Profiili veivit
Rakotulkit
Kantta portattu, r-seetit.
T6 kampiakseli
Laakson nokat
Omatekele pakosarja
Holset hx52 #19 (Lensun tekele)
Kkd 60mm ukkaportti
3.5" pakoputkisto
Maxxecu sport
82mm sähköinenkaasuläppä
1200cc suuttimet
Aem bensapaineen säädin
2x aem 400lph bensapumppua kerääjässä
E85
765 ja 4 lapanen sintteri
S5D-320Z laatikko

600hp/745nm 1.8 bar rajotin 7000rpm

Kummallisesti lähtee 6k jälkeen teho hiipumaan... Ilmeisesti tulisi tarkistaa nokkien ajoitus



« Viimeksi muokattu: 02.06.2023, 11:11:47 kirjoittanut Mhaikki »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #34 : 02.06.2023, 11:15:41 »
Kummallisesti lähtee 6k jälkeen teho hiipumaan... Ilmeisesti tulisi tarkistaa nokkien ajoitus
Jotain sellaista varmasti on. Noilla eväillä pitäisi tehon olla ihan eri sataluvulla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mhaikki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #35 : 02.06.2023, 11:41:40 »
Jotain sellaista varmasti on. Noilla eväillä pitäisi tehon olla ihan eri sataluvulla.

Näin ajattelin, katsellut nyt näitä muiden dyno käyriä ja jopa ne 204hp nokat näyttää riittävän pidemmälle...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #36 : 02.06.2023, 15:42:19 »
Näin ajattelin, katsellut nyt näitä muiden dyno käyriä ja jopa ne 204hp nokat näyttää riittävän pidemmälle...
Niinpä, ja paljon pienemmällä turbolla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Santtuboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #37 : 27.07.2023, 08:09:35 »
Ajeltiin eilen etanolille säätöä tarkoituksena nostaa tehoa niin paljon kuin paketista irtoaa.


2bar ahtopaine. 454whp ja 715wnm

Tähän jouduttiin lopettamaan koska bensanpaineet laskee vedon aikana. Vakiolinjat tai vakiosuodatin ilmeisesti ahdistaa sittenkin.

Onko kokemuksia?

Volvo 960 sedan

Moottori:
-00 B6284t 90tkm ajettu
-vakio männät+uudet renkaat
-Lensulta teräsveivit
-rakotulkit
-omaa designia oleva imusarja isolla tilavuudella ja billet-imusuppiloilla, 82mm Bosch sähkökaasu
-1300cc suuttimet vakio kiskossa sekä AEM-paineensäädin+flexfuel
-omaa designia oleva 6-2-1 pakosarja
-HX40 billet imusiipi, Turbolab of America single 67mm
-Noin metri 3.5" pakoputkea, jonka jälkeen 3" taakse asti. 2 vaimenninta sekä Helmholz-resonaattori

Maxxecu Race
360tkm ajettu 4vaihteinen automaatti. Maxxecu ohjaa kaiken. Mekaanisesti nostettu painetta sekä poistettu accumularaattorit.
Voidaan ajaa automaattina tai rattivaihteilla manuaalina. Vaihdenäyttöä ja vaihdeviiksiä varten itse tehty can-väylä laajennin koska maxxecusta loppuu tulot kesken.
4.1 G80 vakio perä







Tulokset takarenkaalta 3. vaihteella. 98E5, 1.45bar max paine sekä ennakko noin 4 asteen päässä nakutuksesta.
Samat säädöt jäivät tielle käyttöön, paineet tiellä 1.4-1.7.
V40 2017
960 -95 2.8 Turbo 455whp/720wnm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #38 : 27.07.2023, 11:09:43 »
Tähän jouduttiin lopettamaan koska bensanpaineet laskee vedon aikana. Vakiolinjat tai vakiosuodatin ilmeisesti ahdistaa sittenkin.

Onko kokemuksia?
Suodatin ei kurista(ainakaan ns. paremmat merkit), mutta linjat aika varmasti. Ja riittääkö pumppu?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Santtuboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #39 : 27.07.2023, 12:40:51 »
Suodatin ei kurista(ainakaan ns. paremmat merkit), mutta linjat aika varmasti. Ja riittääkö pumppu?

525 Hellcat tankissa jolle kunnon virransyöttö, mutta linjojen puoleen minäkin käännyn. Täytynee askarrella isompaa linjaa kun kaikki muu pitäisi olla kunnossa
V40 2017
960 -95 2.8 Turbo 455whp/720wnm

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #40 : 28.07.2023, 07:47:36 »
Volvo 740 B5254f

H-profiili veivit
Rakotulkit + tapit
omatekele pakosarja ja imusarja
Holset hx40 super #14
Turbosmart kopio hukkaportti
3.5"/3" putkisto
Maxxecu sport
70mm kaasuläppä
1200cc suuttimet
1/2 teflon bensalinjat
Kkd bensapaineen säädin
Aem 400lbh bensapumppu
E85
765 asetelma 6 lapainen sintteri
Zf 310 loota

605hp/710nm 1.8bar rajoitin 7000rpm


Ajeltiin eilen etanolille säätöä tarkoituksena nostaa tehoa niin paljon kuin paketista irtoaa.

2bar ahtopaine. 454whp ja 715wnm

Nyt on kaksi melkein identtistä kokoonpanoa. Mikä mättää jälkimmäisessä?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5026
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #41 : 28.07.2023, 09:20:20 »
Viimesessä pyöräteho, kyllä sekin vähän pudottaa.
Eiks tuo eka oo 568 pyöriltä?
No. Silti.

Nehän joutu jättään kesken kun bensanpaineet ei riitä. (Santtuboi)
« Viimeksi muokattu: 28.07.2023, 09:30:28 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #42 : 28.07.2023, 17:33:14 »
Ja edelleen kun muistetaan se että penkeissä on eroja vaikka kuka väittäis mitä. Ei ole ollut kerta eikä kaksi kun tietyissä paikoissa penkataankin äkkiä 50-100hv enemmän kuin toisaalla tuon teholuokan autoista. Tää tuntuu olevan monelle kipeä paikka jos vähän kyseenalaistaa lukuja  ::)

Sama kun vertaa tuolta aiemmin H.V.R:n T5:n penkitystä missä on tullut isommalla paineella about 100hv vähenmän mitä 740 t5:llä vaikka reseptit on suht samat.

Mutta tosiaan onhan tossa esitelty jo järjellisiä kohteita mitkä voi eroa aiheuttaa ja toinen on että millasia eroja syntyy automaatti vs. kova laatikko voimansiirrolla
« Viimeksi muokattu: 28.07.2023, 17:35:49 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5026
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #43 : 28.07.2023, 20:52:10 »
Mitenkäs muuten kun on geartronic niin kiinteellä vaihteellahan siinä saa vedon, vai vaikuttaako kytkentätapa manuaali vs tronic?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #44 : 29.07.2023, 13:51:07 »

Nyt on kaksi melkein identtistä kokoonpanoa. Mikä mättää jälkimmäisessä?

Jälkimmäisessä vakiot bensalinjat, ekassa 1/2" linjat.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

KL-varaosat  Race.fi