Samppasport  Futurez

ZF4HP22 apuja

  • 3 Vastauksia
  • 1937 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jursi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
ZF4HP22 apuja
« : 27.08.2015, 14:17:02 »
Tervehdys!
Eli hain eilen tuollaisen d24tdic koneellisen 940 Volvon jonka laatikon asiaa toimittaa zf4hp22. No muuten laatikko toimii hyvin ja vaihtaa pehmeästi mutta kun ajaa mittarin mukaan aikalailla tasan 90km/h hyppii laatikko kolmosen ja nelosen välillä mutta kun vähän laskee vauhtia tai kiihdyttää niin vaihteet pysyy normaalisti joten mistäähän kannattaisi vikaa alkaa etsiin vai suoraan manuaali aski?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF4HP22 apuja
« Vastaus #1 : 27.08.2015, 17:34:12 »
Onko varmasti vaihteen vaihto vai turbiinilukko?

Kickdown vaijerin säätö liian kireällä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF4HP22 apuja
« Vastaus #2 : 27.08.2015, 22:28:32 »
Ootko öljyt tarkistanu? Liian vähällä öljyllä hyppii vaihteet.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: ZF4HP22 apuja
« Vastaus #3 : 27.08.2015, 22:33:49 »
Kyse on turbiinilukon kytkeytymisestä päälle/pois. Ongelma poistuu olemalla pumppaamatta vauhtia. Huoltotoimenpiteenä voi olla hyvä idea vaihtaa öljyt laatikkoon, niitä moni ei vaihda ikinä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez