Elekma  Autoracing

VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi

  • 22 Vastauksia
  • 26315 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaipaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #15 : 23.11.2015, 15:23:44 »
Tänään sitten aukaisin tuon EGR-venttiilin irti kannesta, ja siellähän oli jo valmiina n. 3mm alumiinista tehty välilevy kannen ja venttiiliin välissä joka tulppaa ko. venttiilin.

Mutta tässä välilevyssä EGR:n puolella oli selvää syöpymää tms. rosoisuutta joka on varmaankin kuumuuden aiheuttamaa materiaalin irtoamista (tarkalleen EGR:n aukon muotoinen alue oli syöpynyt). Hioin hiekkapaperilla ko. alumiinilevyn puhtaksi molemmin puolin ja käänsin sen toisin päin, eli tuo syöpynyt puoli imusarjaan päin. Tein myös suojapellin tälle alumiinilevylle tuollaisesta Wurthin spray-pullosta (Wurthin spray-pullot ainakin on hieman paksummalla seinällä olevia pulloja) josta poistin kaikki teippaukset yms. Tämän suojapellin päälle laitoin pakoputkimassaa ihan pikkasen, sitten pelti alumiinilevyn päälle EGR:n puolelle, taas ihan pikkasen pakoputkimassaa, sitten hieman tiivisteliimaa alumiinilevyn imusarjan puolelle, ja koko hampurilainen kannen ja EGR:n väliin ja pultit kiinni.

Jossakin välissä pitää sitten käyttää tuo purilainen auki ja katsoa onko tuo suojalevy suojannut alumiinilevyä, ja tehdä samalla sittan vaikka kokonaan uusi tulppauslevy teräksestä.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2015, 16:40:08 kirjoittanut kaipaa »

Poissa kaipaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #16 : 23.11.2015, 15:24:52 »
Tänään sitten aukaisin tuon EGR-venttiilin irti kannesta, ja siellähän oli jo valmiina n. 3mm alumiinista tehty välilevy kannen ja venttiiliin välissä joka tulppaa ko. venttiilin.

Mutta tässä välilevyssä EGR:n puolella oli selvää syöpymää tms. rosoisuutta joka on varmaankin kuumuuden aiheuttamaa materiaalin irtoamista (tarkalleen EGR:n aukon muotoinen alue oli syöpynyt). Hioin hiekkapaperilla ko. alumiinilevyn puhtaksi molemmin puolin ja käänsin sen toisin päin, eli tuo syöpynyt puoli imusarjaan päin. Tein myös suojapellin tälle alumiinilevylle tuollaisesta Wurthin spray-pullosta (Wurthin spray-pullot ainakin on hieman paksummalla seinällä olevia pulloja) josta poistin kaikki teippaukset yms. Tämän suojapellin päälle laitoin pakoputkimassaa ihan pikkasen, sitten pelti alumiinilevyn päälle EGR:n puolelle, taas ihan pikkasen pakoputkimassaa, sitten hieman tiivisteliimaa alumiinilevyt imusarjan puolelle, ja koko hampurilainen kannen ja EGR:n väliin ja pultit kiinni.

Jossakin välissä pitää sitten käyttää tuo purilainen auki ja katsoa onko tuo suojalevy suojannut alumiinilevyä, ja tehdä samalla sittan vaikka kokonaan uusi tulppauslevy teräksestä.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #17 : 02.12.2015, 03:59:05 »
Muistatko auton rekkaria, kiinnostaa että oliko aito -98 vai -99 ?

Tämä jäi sen verran kiinostamaan että tilasin trafilta ajoneuvohistoriani, ja kyllä, se oli aito -98 v70 tdi Belgian Ghentin tehtaalta.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #18 : 03.12.2015, 20:48:30 »
Tämä jäi sen verran kiinostamaan että tilasin trafilta ajoneuvohistoriani, ja kyllä, se oli aito -98 v70 tdi Belgian Ghentin tehtaalta.
Valmistenumeron kirjain oli siis W eikä X ?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #19 : 04.12.2015, 15:40:51 »
YV1LW7202W2******
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Teijo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #20 : 19.03.2016, 16:33:14 »
Jeps lainaan tätä ketjua. Eli sekö on ny vanhempi massa/määrämittari mikä on luisti toiminen? Eli se boksi siinä kotelonpäällä. Itsellä palaa häiriö valo ja tehot on hukassa koitin vaihtaa ahtopaine tunnistimen ja huomasin että noita egr letkuja oli poikki vaihdoin ne. Miten mitataan sen boksin toiminta? Auto on yhtä tehoton on siinä liitin kiinni tai ei. Toinen kysymys kun tuo palaa tuo vikavalo eli moottorin se keltanen valo pitääkö se nollata vai nollaantuuko ite.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #21 : 29.03.2016, 04:51:42 »
Vanhemmassa on liikkuva läppä putken sisällä, uudemmassa ei. Tehot on aina hukassa kun on vain joku vika päällä, vikavalo kyllä sammuu kun vika poistuu, ei siis tarvetta nollata.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Teijo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: VOLVO V70 TDI AUTOMAATTI -98, lastu ja bleeding systeemi
« Vastaus #22 : 08.04.2016, 22:25:45 »
Jeps vastaan vielä tähän kun vika ratkesi. Öljynhuohotin järjestelmän esivastus/lämmitin oikosessa ja joku onneton ilmeisesti vaihtanut aina palaneen sulakkeen isompaan kunnes sulakepohjassa vähän kärtsänny ja uusi sulake vielä lyöty päälle niin en osannut vikaa etsiä siittä. Eli vika oli tehottomuus ja luulin ilmamassa mittaria vialliseks nyt on väliaikasesti huohottimen vastuksen liitin viel irti kunnes uus tilalle. Sulakepohjan sain näprättyä ehjäks. Vikavalo palaa vielä mutta tehot löyty. Liekö herjaavan  tota huohottimen puuttumista

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron