Samppasport  Futurez

850 ilmastointi probleema. Kompuraa nakkaa päälle ja pois...

  • 8 Vastauksia
  • 2795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Moro,

Ongelmana tosiaan ilmastoinnin mykistyminen.
Täytettiin järjestelmä pari viikkoa sitten ja kaikki pelitti ihan jees.
Nyt ollut kolme päivää auto parkissa, ja ilmastointi lopettanut toimintansa tässä välin.

Oireet ja toteamukset seuraavia..
-Kompura katkoo itseään, noin 2 sek päällä 3 pois.
-Flekti ei nokalla pyöri- (ilmeisesti pitäisi kun ilmastointi päällä?)

Putki joka rintapellistä menee läpi viilenee ihan tuntuvasti, mutta sisälle ei kylmää tule.

Vikakoodeja oli

2-2-1
4-1-1
4-1-4
4-1-7
4-1-8

Ideoita???


Sami

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Voisi olla vaikka liian vähän kylmäainetta.
Itse pistäisin painemittarit kiinni ja sitä kautta diagnoosia järestelmälle.
Järjestelmän toiminta kun perustuu paineeseen, sen mukaan kompuraa käskytetään.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Viittais munkin mielestä pahasti siihen suuntaan että paineet karkaa.
Tarkastettiinko se järjestelmä vai täytettiin vaan?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Viittais munkin mielestä pahasti siihen suuntaan että paineet karkaa.
Tarkastettiinko se järjestelmä vai täytettiin vaan?

Kahdessa viikossa tyhjenevä järjestelmä voi olla sen verran hidas vuoto, että ei alipainetestissä se ei tule ilmi, joten typellä koeponnistusta tarvisi.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Kahdessa viikossa tyhjenevä järjestelmä voi olla sen verran hidas vuoto, että ei alipainetestissä se ei tule ilmi, joten typellä koeponnistusta tarvisi.
Nimenomaan typellä.   :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Nimenomaan typellä.   :)

Nimenomaan, ei siis R134A:lla, kuten nyt oli tehty :)

Poissa Sami

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Painemittarit? Mistä välistä mittaus ja millä skaalalla pitäisi mittarin olla?

Juu, tarkistettiin sellasella vihreellä aparaatilla joka teki tuo ilmeisesti alipainetestin.
Öljyt ja väriainekin sinne samalla tuli, ja osasi se kone jopa jonkun litterankin tulostaa.
Pitää UV lamppu jostain kehittää josko tuon vuodon sillä vois paikallistaa.

Kiitokset erittäin nopeista vastauksista.. Hieno asia tälläinen toimiva foorumi.

Sami
« Viimeksi muokattu: 12.07.2011, 19:48:12 kirjoittanut Sami »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Juu, tarkistettiin sellasella vihreellä aparaatilla joka teki tuo ilmeisesti alipainetestin.
Öljyt ja väriainekin sinne samalla tuli, ja osasi se kone jopa jonkun litterankin tulostaa.
Pitää UV lamppu jostain kehittää josko tuon vuodon sillä vois paikallistaa.

Kiitokset erittäin nopeista vastauksista.. Hieno asia tälläinen toimiva foorumi.

Sami

Joo, uv-lampulla tuo voi löytyäkkin, mutta kyllä sen öljy/väriaine seoksen voi huomata myös normi taskulampulla, se ei vaan erotu yhtä hyvin, kuin uv:lla

Lauhduttimen kenno, sen päädyt, kuivain, kaikki putki/letkuliitokset voisi olla paikkoja joita kannattaa tutkia

Poissa Sami

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vielä ihmetyttää tuo tulipellin läpi menevä putki joka tuntuu erittäin kylmältä.
Silminnähden hikoilee ja tuntuu kylmältä. Eikös tuonkin pitäisi olla haalean oloinen jos litkut vähissä?

Entä kuinka kauan uskaltaa pakko-ohjata pressostaatin liittimeltä kompuraa?
Eikös tuolla lailla saisi tuon vian haettua nimenomaan litkujen vähyyteen?

Sami

 

Carcom Oy  Ateho