Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Hilton Tuning -viritys

  • 0 Vastauksia
  • 2099 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Hilton Tuning -viritys
« : 11.08.2016, 16:53:24 »
Meninpä sitten ostamaan Hilton Tuningilta (linkki) virityksen Volvooni ja jäi tosi positiivinen kuva palvelusta. Olin ensin ostamassa 350$ stage 1 -päivitystä (P80), mutta koska autoon on vaihdettu osia, piti ottaa kalliimpi stage 3. Kannattaa tingata  ;).

Viritys tehdään Dicellä ja tietokoneella ja homma toimii maksun jälkeen seuraavasti:

Sain sähköpostilla linkit käytettävään Windows-ohjelmaan ja VINiin sidottuun lisenssitiedostoon ja muistaakseni loggauksessa tarvittavaan parametritiedostoon. Seuraavaksi ohjelmalla luetaan auton nykyinen softa tiedostoksi (meni muutama minuutti) ja se lähetetään sähköpostilla virittäjälle.

Jonkin ajan kuluttua sain ensimmäisen kokeiltavan softan, joka flashataan autoon (minulla kesti n. 2 min) ja sen jälkeen suoritetaan loggaus ajon aikana samalla työkalulla. Logi, joka on ihan ymmärrettävässä muodossa olevaa dataa, lähetetään sähköpostilla virittäjälle. Minulla ei ollut perusasiat kunnossa (väärä MAF...), joten tuli kehotus laittaa auto kuntoon ennenkuin hommaa jatketaan.

Kun seuraava logi kelpasi, sain uuden flashattavan version, jonka kanssa taas tehtiin logitus jne. Näin jatkettiin, kunnes virittäjä oli tyytyväinen (taisi olla neljäs softaversio) ja kysyi miltä auto tuntuu. Olin myös tyytyväinen, joten virityksen katsottiin olevan valmis. Silmäilin itsekin logeja ja ainakin ahtopaineita nostettiin pienin portain ylöspäin. Uudet versiot tulivat aika nopeasti vaikka yritys on Amerikassa. Logi pitää sisällään sekunnin kymmenyksen välein seuraavat parametrit:

Time (sec), Pedal Position(%) wped_w, Engine Speed(RPM) nmot_w, Vehicle Speed(MPH) vfzg_w, Engaged Gear(Gear) gangi, Actual Boost Pressure(mBar) pvdkds_w, Desired Boost Pressure(mBar) plsol_w, Lambda Actual Value(Lambda) lamsoni_w, Lambda Target Value(Lambda) lamsons_w, Lambda LAMFAW Value(Lambda) lamfa_w, Lambda BTS Value(Lambda) lambts_w, EGT(Deg C) tabgbts_w, BoostPID-I-Result(%) lditv_w, Boost Controller Duty Cycle(%) ldtvm, Actual Load(%) rl_w, Requested Load(%) rlsol_w, Optimum Indicated Torque(%) miopt_w, Desired Engine Torque(%) mifa_w, Ignition Angle Output(Deg BTDC) zwout, Actual Ignition Angle(Deg BTDC) zwist, Mass Air Flow(kg/h) mshfm_w, FKKVS Axis Injection Time(ms) tevfakge_w, Lambda Control (Fuel Trim)(%) fr_w, Throttle Angle(%) wdkba, Intake Air Temperature(Deg C) tans, Average Knock Retard(Deg BTDC) wkrm, Cylinder 1 Knock Retard(Deg BTDC) dwkrz_0, Cylinder 2 Knock Retard(Deg BTDC) dwkrz_1, Cylinder 3 Knock Retard(Deg BTDC) dwkrz_2, Cylinder 4 Knock Retard(Deg BTDC) dwkrz_3, Cylinder 5 Knock Retard(Deg BTDC) dwkrz_4, Misfire Counter Cylinder 1(Misfires) fzabg_w_1, Misfire Counter Cylinder 2(Misfires) fzabg_w_2, Misfire Counter Cylinder 3(Misfires) fzabg_w_3, Misfire Counter Cylinder 4(Misfires) fzabg_w_4, Misfire Counter Cylinder 5(Misfires) fzabg_w_5,

Kannattaa siis harkita tätä viritystä, ainakin jos omistat jo Dicen. Voin myös auttaa jos joku haluaa tätä kokeilla Tampereen seudulla :).

 

Autoracing  KL-varaosat