RallyBaron  Samppasport

Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla

  • 23 Vastauksia
  • 4590 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #15 : 20.08.2016, 06:45:54 »
Kuulostaa juuri siltä mitä itsekkin miettinyt, miten Taavilla on asia hoidettu. Yläastelainen suattaapi jo sitä älypuhelinta osata käyttää.

Minulle ihmetystä/ jopa vittuuntumista on aiheuttanut 5-7 vuotiaat joilla jo älypuhelin...

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #16 : 20.08.2016, 08:38:19 »
Yksilöstä kiinni taas tuokin. Meikä veti amiksen tokalla vielä Nokian 3510i käyttöluurina. Tästä aikaa sen pari kolme vuotta. Oli vähän kiinnostavempiakin rahankäyttökohteita kuin uus luuri. :D

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #17 : 21.08.2016, 08:08:55 »
Itse todistanut onnettomuutta missä nuor ajo mustat vaatteet päällä vanhalla mustalla pyörällä ilman heijastimia auton eteen... huppari päässä ja napit korvilla auton eteen hämärällä.. mite voi autoilijaa syyttää kun viedään autoilijalta mahdollisuus nähdä pyöräilijä ja pyöräilijä ei näe sivulle hupparin alta ja muutki aistit pois käytöstä musiikin kuuntelun vuoksi... no tämä nuor läks paikalta pussissa ja kotiväki sai ikävän soiton. Itse joutu mittailee puhelimen lentoratoja lautakuntahommis ja miettii MIKSI
MB E 270 CDI -03

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #18 : 21.08.2016, 08:49:15 »
Tätä topiccia lukiessa tulee mieleen että melkeinpä voisi mennä lukemaan Autovideokamerat topiccia...

Paikalla riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #19 : 21.08.2016, 13:54:54 »
Mutta mun pointti oli siinä, että lapset ei näe sitä puhelinta soittamista varten. Eikä vähän vanhemmatkaan teinit. Oikeastaan tuolle sukupolvelle ei enää ole olemassa sellaista laitetta kuin puhelin, pelkkä peruspuhelin jolla soitetaan ja tekstataan on useimmille outo ja hyödytön kapine.

Menee vähän ot:ksi, mutta tuo on sinänsä totta, paitsi tuo hyödyttömyys särähti korvaan. Eihän se perusluuri tietenkään ole yhtään hyödyttömämmäksi muuttunut ja juuri sitä asennetta kohdatessani, olen pyrkinyt aina omaa nuorisoa oikaisemaan. Omatkin vanhemmat toimi noin (toki ihan muissa asioissa ;) ) ja se toimi mielestäni hyvin. En ole koskaan kokenut pakonomaista tarvetta haalia viimeisiä (teknisiäkään) villityksiä heti, koska muillakin on, vaan tarvepohjalta menty. Säästyy rahaa ja hermoja. Jeesuksena voisi sanoa, että ko. asenne säästää myös luontoa. Ja vaikeuttaa helppo-heikkien yrittämistä, mikä on aina ehdottoman oikein.  :)

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #20 : 21.08.2016, 21:33:54 »
Meinasin yhtenä iltana kolaroida toisen pyöräilijän kanssa, kun ajoi luurit päässä ja näpräsi puhelinta kyynärpäillä nojaillen Jopon ohjaustankoon. Lähdin kyseistä jantteria ohittamaan ihan normaalisti vasemmalta puolelta, kun hän rupesi viipottamaan puolelta toiselle yhtäkkiä just sillä hetkellä kun oltiin rinnakkain. Ei paljon jäänyt väliä, olin jo ihan varma että nyt kolisee.

Vaikka aika rauhallinen ja pitkäpinnainen olenkin, niin käännyin vielä antamaan sanattoman palautteen ohituksen jälkeen. Kundi oli yläasteikäinen suunnilleen. Olin maastopyörällä työmatkaa ajamassa, joten ihan hirveällä vauhdilla en sieltä takaa kiitänyt.

Täytyy vielä myöntää oma syyllisyys, en soittanut kelloa, koska sitä ei ole(weight reduction bro :D)
Silti voisi sitä ympäristöään vähän tarkkailla kun pyörällä liikkuu. Myös olisi suotavaa pysyä siellä oikeassa reunassa. Itselle on jäänyt maantiepyöräilystä sellainen takaraivoon, että vähän väliä vilkaisen taaksepäin olan yli. Tätä teen aina kun olen pyörällä liikkeellä, se on lähes pakkoliike.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #21 : 22.08.2016, 21:03:21 »
Tänään ajelin työn puolesta yhden koulun lähistöllä ja aloin kiinnittää huomiota siihen, että lähes 9/10 ajoi puhelin kourassa. Aika suuri osuus, mutta toivottavasti tilastopoikkeama. Yhden kanssa oli yhteen ajo lähellä, kun luulin kääntyvän kaverinsa kanssa samaan suuntaan, mutta suunta vaihtui kesken kaartamisen. Onneksi hiljensin reilusti risteykseen katsomaan poikien ratkaisuja, kävelyvauhdista kerkesi hyvin reagoimaan ja pysäyttää auton.

Poissa GHOST

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3993
  • Rehellisyys maan perii
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #22 : 23.08.2016, 21:31:54 »
Ei kyllä ole tilastopoikkeama.

Olen tässä kyttäillyt nyt reilun viikon,niin jos jollain ei ole kännykkä kädessä,niin se on jäänyt kotiin.

Myos mopolla liikkujat samassa jamassa,mutta paljon vähemmän niitä näkyy.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyöräilevät lapset leikkii ajaessaan puhelimilla
« Vastaus #23 : 23.08.2016, 23:03:23 »
 >:(  :idiot2: :pokemon:
142

 

Kulkukoira  Proturbo