Autoracing  KL-varaosat

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84086 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #345 : 03.06.2023, 19:04:12 »
IMO, tuollaisessa vanhassa perustraktorissa ei se ohjaus mitenkään erityisen raskas ole ilman tehostustakaan, mutta onhan se tietysti ihan kiva jos jossain ahtaassa paikassa täytyy paikallaan ruuvata.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #346 : 17.06.2023, 07:57:55 »
Sanoisin, että siinä ei ole mitään älyä vaihdelaatikossa. Sen kun starttaa vaan. Vasta seuraavassa mallisarjassa (705 yms.) on anturi kytkinpolkimessa, että kytkin täytyy olla painettuna startatessa. Vaihde saa olla niissäkin päällä.

-02 sarjan valmeteissa pitää olla vaihde vapaalla että antaa startata.

Omassa 602 tarttuu kytkin kiinni jos on parkissa parikin kuukautta. Joskus riittää lyhyempikin aika. Täydellinen kytkin remppa tehty pari vuotta sitten.

Kopin lattia pellin kun irroittaa pääsee käsiksi irroitettavaan kytkin kopan yläosaan. Sieltä pystyy tarkistamaan kytkimen kunnon. Samalla kannattaa tarkistaa kytkinakselin liitosholkin kunto. Omassa se oli päässyt löysälle ja kytkinakseli oli liikkunut sen verran vauhtipyörää kohden ettei kytkin toiminut oikeen. Isännän 502 se holkki oli haljennut. Onneksi huomattiin kun oli syönyt jo akselin pooreja.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #347 : 17.06.2023, 09:13:58 »
Joo vapaata se tässäkin haluaa. Millä sä sen irroitat jos se kytkin on jatkuvasti jumissa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #348 : 17.06.2023, 17:10:43 »
Normaalisti käymään ja sit käsikaasulla kikkailemalla sillai et ei ihan sammu mut vaihteen saa määrätietoisella liikkeellä päälle. Sit vaan kytkintä polkien ajamaan. Aikansa ku potkii kylkimellä nii saa löysäämään. Mulla on jonkulainen -02 sarjan korjaamokirja nii voin katella oisko siinä kuvia isompien kytkimestä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #349 : 18.06.2023, 23:39:40 »
Sain ton valmetin kytkimen toimimaan vihdoin, kiitos vinkeistä. Säädin vapaaliikkeen pois niin että polkimen liikeradan jäykkä osuus oli maksimissaan ja tein lana alhaalla mäkilähdön, sain tyhjäkäynniltä uitettua kytkin pohjassa sisään vähän isomman vaihteen ja yhtäkkiä kytkin toimikin! 3 vuotta oli kai jumissa.

Tossa polkimen liikeradassa on jotain mätää kun heti kun säädin vapaaliikkeen takaisin, kytkin lakkasi irrottamasta. Mutta tälläkin jo tekee jotain ja vaihdetaas noi jarrunesteet seuraavaksi. On kyllä juhlaa kun traktorin saa nyt pysähtymään halutessa. Seuraavaksi pitää opetella ton palax 600:n kytkentä laitteeseen
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #350 : 20.06.2023, 18:33:44 »
Hyvä homma. Mulla oli omassa samanlaiset oireet ja syyksi paljastui murtunut paineasetelman käpälä. Painelaakerit oli kans melko huonossa kunnossa nii laiton koko kytkin paketin uusiksi.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2023, 19:26:13 kirjoittanut Harri_82 »

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 433
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #351 : 21.06.2023, 06:26:38 »
Sain ton valmetin kytkimen toimimaan vihdoin, kiitos vinkeistä. Säädin vapaaliikkeen pois niin että polkimen liikeradan jäykkä osuus oli maksimissaan ja tein lana alhaalla mäkilähdön, sain tyhjäkäynniltä uitettua kytkin pohjassa sisään vähän isomman vaihteen ja yhtäkkiä kytkin toimikin! 3 vuotta oli kai jumissa.

Tossa polkimen liikeradassa on jotain mätää kun heti kun säädin vapaaliikkeen takaisin, kytkin lakkasi irrottamasta. Mutta tälläkin jo tekee jotain ja vaihdetaas noi jarrunesteet seuraavaksi. On kyllä juhlaa kun traktorin saa nyt pysähtymään halutessa. Seuraavaksi pitää opetella ton palax 600:n kytkentä laitteeseen
Mikä jarruneste siihen kuuluu?  ??? Sitikan nestettä käytetään eniten, poikkeuksiakin on.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #352 : 22.06.2023, 09:17:59 »
en tiedä mitä siinä on nyt jarrunesteenä. Minulla on 903:n ohjekirja vaan ja se käskee SAE 70R1 tai J 1702 . Silloin varmaan dot 4 kelpaisi?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 433
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #353 : 22.06.2023, 10:21:39 »
en tiedä mitä siinä on nyt jarrunesteenä. Minulla on 903:n ohjekirja vaan ja se käskee SAE 70R1 tai J 1702 . Silloin varmaan dot 4 kelpaisi?
Parasta katsoa mitä säiliössä on.  ???

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #354 : 22.06.2023, 10:22:41 »
Mites se onnistuu? Mulla on aina ollut vaan härveleitä joissa dot4 aiemmin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #355 : 22.06.2023, 16:12:58 »
Meillä on ainakin mehumaijassa jarrunesteenä juurikin sitä sitikan jousitusöljyä. Ihan ohjekirja sitä komentaa laittamaan normaalin jarrunesteen sijaan, mutta mitään käsitystä ei kyllä ole että miksi tuossa käytetään jarruissa öljyä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #356 : 23.06.2023, 05:35:05 »
Riippuu siitä että onko tiivisteet nitriilikumia vai ebdm:ää. Ebdm-kumi ei kestä öljyä.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 433
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #357 : 23.06.2023, 13:04:44 »
Mites se onnistuu? Mulla on aina ollut vaan härveleitä joissa dot4 aiemmin.
Saman tyylinen säiliö kun autossa, otaksun.  ??? Ratin alla jos muualta säiliöö ei löydy.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #358 : 23.06.2023, 14:10:02 »
Juu mut näkeekö jostain ilman kemistiä mitä se neste siellä on varmuudella
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #359 : 26.07.2023, 22:36:42 »
Opettelin kytkemään laitteita valmettiin, onneksi on pikakiinnitykset nostovarsissa. Nyt on 30-vuotias Palax 600 Combi perässä ja klapin teko onnistuu kun vivuston jumituksen sain auki. Mut huoltoa nämä kaikki vehkeet kaipaa ja tohon olisi kiva vaihtaa öljyt ja suodatin mut ensiksi pitäisi ymmärtää miten tää öljykorkki toimii


Nuo pikkuruuvit kun avaa tuo epämääräinen punainen kansi lähtee irti, eipä ole kummoisesti



Ton sienisuodattimen alla näkyy öljyä tai ainakaan en saanut juuri mitään lisättyä, eikö se aukea yhtään enempää. Uudemmassa mallissa saman näköinen härveli aukeaa kuin normaali korkki jossa öljytikku perässä mutta tämä on mustien muovien osalta ihan yhtä puuta




v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

RallyBaron  Samppasport