Autoracing  KL-varaosat

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 452042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Mites teillä on eflexfuelilla muutetut lähtenyt käyntiin? nyt alle 10c lämpötiloilla tahtoo s80 2,5t vaatia toisen starttauksen, että lähtee tulille. Pelkkää e85 tankissa. Luulis vielä näissä lämmöissä lähtevän normaalisti.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Ei oo noist purkeista kokemuksia. Nykynen (vol.3 viinalankku) lähteny myös näil viileemmillä tokalla yrityksellä käyntiin.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Mites teillä on eflexfuelilla muutetut lähtenyt käyntiin? nyt alle 10c lämpötiloilla tahtoo s80 2,5t vaatia toisen starttauksen, että lähtee tulille. Pelkkää e85 tankissa. Luulis vielä näissä lämmöissä lähtevän normaalisti.
Itellä edelleen toi eflexfuel harkinnan tasolla, mut onko tommosta ongelmaa siis sen seosanturin kanssakin?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Mulla ei kyllä omassa parissa edellisessä ole ollut mitään käynnistysongelmia missään kelissä. Äidillä taasen on vanha alumiinirunkoinen purkki (V50 T5 AWD A) ja se vaatii milloin mitäkin - on tarkoitus päivittää uudempaan.

Omissa olen "joutunut" vaihtamaan polttoainesuodattimen etanolin kera alussa aika lyhyelläkin aikavälillä pari kertaa, lika lähtee liikkeelle. Taisi olla yhdessä myös bensanpaineensäädin joka jouduttiin vaihtamaan ja sillä alkoi pelata.

Tosin näissähän saa boksin opetettua väärälle uralle, ainakin vanhemmat. Eli jos opetat sen useampaan starttiin, se oppii siihen. Resetoinnilla liikkeelle ja jos ei meinaa startata, niin keskeyttää starttaus (ettei venytä sitä). Muutaman kerran jälkeen on oppinut siihen, ettei tarvitse kuin yhden startin.

Onhan lämpötila-anturi sopivassa paikkaa?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa SporttiTraktori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Old Volvos never die, they just get faster.
Mitenkäs ootteko kokeillut normi 20 tappiseen vaparibensaan laittaa esimerkiksi t5 suuttimet, nuita kun sais muutamilla kympeillä? Toimisko kasivitosen kanssa? 960 ainakin "samantapainen" modifikaatio olemassa vapariin vaan t6 suuttimet...
S80 2.4D 2007 | Momentum Business |
EX: V70 97" | Dark Emerald Green | US-import

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Mulla ei kyllä omassa parissa edellisessä ole ollut mitään käynnistysongelmia missään kelissä. Äidillä taasen on vanha alumiinirunkoinen purkki (V50 T5 AWD A) ja se vaatii milloin mitäkin - on tarkoitus päivittää uudempaan.

Omissa olen "joutunut" vaihtamaan polttoainesuodattimen etanolin kera alussa aika lyhyelläkin aikavälillä pari kertaa, lika lähtee liikkeelle. Taisi olla yhdessä myös bensanpaineensäädin joka jouduttiin vaihtamaan ja sillä alkoi pelata.

Tosin näissähän saa boksin opetettua väärälle uralle, ainakin vanhemmat. Eli jos opetat sen useampaan starttiin, se oppii siihen. Resetoinnilla liikkeelle ja jos ei meinaa startata, niin keskeyttää starttaus (ettei venytä sitä). Muutaman kerran jälkeen on oppinut siihen, ettei tarvitse kuin yhden startin.

Onhan lämpötila-anturi sopivassa paikkaa?

Joku sopeutushomma tuo varmaan on, kun lämpösellä lähtee ihan normaalisti. Mites tuo resetoitiin?  Ei oo tää uusin purkki vaan se edellinen.

Lämpöanturi on venakopan suojamuovin alla keskellä kantta. Näyttää ihan järkeviä lukemia.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Mitenkäs ootteko kokeillut normi 20 tappiseen vaparibensaan laittaa esimerkiksi t5 suuttimet, nuita kun sais muutamilla kympeillä? Toimisko kasivitosen kanssa? 960 ainakin "samantapainen" modifikaatio olemassa vapariin vaan t6 suuttimet...

Jos ne on noin 30pinnaa isommat, niin toimii toki. Sen jälkeen ei sit voi bensalla ajella.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Joku sopeutushomma tuo varmaan on, kun lämpösellä lähtee ihan normaalisti. Mites tuo resetoitiin?  Ei oo tää uusin purkki vaan se edellinen.

Lämpöanturi on venakopan suojamuovin alla keskellä kantta. Näyttää ihan järkeviä lukemia.

En kyllä muista onko siinä miten resetointi, oliko siellä nappia vai ihan sovelluksen kautta.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Muistelen että resetointi oli boxin takana pieni nappi reiässä ainakin minulla, muovikotelo, ilmeisesti II-versio.

Tuo kaksi käynnistysyritystä ei kuulosta minusta välttämättä mitenkään oudolta, parempi kaksi lyhyttä kun yksi pitkä. Etanolin kanssa ei saa sahata pakkasellakaan pitkään. Startataan mieluummin useita lyhyitä peräkkäin, muuten etanolia joutuu turhaan öljyn joukkoon.
Omassa -98 V70R ei ollut kesäkeleillä mitään ongelmaa, käynnistyi paremmin kun bensalla.

Lämpöanturi oli TEIPATTU alumiiniteipillä venttiilikoppaan heti suutintukin taakse keskelle, sen alumiinisen suojan alle. Toimi siinä loistavasti, koneen lämpö oli todellinen.

Talvella en ajanut, lopetin marraskuussa kun pakkaset alkoivat. Vielä -10 C pakkasella käynnistyi ongelmitta viimestään toisella yrityksellä, pikkasen aikaa kun antoi käydä, niin veti täysin normaalisti. Käytin myös 5 - 10% bensaa joukossa ihan loppuaikana kunnes siirryin talveksi pelkkään 98E:n. Pieni määrä bensaa auttaa käynnistyksissä, ei mitään eroa bensa-autoon.

Kyllä tuo E85 on hieno polttoaine ja auto toimi sillä paremmin kun bensalla, vääntö kasvoii todella kivasti R:ssa. Harmi vaan kun nylyisessä T6:ssa ei voi oikein järkevästi käyttää etanolia, suuttimet pienet/pumppu. Lisäksi etanolin hinta on täysin kannattamaton nykyään, 98:lla ajaa halvemmalla. Uusi boxikin maksaa jo sen 450e :o
« Viimeksi muokattu: 01.09.2021, 10:56:37 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Old
 Lisäksi etanolin hinta on täysin kannattamaton nykyään, 98:lla ajaa halvemmalla. Uusi boxikin maksaa jo sen 450e

Juurikin näin. Ei juurikaan suosita ympäristöystävällistä polttoainetta täällä vihvas suomessa!!!
RTS

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Lisäksi etanolin hinta on täysin kannattamaton nykyään, 98:lla ajaa halvemmalla. Uusi boxikin maksaa jo sen 450e

Juurikin näin. Ei juurikaan suosita ympäristöystävällistä polttoainetta täällä vihvas suomessa!!!

Mä ostin boksin 125€ motonetistä, muutoskatsastus 70€. Muuntotuki 200€.
Eli ilmainen, jos ei laske 2tunnin omalle työlle hintaa. E85 on mennyt 11-12litraa sataselle, 98 meni 9,5-10,5 litraa.

Vielä kannattaa e85. Toki ero ei ole iso.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Nyt noi eflexfuelit ekoboksit on verkkokauppa.com outletissa 369€. Onko näissä P2 tinavitosissa nyt siis EV-1 liitin? Esim. täältä foorumilta hakiessa en saa ev-1 hakusanalle ku yhden osuman ja se on vinokoneeseen..
Ja onko se boksissa mainittu 10mm oikea koko bensalinjaan?

Voi olla toi mobiilisivu, mut eflexfuelin oma kauppakin antaa vaan yleistiedot kun hakee boksin tolla mallilla. Uskomattoman vaikealle tuntuu löytää oikea versio.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Helpointa kun nykäsee yhdestä suuttimesta liittimen irti ja katsoo, mutta kyllä se Volvossa yleensä on BOSCH EV-1

Reunimmainen vasemmalla on EV-1.


Se 10mm kuulostaa oikealta.

Mutta taas kerran kannattaa mitata se jakotukille tuleva bensaputki päältä, siitä saa käsityksen ollaanko tekemisissää 8 vai 10mm kanssa.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Helpointa kun nykäsee yhdestä suuttimesta liittimen irti ja katsoo, mutta kyllä se Volvossa yleensä on BOSCH EV-1

Reunimmainen vasemmalla on EV-1.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Se 10mm kuulostaa oikealta.

Mutta taas kerran kannattaa mitata se jakotukille tuleva bensaputki päältä, siitä saa käsityksen ollaanko tekemisissää 8 vai 10mm kanssa.

Mk2 V70 2.5T on EV1, S40 T5 on EV6. Että kyllä näistä molempia löytyy.

Muistelisin, että seitenkymppisessä on 8mm polttoainelinja. ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Perstuntumalta ei olis kymppi. Tuli irrotettua se tukista huohotinrempan yhteydessä.

Tossa joitain videoita katoin, niin siinä asennussarjassa on semmonen kitti bensalinjojen irroitukseen. Onko siis pikaliittimet ja letku vaan yhtä kokoa kussakin paketissa?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Proturbo  Autodiagnoosi