KL-varaosat  Race.fi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 754843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1095 : 11.02.2015, 15:24:17 »
Onko megasta asetus Spark mode = "Fuel only" päällä?
Tuleehan kipinä kuitenkin kun pyörität konetta?

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1096 : 11.02.2015, 15:26:35 »
Joo laitoin fuel only jo ennen tuota ekaa kysymystäni tuosta kytkennästä. Nyt pitää tunnustaa että kipinääpäs en katsonut kun tuo on sellaisen ainakin ennen mega konversiota antanut.
(edit: kipinä testattu ja antaa kipinän ainakin irto tulppaan)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 15:39:24 kirjoittanut Harikeen »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1097 : 11.02.2015, 17:03:43 »
Virtalukon pohjalta taisin itse ottaa, sielä pitäisi kyllä olla nasta mihin tulee virta myös startti asennossa. Mittaa mistä ei virta katoa sillon, kuin starttaat.

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1098 : 11.02.2015, 17:14:57 »
Kiitos Miikel infosta mutta murheista suurin on edelleen kierrostiedon puuttuminen megalta

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1099 : 11.02.2015, 17:21:25 »
Tuleeko kipinä? Ettei puolalta puutu virrat startates.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1100 : 11.02.2015, 17:29:08 »
Kuten yhteen aiempaan viestiini editoin niin kipinän antoi ainakin kun irtonaisella tulpalla testasin. Josta nyt tulikin mieleen kun nuo puolan navat on numeroitu numeroin 1 ja 15 niin varmistetaanpa vielä että kumpi niistä nyt on se miinus, itse kytkin napaan numero 1 kun josain kytkentäkaaviossa oli napa 1 merkitty että on miinus. Menikö oikein vai poltinko megan jo.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1101 : 11.02.2015, 17:34:33 »
Punavalkea johto on miinus. Sininen loogisesti plussa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1102 : 11.02.2015, 17:42:12 »
Sitten on johtokin oikeassa paikassa. Lisää ideoita kenelläkään? Asetuksissa jotain, siis muutakin kun tuo spark modessa "fuel only"?

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1103 : 11.02.2015, 17:49:49 »
Kaverilla ei antanut kierrostietoa puolalta, jos oli myös kierroslukumittari kytketty puolan miinukseen. Piuha mittarilta pois ja hommat alko rokkaamaan *taavih->
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1104 : 11.02.2015, 17:52:25 »
No tuo täytyy muuten testata, tossa rottelossa kun on jälkiasennus kiekkamittari.

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1105 : 11.02.2015, 18:05:49 »
Ei auttanu rundikellon poisto. Lisää ideaa?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1106 : 11.02.2015, 18:15:02 »
Onhan ne jumpperoinnit nyt varmasti oikein siellä levyllä? Kiekkatieto tulee ihan oikeaan nastaan megan liittimeen?

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1107 : 11.02.2015, 18:21:51 »
Johto menee puolan 1 navasta (miinus aiempien viestien perusteella) ja menee napaan 24, sen mittasin tänään vielä uudelleen. Jumpperit mielestäni laitin oikein ja tarkistinkin pari kertaa ennen megan takaisin kasaamista, voin toki sen vieläkin avata ja varmaan täytyykin jos ei muuta vikaa löydy.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1108 : 11.02.2015, 18:36:17 »
Fit a 36V Zener Diode in reverse into position D2. Note, the Zener Diode must be fitted backwards, so the
strip on the diode is the opposite end to the stripe on the main board! (This component is part of the kit from
good suppliers) b) Ensure C30 is fitted. (This is needed for noise elimination) c) Ensure D1 is fitted. d) Ensure R12 is fitted (390R 1/2W) e) Solder a jumper from XG1 to XG2. In exceptionally noisy situations it might be required to remove that jumper
and instead runs XG1 out through a spare connection on the DB37 and through the wiring harness direct to the
engine.
Onhan nämä myös tehtyä tarkoin ohjeen mukaan? esim D2 laitettu tuon ohjeen mukaan?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Harikeen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1109 : 11.02.2015, 20:36:40 »
Joo D2 (ja muutkin) laitettu toin ohjeen mukaan ja tarksitin sen sillon kahdesti kun tosiaan otti silmään toi "backwards" tossa ohjeessa. Huomenna avaan sen megan kuitenkin vielä ihan tupla varmistukseksi jos ei muita ohjeita/vinkkejä enää kukaan keksi.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 20:40:18 kirjoittanut Harikeen »

 

Ateho  Elekma