Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V70 2,4T automaatti -01

  • 231 Vastauksia
  • 44567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2908
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #195 : 14.08.2021, 19:52:05 »
En usko, että itse VVT-pyörässä on vikaa. Mekaaninen vika pyörässä ei yleensä kovin helposti anna vikakoodia, sen sijaan se alkaa vuotamaan öljyä jakopäähän. Kannattaa se solenoidi ensiksi puhdistaa ja/tai uusia se tiiviste. Siskon S60:ssä oli sama vikakoodi. Lopulta uusin solenoidin ja sen johdot, niin vika korjaantui.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #196 : 14.08.2021, 20:20:39 »
En usko, että itse VVT-pyörässä on vikaa. Mekaaninen vika pyörässä ei yleensä kovin helposti anna vikakoodia, sen sijaan se alkaa vuotamaan öljyä jakopäähän. Kannattaa se solenoidi ensiksi puhdistaa ja/tai uusia se tiiviste. Siskon S60:ssä oli sama vikakoodi. Lopulta uusin solenoidin ja sen johdot, niin vika korjaantui.

kiitos tuomaril hyvästä kommentista  :) Samanlaisen arvion sain tänään luottokorjaamon korjaamopäälliköltä eli todennäköisesti tiiviste ja/tai vvt-solenoidi. Vaikka omana aikana öljyjä onkin vaihdettu moottoriin tiheästi, niin öljykorkista näkyy aikas lailla likaa. Eli moottorin sisäpesu voisi myös olla paikallaan.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2908
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #197 : 15.08.2021, 00:16:21 »
Itse suhtautuisin varovaisuudella noihin moottorin sisäpesuihin, koska näissä tuppaa tuo öljypohjan öljysihti menemään vähän turhan herkästi tukkoon. Mietin lähinnä siis, että jos tuo pesu irrottaa moskaa ympäri konetta ja seuraavaksi se kaikki mömmö on siinä öljysihdissä. Sitä en sitten tiedä, että liuottaako tollanen pesu myös sitä sihdissä olevaa tavaraa.

Jos olisin itse ns. pesemässä konetta, niin vaihtelisin heti toimenpiteen jälkeen muutaman kerran tiuhaan tahtiin öljyt ja sitten öljypohja alas ja tarkistaisi, että missä kunnossa se sihti on.

Toki minä nyt olen jokseenkin neuroottinen autojen suhteen, kuten kaikki varmasti tietää, joten sillä varauksella voi näihin mun höpinöihin suhtautua.  :D

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #198 : 15.08.2021, 10:03:00 »
Kiitos taas hyvästä kommentista tuomaril  :) itsekin miettinyt tuota sihdin tukkeutumisvaaraa. Kun tuon vvt solenoidin ja sihdin nyt laittaa kuntoon, niin vaihtaa
koneeseen samalla uudet öljyt + suodattimen, jättää sisäpesun tekemättä. Moottori vie tällä hetkellä öljyä n. 0,2 - 0,3 l / 1000 km, niin siltä osin ei ole pakottavaa tarvetta moottorin sisäpesulle. Ja öljyn kulutus on pysynyt samana koko omistusajan eli 37 tkm matkan.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #199 : 17.08.2021, 22:21:46 »
Huomenna sitten aikaa varaamaan luottokorjaamolle  remppaan. Pariinkin kertaan tullu testattua 0 - 100 kiihtyvyyttä, ajat ollu n. 13,5 s , nykimistä yms ollu kiihdytyksissä. Eli kulkupuoli ei oo kunnossa :-\ . VVT solenoidi on antanut vikakoodia, se varmaan uusitaan tiivisteteineen ja sihteineen. Samalla tietysti tutkitaan myös muut mahdolliset nykimisen/tehottomuuden aiheuttajat.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #200 : 24.08.2021, 22:09:22 »
Tänään sitten illalla öljynvaihtohuolto naapurin hallissa, moottoriöljy Mobil 1 0 w 40 + Mann suodatin ja laatikkoon alakautta vaihtaen 3 litraa Teboil Fluid S. Edellisestä öljynvaihtohuollosta tuli tasan 5300 km. Moottoriöljy oli melkoisen mustaa/tummaa, vaihto oli varmasti paikallaan. Laatikosta tuli aiempaa kertaa huomattavasti paremman näköistä ATF:ää ulos, öljy oli punaista. Tilalle 3 litraa Teboil Fluid S:ää. 2,4T:n ja AW55-50:n öljyproppuihin käy sama tiivistekoko.

VVT remontista. 2,4T on nyt saanut kenkää kunnolla, täyskaasukiihdytyksiä ja kickdown polkaisuja. Kulku on jostain syystä nyt parantunut, vikavalon vilkkuminen/syttyminen vähentynyt huomattavasti ja kulku on vaihteeksi sellaista kuin 2,4T:lla kuuluukin eli turbo on pelissä mukana  :) VVT-solenoidin tiiviste täytyy hakea siniseltä tiskiltä ja vaihtaa se.

Moottorin sisäpesu ei ole tällä hetkellä suunnitelmissa.

« Viimeksi muokattu: 25.08.2021, 11:13:53 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #201 : 25.08.2021, 06:39:48 »
2,4T:n lakkavikojen korjaamisprojekti ei ole edennyt, siihenkin voisi nyt kohta panostaa.

17" vanteiden ja renkaiden hankinta edelleen suunnitelmissa.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #202 : 27.08.2021, 15:35:19 »
Perjantai ja tankki on täynnä  8)



Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #203 : 29.08.2021, 21:16:52 »
Pesupäivä  8)




Volvo kuume iskenyt, vaikka pihassa 3 Volvoa onkin. D5 koneinen ois suosikki neljänneksi Volvoksi. Eri vaihtoehtojen kartoitus menossa.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2021, 21:19:53 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #204 : 03.09.2021, 19:21:01 »
VVT solenoidin tiiviste haettu tänään siniseltä, osanumero 30731212. Vanha tiiviste oli varmaankin alkuperäinen ja ihan korppuna, sihtiä ei ollut enää ollenkaan  :idiot2:
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #205 : 04.09.2021, 17:50:19 »
Pesupäivä, nyt se on sitten päätetty, seuraavaksi sitten vaahtopesuaineena kokeillaan Bilt Hamberia. Eilisen vvt tiivistevaihdon jälkeen tuli käytyä ilta-ajelulla 2,4T:lla. Kenkää tuli annettua ja muutama 0-100 veto. Kulku on huomattavasti parantunut ja kaasuun vastaaminen parantunut myös melkoisesti. Eilen illalla paras 0-100 aika ensimmäistä kertaa omistusaikana alle 10 eli 9,6 s. Vetoja rajoitti myös allaolevien nypittyjen nastojen rajallinen pito ts luistonesto puuttui peliin.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #206 : 06.09.2021, 07:54:27 »
seuraavaksi sitten vaahtopesuaineena kokeillaan Bilt Hamberia.

Tuohon kerran kun sotkeudut niin et enää muita hyväksy 8)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #207 : 06.09.2021, 09:41:20 »
2,4T oli nyt viikonloppuna pitkään tallissa tähän aamuun asti. Olenkin ihmetellyt mihin jäähdytysneste pikkuhiljaa häviää. Töihin lähtiessä kun olin peruuttanut auton ulos tallista, niin oikean etukulman kohdalla tallin lattialla oli pieni jäähdytysnestelätäkkö  :( enempää en siinä pystynyt tutkimaan, arvaus on syylärin oikea pääty.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #208 : 06.09.2021, 10:54:58 »
Juu syylari vuoti minullakin sieltä tuossa pari vuotta sitten. Vaihtelin samalla kun ilmastoinnin kenno piti vaihtaa. Enää ei ei nesteet katoa.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: Volvo V70 2,4T automaatti -01
« Vastaus #209 : 06.09.2021, 23:48:17 »
2,4T laitettu seisontaan, kun V70 - 10 2,0D tuli taloon.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo