Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..

  • 844 Vastauksia
  • 186995 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Onko turbossa ja vaparissa samanlaiset

Tuolta katselin kuvia ja näyttäs olevan eroja turbossa ja vaparissa:
https://www.fcpeuro.com/
« Viimeksi muokattu: 20.09.2020, 21:31:08 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Ja niinhän se on että annettu väärät osat kun tuossa katselin tuuban videoita niin tuo setti käy tosiaankin 850:seen..

Eli huomenna kyselemään että mitäs tehdään osien kanssa.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2867

Eli huomenna kyselemään että mitäs tehdään osien kanssa.
Yllättävän lievä ilmaisu verrattuna siihen, mitä tallilla suunnittelit. V:>

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Yllättävän lievä ilmaisu verrattuna siihen, mitä tallilla suunnittelit. V:>

No juu, mitäs sitä riehumaan kun osat palautettu KL-Varaosille ja rahat saatu takaisin.
Osat tilattu Biliasta ja saa illalla haettua töiden jälkeen..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Farkku taas ajossa eli nyt oikeilla osilla sai niputettua..

Vaihdetut osat:

Tuon nipan letku oli kolmessa osassa ja aivan täys kaikkea töhnää.
Suuttimien o-renkaat katkesi irroituksessa kun olivat aikas korppua.

Lohkon reikä puoliksi tukossa ja holkin tiiviste murtui irroituksessa.

Kaasuläppäkin puhdistettu ja uusittu tiiviste.

Kuvaan pääsi myös omavalmiste työkalu tuohon kiristimeen..
« Viimeksi muokattu: 23.09.2020, 14:46:09 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Huohotin remontti oli onnistunut koska nyt kone huohottaa oikein eli hanska ei täyty vaan pysyy aikas hyvin täyttöaukon päällä..

Sitten oli vuorossa polttimoiden vaihtoa:

Polttimot mutta xenon-polttimot ei ole nuo kuvassa olevat vaan D2R-polttimot mistä ei ole kuvaa..
Ja kiitos nuista "vääristä" polttimoista menee KL-Varaosille  ::) ::)

Keulan purku ja umpiot irti..

Polttimot vaihdettuna, nuihin sumareihin tuli GE:n 130+-polttimot..

Täytyy käydä iltapuoleen ajelemassa niin näkee tuliko mitään eroa ajovaloissa..
« Viimeksi muokattu: 28.09.2020, 17:09:44 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2867
Saitkos CFE:n päivityksen tehtyä? ::)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Saitkos CFE:n päivityksen tehtyä? ::)

Juu, kiitosta vaan eli khyyl se kotona asentui ihan oikein eli sain päivitettyä.
Jos sen asennustikun tarvii takaisin niin tallilta löytyy..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
D2r on joo tähän pre-faceliftiin oikea ja mun cfe classic ei taida enää päivittää, jos tulee kovia alennuksia se wifiversio ehkä rupee haluttamaan. Tuliko uusia ominaisuuksia? Xenonit on kyllä omassa paras lisävaruste
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2867
mun cfe classic ei taida enää päivittää, jos tulee kovia alennuksia se wifiversio ehkä rupee haluttamaan. Tuliko uusia ominaisuuksia? Xenonit on kyllä omassa paras lisävaruste
Muistaakseni Anssillakin on tuo CFE Classic, tosin se OBD-pistokkeeseen menevä palikka, eikä se aataminaikainen boksi, joka pitää viritellä johtosarjan väliin. Mitäs suunnitelmia sulla on, jos tuo wifi-versio himottaa? Itse olen tyytyväinen XC:ssä tuohon CFE Plussaan. :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Wifissä on potentiaalia vaikka mihin automaatioon ja valvontaan, suunnitelmia ei kyllä vielä ole :) Classikki toimii obd:sta facelift-sähköillä mut itse tykkään mieluummin että jalkatilassa ei ole mokkulaa vaan vedin ton takakontin canbusliittimeen sillä erillisellä johtosarjalla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Muistaakseni Anssillakin on tuo CFE Classic, tosin se OBD-pistokkeeseen menevä palikka,

Jeps..

Sitten töiden jälkeen suunnattava kaupoille kun nuo uudet xenon-polttimot onkin susipaskat..
Eli 6000k vaihtuu sittenkin 4300k..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Jeps..

Sitten töiden jälkeen suunnattava kaupoille kun nuo uudet xenon-polttimot onkin susipaskat..
Eli 6000k vaihtuu sittenkin 4300k..

Polttimoiksi valikoitui tuollaiset:
https://www.autonvaraosat24.fi/philips/7278269
Khyyl vaan on eroa polttimoissa kun iltasella kävin kaupoilla..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Jahas, V70:sen tuulilasin pesuneste-säiliön pinnankorkeus-anturi taitaa olla rikki, kun heittää ilmoitusta pesunesteen vähyydestä.
(Säiliö on täynnä..)

Muuten auto on toiminut huohotin-rempan jälkeen hienosti..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Sisälämmitin ja harja/skraba tuli nakattua autoon, jos sitä talvea sattuisi tännekkin päin tulemaan..

Vähän miettinyt tuon 240:sen alustaa, jos sittenkin napsun verran maata kohden talven aikana  ::) ::)
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

Proturbo  Autodiagnoosi