Carcom Oy  Ateho

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 543639 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1260 : 20.08.2020, 21:32:46 »
Jouset seonnu vai miten tuo pintakin näyttää siltä et ois hakannu iha huolella. ???

Jos en aivan väärin muista niin senkaltaista ilmiötä oli havaittu kyseisellä moottorilla.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1261 : 20.08.2020, 22:09:21 »
Niin sekin voi olla. Toista milliä montulla, sen lisäksi että reunatkin on madaltunut jonkinverran, ja levinnyt. Tosiaan olikohan 3 nostinta jotka sain edes normaalisti yläkautta pois, loput piti ottaa alakautta. Karkaisut pettänyt ja jouset pettänyt ja vissiin kaikki pettänyt. Kuten sanoin niin totaalinen katastrofi.

Tänään muuten tutkin tuon kampuran , niin solmussa se(kin) on :idiot2: Ykköskaula on kulunut epäkeskeisesti, kampuran kun veti kiinni ja koitti pyörittää niin 30cm lenkkiavaimella päätypultista pyärittämällä pyöri kohtuullisella voimalla. Iskin stroukkikampuran (koneistuksen jäljiltä) lohkoon ja vedin rungot kiinni, niin se pyöri ihan sormilla pyörittelemällä kampuran limpuista. Tuolla testasin lähinnä että eikai lohko ole mennyt solmuun myös, samoin mittailin linjaa karkeasti teräsviivaimella niin kyllä lohko on ihan ok. Ideoita mikä saa kampuran tuohon jamaan ? Runkolaakerit itse on ihan ok.

Niin ja kävin ehjällä nostimella läpi nuo niiden reijät, sekä silmämääräisesti, vaikuttaisi olevan ok. Vispilää kai sielläkin pitää varoiksi näyttää vähäsen.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2020, 22:18:09 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1262 : 20.08.2020, 22:27:46 »
Laakereissa ei ollu mitään jälkiä? Onko alikokoon hiottu kaula? Todennäköisesti kiero akseli.
Mittaa plastigaugen kanssa laakerivälykset stroukkikampuralla, niin saat ainakin jotain tietoa välyksistä.

Vaikka ite henk.kohtaisesti mielellään suosisin sylinterimittaa ja mikrometriä.. tosin on tullu kokeiltua plastigaugea ja tuntuisi tulevan ihan järkeviä mittoja.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Rommy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1263 : 26.08.2020, 09:42:42 »
Nyt olisi kansi virtaus mittausta vailla. Kannen tekijä by Järvinen. Eipä ollut tällä kansigurulla moitittavaa Järvisen käsialasta. Muutoksia ei tehdä, paitsi jos laitettaisi isommat venat vielä. Nyt 44x37

« Viimeksi muokattu: 26.08.2020, 13:15:08 kirjoittanut Rommy »

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1264 : 30.08.2020, 13:22:32 »
Virittäjägurulla lienee ollut hyvä syy päätyä ei niin isoihin venttiileihin. Nippuun vaan.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1265 : 30.08.2020, 13:51:05 »
Jos kaasarit on 45 niin ei isommista venttiilistä kuin 44/37 ole juurikaan iloa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1266 : 30.08.2020, 22:35:12 »
Onko täällä kenelläkään kokemuksia tuosta volvon S-nokasta ? Asteitahan tuossa on jo 300. Nosto sama kuin KG5 (12.9) ja nokkakulma (101) vielä vähän pienempi kuin R:ssä (R=102, KG5=104). Tuota Ässää kun möisi tuo KL-Racing hintaan 1395skr, samoin kun Ärrääkin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1267 : 30.08.2020, 22:53:45 »
^
Mulla on ollut S nokka 2175cc koneessa 90-luvun alussa. Olin tyytyväinen siihen. Alakierroksilla hengetön, mutta 2300-2500rpm kohdalla tuli koneeseen vetoa. Vääntökäyrä nousi jyrkästi ja liukkaalla oli vaikea löytää pitoa. Täydet väännöt 3400rpm kohdalla joka jatkui aivan tasaisena 5200rpm saakka. Tehokäyrä lähti laskuun 6200rpm kohdalla.

15,2s varttimaililla tankki täynnä ja katsastusvarustein. Koppana 142 -74.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1268 : 30.08.2020, 23:29:08 »
^
Mulla on ollut S nokka 2175cc koneessa 90-luvun alussa. Olin tyytyväinen siihen. Alakierroksilla hengetön, mutta 2300-2500rpm kohdalla tuli koneeseen vetoa. Vääntökäyrä nousi jyrkästi ja liukkaalla oli vaikea löytää pitoa. Täydet väännöt 3400rpm kohdalla joka jatkui aivan tasaisena 5200rpm saakka. Tehokäyrä lähti laskuun 6200rpm kohdalla.

Mikä tuossa oli polttoainetta tarjoilemassa ? Itsellä on nuo 45 dcoe:t, vaihdan kylläkin 48 pariin jos sopiva kauppa tulee vastaan.
Niin ja toki tuo alakerta tulee nyt olemaan sen 2260cc. Kansi alkaa myös olemaan valmis, 46/40 venttiilit (koska aivan järkyttävän kokoiset kanavat).
« Viimeksi muokattu: 30.08.2020, 23:32:46 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1269 : 31.08.2020, 08:18:54 »
Mikä tuossa oli polttoainetta tarjoilemassa ? Itsellä on nuo 45 dcoe:t, vaihdan kylläkin 48 pariin jos sopiva kauppa tulee vastaan.
Niin ja toki tuo alakerta tulee nyt olemaan sen 2260cc. Kansi alkaa myös olemaan valmis, 46/40 venttiilit (koska aivan järkyttävän kokoiset kanavat).

Kone olikin vuodelta -86 näin se muisti heittää  :D
Solexin 45 ADDHE tuplat 40mm venturiputkilla, B02 seosputkilla, 157 pääsuuttimet, 140 pääilmasuuttimet, 62 tyhjäkäyntisuuttimet, 140 tyhjäkäynnin ilmasuuttimet.
46/38 venat, tuplajouset, 11,43:1 ruttuja.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1270 : 31.08.2020, 10:35:16 »
Kävitkö koskaan mittaamassa tehoja tuolla ? Aikalailla samanlainen pata on tulossa tähän minullekin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1271 : 31.08.2020, 10:46:39 »
Kävitkö koskaan mittaamassa tehoja tuolla ? Aikalailla samanlainen pata on tulossa tähän minullekin.

Juu kävin, mutta sen aikaiset mittaustavat olivat aika epäluotettavia joten ei siitä sen enempää.
Tuo varttimailin aika puhukoon voimasta tai sen puutteesta enemmän  O:-)
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1272 : 31.08.2020, 11:12:58 »
Minulla nykyinen tekniikka otti vuosi sitten 16.2sec (ilmailupäivät lpr)  ::) Tuossakin oli 2 ja 4 pytyt puolikuolleet (2pytty ylin männänrengas oli poikki) :-\
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1273 : 31.08.2020, 19:22:48 »
Katurenkailla sain 15.56/141.51 ajaksi, kun parempaakaan en muista.



Slickseillä tuli 14.8 sek / 149 kmh:



Tässä muutama video tuolta aikakaudelta, on ne vaparin äänet vaan niin mainiot:

http://www.lintsi.info/wx/volvo/videot/kiikala2004/kiikala142a.mpg
http://www.lintsi.info/wx/volvo/videot/kiikala2004/kiikala142b.mpg

Tässä myös jokun hieno tekele:



« Viimeksi muokattu: 31.08.2020, 19:24:52 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1274 : 31.08.2020, 19:48:40 »
Korjaus edelliseen, tässä paras tappikoneaika 2007 vuodelta  :)

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy