Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B280F to 140-sarjalaiseen

  • 6 Vastauksia
  • 2489 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
B280F to 140-sarjalaiseen
« : 15.02.2016, 14:58:55 »
Otsikon mukainen kombinaatio tuli mieleen, kun on ylimääräinen PRV-moottori varastossa. Tuossahan ei ole muuta askarruttavaa, kun iskutilavuuden liiallinen kasvu.
Eli onko mitään mahdollisuuksia saada leimattua?

Speksit:
B20E 1973                   B280F 1990
124 hp (DIN)               147 hp (DIN)     ero +18,5% / 20%
17,0 kpm                     24,0 kpm          ero +41%
1,990 dm3                   2,849 dm3        ero +43% / 25%
155 kg                        150 kg              ero -3%
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B280F to 140-sarjalaiseen
« Vastaus #1 : 15.02.2016, 15:09:03 »
Mahtuuko satasarjan etulokarien väliin? Eikös se konehuone ole aika lailla kapeampi kuin 200-sarjassa.

Seikkailunhaluinen voisi leimata lyhytiskuisella kampiakselilla pienentäen iskutilavuutta.

Vois olla hieno projekti S*

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: B280F to 140-sarjalaiseen
« Vastaus #2 : 15.02.2016, 15:25:59 »
En ole mitannut, mutta kyllä siinä voi kenkälusikkaa tarvita ;). Lähinnä se askarruttaa saako leimaan.

Niinpä.

Toivottavasti tulee...
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B280F to 140-sarjalaiseen
« Vastaus #3 : 15.02.2016, 22:38:29 »
Poikkeuslupahakemuksella ja oikeanlaisella selityksellä voi saada iskutilavuuden kelpaamaan. Muuten ei, ellei pysty osoittamaan että iskutilavuus on pienennetty 2,5 litraan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: B280F to 140-sarjalaiseen
« Vastaus #4 : 16.02.2016, 08:10:47 »
Poikkeuslupahakemuksella ja oikeanlaisella selityksellä voi saada iskutilavuuden kelpaamaan. Muuten ei, ellei pysty osoittamaan että iskutilavuus on pienennetty 2,5 litraan.

Kiitos, pitää tepastella konttorille asiaa selvittelemään.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6366
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B280F to 140-sarjalaiseen
« Vastaus #5 : 16.02.2016, 08:44:34 »
Paperisodan puolesta menee varmaan just noin kuin Lankku sanoi. Teknisesti haasteita saattaa aiheuttaa öljypohjan ja ohjauslaitteiden keskinäinen asema. Eikö näissä koneissa ole sellainen valtava säiliö siinä ö-pohjan etuosassa? Siinä kohdin menee just se keskimmäinen raidetanko :-\

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: B280F to 140-sarjalaiseen
« Vastaus #6 : 16.02.2016, 09:57:57 »
En ole vielä sen tarkemmin tarkastellut fyysistä mahtumista. Sen aika on sitten, jos insinöörit näyttää edes vaalean vihreää valoa swapille. Kyllä on öljypohja siinä edessä, mutta se on peltiä, joten on muokattavissa. Onhan myös noissa muissa PRV-moottoreissa erilaisia kampikammiota, joten sieltäkin voi löytyä ratkaisuja.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy