Elekma  Autoracing

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181448 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #450 : 13.03.2017, 19:53:42 »
Oletko kokeillut ns. "väärään suuntaan" työntää jollain ruutalla jarrunestettä?

Omassa 945:ssa orkkissylkkä piti ilmata "väärässä järjestyksessä". Poljin pohjaan, nippa auki, poljin ylös, nippa kiinni...

Kaverin 745:ssa taas ei ilmaantunut millään, ennenkuin laitettiin ruutalla väärään suuntaan hitaasti nestettä.
toi on toimiva juttu,näinkin oon tehnyt joskus!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #451 : 13.03.2017, 22:10:28 »
Ilmautuu kun painaa nopeesti lattiaan, nostaa hyvin hitaasti ja taas terävästi lattiaan. Helppoa vielä kun ilmausletkun voi pistää suoraan säiliöön takas :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #452 : 14.03.2017, 18:01:23 »
Pumppasin, imin ja lopuksi vielä ruuttasin takaapäin.  :crazy2:

Siis.  :facepalm: Pumppasin normaalisti duunikaverin kanssa ilmoja pois, imin imurilla ja lopuksi vielä "väärinpäin" työsylinteristä pääsylinteriin kuten täällä oli puhetta.

Parani siihen mitä vissiin ollut ennenkin. Tai ainakin lähelle.
Wilwoodin kanssa ollut aina sellanen kumipallo se poljin, ja tyhjää liikettä sentin (en mitannut!  :D).

Ei enään siis kolmea senttiä, mutta silti ruuvasin vipusuhdetta ja nyt ottaa kunnolla.

Mietin vaan saisiko jonkun stopparin rakennettua (jättäen snadisti vielä sitä tyhjää?), ettei turhaa poljin nouse ylös kun siinä on se +1cm vielä tyhjää. Hölmöä aina painaa poljinta eka löysät pois ja sitten vasta kytkintä...

Niin ja kävin ostamassa 6 metriä lattarautaa motonetistä. Eiköhän tolla määrällä kehikko pysy kasassa, mielummin kerran hitsaa liikaa kuin kaksi kertaa hitsaten.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #453 : 14.03.2017, 22:44:26 »
Nimimerkillä Makru taitaa olla tuollainen MKM Motorsportin tanko hänen 740:nsä alustassa ja ei tietääkseni ole ongelmia värinöiden kanssa ollut, en ole ainakaan itse kiinnittänyt huomiota. Joku ongelma oli, että akseli pääsi liikkumaan hieman jossain tilanteessa ja siihen hommaan rakennettiin lisätuki. Kysäisen vahvistusta asiaan.

Lähinnä oli tuon kanssa se ongelma, että sitä ei tueta toiseen suuntaan ollenkaan. Eli jos on kova moottorijarru (itsellä remmiahdin aiheuttaa sen ennen kuin dumppi aukeaa) niin tukivarsi lähtee karkuun puslasta ja kolahtaa. Samalla myös akseli pääsi vähän vinoon ja tuntui kuin auto vetäisi kokoajan vasemmalle. Korjasin tämän lisäämällä toisen puslan tukivarren eteen joka poistaa tämän liikkeen. Valitettavasti kuvaa ei ole tähän hätään.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #454 : 15.03.2017, 18:08:50 »




Tuli jälkikäteen tajuttua, että tuli vissii liikaa plootua. Olisi voinut säästellä ja pistää X kuvioo tai vastaavaa.  :-[

No eiköhä kestä. Ne "haarukan" päät ylhäällä on ontot. Hitsasin sinnekkin pitkää pinnapulttia sisään...

Ei kai vara venettä kaada.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #455 : 15.03.2017, 18:18:25 »
Voihan nuo alumiinitikkaritkin vielä vaihtaa 200srj tankoihin, tosin ne joutuu lyhentämään, ainakin toisen.

Onko sulla akseliputken tissipuslat vaihdettu polypusliin?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #456 : 15.03.2017, 18:26:52 »
Voihan nuo alumiinitikkaritkin vielä vaihtaa 200srj tankoihin, tosin ne joutuu lyhentämään, ainakin toisen.

Onko sulla akseliputken tissipuslat vaihdettu polypusliin?

En usko, että alu tangot antaa ikinä periksi ennen kehikkoa.  ???

Ei ole tisuja vaihdeltu, enkä ole varma onko tarvetta tähän käyttikseen?
Orkkikset umpikumia ja puristetaan kasaan vielä.

Vai? Jos muita näkemyksiä niin saa aina sanoa.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #457 : 15.03.2017, 18:29:00 »
Tuota vahvistus settiä myydään valmiiksi leikattuna esim https://yoshifab.com/store/700/900-rear-subframe-reinforcement-kit.html

Jos haluaa vaikka mallia ottaa.

Tässä on ipd näkemys(joskus muinoin) asiasta, jaa eihän tässä olekkaan lisää kuva toimintoa....




« Viimeksi muokattu: 15.03.2017, 18:31:12 kirjoittanut Orlov »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #458 : 15.03.2017, 18:33:08 »
Jossakin mäki oon kyllä noita tankoja nähny katkenneena...

Mä en vieläkään ymmärrä miten tuo etummainen pusla on kiinni korissa. Tuleeko se ihan vetämällä pois vai häh?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #459 : 15.03.2017, 18:37:17 »
Jossakin mäki oon kyllä noita tankoja nähny katkenneena...

Mä en vieläkään ymmärrä miten tuo etummainen pusla on kiinni korissa. Tuleeko se ihan vetämällä pois vai häh?

Mutta se kehikko taipuu (yleensä?) ensin ja vääntää tangot poikki. On niin veltto että kehikko voi taipua takaisinkin päin...  :(

Vetämällä juu. Siellä korissa vaan sellanen pikku potero  :P

Tämä vahvistelu on vähän ehkä yliampuvaa tähän käyttöön,  tosin valkosessakin vähän vääntyili... Tosin se sai ihan kipeästi sikaa asvaltilla. Vastaheittoja jne.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #460 : 15.03.2017, 18:39:27 »
Voihan nuo vääntötangot rakentaa valmiista palikoistakin, ostaa vain sopivat yhdystangot ja lyö uniballit päihin, ei maksaneetkaan ihan hirveitä(esim ratakettu)

Nuo tissipuslat onkin vähän kalliimpi juttu, reippaasti satanen. http://www.retroturbo.com/?product=rear-suspension-pu-set-700900

Jaa, siinä onkin nuo etummaisetkin puslat, ei se sitten niin paha ole.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2017, 19:11:06 kirjoittanut Orlov »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #461 : 15.03.2017, 18:41:47 »
Totta. Mutta uretaanissa pysytään nössö wagonissa.  :2funny:

Koira tappaa ittensä tohon uniball meteliin vielä.   :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #462 : 15.03.2017, 23:48:30 »
Voihan nuo vääntötangot rakentaa valmiista palikoistakin, ostaa vain sopivat yhdystangot ja lyö uniballit päihin, ei maksaneetkaan ihan hirveitä(esim ratakettu)

Nuo tissipuslat onkin vähän kalliimpi juttu, reippaasti satanen. http://www.retroturbo.com/?product=rear-suspension-pu-set-700900

Jaa, siinä onkin nuo etummaisetkin puslat, ei se sitten niin paha ole.
Ei tuossa ole ensimmäistäkään reaktiotankoihin tai tuohon häkkiin liittyvää puslaa, nuo on takatukivarsien puslat molempiin päihin. Mistään mualta ei tuntunu löytyvän uusia puslia akselin ja tukivarren väliin niin tilasin tuolta, enää puuttuis aika ja motivaatio asentaa  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #463 : 22.03.2017, 18:06:46 »
Uretaanit kiinni ja äänet katosi. Tai no tasan 2000rpm moottorijarrulla resonoi vähän.

Mutta uretaanithan ne ja oon paljon paljon tyytyväisempi. Koirakin. :)

Piti perkule ottaa kuvia... Jos sitä huomenna.

Ps. Miksiköhän tehtaalta se kässärin vaijeri on pujotettu häkin läpi kun mahtuu kulkemaan päältäkin ilman hinkkaamista mihinkään, mennen vielä häkin kiinnikkeeseenkin?!
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #464 : 08.04.2017, 22:07:36 »
Cruisen toimivuutta miettinyt manuaaliswapin jälkeen... No volvo kytkenyt sen niin että pitää yksi pinkki johtolenkki poikkasta kytkin polkimen kohdalta. Täytyy koittaa, muutenkin kytkinpolkimeen tulossa siihen kuuluvat anturit. (johtosarjaa ei kyllä ole, täytyy kahdesta automaatin tehdä)

Pnp kytkin ohitettu luonnollisesti kuten kuuluu. Sininen ja pinkki yhteen. Musta ja punainen muistaakseni pakkivalo kytkimelle.

Tyhjäkäynti on ollut vähän outoa/karkeata ja tähän mikan kanssa puheltua niin ecun 29 nastan olevan automaatilla maissa ja manuaaleissa kelluvana. Tämäkin muuttaa eri kartoille tyhjäkäyntiä jne. Tutkittua dataa kuulemma, no tulipahan taas fiksummaksi. Ja todistettua millä ecu tietää onko aut. vai manuaali.   8)

Tälle johdolle joku lenkki jossain mutta karkasin vain eculta piuhan. Huomattavasti parempi, pitää vielä kaasuläppä hieroa kohdalleen (automaatillakin oli) niin loppuu kyykkäily flektin kanssa. Venttiiliä uitettu ultrassa ja muutenkin tuntuis toimivan.  Valkoseen toimi kun nosti perus säädön n. 600rpm. :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron