RallyBaron  Samppasport

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #270 : 16.12.2015, 01:35:30 »
Samanlaisesta autosta meidän kokemukset on, eihän noita muissa suprissa ole ollutkaan kuin mk4 tt. Harrastajat varoittelee että ei saisi kovin runnoa tuota lootaa vaihdoissa. Taitaa pyöriviä massoja sen verran olla että synkrot on kovilla. Väännönkestohan on sitten ihan oma lukunsa, sitä tuossa askissa kyllä piisaa. Ja hintaa senkin edestä... :o
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8926
  • Teiden tukko
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #271 : 16.12.2015, 14:55:42 »
M90 on suorastaan luksusta käyttää tuohon mainitsemaasi supran getragiin verrattuna. En oo vielä henkilöautossa törmännyt yhtä raskaskäyttöiseen ja kankeaan laatikkoon. Ja se rallatus joutokäynnillä on jotain ihan infernaalista kovalla vauhtipyörällä... :2funny:

Aika jännää... Mulla on kahdessa Volvossa M90 kovalla vauhtipyörällä. Käyttöautossa jousitettu levy ja 242:ssa jousittamaton. Kummassakaan autossa laatikko ei rallata joutokäynnillä. ??? 242:ssa laatikko resonoi moottorijarrulla tietyllä kierrosalueella. Ysisatkussa laatikko pitää pienen jurinan kiihdyttäessä alle 2000 kierroksen.

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #272 : 16.12.2015, 15:47:51 »
Aika jännää... Mulla on kahdessa Volvossa M90 kovalla vauhtipyörällä. Käyttöautossa jousitettu levy ja 242:ssa jousittamaton. Kummassakaan autossa laatikko ei rallata joutokäynnillä. ??? 242:ssa laatikko resonoi moottorijarrulla tietyllä kierrosalueella. Ysisatkussa laatikko pitää pienen jurinan kiihdyttäessä alle 2000 kierroksen.

Tässä oli kyse Supran V160/161 askista mikä rallattaa tyhjäkäynnillä (mikä mitenkään kyllä sinänsä liittyen näihin askeihin), kovalla vauhtipyörällä.
Kyseisessä yksilössä vielä 3 levykytkin niin sitä ääntäkin löytyy.

M90 metelöi voimakkaasti 3-5 vaihteilla. Tämä helpottuu kyllä mitä ylempänä vääntö on.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #273 : 16.12.2015, 21:51:36 »
Omassa m90 jousittamattomalla sintterillä ja kovalla vauhtiksella. Kyllä se vaan sirisee ärsyttävästi tietyillä jengoilla. Mutta jos osaa sisäistää sen niin, ettei ole loota muusina, niin ei se niin kova ole. Käyttiksessä saattaisi kyllä alkaa ärsyttämään.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #274 : 17.12.2015, 00:08:12 »
Omassa m90 jousittamattomalla sintterillä ja kovalla vauhtiksella. Kyllä se vaan sirisee ärsyttävästi tietyillä jengoilla. Mutta jos osaa sisäistää sen niin, ettei ole loota muusina, niin ei se niin kova ole. Käyttiksessä saattaisi kyllä alkaa ärsyttämään.

Juu tämä kun on täysiverinen käyttöauto... Tallissa kesäauto missä ei ole yhtään äänieristystä, fia kaaret sisällä jne jne... Jotenka käyttiksen pitä olla mukava.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #275 : 19.12.2015, 19:02:28 »
Siipi tuli jenkeistä. Vieläpä ihan iso maineiselta virityspuljulta ja Garrettin pahvilaatikossa (luotto kohdaallaan nyt   :D). Pitäisi olla bolt-on. Tässä vertailua (edellisen auton rikkinäiseen) vakio siipeen (kyllä, o-rengas ilmanputsarista saa tämän aikaan jos itsetehty immu ilman verkkoja).

Billetti vs vakio (big)16G




-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #276 : 19.12.2015, 19:05:53 »
Raju lapa.
Paljonko tommonen kustantaa?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #277 : 19.12.2015, 19:56:34 »
Raju lapa.
Paljonko tommonen kustantaa?

Tää oli tarjouksessa, n. 70-90€ posteineen, en muista eurolleen tarkkaa hintaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #278 : 23.12.2015, 15:15:44 »
-Jäähdytin vaihdettu, vesiventtiili vaihdettu.
-Askin öljyputken vuodot tilkitty.

Megashift ei toimi vieläkään, tai toimii miten sitä huvittaa. PASKA, pysykää kaukana.

Manuaalisointi seuraavaksi, loppuu toi v*tun leikkiminen paskoilla.

Suunnitelma:
-Blingfactoryn pyörä
-SRE -765
-Joku massalevy
-M90+keppiteline
-Kardaani (etupätkä vähintään?)
-Kytkin poljin
-Kytkinlinja, työ ja pääsylinteri

Pääseekö näillä alkuun?

Tai sitten 6v bensa (järkevämmät välitykset) bemarin aski ylivaihteella.

Eikö kuitenkin M90 kardaani käy suoraan Bemarin askien perään?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #279 : 23.12.2015, 21:47:48 »
Jos laatikoksi meinaat tuota m90 niin myös -618 SRE asetelma on hyvä vaihtoehto kun sen kanssa voi käyttää m90 laatikollisen d24tic:n massalevyä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #280 : 23.12.2015, 23:34:11 »
Jos laatikoksi meinaat tuota m90 niin myös -618 SRE asetelma on hyvä vaihtoehto kun sen kanssa voi käyttää m90 laatikollisen d24tic:n massalevyä.

Juu. Edellisessä oli näin. Vois koittaa vaan tuota isompaa jos olisi kevyempi/yhtä jäykkä käyttää. Hinta kun suht  sama. ☺
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #281 : 24.12.2015, 06:32:33 »
Mikä megashiftin kanssa on niin huonoa? Onhan joku saanut sitä pelaamaan tolla laatikolla?

Ilmoita jos olet laatikkoa myymässä.
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #282 : 24.12.2015, 07:10:07 »
Mikä megashiftin kanssa on niin huonoa? Onhan joku saanut sitä pelaamaan tolla laatikolla?

Ilmoita jos olet laatikkoa myymässä.

Ei toimi kuten pitää. Koodissa ongelma. Ei riitä hermot valittaa ja odottaa henkilökohtaisia päivityksiä. Varsinkaan kun johtanut mihinkään. Yrittänyt etsiä muita a340 megan käyttäjiä mutta en ole löytänyt kuin alkavia projekteja. Linjapaine säätö ei toimi sekä alkaa pumppailee motarilla on off turbiinilukkoa. Toimii aina hetken kun päivittää koodia. Tuntunut että vanhemmat versiot on toimivsmpia. Kuitenkin piirilevystä lähtien heikko toteutus.

Komponentti vikaan en usko koska samantyylisiä oireita oli koodin kehittäjällä penkissä. Tiedä sitten...

Aski ääntää mutta jeepin akselin ja kytkinkopan saa seuraavaan siirrettyä. Megan ja johtosarjan saa mukaan. Mulla myös uudehko bosch tps missä tyhjäkäynti kytkin. Bolt on paketti. Turbiini sekä vetolevykin joutaa. Myös vdo anturi ja vaihteistoöljy lämpömittari kuuluu pakettiin. Niin ja metrikamasta tehdyt jäähdytinputket. Löytyy käyttämätön öljycoolerikin sekä tuo nykyinen ja letkujen väliin termari.
Myös ratin taakse saa nuo läpykät.

Mutta ekaksi tuo manuaali pois alta ennen kun pistän myyntiin... Jos talven ajelisi tuolla.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #283 : 24.12.2015, 07:35:19 »
-Jäähdytin vaihdettu, vesiventtiili vaihdettu.
-Askin öljyputken vuodot tilkitty.

Megashift ei toimi vieläkään, tai toimii miten sitä huvittaa. PASKA, pysykää kaukana.

Manuaalisointi seuraavaksi, loppuu toi v*tun leikkiminen paskoilla.

Suunnitelma:
-Blingfactoryn pyörä
-SRE -765
-Joku massalevy
-M90+keppiteline
-Kardaani (etupätkä vähintään?)
-Kytkin poljin
-Kytkinlinja, työ ja pääsylinteri

Pääseekö näillä alkuun?

Tai sitten 6v bensa (järkevämmät välitykset) bemarin aski ylivaihteella.

Eikö kuitenkin M90 kardaani käy suoraan Bemarin askien perään?

Laita suoraan bmw looda ni ei tarvi tapella  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #284 : 24.12.2015, 10:21:56 »
Laita suoraan bmw looda ni ei tarvi tapella  :)

Näin on. Vielä joskus tulevaisuudessa vaihtaa tuon 3.73 perän -> 3.15 niin on täydellinen.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Kulkukoira  Proturbo