Carcom Oy  Ateho

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181652 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #315 : 14.02.2016, 12:42:32 »
Kukkuu!

Oliskos kellään:

B230 kampuran kolon tarkkaa mittaa (holkin tekoa silmälaakerille)?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #316 : 14.02.2016, 14:02:29 »
Kukkuu!

Oliskos kellään:

B230 kampuran kolon tarkkaa mittaa (holkin tekoa silmälaakerille)?
Onko tarpeeksi tarkka? Yhtä huonot kuvat löytyy myös vakion reiän ja paksuuden mittauksesta :D



Ja ei ole mun pahoinpitelemä holkki :facepalm:
No kun halvalla sai.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #317 : 14.02.2016, 14:44:57 »
Viislovisen kanssa (310Z) pelas ainakin alkuperänen silmälaakeri oikein kivasti. Kuuslovisessa erilainen kytkinakseli?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #318 : 14.02.2016, 17:20:24 »
Viislovisen kanssa (310Z) pelas ainakin alkuperänen silmälaakeri oikein kivasti. Kuuslovisessa erilainen kytkinakseli?

6 lovisen kanssa "joutuu" käyttää pidemmän matkan Volvon kytkinkoppaa, jotta mahtuu isompi (240mm?) kytkinpaketti. Sillä pienemmällä (228mm?) -618 menisi vakio mitoilla.
Vakio laakeri kun ei tule kampuran kanssa tasan vaan jää hieman sisään. Holkilla se saadaan kampuran tasalle.  :)

Melkeen tarttis tietää onko kokomatkan sama, ja kympilleen että saa krymppi holkin. Vai mikä sen hieno nimi.  :)

Tässä nurkilla olisi kyllä yksi kampura myynnissä halvalla jos kenelläkään lainata, tai mitata tarkkaa. Voin muutaman kaljan tarjota  :)

Mittaillaas itte...  ::)

« Viimeksi muokattu: 15.02.2016, 21:46:19 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #319 : 26.02.2016, 17:00:06 »
Ensimmäinen kuukaus töissä takana, jotenka "hurjasti" jäänyt ylimääräistä...  :2funny:

Tilannetta korvattu hieman, ostamalla:
-240 kytkinpoljin (saa muokattua vähän vipusuhteita)
-Wilwoodin 0.75 pääsylinteri (missä säiliö kiinteä)

Kohta (1-2kk) on lähellä askin osto. Boostilta tietenkin.  :)

AW30 toiminut ulinasta/tärinästä huolimatta. Megashit ei toimi enään kuin manuaalisena...  :D
Sitä en tiedä kiinnostaako turhat höpinät ilman kuvia, mutta päivittelen isommin kun on aihetta siihen.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #320 : 09.07.2016, 20:45:56 »
"Pikku" hetki vierähtänyt, ja vielä pikkunen tulee menemään...  :-[

-Aski pitäisi hakea ensi viikolla (GS6-37DZ, boostilta)  S*
-Kouvolan korottajien hommaamasta pottapyörästä starttikehä blingfactorylle billettipyörään jossain vaiheessa.
-SRE 618 asetelma, tähän päädytty koska kevyempi kuin -765 käyttää (tieto ihmiseltä kenellä ollut samassa setupissa molemmat)
-Kardaani ja kepin hilppeet sitten katteltava kun saa askin autoon kiinni (muovipussillinen volvolta ostettuja osia)

Huimat motivaatiot tuli tuosta "aski noudettavissa" puhelusta jotenka:
Poljinta (240) mallailin irtokehikkoon, nauratti kuinka muotoilu on muuttunut 240 -> 7/940 "huomattavasti" muotoilultaan  :2funny:






Pitää joko kääntää tuo vaijerin läpyskä, tai tehdä latasta uusi. Joka tapauksessa pitää yhdellä latalla tukea tuosta etupuolelta sitten vielä.

Valitettavasti ei ole tuollaista 7/940 hydrauli poljinta josta saisi orkkis mitan, vähän yritys/erehdyksellä täytyy varmaan koittaa tuollaista asentoa.  :(

Mutta juu... Hitaasti edeten...  :)

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #321 : 13.07.2016, 22:10:00 »
Tuli selailtua vanhoja kuvia... Löyty edellisen ysin nopeasti tehdystä mittarikehikosta kuva.


Ja siitähän se idea sitten taas lähti, yrittäen vähän säilyttää edes oem henkeä  :'(. Samoiten nuo mittarit tulee vähän lähemmäs näkökenttään, sekä enemmän kallistettuna kuskiin (vanhat ei näyttänyt suoraan).


Muoviliimaa... Vaikka näyttääkin sp...  :D


Yhden märän (yön yli "kuivuneen") kerroksen kaapineena pois, otin toisen käytetyn tuubin. Tämä kuivui lähes sekottaessa ja lämpesi niin että muovit savus. Kuitenkin olevinaan kovasti 5 minuutin epoksi :idiot2:
Heitin senkin roskiin mutisten omiani ja totesin helpommaksi ostaa pari pakettia uutta kun polttaa talli tai hermot.  :2funny:


Kittiä ja sovittelua



Pitäis olla suorassa, tai näillä kieroilla silmillä sinnepäin  :idiot2:


Vedin ekan kerroksen maalia (kuvassa märkä, puoli himmee orkkis look oikeesti  :D) näkee vähän vaatiiko vielä hinkkaamista. Toivottavasti ei näytä urpolta autossa  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #322 : 13.07.2016, 22:17:44 »
nyt kyllä näyttää siltä että näyttää hyvältä! ;) O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #323 : 13.07.2016, 22:48:10 »
nyt kyllä näyttää siltä että näyttää hyvältä! ;) O0

Kiitokset, pakko jotain pientä ropata kun ei kaikkia osia askin vaihtoon ja datsunissakaan ei tekniikan ulkopuolisia asioita juuri ole.  :))
Odotetaan nyt vielä miltä näyttää autossa, jos ei olisi liian iso ja näyttäisikin järkevältä...  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #324 : 13.07.2016, 22:48:46 »
muistaakseni tuossa kytkinpolkimen vaakaputkessa tai sen puslissa oli jotain eroa 200 vs 900.
Itse ainakin jouduin vaihtamaan sen putken, hyllystä sattui löytymään sopivalla halkaisijalla olevaa putkea johon laitoin muistaakseni 900srj sisäholkin puslineen.
Mun projektipäiväkirjassa on muutama kuva muokatusta polkimesta.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8926
  • Teiden tukko
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #325 : 14.07.2016, 04:59:09 »
"Pikku" hetki vierähtänyt, ja vielä pikkunen tulee menemään...  :-[

-Aski pitäisi hakea ensi viikolla (GS6-37DZ, boostilta)  S*
-Kouvolan korottajien hommaamasta pottapyörästä starttikehä blingfactorylle billettipyörään jossain vaiheessa.
-SRE 618 asetelma, tähän päädytty koska kevyempi kuin -765 käyttää (tieto ihmiseltä kenellä ollut samassa setupissa molemmat)
-Kardaani ja kepin hilppeet sitten katteltava kun saa askin autoon kiinni (muovipussillinen volvolta ostettuja osia)

Huimat motivaatiot tuli tuosta "aski noudettavissa" puhelusta jotenka:
Poljinta (240) mallailin irtokehikkoon, nauratti kuinka muotoilu on muuttunut 240 -> 7/940 "huomattavasti" muotoilultaan  :2funny:






Pitää joko kääntää tuo vaijerin läpyskä, tai tehdä latasta uusi. Joka tapauksessa pitää yhdellä latalla tukea tuosta etupuolelta sitten vielä.

Valitettavasti ei ole tuollaista 7/940 hydrauli poljinta josta saisi orkkis mitan, vähän yritys/erehdyksellä täytyy varmaan koittaa tuollaista asentoa.  :(

Mutta juu... Hitaasti edeten...  :)

Mulla on 242:ssa orkkiskytkinpoljin muutettu nestekytkimelle. Siihen muotoutui huomattavasti parempi vipusuhde, kuin mikä ysisatasen polkimessa on. Samanoloiset asetelmat molemmissa ja ysisatasen kytkintä täytyy polkea polvi kipeänä.  >:(
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #326 : 14.07.2016, 19:07:25 »
Juu pultti/holkki on eri. Itseasiassa näkyy tuo paksu prikkakin yhdessä kuvassa. Sen verran lyhyempi 240 kuin 940 poljin. Vipusuhdetta koitan muuttaa, mutta vaatisi tulipellin alumiini käikäleen muokkausta... Testataan eka millanen tolla tulisi, tuskin nyt huonompi kun orkkis 940 poljin... Ehkä.  :)

Teline mittareillekin on "valmis". Mitä nyt ruiskukittiä ja muuta olisi kaivannut... Ei siis täydellinen.  :-[




-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #327 : 14.07.2016, 20:09:07 »
Komiaa enkä itte ossoo tuommosia juttuja ollenkanskaan, mutta mie olisin ehkä hitusen upottanna nuuta mittareita etteevät törrötä tuollalaella.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #328 : 14.07.2016, 20:12:44 »
aika welho oot! mun silmään just eikä melkeen! O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #329 : 14.07.2016, 21:02:47 »
Komiaa enkä itte ossoo tuommosia juttuja ollenkanskaan, mutta mie olisin ehkä hitusen upottanna nuuta mittareita etteevät törrötä tuollalaella.

Upotettu aivan "maksimit" tuolla kulmalla. Jos haluu upottaa niin jää vähän hölmöön kulmaan, kuten tossa edellisessä versiossa.  :(
Ehkä seuraavaan sitten syvemmälle ja muutoksia kojetauluun? Hyvä idea. O0

Pikku hiljaa askit jutut etenee niin voisi varmaan nokka-akselin stefankin vaihtaa... Öljyt vaihdoin kun oli "pakko".
Vähän motivaatio ollut hukassa tuon AW30 takia ja rahat nyt aina... Ehkä se tästä.  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing