Kulkukoira  Proturbo

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 180999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #465 : 08.04.2017, 22:19:03 »
Ei tuossa ole ensimmäistäkään reaktiotankoihin tai tuohon häkkiin liittyvää puslaa, nuo on takatukivarsien puslat molempiin päihin. Mistään mualta ei tuntunu löytyvän uusia puslia akselin ja tukivarren väliin niin tilasin tuolta, enää puuttuis aika ja motivaatio asentaa  ::)

Jos ei pysy mukana keskustelussa, niin ei kannata osallistua :D


Pultsarin käsijarruvaijerin kulkuun. Uskoisin olevan kokoonpanolinjalla yhteyden asiaan.

Ja, hienoa, että hommat etenee!
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017, 22:20:59 kirjoittanut Orlov »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #466 : 08.04.2017, 23:01:09 »
Ja, hienoa, että hommat etenee!

Täytyisi vielä koittaa orkkis kehikon takatukea (kumiset) jos viimiset tärinät ja värinät jäisi pois. Tulee selvästi tuota bmw askia myöden läpi ja perästä "ulos". Vaikka kyllä se m90 rallattaa kovemmin kaasulla. Tutkitaan, joku sitä kyseli kannattaako taakse pistää uretaania. Joo jos ei bmw askia niin pitäisi toimia. Ja ehkä kehikon etu ja takapään pitää muilla askeilla orkkiksena. Ilmotan kun sais vaan johonkin väliin töissä aikaa... Yhdet ehjät orkkis varret varuilla jos tässä tutinat on liikaa.  :D

Skandixilta tilattu romua mm. Uusi ilmanputsarin alaosa... Loppuu ne viritelmät, varsinkin kun oli 103e tjsp normaalin n. 300e sijasta. Liekkö nekin loppuu kuten 012 imm.  :buck2:

Anjalan suurvisiiriltä pitäisi tulla toiset etupään varret niin saa uretaanit sinne maalatuilla varsilla. Ja mm. yksi öljyruiskun lohko...  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #467 : 08.04.2017, 23:12:48 »
Ei tästä ole kuin vko, kun piti poimia uusi immu. 010 ne näköjään on nuo kunnostetut, mutta edelleen kelpasi/vaadittiin vaihto-osa, hintaa jäi siis vain 265€  :buck2:

Noista resonaatioista, ymmärrän kyllä, että uniballit voi moista aiheuttaa. Mutta en polypuslista, jonkin muun täytyy aiheuttaa moisen. Toisaalta, eihän nämä ole uskon asioita, luojan kiitos...eikäköku :D
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017, 23:17:47 kirjoittanut Orlov »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #468 : 09.04.2017, 09:15:10 »
Ei tästä ole kuin vko, kun piti poimia uusi immu. 010 ne näköjään on nuo kunnostetut, mutta edelleen kelpasi/vaadittiin vaihto-osa, hintaa jäi siis vain 265€  :buck2:

Noista resonaatioista, ymmärrän kyllä, että uniballit voi moista aiheuttaa. Mutta en polypuslista, jonkin muun täytyy aiheuttaa moisen. Toisaalta, eihän nämä ole uskon asioita, luojan kiitos...eikäköku :D

Kyllä ne 3x jäykemmät uretaanit vaan päästää resonanssia läpi. Muuten tehtaalta olisi jo jäykemmät kumit... Mutta katotaan, ne yläkumit oli kovat kun kivet ja orkkikset tosi löysät. Siinä varmaan ongelma...

Edit: tyhjäkäynnin perus säätö oli 0 rpm(!), säädetty n. 600-650rpm mikä on maksimi vielä lh:n rajoissa (muuten käy tonnia). Taas mennään.  :)
« Viimeksi muokattu: 09.04.2017, 15:59:31 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #469 : 09.04.2017, 21:56:06 »
Edit: tyhjäkäynnin perus säätö oli 0 rpm(!), säädetty n. 600-650rpm mikä on maksimi vielä lh:n rajoissa (muuten käy tonnia). Taas mennään.  :)

Tämä asia pitää olla kunnossa, kuten 19 & 29 LH:n pinnien maadoitukset mukaan lukien, että manuaali/automaatti-konversio toimii oikein tyhjäkäynnin osalta.

Automaatissa 19 & 29 pinnit ovat maadoitettuna, manuaalissa pelkästään pinni 19.
Tällä on huomattava vaikutus tyhjäkäynnin asetuksiin.
Sinun autosi on nyt toinen, jossa asia on empiirisesti testattu (slerbahuulen auto oli ensimmäinen) ja toimivaksi/välttämättömäksi todettu.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #470 : 10.04.2017, 19:55:22 »
Vaihdoin ylätuen vakioon/kumiseen. Väheni resonanssi.

Silti vituttaa, vaihdan vakiot alu pitkittäistukivarret kumeilla ylihuomenna. Saa ostaa pois nää kolme alumiinia uretaaneilla. 249e verran maksoi puslat mulle... >:( tietenkään samaa voi pyytää, mutta jos jotain kiinnostaa niin yv:tä vaan.

Soitin ex auton omistajalle ja ei siitä kuulu mitään ääntä, kuten muistinkin. Eli bmw aski vaan resonoi paljon enemmän...

Noh leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä  :D
« Viimeksi muokattu: 10.04.2017, 20:07:14 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #471 : 12.04.2017, 19:13:21 »
Koska kuvattomat päivitykset on annelista niin jotain väkisin kuvattuja otoksia:
Skandixilta tuli lähetys parissa päivässä (jaksanut hakea vain postista, laiska)  :D


Cruisen lenkistä kuva. Manuaalissa muuttuu eri piuha antureille ja samalla tuo lenkki jää pois. En kyllä kokeillut vielä toimiiko.  :2funny:


Vaihtelin orkkis alutuet kumeilla ja kaikki resonanssit poissa. Jos kuuntelee pää puoliksi takapenkillä niin kuulee kyllä samoissa kierroksissa tooooooosi pientä ääntä. Sellaista mitä kuuluu jo uudemmistakin autoista, lähinnä "ongelma" on tuo aski, ehkä nuo tämän hetkeiset Redlinet on meluavammat kuin BMW orkkis öljyt. Nuo öljyt nyt sai vain nopeasti haettua Mjotonetista.

Eli siis lyhennettynä: 6v bmw askin kanssa SAATTAA tulla extra resonanssia uretaaneilla tai tuolla MKM tuella. M90 todettu ihan vakion kaltaiseksi urtseilla.  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #472 : 13.04.2017, 00:30:01 »
Hmmh, mikä siellä bemarin askissa enemmän kolisee?

Sitten oli varmaan ihan hyvä että en ruvennu naittamaan sitä TDI:n ja kovan vauhtiksen kanssa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #473 : 13.04.2017, 13:46:51 »
Vaihtelin orkkis alutuet kumeilla ja kaikki resonanssit poissa. Jos kuuntelee pää puoliksi takapenkillä niin kuulee kyllä samoissa kierroksissa tooooooosi pientä ääntä. Sellaista mitä kuuluu jo uudemmistakin autoista, lähinnä "ongelma" on tuo aski, ehkä nuo tämän hetkeiset Redlinet on meluavammat kuin BMW orkkis öljyt. Nuo öljyt nyt sai vain nopeasti haettua Mjotonetista.
Noista bemarin isommista laatikoista ei oo minulla sinänsä tietoa, mutta jotkut bemarin vanhemmat vaihdelaatikot on tosi tarkkoja öljyistä tai ainakin mulle näin väitettiin silloin, kun olin wetterillä töissä. Vaihdelaatikon kyljessä oleva väritarra ratkaisi, että mitä öljyä vaihdelaatikkoon saa laittaa tai sitten välttämättä ei ollut tarraa ollenkaan niin sekin merkkasi öljylaadun ja öljyjä ei löytynyt valmiissa purkeissa vaan 20l astioissa joista sitten kaadettiin asiakkaalle sopiva määrä öljyä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #474 : 13.04.2017, 17:17:33 »
Rakenne varmaankin. Noitahan ei ole kiinteällä vauhtiksella koskaan saanutkaan. Ja bemaristitkin vähän kovalla pyörällä sanoo pitävän ääntä. Riippuu kuitenkin monesta asiasta miten resonoi. Tuskin retkuperä volvo resonoisi noin.

Kokeilen kyllä sitä bmw öljyä, täytyis vaa tilaa sitä töihin.

Joka tapauksessa kumi varsilla on lähes vakio. Eikä hiljasempi välttis tarttekkaan olla. Mutta tuota öljyä koitan kyllä...  :)

Vaihtelin tänää vesipumpun tiivisteet, surkeita tiivareita kun kesti vaan 19v ja 325tkm...  ;D

« Viimeksi muokattu: 13.04.2017, 17:30:18 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #475 : 13.04.2017, 20:26:00 »
Pumpun siipikin on halki ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #476 : 13.04.2017, 20:52:50 »
Pumpun siipikin on halki ::)
Katsoin samaa! :o  Kun tuskin kyseessä on kebab-karva.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #477 : 13.04.2017, 21:00:03 »
Liimaa se on

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #478 : 13.04.2017, 21:21:22 »
Liimaa se on (luulisin ainakin  :D), helpottaa asennusta kun tosi ohuen kerroksen levittää niin paperi vähän tarraa.

Tietenkin se leipoo heti huomenna kiinni kun noin "pitkälle" päästy. Outo fiilis vaan nyky autojen jälkeen töissä... :D

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #479 : 14.04.2017, 00:06:29 »
Rakenne varmaankin. Noitahan ei ole kiinteällä vauhtiksella koskaan saanutkaan. Ja bemaristitkin vähän kovalla pyörällä sanoo pitävän ääntä.

Kolmea penarin laatikkoista ysiä säätäneenä, voin sanoa, että kolinan syy on laatikon rakenne.
Kaikki kovalla vauhtiksella. Tosin tuo puliuk0n laatikon kolina on yksi kovimmista kaikkiaan mutteivat ne muutkaan paljoa sille kolinan määrälle häpeä/häviä.

Ilmiö (äänen puolesta) on kaikkein kovin tyhjäkäynnillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo