Ateho  Elekma

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1446 Vastauksia
  • 601896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #45 : 08.04.2011, 22:28:39 »
Viimeinkin sain käyttöön vanhemman mersun pakun raidetangon jota olen jemmaillut. Onhan se hieman turhan paksulla seinämällä, mutta kun ei kerran mitään maksanut ja muoto on sopiva niin... Siitä tuli pilkkomisen jälkeen tällainen. Iskarin yläpään lätyt tulivat sopivasti muutama vuosi sitten purkamastani -82 240 "Saudi" GLE:stä eli tolpan ja korin välissä olevat lisävarustejäykisteet. Hieman piti keskireikää vinguttaa isommaksi, mutta muuta ei tarvinnut. Seuraavaksi hiekkapuhallutukseen. Taitavat olla vinotuet samasta autosta lähtöisin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #46 : 08.04.2011, 23:41:19 »
Paljonko noilla ''lätyillä'' on paksuutta?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #47 : 09.04.2011, 00:00:10 »
4mm.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #48 : 10.04.2011, 23:46:41 »
Viikonlopun aikaan etulokasuojia tuli hinkattua ja kitattua muutama kohta sekä keulapala piti hioa läpeensä puhalluksen jäljiltä. Hetken sai sitäkin hieroa ::) Pintamaaliin asti en kerennyt, mutta onpahan epoksi loksujen kitatuissa kohdissa, keulapalassa, konehuoneen peitepelleissä ja parissa muussa raudassa. Poikkituki jäi odottamaan hiekkapuhallusta.
Tuolla taas parit otokset.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #49 : 02.05.2011, 22:27:13 »
Hiljasta on pidellyt, ollut motivaatio vähissä kun ei ole vauhtipyörää vieläkään.

Pintavärin vetämisen jätin tutulle jotta sais paremman jäljen. Sen jälkeen saivatkin olla pari viikkoa täysin koskematta. Lakkaan tuli yksi valuma toiseen lokasuojannurkkaan ja muualle pari pienempää roskaa, valuman korjasin viikonlopulla, saa nähdä tekeekö roskille mitä. Riippuu siitä miten paljon ne aikaa myöten alkavat häiritsemään :P Muutoin pinnassa ei ole valittamista.

Tänään niputin pellit autoon ja sipasin kotelosuojaa vähän joka väliin. Lamput laitoin myös paikoilleen. Kivan näköinen kun on vähän kiiltävämpää pintaa päällä, tarviikohan lakata koko auto uusiksi ;D Tai sitten tyytyy vaan hinkkaamaan kunnolla läpeensä. Parit loivat lommot ois oikastava/oikaisutettava.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #50 : 18.02.2012, 21:18:49 »
En tiedä uskaltaisko pikkasen tuuletella, koska tänään sain ilmoituksen, että vauhtipyörä ois tasapainotusta vaille valmis. Pari viikkoa sitten hain kamppeet pois edelliseltä yrittäjältä joka ei jatkuvista lupauksista huolimatta saanut mitään aikaiseksi. Juurikaan ei ole tullut tässä välissä koskettua autoon, nytkin seisoo työpaikan pihalla hangessa. Jos se täksi kesäksi ois ajossa jo?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #51 : 21.02.2012, 23:10:10 »
Tasapainotus ois suoritettu. Täällä pari pikkuista kuvaa miltä se näyttää. Hautingille kiitos koneistuksen järkkäämisestä.
Asetelman välit jäivät koneistamatta, liekö käynyt unohdus vaikka siitä koneistusvaiheessa puhetta oli, muttei sentään ole niin kriittistä. Punnituksen mukaan kuulemma 6,4kg ja siihen päälle sitten starttikehä vielä.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2012, 22:15:49 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #52 : 01.03.2012, 00:16:57 »
Homma jopa edistyy. Tiistaina kaivoin esiin hangesta ja eilen töiden jälkeen nykästiin sisälle.

Laatikkoa irrottaessa tuli todettua, että kone on liian ylhäällä ja otin moottorintukikumien alle sorvauttamani ~13mm paksut lätyt pois. Nyt sujuu lootan kanssa puljaaminen mukavammin. Katsottava vaan vielä otanko yläpuoleltakin pois samanlaiset. Koneen tiputtamisen myötä etuvakaajaa täytyy pudottaa vähän alemmas, jottei ota öljypohjaan kiinni.

Vauhtipyörään naputtelin starttikehän paikoilleen, ruuvasin koneeseen ja kytkimen päälle. Kuvakin ois mutta kamera jäi töihin. Asetelman korkeuden ja jousien pituuden takia laakeri tarvitsee väliholkin painelaakerin päälle. Löysin nurkista pari matalaa metallirunkoista painelaakeria jotka vaikuttaisivat rasvauksen jälkeen käyttökelpoisilta. Niissä asetelmaa vasten tuleva osa on paksumpi kuin muovirunkoisessa, joten siihen saa holkin krymppisovitteella kiinni. Laatikkoa käytin sen verran painelaakerin ja kytkinhaarukan kanssa paikoillaan, että sain holkin korkeuden mallattua kohilleen. Kävin jättämässä laakerin sorvarin luo piirroksen kera ja tänään pitäis saada holkki haltuun.

Startin laitoin paikoilleen ja testailin perussähköjä muutenkin. Mitään ihmeitä ei vielä ilmaantunut. Valovikavahdin yksi liitin on ottanut lämpöjä ja sulattanut liitinrunkoa, vaihdettava ainakin liitin uuteen. Lopuksi koneen pyörittelyä startilla sen verran että sai öljyn vähän kiertämään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #53 : 01.03.2012, 22:14:35 »
Kytkinpolkimen muutin nestekytkimelle sopivaksi, mutta sylinteriä liikuttavan korvallisen paikkaa tarkastaessa tuli ilmi, ettei poljinta saa oikealle kohdalle tai ihan lähellekään. Pyyhkijänmekanismi on tiellä. Joutuukohan tekemään polkimen lattiasta nivelletyksi jotta vipusuhteet pysyvät kohdillaan. Siinäpä ne mitä tänään ehti tekemään.
Sorvari pyöräytti holkin painelaakerin päälle ja se kävi siihen kivasti. Kuva tuolla kuten vp:stä ja kytkimestäkin paikoillaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #54 : 04.03.2012, 01:54:40 »
Perjantaina laitoin painelaakerin paikoilleen ja muuta pientä.

Eilen menikin aikaa kytkimen kanssa. Poljin sai uutta muotoa ja pääsylinteriä piti tiputtaa alaspäin rintapellissä sekä kallistaa hieman, jotta sai vähän enemmän vipuvartta polkimen päähän. Onneksi ei tullut vielä tehtyä keppitelinettä, joten kädellä pystyi koettamaan suoraan laatikon päästä milloin irrottaa. Tein vaihdelaatikontukipalkin kokonaan uusiksi. Ostin moottorintukikumin ja laitoin sen laatikonkiinnikkeeseen pystypultin tilalle. Palkki tuli suorakaiteen mallisesta profiilista, johon tukikumi upottuu keskelle, päihin hitsasin latat kiinnityksiä varten ja pakoputkelle tein loveuksen. Ei parane koneen heilua kyllä yhtään jottei putki ota kiinni.
Kuvat em. linkin takaa.

Boksiin aloin syöttämään asetuksia sisään ja jostain muutoksesta se ei tykännyt, koska alkoi virrankatkaisun jälkeen reistaamaan ja koodi piti laittaa uusiksi sisään. Sen verran tuli kuitenkin todettua, että moottorinlämpöanturi näyttää tuossa lämpötilassa oikein ja imulämpö liikaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #55 : 04.03.2012, 21:10:15 »
Tänään kävin moottorinjohtosarjanliittimeltä rintapellistä pinnit läpi ja niinhän siellä oli käynyt, että hallin plus ja maa sekä imulämpöanturin piuhat olivat menneet ristiin siihen nähden mitä olin paperiin merkannut. Mitäs piti käyttää saman värisillä sisäjohdoilla olevia 2-napaisia piuhoja niille. Boksin päästä väliliittimestä helppo vaihtaa järjestys oikeaksi niin siinä ei sen isompia. Sen myötä kierrostieto ja imulämpö tulevat perille ja vaikuttaisivat olevan hyvin kohillaan. Käytössä ollut akku alkaa olemaan sen verran finaalissa, että ei enää jännite riittänyt kipinän testaamiseen.
Joku heittää megan asetuksissa, koska heti kun ottaa Spark output C:n käyttöön ja käyttää virtoja pois boksilta, valittaa megatune config erroria ja räpsyttelee bensapumpunrelettä. Asetuksista sen käytöstäpoisto ja virtojen käyttäminen pois päältä korjaa ongelman. Kolmea eri koodia tuli kokeiltua, jokaiseen asetukset nollista uusiksi ja joka kerran sama homma. Koetettava vissiin vielä Tunerstudiolla jos siitä sais jonkun tarkemman virheilmoituksen ulos.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #56 : 04.03.2012, 21:15:54 »
Olisko nyt kuitenkin joku muukin ulostulo konffattu samaan pinniin -> konflikti -> virhemoodi...
144-70

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #57 : 04.03.2012, 21:50:29 »
En ainakaan löytänyt vielä sellaista kohtaa jossa ois jotain kytketty käyttöön samanaikaisesti. Flektin, yms. ohjaukseenhan Led 18 voi käyttää myös, liekö sitten jäänyt johonkin koodin pohjalle joku bitti poikittain jossa koettaa käyttää sitä kahteen eri juttuun vaikka flektiohjausta tai muuta ei missään ois kytketty päälle.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2012, 21:53:21 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #58 : 05.03.2012, 14:55:15 »
En ainakaan löytänyt vielä sellaista kohtaa jossa ois jotain kytketty käyttöön samanaikaisesti. Flektin, yms. ohjaukseenhan Led 18 voi käyttää myös, liekö sitten jäänyt johonkin koodin pohjalle joku bitti poikittain jossa koettaa käyttää sitä kahteen eri juttuun vaikka flektiohjausta tai muuta ei missään ois kytketty päälle.
Tuo koodi on monella käytössä, en usko että vika on ms -koodissa...
Mikä koodipohja / ms versio sulla on siinä?
Sekventiaalisytkääkö meinasit sillä ajaa?
144-70

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #59 : 05.03.2012, 22:59:11 »
Hukkakipinä on. Ja löytyi sieltä se asetusheitto joka tuon aiheutti. Samalla joutui toteamaan sen, että levyn vakiotrankut eivät kestäneet sytkäpäätteiden aiheuttamaa kuormaa. Kuitenkin yksi trankku käyttää samaan aikaan molempia päätteitä, yhden kuorman olisi kestänyt. Eli sama pääte ei anna ohjausta kahdelle puolalle samanaikaisesti. Huomenna jos ehtis ostamaan vahvemmat trankut niin pääsis illalla koettamaan kipinää pihalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi