Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => D24 => Aiheen aloitti: RuuBBe - 05.08.2014, 21:03:22
-
Iltaa! Olisi pienoinen kysymys volvon syöttöpumpusta. Pystyykö sitä säätämään siten ettei kiertäisi yli esim.. 4000? Syöttöjen pienentäminen ei näytä oikein vaikuttavan asiaan ja sitten jos rajoittaa kaasun liikerataa niin se hetken aikaa saattaa pysyä vaikka 2000 mutta hetken päästä nappaa kauhean piikin ja vetää loppuun asti kierrokset :/ sen takia haluaisin säätää pienemmälle ettei päästömittauksessa kierrä ihan tappiin asti, koska alkaa savuttamaan hieman sinistä lopussa ja tuli leimalla sanomista. Kävin myös korjaamolla ottamassa päästöt, mutta sekään ei menny ihan nappiin, koska kiersi kuulenna lähemmäs 7000 ?!?!:D Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaisi auttaa!
-
Otat ahtopaineletkun irti pumpulta ja tulppaat sen leimauksen ajaksi niin pääset eroon syöttöjen ahtolisästä. Tämän lisäksi normi syötön säätö + kaasun liikevaran rajoitus niin se masiina ei varmasti savuta tai kierrä tarpeettoman ylös ( tai sit on pumpun sisukset sekaisin...)
-
Joo on koitettu jo tuotakin kikkaa. Kai se on pumpun vaihto eessä :/ voiko sininen savu johtua pumpusta ? Vetää ilmaa jostain tai on väljä ?
-
Onko pumpussa ennakko kohdallaan ja koska on suuttimista kärjet vaihdettu, eihän ahdin ole kans väljä ?..tuollainen saattaa johtua myös viallisista venttiilivarren kumeistakin...
-
Ennakkoa en ole kellolla ikinä katsonu mutta ainakin 20 kertaa käännelly kumpaankin suuntaan.. kyllä sen suurinpiirtein pitäa korvakuulolla kohallee saada. Kärjet vaihdoin viikko sitten mutta ei vaikutusta, suuttimia löytyy 24kpl ja aina vaan savuttaa sinistä, kun on vaihdellu. Savutus on myös ollut jokaisella ahtimella mitkä on paikoillaan ollut ja tällä hetkellä 35 holset, ostin sen kaverilta ja sillä toimi ongelmitta. Venttiilin varren kumit saattaisi olla mutta savu ei haise öljylle vaan sellaiselle diesel katkulle. Pumppua epäilen sentakia kun joku kuka lie on ite vaihtanu 12mm np.
-
Suosittelen säätämään sen ennakon ihan oikeasti kohdalleen heittokellon/tönärin kanssa.
-
Pystyykös sen katsomaan normaalilla tönärillä ( ei digitaalinen) ja mitenkäs homma tehdään?
-
Kun googleen laittaa hauks syöttöpumpun ajoitus niin tadaa.Ensimmäisenä tulee tämä: http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm (http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm)
Kyllä noita on jotkuu ajotellu tönärilläki kuulemma.
-
Joop katottiin kellolla ajotus 1.00. Silti vaan tupruttaa sinistä. Kyllä kai se on pakko uskoa että vika olis venttilin varren kumeissa. Onkos kukaan vaihtanut niitä kansi paikoillaan? On varmasti helpompi kansi pöydällä tehdä, mutta joutuis taas sijoittaa uuteen kannentiivisteeseen minkä puolvuotta si vaihdoin.. olis varmaan jo sillon kannattanu vaihtaa ne, mutta eihän sitä ny sillä hetkellä tajunnu ku "uuden" kannenki laitoin :facepalm: :facepalm:
-
Pitäs onnistuu kansi paikallaa. Pytty kerrallaa niin että kyseisen pytyn mäntä on ylhäällä ja rakentaa sopivan venajousen puristimen.
-
onko kukaan tehnyt LDA säätimeen karoja joissa ei oo tehty viistettä säätimen tapile. eli sellanen kara minkä itte voi muokata sopivaksi.
-
Eikös niitä raaka-karoja pysty tekemään ihan metallisorvilla....
kuvassa näkyy mitat..
(http://i197.photobucket.com/albums/aa28/caideman/Volvo%20940%20TDIC/ahtokaranmitat2.jpg)
-
Eikös niitä raaka-karoja pysty tekemään ihan metallisorvilla....
kuvassa näkyy mitat..
(http://i197.photobucket.com/albums/aa28/caideman/Volvo%20940%20TDIC/ahtokaranmitat2.jpg)
pystyy mutta oma sorvi sen verran epätarkka ettei pysty tekee.
-
pystyy mutta oma sorvi sen verran epätarkka ettei pysty tekee.
Vw 1.9td moottorista löytyy kara jota ei ole viistetty oikeastaan yhtään. Sellasen vaikka romikselta hakee.