Futurez  Kulkukoira

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #195 : 23.02.2012, 13:28:47 »
Tietyt merkit kuitenkin tarjoavat vähän kaikkea kaikille.

Kyllä. Kun myy riittävän paljon kansanautoja riittävän kovalla katteella, voi tehdä sellaisiakin malleja, jotka tuottavat vain vähän tai tappiota. Esimerkkinä olkoon VW Phaeton.

Valitettavasti Volvo on liian pieni tekijä tähän peliin. Noh, jotain mahdollisuuksia voi avautua kiinalaisomistuksen myötä Kiinan markkinoilta...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #196 : 23.02.2012, 13:29:25 »
Pistääkö pojat tilauksen vetämään kun S90 julkistetaan? ;)
Näinhän se valitettavasti on.

Ehkä joskus :P Eikä V 70 vielä ole edes 10v ;D Mutta ennenkin Volvolta on löytynyt edes jossain määrin saksalaisille kampoihin laittavia malleja. Voisihan niin olla taas.
a car you can believe in

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #197 : 23.02.2012, 13:31:08 »
Kyllä. Kun myy riittävän paljon kansanautoja riittävän kovalla katteella, voi tehdä sellaisiakin malleja, jotka tuottavat vain vähän tai tappiota. Esimerkkinä olkoon VW Phaeton.

Valitettavasti Volvo on liian pieni tekijä tähän peliin. Noh, jotain mahdollisuuksia voi avautua kiinalaisomistuksen myötä Kiinan markkinoilta...

No nyt tarkoitin tuota Saksan kolmikkoa. Mutta Phaeton taitaa olla erittäin laadukkaasti tehty auto ja (kuten monesti hehkuttanut) oma unelma-autoni. Jos olisi rahaa ja pitäisi ostaa iso ökysedan niin ei se välttämättä olisi S-sarja, vaan Phaeton :) Joku siinä vaan iskee. VW näyttää, että osaamme tehdä Poloisen ja Golfin lisäksi muutakin.

Edit, tietysti jenkit kiinnostavat aina mutta jos nyt puhutaan euroista.
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #198 : 23.02.2012, 13:32:53 »
Ehkä joskus :P Eikä V 70 vielä ole edes 10v ;D Mutta ennenkin Volvolta on löytynyt edes jossain määrin saksalaisille kampoihin laittavia malleja. Voisihan niin olla taas.
Ajattelin vain kun niin haikailit ison volvon perään että olet semmoista ostamassa  :). Omasta mielestä Volvo ei ole koskaan laittanut kampoihin esim. S-sarjan Mersulle.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #199 : 23.02.2012, 13:34:29 »
Ajattelin vain kun niin haikailit ison volvon perään että olet semmoista ostamassa  :). Omasta mielestä Volvo ei ole koskaan laittanut kampoihin esim. S-sarjan Mersulle.

Aika näyttää... Mutta kyllähän mm. 740 Turbo ja 850R ovat näyttäneet tehomeininkiä Ruotsista ja sellainen touhu puuttuu nykyään. Ökyautoa ei ole koskaan oikein ollut.
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #200 : 23.02.2012, 13:35:53 »
No nyt tarkoitin tuota Saksan kolmikkoa. Mutta Phaeton taitaa olla erittäin laadukkaasti tehty auto ja (kuten monesti hehkuttanut) oma unelma-autoni. Jos olisi rahaa ja pitäisi ostaa iso ökysedan niin ei se välttämättä olisi S-sarja, vaan Phaeton :) Joku siinä vaan iskee. VW näyttää, että osaamme tehdä Poloisen ja Golfin lisäksi muutakin.

Edit, tietysti jenkit kiinnostavat aina mutta jos nyt puhutaan euroista.
Phaeton on vain malliesimerkki siitä ettei hyväkään auto myy jos merkin imago on halppis merkki. Bentley on teknisesti sama kuin Phaeton, mutta kalliimpi. Kuitenkin myyntimäärät on isommat. Voisi Volvon isolle sedanille käydä samalla tavalla kuin Phaetonille.

Aika näyttää... Mutta kyllähän mm. 740 Turbo ja 850R ovat näyttäneet tehomeininkiä Ruotsista ja sellainen touhu puuttuu nykyään. Ökyautoa ei ole koskaan oikein ollut.
850R aikaan Bemareissa oli jo reilu 300hv ja esim. 0-100 ajoissa oltiin toista sekunttia jäljessä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #201 : 23.02.2012, 13:39:52 »
Kyllä ite ainaki siinä vaihees ku talous on parempi ja pitäis seuraavaa autoa kattella millä mentäis pitemmän aikaa, niin ehdottomasti kiikaris olis ISO Volvo ISOLLA koneella. Nytkin toi uus S80 V8 on niin nannaa että huhhuh S* Mut vielä pitkään aikaan ei voi kuin haaveilla..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #202 : 23.02.2012, 13:44:25 »
850R aikaan Bemareissa oli jo reilu 300hv ja esim. 0-100 ajoissa oltiin toista sekunttia jäljessä.

Jep. Ja 740 Turbo -aikoina Bemarin M5-mallissa (E28) taisi olla noin sata heppaa enemmän.

Eikä tämä ole millään tavoin Volvon dissausta, mutta realismia lienee tunnustaa, että volvo on pienestä pohjoisesta maasta tuleva pieni autonvalmistaja, jolla ei ole realistisia edellytyksiä kisata samalla viivalla isojen saksalaisten kanssa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #203 : 23.02.2012, 14:10:25 »
Jep. Ja 740 Turbo -aikoina Bemarin M5-mallissa (E28) taisi olla noin sata heppaa enemmän.

Eikä tämä ole millään tavoin Volvon dissausta, mutta realismia lienee tunnustaa, että volvo on pienestä pohjoisesta maasta tuleva pieni autonvalmistaja, jolla ei ole realistisia edellytyksiä kisata samalla viivalla isojen saksalaisten kanssa.

Arvostukset muuttuu ajan mukana, kukapa olisi uskonut 20 vuotta sitten, että Skoda kilpailisi Volvojen kanssa samoista ostajista?

Itse sen verran tiedän kiinalaisista, että siellä iso auto on todellinen symboli ja tilaa pitää olla, sen takiahan esim. kaikki Audi A6:set ja Volvo S80:t myydään Kiinassa jatkettuina.
Tottakai saksalaisilla on Kiinassa jo nykyään tietynlainen hyvä maine, mutta en näe esteitä sille, etteikö Kiinassa Volvon brändi voisi kilpailla melko tasaväkisesti saksalaisten kanssa, jos vain saadaan Volvon luksusauto markkinoille kohtuullisen nopeasti.

Vanhalla mantereella ja jenkeissä vastaava imagon nostaminen vaatii varmaan aika paljon enemmän, niin rahaa kuin aikaakin.
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa DMB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #204 : 23.02.2012, 21:43:02 »
Sen mitä olen tähän menessä oppinut niin eniten noita tosi-isoja tehokkaita bensavolvoja huutelevat juuri ne, jotka eivät niitä pystyisi ostamaan, jos niitä satuttaisiin valmistamaan. Nykyinen Volvo-mallisto on ihan ok, mutta kyllähän V70/S80 pitäisi uudistaa pikimmiten ja hieman lisää takatiloihin ei tekisi pahaa. Meillä on perheautona uusi E-sarjan farmari ja onhan se lähes kaikilla tavoilla parempi auto - ainoastaa kaukovalojen kantama, tuulilasipyyhkinten tihkukytkimen ohjaus ja peilien lämmityksen teho on Volvossa edellä. Volvon merkittävin etu on kyllä lisävarusteiden hinnat. Nykyisellä moottori-lisävarusteyhdistelmällä ero perusvarusteluun on itselläni kuitenkin reippaasti yli 30k€ tuossa Mersussa. Kakkosautona tuo S80 on kyllä hyvä ja kuluttaakin vähemmän työmatkoilla. Skoda kyllä ei voi oikeasti olla kenellekkään vaihtoehto Volvon rinnalla ellei nyt välttämättä halua ajaa kuulosuojaimet päällä Superbissaan töihin.
XC60 D4 AWD 2015, S212 350CDI 2011

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #205 : 23.02.2012, 22:09:29 »
Arvostukset muuttuu ajan mukana, kukapa olisi uskonut 20 vuotta sitten, että Skoda kilpailisi Volvojen kanssa samoista ostajista?

Totta, mutta tässäkin ratkaiseva tekijä oli se, että Skoda on nykyään yksi VAG-konsernin merkki eikä itsenäinen autovalmistaja.

Lainaus
Itse sen verran tiedän kiinalaisista, että siellä iso auto on todellinen symboli ja tilaa pitää olla, sen takiahan esim. kaikki Audi A6:set ja Volvo S80:t myydään Kiinassa jatkettuina.
Tottakai saksalaisilla on Kiinassa jo nykyään tietynlainen hyvä maine, mutta en näe esteitä sille, etteikö Kiinassa Volvon brändi voisi kilpailla melko tasaväkisesti saksalaisten kanssa, jos vain saadaan Volvon luksusauto markkinoille kohtuullisen nopeasti.

Vanhalla mantereella ja jenkeissä vastaava imagon nostaminen vaatii varmaan aika paljon enemmän, niin rahaa kuin aikaakin.

Kiinassa on Volvon mahdollisuus, totta. Kiinalaisomistuksen ansiosta varmaan on vielä tietty "kotikenttäetu". Ja kenties Kiinan markkinoiden menestys voi avittaa menestystä myös täällä "länsimaissa".
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #206 : 23.02.2012, 23:03:08 »
Kiinassa on Volvon mahdollisuus, totta. Kiinalaisomistuksen ansiosta varmaan on vielä tietty "kotikenttäetu". Ja kenties Kiinan markkinoiden menestys voi avittaa menestystä myös täällä "länsimaissa".
Lainaus
Volvo räätälöi mallin Kiinaan
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201202119457
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa stunt cock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #207 : 26.02.2012, 17:56:10 »
Huippumallien tehoista huutelussa tuppaa usein unohtumaan suurimman osan taloudelliset rajoitukset. Itseltäni lähti vuoden vaihteessa alta työsuhdeautona ollut MY2010 v70 D5. Omaa autoa katselin laajalla fokuksella. Vaihtoehdot olivat vuoden parin ikäiset ja vähän ajetut MB E sarja, BMW F10 520D, A6 2.0 TDI, Suberb, XC60,  V70 ja S80. Hintaluokka oli reilusti alle 50k€. Yllättäen valitsin joukon ulkopuolelta V60 D5:sen.

Automaattilaatikko tuntui MY2011 V60:ssä aivan erilaiselta, kuin MY2010 V70:ssä. Laatikkoon on ilmestynyt sporttiasento ja ihan normipuolellakin laatikko pelaa todella ripeästi. DSG laatikkoihin verrattuna aski on täysin ylivoimainen. Perinteinen automaattiloota vaan tuntuu olevan epämuodikas. Aisin-Warnerinkin poikittaismoottoreiden perinteinen laatikko tuntuu pelaavan vihdoin erinomaisesti.

Perusteluna omalle valinnalleni oli eniten autoa suhteessa taloudeliseen panostukseen. Myös silmääni miellyttävällä muotoilula ja Bilian "halulla" tehdä kauppaa oli vaikutusta. Varsinkin kulkupuolella Volvo oli täysin ylivoimanen tässä joukossa. Ei sillä ei ollut mitään merkitystä paljonko jossain AMG mersuissa tai bemarin M5 on tehoja, kun suurimmalla osalla ostajista raha ratkaisee. Volvon vahvuus on hyvä kohtuu hintainen varustelu ja kilpailijoihin nähden hintaluokan tehot. Mielestän Volvon muotoilu on nykyisellään X60, V/S60 ja V40 malleissa aivan loistavaa. Toivottavasti sama trendi jatkuu V70 ja S80 mallien seuraavassa polvessa.

Linkissä kuvia uudesta V40 sarjasta.
http://www.worldcarfans.com/112022641634/2013-volvo-v40-more-images-leaked-including-first-interior
Volvo V60 D5 AWD -15

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #208 : 27.02.2012, 15:26:14 »
Ilman Volvon maskia voisi luulla, että kyseessä on uusi Hyundai tai Mazda.

Mittaristo? Voi herrantähden :D

Maailman kalleimmat kellot ovat analogisia, tuollainen Volvon mittariston teknosirkus ei ole kyllä mistään kotoisin.

Tietysti jos kädessä heiluu Casion 90-luvun anadigi, osaa varmasti arvostaa tuollaista japskimaista mittaristoa.


(esimerkki kellosta: http://www.p178host.com/0tp178/ag/sihh03_g/VacheronConstantin_33_L.jpg   )

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #209 : 27.02.2012, 16:11:42 »
Ilman Volvon maskia voisi luulla, että kyseessä on uusi Hyundai tai Mazda.

Mittaristo? Voi herrantähden :D

Maailman kalleimmat kellot ovat analogisia, tuollainen Volvon mittariston teknosirkus ei ole kyllä mistään kotoisin.

Tietysti jos kädessä heiluu Casion 90-luvun anadigi, osaa varmasti arvostaa tuollaista japskimaista mittaristoa.


(esimerkki kellosta: http://www.p178host.com/0tp178/ag/sihh03_g/VacheronConstantin_33_L.jpg   )

Toi mittaristo ei välttämättä tule edes tuotantolinjalle?

Niin ja jatkan mihin edellisessä viestissänikin jäin ulkonäön osalta.
Tuossa on ne piirteet tehty juurikin niin kuin olisin S/V60 kaivannut. Esim sisätiloissa pieni yksityiskohta on nuo kaksi ilmasuulaketta, kun 60-sarjalaisessa on töpösti yksi keskellä ja mersuvalot loistavat poissaolollaan!
Kivalta näyttää paketti ja onpa tuota V40 muuallakin kehuttu jo, se tuskin on huono asia Volvon kannalta.
Seat Leon Cupra 290 -19

 

Kulkukoira  Proturbo