Carcom Oy  Ateho

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #225 : 28.02.2012, 20:30:08 »
Aika jännä tuo moottorivalikoima, jos tuo pitää paikkansa. Vitos bensakoneethan piti jäädä pois, vai sekoileeko lehti?

http://www.vibilagare.se/nyheter/nya-volvo-v40-fakta-och-bilder-36856
Eivätkös ne uuden polven nelipyttyiset pannut ole vasta kehitteillä? Samoin kuin se kaivattu 8-portainen nykyaikainen automaattilaatikkokin. Vitoskoneitahan ne pääsääntöisesti muissakin malleissa ovat - vielä.
Mutta tuon sivun mukaan T5 olisi todellakin T5. Eihän tuo ole huono asia todellakaan mutta kun 60-sarjassa se on Fordin nelisylinterinen. Amerikassa T5 on vielä aito... 8) Vai olisiko pienempien Volvojen T5 otettu ja kehitetty lisää.
Villi arvaus että 5 sylinteriset koneet käyvät lämmitysöljyllä ja T5 on 4 sylinterinen.

Volvon vanhaa 5 sylinteristä ei saatu enää menemään uusista päästörajoista euroopassa läpi. Samoista syistä 2011 vuoden alussa loppui euroopassa monen automallin myynti.

Edit: luin tuon ruotsalaisen artikkelin, näköjään siellä puhutaan 5 sylinterisestä bensasta. Olisiko vain jenkki markkinoille se.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #226 : 28.02.2012, 20:34:08 »
Persus on mielestäni järkky ruma tuossa v40:ssä
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #227 : 28.02.2012, 20:35:53 »
Tiedä mistä tuo ruotsalainen sivusto ottanut moottoritiedot. Volvon omassa tiedotteessa ei niitä kerrota sen tarkemmin
Lainaus
The engine range spans everything from Volvo Car Corporation's first diesel with CO2 emissions of just 94 g/km to the turbocharged T5 petrol engine with 254 hp and acceleration from 0 to 100 km/h in 6.7 seconds. All engine versions feature start-stop and braking energy regeneration, no matter whether they are fitted with a manual or automatic gearbox.

Persus on mielestäni järkky ruma tuossa v40:ssä
Kuvien perusteella hienoin tämän hetkisistä malleista.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #228 : 28.02.2012, 20:40:30 »
Hetkinen, nyt luin ajatuksella sitä ruotsalaista artikkelia ja siinähän faktaboksissa T3, T4 ja T5 ovat "fyrcylindrig bensin med turbo" eli nelipyttyinen bensakiuas turbolla. Sitten on lisäksi räyhäkkäin T5, joka on "femcylindrig" eli viisipyttyinen. Tarjolla on siis molempaa sorttia. :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #229 : 28.02.2012, 20:46:34 »
Hetkinen, nyt luin ajatuksella sitä ruotsalaista artikkelia ja siinähän faktaboksissa T3, T4 ja T5 ovat "fyrcylindrig bensin med turbo" eli nelipyttyinen bensakiuas turbolla. Sitten on lisäksi räyhäkkäin T5, joka on "femcylindrig" eli viisipyttyinen. Tarjolla on siis molempaa sorttia. :)
Kuten dave kirjoitti onhan T5 mallia saatavilla uusiin S/V60 malleihinkin 5 sylinterisenä. Siitä ei vain pääse nauttimaan euroopassa :(
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #230 : 28.02.2012, 20:59:44 »
Mulla nyt pisti silmään tuo T5 5-sylinterinen  "Volym: 1 984 cm3. Max effekt: 213 hk", kun sama kuutiotilavuus löytyy myös T4 5-koneesta mutta pienemmällä teholla.

Mitä sitten tuolla T4 / 5 koneella haetaan  jos tuo on totta.
edit: tästähän puuttuu Co2 ja kulutustiedot.

Kuitenkin tuossa faktaboxissa on 8 eri konevaihtoehtoa kuten reportteri kirjoittaa, toki tuosta listasta puuttuu T4F.
« Viimeksi muokattu: 29.02.2012, 09:01:08 kirjoittanut gubbe »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #231 : 28.02.2012, 21:03:13 »
Jos joskus sekaantuu uuteen autoon,
se on kyllä merkin vaihto sillon, niin järkyttävän näkösiä alkaa olemaan noi,
V60 ja ton uuden V40:sen kuvat. Ja XC:t.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #232 : 28.02.2012, 21:10:23 »
Hetkinen, nyt luin ajatuksella sitä ruotsalaista artikkelia ja siinähän faktaboksissa T3, T4 ja T5 ovat "fyrcylindrig bensin med turbo" eli nelipyttyinen bensakiuas turbolla. Sitten on lisäksi räyhäkkäin T5, joka on "femcylindrig" eli viisipyttyinen. Tarjolla on siis molempaa sorttia. :)

Taitaa olla tuon faktaboksin tiedot päin p*rsettä :buck2: Miksi T4:sta on sekä neli- että viisipyttyisenä? Voisko tuo viispyttynen olla sitten muka jenkkeihin? Molemmat t5:et näyttäs olevan vitoskoneita :idiot2: Suoritusarvotki vähä oudot noissa t4:ssa.

T4:
Motor: Fyrcylindrig bensin med turbo. Volym: 1 596 cm3. Max effekt: 180 hk vid 5 700 v/min. Max vridmoment: 240 Nm vid 1 600-5 000 v/min (overboost: 270 Nm).
Kraftöverföring: 6-växlad manuell eller 6-stegad automat.
Prestanda (manuell/automat): 0-100 km/tim: 7,7 s / 8,5 s. Toppfart: 225 km/tim.
Förbrukning (manuell/automat): 5,9 l/100 km / 6,4 l/100 km.
CO2-utsläpp (manuell/automat): 138 g/km / 149 g/km.

T4:
Motor: Femcylindrig bensin med turbo. Volym: 1 984 cm3. Max effekt: 180 hk vid 5 000 v/min. Max vridmoment: 300 Nm vid 2 700-4 000 v/min.
Kraftöverföring: 6-stegad automat.
Prestanda: 0-100 km/tim: 8,7 s. Toppfart: 225 km/tim.
Förbrukning: Inte angivet.
CO2-utsläpp: Inte angivet.

T5:
Motor: Femcylindrig bensin med turbo. Volym: 1 984 cm3. Max effekt: 213 hk vid 6 000 v/min. Max vridmoment: 300 Nm vid 2 700-5 000 v/min.
Kraftöverföring: 6-stegad automat.
Prestanda: 0-100 km/tim 7,7 s. Toppfart: 225 km/tim.
Förbrukning: 7,6 l/100 km.
CO2-utsläpp: 178 g/km.

T5:
Motor: Femcylindrig bensin med turbo. Volym: 2 497 cm3. Max effekt: 254 hk vid 5 400 v/min. Max vridmoment: 360 Nm vid 1 800-4 200 v/min (overboost: 400 Nm).
Kraftöverföring: 6-stegad automat.
Prestanda: 0-100 km/tim: 6,5 s. Toppfart: 250 km/tim.
Förbrukning: 7,9 l/100 km.
CO2-utsläpp: 185 g/km.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #233 : 28.02.2012, 22:10:31 »
Taitaa olla tuon faktaboksin tiedot päin p*rsettä :buck2: Miksi T4:sta on sekä neli- että viisipyttyisenä? Voisko tuo viispyttynen olla sitten muka jenkkeihin? Molemmat t5:et näyttäs olevan vitoskoneita :idiot2: Suoritusarvotki vähä oudot noissa t4:ssa.
Melko varmasti on. Ennemmin ottaisin 250hv tehoisen neloskoneen jossa on jatkona powersift laatikko kuin 5 sylinterisen jossa on ainakin jenkeissä ollut jatkona vanha kuminauha automaatti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #234 : 29.02.2012, 11:46:35 »
Älä nyt viitsi vääntää selvästä asiasta, tiedät aivan varmasti mistä puhun. Vaikka ei olla henk.koht. koskaan tavattu, niin vuosien saatossa oppii lukemaan rivienvälistä.

Voimme jatkaa tästä keskustelua Palaute-osiossa tahi privalla.

Ei ole tarvetta jatkaa, kunhan ei ole tarvetta ottaa silmätikuksikaan jokaisesta kielikuvasta.


V40:een liittyen: Mielenkiintoista on kuitenkin tuo mallimerkintä D2. Tulee ihan traktorin moottori mieleen, kaksi sylinteriä. Eli sinällään Volvo palaa juurilleen traktori-imagon suhteen. Vaikka siis eihän tuo moottori oikeasti ole kaksisylinterinen.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #235 : 29.02.2012, 12:01:23 »
Ei ole tarvetta jatkaa, kunhan ei ole tarvetta ottaa silmätikuksikaan jokaisesta kielikuvasta.


V40:een liittyen: Mielenkiintoista on kuitenkin tuo mallimerkintä D2. Tulee ihan traktorin moottori mieleen, kaksi sylinteriä. Eli sinällään Volvo palaa juurilleen traktori-imagon suhteen. Vaikka siis eihän tuo moottori oikeasti ole kaksisylinterinen.

Onpahan päätelmä! Jos tuosta löytää traktorin... :idiot2: :D
a car you can believe in

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #236 : 29.02.2012, 12:02:47 »
Ei ole tarvetta jatkaa, kunhan ei ole tarvetta ottaa silmätikuksikaan jokaisesta kielikuvasta.


V40:een liittyen: Mielenkiintoista on kuitenkin tuo mallimerkintä D2. Tulee ihan traktorin moottori mieleen, kaksi sylinteriä. Eli sinällään Volvo palaa juurilleen traktori-imagon suhteen. Vaikka siis eihän tuo moottori oikeasti ole kaksisylinterinen.

Menee ohi, mutta aika harvassa traktorissa on kaksi sylinteriä :P Kyllä niissä pienimmissäkin se kolme löytyy. Tosin sanoohan ainakin osa hesalaisista päältäajettavia ruohonleikkureitakin traktoreiksi :D
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #237 : 29.02.2012, 12:40:40 »
Voiskohan kuvitella, että Volvo haluaa karistaa Fordin pölyjä vähän ja tuomalla nuo omat bensavitoset tuotantoon noiden T3 ja T4.n lisäksi.

Mitä tulee noihin päästöarvoihin niin mikä lie ollut silloin se raja  kun ne ei täyttäneet vaatimuksia, tuon 2.0 litrasenhan ei tiedetä, mutta onko tuo 2.5 T5 samoilla päästöillä kuin silloin, vai muuttunut?

Parissakin julkaisussa oli alustavat  speksit PDF muodossakin eikä  ne poikennut tuosta aiemmasta joten tuskin ne on ihan tuulesta temmattuja .Volvo pidättää luonnollisesti oikeuden muutoksiin.

Se on sitten toinen asia missä mitäkin mallia tullaan myymään.
« Viimeksi muokattu: 29.02.2012, 20:07:35 kirjoittanut gubbe »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #238 : 29.02.2012, 13:19:12 »
Menee ohi, mutta aika harvassa traktorissa on kaksi sylinteriä :P Kyllä niissä pienimmissäkin se kolme löytyy. Tosin sanoohan ainakin osa hesalaisista päältäajettavia ruohonleikkureitakin traktoreiksi :D

Ehkä se kaikkein legendaarisin traktori on juuri kaksisylinterinen:

http://www.youtube.com/watch?v=G2QmlbRgakQ

Nykyisin suosittu ja ihailtu keräilykohde.

« Viimeksi muokattu: 29.02.2012, 13:21:03 kirjoittanut Rodion »

hevonen

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #239 : 29.02.2012, 13:28:36 »
No nyt alkaa jo munkin mielestä karata aika kauas aiheesta... :kukkia:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo