Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 643216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #255 : 23.04.2012, 10:29:32 »
Kiinnostaisi saada lisää infoa tästä, sehän on siis hybridi? D5 tuplaturbo ja sähköhyrrä perässä? Onko se saatavana nelivetona ja onko neliveto toteutettu sillä moottorilla vai perinteisellä kaavalla vielä? Paljo maksaa :P
Siinä ei ollut mitään muuta infoa. Ekalla sivulla oli mainos. Siinä oli D2, D3, D4, D4 ja D6 mallien tehot ja kulutukset.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa draw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #256 : 23.04.2012, 11:42:00 »
Ruotsin konfiguraattorissa V60 Plug In hyprid maksaa Summum varusteilla 559 900kr ja tavallinen D5 Summum A on 373 900 kr.

http://www.volvocars.com/se/footer/Pages/VDS.aspx

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #257 : 23.04.2012, 11:55:42 »
Kiinnostaisi saada lisää infoa tästä, sehän on siis hybridi? D5 tuplaturbo ja sähköhyrrä perässä? Onko se saatavana nelivetona ja onko neliveto toteutettu sillä moottorilla vai perinteisellä kaavalla vielä? Paljo maksaa :P

Onhan tuosta jo juttua ollut. Hybridi, D5 ja sähkö. Neliveto taisi olla niin, että sähkömoottori pyörittää takapyöriä. Eli sehän on takaveto pelkällä sähköllä ;D Sittenhän on olemassa XC 60 T8 hybridi, jota ilmeisesti ei Suomessa myydä. Bensakone.

Eikös ole hämääviä nuo moottorien merkinnät? Eipähän ole kaseja :P
a car you can believe in

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #259 : 04.05.2012, 01:14:08 »
Uudessa Volvoviestissä sanotaan V 60 hybridin hinnaksi yli 61 000€. Ainakin voisi lievähkösti olettaa ettei tuosta kansanmallia tule :P Lisäksi on sellainenkin fakta, että tuolla rahalla saa muutakin jännää :)

Onpahan muuten uudessa numerossa monta sivua juttua päästöistä...
« Viimeksi muokattu: 04.05.2012, 01:15:43 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi

Poissa routasydän

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #261 : 05.05.2012, 17:51:58 »
Tuohan on itseasiassa halvempi kuin mitä ite ainakin odotin. Jos vertaa perus V60 D5:een (AWD) niin paljonko tulee lisähintaa, reilu 10te? Onkohan tuohon hintaan karvalakkivarustelu vai ei? Paperilla kuitenkin ihan pätevän oloinen peli ja voisi kuvitella sähkömoottorin tuovan sen lisän juuri siihen alkukiihtyvyyteen, jossa volle muuten on ollut niin heikko. Luulen, että tuon kokoluokan autoista noilla tehoilla ja nelivedolla niin tuskin hirveästi halvempia vaihtoehtoja löytyy. Tuota avittaa nyt vielä suopea verokohtelu...
Käyttöpeli: XC60 D5 OR man
Harrasteauto: Integrale 8v

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #262 : 05.05.2012, 18:15:35 »
Verothan tuossa hybridissä on pienet, kun päästöt on niinkin pienet kuin 49g/km. Tai oikeammin veroprosentti on pieni. Pienentää kummasti D5 ja D6 mallien hintaeroa.

edit: taitaa olla ekoja hybridejä joihin saa vetokoukun  :o
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 18:19:21 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #263 : 07.05.2012, 21:33:06 »
Verothan tuossa hybridissä on pienet, kun päästöt on niinkin pienet kuin 49g/km. Tai oikeammin veroprosentti on pieni. Pienentää kummasti D5 ja D6 mallien hintaeroa.

edit: taitaa olla ekoja hybridejä joihin saa vetokoukun  :o

Ja käsittämätön kulutus, vain  1.9l dieseliä /100 km.. (2.4l 5-syl. 215 hv...) kun 163 hv D5:n kuluttaa jo tyhjäkäynnillä ainakin 1l/h...



Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #264 : 07.05.2012, 21:34:56 »
Ja käsittämätön kulutus, vain  1.9l dieseliä /100 km.. (2.4l 5-syl. 215 hv...) kun 163 hv D5:n kuluttaa jo tyhjäkäynnillä ainakin 1l/h...
Tuohan on labrassa ajettu testi sykli. Alussa sähkömoottorin akut on varmasti olleet täynnä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #265 : 07.05.2012, 21:39:27 »

edit: taitaa olla ekoja hybridejä joihin saa vetokoukun  :o

Volvo ottanut käytännöllisyyden huomioon :)
a car you can believe in

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #266 : 08.05.2012, 12:13:09 »
Tuohan on labrassa ajettu testi sykli. Alussa sähkömoottorin akut on varmasti olleet täynnä.

Juuri näin, akut täyteen ladattu ja testisyklissä niitä ei juuri ladata, koska on niin lyhyt.

Olen asiasta ennenkin kirjoittanut, että pistokehybridin yhdistettyä kulutusta pitäisi laskea jotenkin muuten, nyt sähkö on päästötöntä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #267 : 08.05.2012, 12:14:28 »
Juuri näin, akut täyteen ladattu ja testisyklissä niitä ei juuri ladata, koska on niin lyhyt.

Olen asiasta ennenkin kirjoittanut, että pistokehybridin yhdistettyä kulutusta pitäisi laskea jotenkin muuten, nyt sähkö on päästötöntä.
Ei kai se sähkö ole päästötöntä? Sille on muistaakseni joku kaava millä esim. sähköautoille lasketaan "kulutus". En tiedä sitten onko tuo miten laskettu / mitattu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #268 : 08.05.2012, 12:48:43 »
Ei kai se sähkö ole päästötöntä? Sille on muistaakseni joku kaava millä esim. sähköautoille lasketaan "kulutus". En tiedä sitten onko tuo miten laskettu / mitattu.

Eihän tuota voi käytännössä laskea, ellei tiedetä, että mistä se sähkö tulee..
Kun niitä sähkölähteitä on niin monen eri moista,  Toinen energiamuoto tuottaa CO2 päästöjä vain sen laitoksen valmistamisessa ja huollossa ym. mutta ei itse sähkön tuotantoprosessissa yhtään ja toinen taas polttaa mitä sattuu aineita tuottaakseen sähköä ja taivaalle vapautuu päästöjä.

Polttomoottoristakin lasketaan vain välittömästi syntyvät päästöt, niin on kyllä ihan reilua, että näin tehdään myös sähkön kohdalla :)   Muuten pitäisi polttoaineestakin laskea päästöt, mitä syntyy polttoainetta valmistettaessa.
Näin siinä tapauksessa jos siis on tarkoitus vertailla päästöjä sähkön ja polttomoottorin välillä.

Jos taas halutaan laskea, paljonko päästöjä yleensäkkin syntyy sähköllä auton käyttämisessä, niin se on okei, mutta vertailu ei, mikäli lähtökohdat ei ole samat.


Jos olisi tuota rahaa, niin voisi tollainen hybridi olla kyllä ihan omiaan itselle, suurin osa omista ajoista kun hoituisi pelkällä sähköllä ja ajoittain sitten pidempi reissu.
Tulisi todellista säästöä polttoainekuluissa, mutta jos rahaa olisi enemmän kuin tarpeeksi, niin ei se polttoaineen hinta haittaisi yhtään vaikka olisi sen pari euroa litra :)

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #269 : 08.05.2012, 13:31:26 »
Juuri näin, akut täyteen ladattu ja testisyklissä niitä ei juuri ladata, koska on niin lyhyt.

Olen asiasta ennenkin kirjoittanut, että pistokehybridin yhdistettyä kulutusta pitäisi laskea jotenkin muuten, nyt sähkö on päästötöntä.

Niinhän se on bensa ja dieselikin.. Niistäkin otetaan huomioon pakoputkesta tupruava hiilidioksidi. Kuitenkin ennen kuin polttoaine on auton tankissa, on raakaöljyä pumpattu, rahdattu maailmanääristä, jalostettu bensaksi/dieseliksi, höystetty kymmenillä lisäaineilla ja jälleen kuljetettu.

Jos sähköstä ryhdytään jäljittämään päästöjä koko tuotantoketjusta, niin tottahan sama pitäisi tehdä bensalle/dieselillekin.

Jos tuolle tielle lähdetään, niin sähkö ja bensan/dieselin välinen kuilu syvenee nykyisestäkin. Sähkö kulkee auton tankkiin melko vähäisillä päästöillä.

 

KL-varaosat  Race.fi