Futurez  Kulkukoira

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #480 : 17.04.2013, 10:57:27 »
Hyvä vertailupari Vette ja S40 ;D Tosiasia on että moottoreiden ominaisuudet ja hyötysuhde on kasvanut, bensakoneissa varsinkin viimeisen 10 v aikana - nyt kun vielä ihmiset oppisi. Muistan itsekkin hyvin ajan, jollon Audi toi 150hp 1.8 T koneen A6:een ja siittä todettiin ettei iso auto ja ja alle 2l kone voi olla mistään kotoisin. Mikäs se tehoero 2000-luvun alussa oli? 150 vs. 170?

Nyt hyvät suoritusarvot haetaan ahtamalla ja sivutuotteena saadaan taloudellisempi kone kuin kuutuioenteillä.
Yhtä hyvä kun todeta että kuutiotuumilla ei saavuteta mm. mitään. Vaikka isolla padalla on tiettyjä miinuspuolia, niin kyllä vaan ajettavin kone on kuutiotuumia enempi sisältävä. Vai minkälaisia esim M/S/AMG/vast laitteiden koneet on perus kansanmalleihin nähden, pienempiä ilmeisesti? Onhan se muuttunut juu, mutta kyllä silti isompi pata yleisesti ottaen on joustavampi ja kivempi ajaa.

Mielenkiintoisia malleja volvolta lähinnä häipyy, mutta nuissa koneissa on silti hyvä yritys. Odotan jännityksellä sitä päivää kun nuista noin puoltoistalitrasista(merkkiin katsomatta) saadaan oikeasti se ison koneen ajettavuus, nykysellään on päästy jo sinne suunnalle. Onhan paperilla 1.6d V50:kin paperilla yhtä nopea kun mun entinen käyttöauto 945 tdic, mutta kyllä se seiskytäluvun peruja oleva sepelimylly on ominaisuuksiltaan joustavampi ajaa, siis jos ei työkoneen ääni häiritse. Kulutuseroa nuissa on toki, mutta puhe olikin ajettavuudesta ja voimavaroista. Olishan se melko kamalaa jossei 30v, tai jenkkikasien tapauksessa noin 60v kehitys olisi parantanut mitään.

Downsizing on hieno idea, ja monelle varmasti mukavaa saada riittävän suorituskyvyn omaava laite joka on selkeästi taloudellisempi kuin edellinen versio. Volvo ei ikinä ole ollut taloudellisuusjutuissa aivan kärjessä, ja sinänsä voisin kyllä nähdä tilauksen mallistoon jätettävälle isommalle koneelle vaikka tuulipukukansalle myytäisiinkin ahdettuja mehupurkkeja. Joku ihme perustelu on aikanaan ollut laitella PeRVoa volvon keulalle, siinä ei rehellisesti ole ollut yhtään mitään parempaa kun ahdetussa vinokoneessa ja niitä myytiin. Eiköhän nykyäänkin ole vielä ihmisiä ketkä haluavat tehokkaan mallin, usein semmosen ostaja haluaa myös jotakin muuta kun ahdetun neloskoneen. Tai sitten olen totuttuun tapaan väärässä  :pomo:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #481 : 17.04.2013, 11:36:58 »
Yhtä hyvä kun todeta että kuutiotuumilla ei saavuteta mm. mitään. Vaikka isolla padalla on tiettyjä miinuspuolia, niin kyllä vaan ajettavin kone on kuutiotuumia enempi sisältävä. Vai minkälaisia esim M/S/AMG/vast laitteiden koneet on perus kansanmalleihin nähden, pienempiä ilmeisesti? Onhan se muuttunut juu, mutta kyllä silti isompi pata yleisesti ottaen on joustavampi ja kivempi ajaa.
Noissa kaikissa luettelemissasi malleissa on viimeisissä versioissa pienennetty iskutilavuutta edelliseen malliin ja lisätty ahdin. Siis lähes kaikkiin malleihin. Joissakin on vielä imago syistä vapari kone.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #482 : 17.04.2013, 13:51:48 »
Kävin tolla polestarin nettisivuilla lueskelee ja nyt ilmeisesti tullu uunista ulos tommonen S60 Polestar versio missä ois 350heppaa ja +500nm potkua. T6 AWD ja automaattilaatikolla. Ilmeisesti hyvin rajoitetusta erästä kysymys. Ulkonäöltään käytännössä vastaava mitä tuo konseptimalli on..  :) 0-100 4.9 sek.
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #483 : 17.04.2013, 14:16:32 »
Polestarin sivut oli tietokoneella ja puhelimella kokeillessa jumissa, mutta Top gearin sivuilta löytyi tietoa. Vähän lattea versio tuohon konseptiin verrattuna. Ja pressikuvissa on vielä vanhan mallinen S60
http://www.topgear.com/my/9527-production-s60-polestar-announced/
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #484 : 17.04.2013, 14:18:10 »
Ilmeisesti hyvin rajoitetusta erästä kysymys. Ulkonäöltään käytännössä vastaava mitä tuo konseptimalli on..  :) 0-100 4.9 sek.
Sen verran rajoitettu versio että myydään vain Ausseissa. Kori näyttäisi olevan vakio, eli ei ole samalla tavalla levennetty kuin konseptissa oli :-[
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #485 : 17.04.2013, 14:47:51 »
http://www.swedespeed.com/artman2/publish/Volvo_News/production_S60_Polestar.html

Lainaus
The six-cylinder turbo-charged Volvo T6 engine has been optimised by Polestar with a bigger turbo, new intercooler, revised engine mapping and racing exhaust to produce 350bhp or 257kW and 500+Nm.

The S60 Polestar accelerates from 0-100km/h in just 4.9 seconds, via a Polestar-tuned six-speed automatic gearbox - which also features a launch control system - and a Polestar-tuned Haldex 4WD system. The car is governed to a top speed of 250km/h.


Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #486 : 17.04.2013, 14:54:44 »
Yhtä hyvä kun todeta että kuutiotuumilla ei saavuteta mm. mitään. Vaikka isolla padalla on tiettyjä miinuspuolia, niin kyllä vaan ajettavin kone on kuutiotuumia enempi sisältävä. Vai minkälaisia esim M/S/AMG/vast laitteiden koneet on perus kansanmalleihin nähden, pienempiä ilmeisesti? Onhan se muuttunut juu, mutta kyllä silti isompi pata yleisesti ottaen on joustavampi ja kivempi ajaa.


Ribbe kuittasi jo asiapuolen. Vehkeitä myydään mielikuvilla ja niissä pitää olla jotain "suurta", jolla kova hinta perustellaan ja samalla saadaan erkoisuutta.

Tuolla näkökannalla mitä edustat on vielä todella paljon kannattajia, siksi niitä kuutiosenttejä vielä kaupataan myös kansanautojen parempiin versioihin. Itsekkin käänsin takin vasta muutama vuosi sitten kokemuksen perusteella - ei sitä muuten usko.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #487 : 17.04.2013, 16:16:28 »
Auto Bildissä oli uuden Volvon muotoilujohtajan mietteitä ja pidin juttua mielenkiintoisena. Hänen mukaan Volvo on mennyt liikaa trendien mukaan ja paluuta käytännöllisempään suuntaan olisi luvassa. Lisäksi sanoi, että V 60 on liian kompakti keskiluokan farmariksi ja tottahan se on. Ainoastaan V 70 edustaa perinteistä isoa farkkua :)

Pari kertaa olen käynyt viisixtyn koeajamassa ja olihan se mukava peli ajella toki. Mutta en ostaisi ainoaksi autoksi välttämättä.
a car you can believe in

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #488 : 17.04.2013, 23:32:55 »
Ribbe kuittasi jo asiapuolen. Vehkeitä myydään mielikuvilla ja niissä pitää olla jotain "suurta", jolla kova hinta perustellaan ja samalla saadaan erkoisuutta.

Tuolla näkökannalla mitä edustat on vielä todella paljon kannattajia, siksi niitä kuutiosenttejä vielä kaupataan myös kansanautojen parempiin versioihin. Itsekkin käänsin takin vasta muutama vuosi sitten kokemuksen perusteella - ei sitä muuten usko.
Kumpikaan ei kylläkään vastannut kysymykseeni, joka oli koko tarinan pointti. Ymmärrettävää sinänsä, koska siinä olisi käynyt ilmi, että tehomalleissa on isompi pata kuin perusmalleissa. Onko tämä pelkästään sitä kehuskeluarvoa vasten, vai olisiko niillä kuutiosenteillä sittenkin joku merkitys koneen tuottamaan tehoon ja vääntöön, ja ennenkaikkea pointtina olleeseen käytökseen? Kyllä ahtaminen toimiva veto on, mutta sillä ei silti voida tehdä mahdottomia, eli jossain vaiheessa tarttee lisätä kuutiosenttejä, ahtimen kanssa niitä ei vaan tartte lisätä niin paljoa. Olkoon iskutilavuus miten muinaishistoriaa tahansa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #489 : 18.04.2013, 00:00:56 »
Lues uudestaan. Pitkän aikaa sitten saatiin 800hp 1,5l koneesta - taidettiin olla vielä 80-luvulla. Mutta niitä on hemmetin vaikea saada kaupaksi, kun ihmiset ei niihin usko. Pitää saada jotain extraa verrattuna taviksiin, vaikka kuutiosenttejä.. Väitän että suurin syy esim. viperin V10:iin oli puhtaasti markkinoinnillinen - lisäpaino ei tehnyt hyvää autolle. Ysäri 600 Mersut ovat huonompia ajaa kuin 500:et. iso kone tuo myös lieveilmiöitä.

Mut ihan paikoillaan on että volvokin tekee töitä nykyaikaan pääsemiseksi.

Muuten takaisin aiheeseen DI:ssä oli juttu että Volvon ulkoasua kiinalaistetaan, no sitä palvellaan joka maksaa laskut...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #490 : 18.04.2013, 07:40:43 »
Kumpikaan ei kylläkään vastannut kysymykseeni, joka oli koko tarinan pointti. Ymmärrettävää sinänsä, koska siinä olisi käynyt ilmi, että tehomalleissa on isompi pata kuin perusmalleissa. Onko tämä pelkästään sitä kehuskeluarvoa vasten, vai olisiko niillä kuutiosenteillä sittenkin joku merkitys koneen tuottamaan tehoon ja vääntöön, ja ennenkaikkea pointtina olleeseen käytökseen? Kyllä ahtaminen toimiva veto on, mutta sillä ei silti voida tehdä mahdottomia, eli jossain vaiheessa tarttee lisätä kuutiosenttejä, ahtimen kanssa niitä ei vaan tartte lisätä niin paljoa. Olkoon iskutilavuus miten muinaishistoriaa tahansa.
Eilen lueskelin uudesta TM:stä että mm. Porsche oli siirtäny vapari V8:t eläkkeelle ja oli korvannu ne ahdetulla pienemmällä kutosella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #491 : 18.04.2013, 10:01:11 »
Molemmat missaa yhä, ilmeisesti tahallaan pointin, koska muutenhan vääntöä ei syntyisi. Jos luette tarkasti tekstin sensijaan että käskette minua tekemään niin, pointti oli ja on yhä, miksi tehomalleissa on isompi pata kuin perusmalleissa(vaikka kenties pienempi kun edellisessä sukupolvessa, ja nykyään ahdettu)? Varmaan vain markkinamiesten riemuksi, vai olisiko isosta padasta kuitenkin helpompi ottaa tehoa ja ennenkaikkea vääntöä? Kuten jo totesin, jossakin vaiheessa kuutiosenttejä vaan kannattaa lisätä, ahdettuna niitä ei vaan tarvita niin paljoa.

Tuo 800hp 1.5l pata varmaan olis tosi hieno ajaa käyttöautossa. Ai niin mutta uskostahan se vaan on kiinni, taidanpa olla hiljaa kun en usko kaikkea mitä sanotaan. Ei myöskään tartte kertoa, mitä kohtaa ette ymmärtänyt, rautalanka loppu...
« Viimeksi muokattu: 18.04.2013, 10:03:03 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #492 : 18.04.2013, 10:05:44 »
Molemmat missaa yhä, ilmeisesti tahallaan pointin, koska muutenhan vääntöä ei syntyisi. Jos luette tarkasti tekstin sensijaan että käskette minua tekemään niin, pointti oli ja on yhä, miksi tehomalleissa on isompi pata kuin perusmalleissa(vaikka kenties pienempi kun edellisessä sukupolvessa, ja nykyään ahdettu)? Varmaan vain markkinamiesten riemuksi, vai olisiko isosta padasta kuitenkin helpompi ottaa tehoa ja ennenkaikkea vääntöä? Kuten jo totesin, jossakin vaiheessa kuutiosenttejä vaan kannattaa lisätä, ahdettuna niitä ei vaan tarvita niin paljoa.

Tuo 800hp 1.5l pata varmaan olis tosi hieno ajaa käyttöautossa. Ai niin mutta uskostahan se vaan on kiinni, taidanpa olla hiljaa kun en usko kaikkea mitä sanotaan. Ei myöskään tartte kertoa, mitä kohtaa ette ymmärtänyt, rautalanka loppu...
Siis ymmärrän tuon että on noita tehokkaita malleja ja että niissä on  on isoja koneita. Itse en ole siis tarkoittamassa että pitäisi olla juuri tuommoinen 1.5l 800hp kone, mutta se on nykyaikaa että reilu 4l V8 korvataan ahdetulla 3 litraisella kutosella. Auton suorituskyky pysyy samana, mutta kulutus putoaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #493 : 18.04.2013, 10:15:11 »
Auto Bildissä oli uuden Volvon muotoilujohtajan mietteitä ja pidin juttua mielenkiintoisena. Hänen mukaan Volvo on mennyt liikaa trendien mukaan ja paluuta käytännöllisempään suuntaan olisi luvassa. Lisäksi sanoi, että V 60 on liian kompakti keskiluokan farmariksi ja tottahan se on. Ainoastaan V 70 edustaa perinteistä isoa farkkua :)

Uusi muotoilujohtaja kertoi näin tekevän jo silloin kun siirtyi palvelukseen, ja ilmoitin asiasta täällä. Epäilin, että voi tulla jatkossa enemmän Passatin näköisiä Volvoja tarjolle.

Noh, miltäs uudet faceliftit näyttää? ;)

Ja mielestäni hyvä asia, jos "peräpuikkomuotoilusta" siirrytään askel funktionaalisempaan suuntaan. Perinteisesti skandinaavinen muotoiluhan on juuri funktionaalista ja yksinkertaista.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #494 : 18.04.2013, 12:47:21 »
Uusi muotoilujohtaja kertoi näin tekevän jo silloin kun siirtyi palvelukseen, ja ilmoitin asiasta täällä. Epäilin, että voi tulla jatkossa enemmän Passatin näköisiä Volvoja tarjolle.

Noh, miltäs uudet faceliftit näyttää? ;)

Ja mielestäni hyvä asia, jos "peräpuikkomuotoilusta" siirrytään askel funktionaalisempaan suuntaan. Perinteisesti skandinaavinen muotoiluhan on juuri funktionaalista ja yksinkertaista.

Puskurin alaosa vain.
Mutta näyttääkö You Passatilta?
a car you can believe in

 

Elekma  Autoracing