Kulkukoira  Proturbo

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #495 : 18.04.2013, 13:35:09 »
Puskurin alaosa vain.
Mutta näyttääkö You Passatilta?
you ei taida olla tuotantomalli ;). Mutta S80 ja V70 keulassa on samoja piirteitä kuin nykyisessä Passatissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #496 : 18.04.2013, 13:47:40 »
you ei taida olla tuotantomalli ;). Mutta S80 ja V70 keulassa on samoja piirteitä kuin nykyisessä Passatissa.

Ei tuotannossa? Oho, en tiennyt! :o

Kyllähän sen konseptin idea on jotain osviittaa antaa tulevasta...!
a car you can believe in

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #497 : 18.04.2013, 13:58:34 »
tässä kun vähän lueskelin niin onkohan nyt osalta unohtunut se käytettävyys.

5 litranen 500hp V8 on hieman erilainen ajaa kuin 500hv 1.8 litranen turbokone. Vai onko tuossa turbokoneessakin 2000rpm tuntumassa lähes 400nm vääntöä käytettävissä? Voisin veikata että ei ole. Kyllä ne kuutiotuumat vain osansa tekee.
Moottoripyörissäkin on suurinpiirtein 1 litrasia 200hv koneita. miksei tommosia käytetä henkilöautoissa? sama 200hv sieltä irtoaa kuin siitä 1.8 litrasestakin pannusta.  ???
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #498 : 18.04.2013, 14:06:05 »
tässä kun vähän lueskelin niin onkohan nyt osalta unohtunut se käytettävyys.

5 litranen 500hp V8 on hieman erilainen ajaa kuin 500hv 1.8 litranen turbokone. Vai onko tuossa turbokoneessakin 2000rpm tuntumassa lähes 400nm vääntöä käytettävissä? Voisin veikata että ei ole. Kyllä ne kuutiotuumat vain osansa tekee.
Moottoripyörissäkin on suurinpiirtein 1 litrasia 200hv koneita. miksei tommosia käytetä henkilöautoissa? sama 200hv sieltä irtoaa kuin siitä 1.8 litrasestakin pannusta.  ???
Ja sitten kun katotaan pärrän vääntölukemaa, niin  :facepalm:

Ainahan se isompi kone on nöyrempi ja miellyttävämpi käytökseltään.
Jäitä housuun!

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #499 : 18.04.2013, 14:13:05 »
Varmaan vain markkinamiesten riemuksi.

 Ei myöskään tartte kertoa, mitä kohtaa ette ymmärtänyt, rautalanka loppu...

Älä nyt enää käännä kirjoituksia - markkinamiesten riemuksi ei tehdä mitään, vaan asiakkaiden mieltymyksiä täyttääkseen. Jälkimmäiseen voi tuumata ettei kannata vaivata päätään, jos uudet mallit, etuveto ja downsizing ahdistaa - vaihtoautohalleja läpijuoksemalla siitä selviää ;D

Divi ja muut - toi 80-luvun laitos on kaukana tästäpäivästä. Kummallista mutta kyllä: tämänpäivän 1,4l tsi hakkaa kasari kuutiosentejä yli 2 l  edestä. kaikilla mittaustavoilla, teho, paino, kulutus, vääntö, vääntöalueen laajuus jne. Ei tarvitse kovin korkeaa matikkaa että 2l nykykone vastaaa xx litraista vanhaa. Jos esimerkkinä käytetään ysäri SS:n 7,4 l V8:a teho 230-240hp, vääntöä oli, muttei mahdottomasti. Jos kone olisi ollut yhtä fiksu kuin 1.4tsi:n 122 hp versio siinä olisi ollut n. 650 hevosvoimaa, vääntö/kulutuslukuja en viitsi kaivaa. Kyllä isolohkosta saatiin tuo 650 hp:kin ulos, mutta kovin taloudellinen ja miellyttävä laite ei enää ollut..


Takaisin siihen itse asiaan:  Häiritsevä yhdennäköisyys passattiin..  Miltä vuodelta toi You(?) on.


Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #500 : 18.04.2013, 14:24:44 »
tässä kun vähän lueskelin niin onkohan nyt osalta unohtunut se käytettävyys.

5 litranen 500hp V8 on hieman erilainen ajaa kuin 500hv 1.8 litranen turbokone. Vai onko tuossa turbokoneessakin 2000rpm tuntumassa lähes 400nm vääntöä käytettävissä? Voisin veikata että ei ole. Kyllä ne kuutiotuumat vain osansa tekee.
Moottoripyörissäkin on suurinpiirtein 1 litrasia 200hv koneita. miksei tommosia käytetä henkilöautoissa? sama 200hv sieltä irtoaa kuin siitä 1.8 litrasestakin pannusta.  ???


Ajoin jo jokuaika sitten auton jonka moottorissa oli kuutiotuumia noin 130 ja ainakin siinä speksien mukaan näyttäisi max vääntö osua aika matalille kierroksille:




Suosittelen käydä kokeilemassa , oli erittäin miellyttävää ajaa  ;)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #501 : 18.04.2013, 14:26:53 »
tässä kun vähän lueskelin niin onkohan nyt osalta unohtunut se käytettävyys.

5 litranen 500hp V8 on hieman erilainen ajaa kuin 500hv 1.8 litranen turbokone. Vai onko tuossa turbokoneessakin 2000rpm tuntumassa lähes 400nm vääntöä käytettävissä? Voisin veikata että ei ole. Kyllä ne kuutiotuumat vain osansa tekee.
Moottoripyörissäkin on suurinpiirtein 1 litrasia 200hv koneita. miksei tommosia käytetä henkilöautoissa? sama 200hv sieltä irtoaa kuin siitä 1.8 litrasestakin pannusta.  ???
nyt vähän liioitellaan. Montako 1.8 litraista 500hv konetta on sarjatuotantoautoissa? Jos pitäytyy Volvoissa niin V8 ja T8 malleja voi verrata. Tehot ja vääntö on aikalailla yks yhteen eikä tuosta T6:sta puutu vääntöä noilla vaatimillasi 2000rpm kierroksilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #502 : 18.04.2013, 14:40:25 »
Ainahan se isompi kone on nöyrempi ja miellyttävämpi käytökseltään.

Ei muuten ole - Lue testejä tai käy kokeilemassa nykyisten 2.5t ja 3.2 - yllätyt että 3.2 on janoinen ja käyttöominaisuudet on huonommat - mutta jenkit haluaa niitä kuutiotuumia ;D

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #503 : 18.04.2013, 14:52:50 »
Ainahan se isompi kone on nöyrempi ja miellyttävämpi käytökseltään.

Höyrykone... S* S*

sori OT.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #504 : 18.04.2013, 14:56:40 »
Älä nyt enää käännä kirjoituksia - markkinamiesten riemuksi ei tehdä mitään, vaan asiakkaiden mieltymyksiä täyttääkseen.
Ei se ole minä joka vääntelee toisten juttuja miten itselle miellyttävän lopputuloksen saa. Onneksi meillä on yksi absoluuttinen totuus, joten turha kai tässä on yrittää hakea perusteluja päättömille väitteille kun vastaus tulee aina eri asiaan. Pahoitteluni että yritin täsmentää paria unohtamaasi faktaa, en tee sitä toiste.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #505 : 18.04.2013, 15:05:41 »
Syytöksesi asioiden vääntelystä on mielestäni asiaton. Kuutiosentit ovat menettäneet merkitystään, sille ei kumpikaan meistä voi mitään.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #506 : 18.04.2013, 15:15:40 »
Olen ajanut koneilla hieman joka litraluokassa. Ei siitä pääse mihinkään, että ilman riittävää määrää kuutiotuumia, et saa sellaista nöyrää konetta jolla ei tarvitse arpoa kierrosalueiden kanssa.

Joku moderni 1.6l turbodiesel kyllä varmasti ajaa asiansa kauppakassina ja siinä on jonkunlainen kapea käyttöalue jossa jonkunlaista tehon kaltaista saattaa esiintyä hetkellisesti, mutta se on ihan itsensä kusettamista jos väittää että tuollaisesta padasta saa aivan yhtä ajettavan koneen kuin vaikka Mersun, BMW:n tai Audin isommat turbodieselit.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2013, 15:25:15 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #507 : 18.04.2013, 15:24:05 »
Divi ja muut - toi 80-luvun laitos on kaukana tästäpäivästä. Kummallista mutta kyllä: tämänpäivän 1,4l tsi hakkaa kasari kuutiosentejä yli 2 l  edestä. kaikilla mittaustavoilla, teho, paino, kulutus, vääntö, vääntöalueen laajuus jne. Ei tarvitse kovin korkeaa matikkaa että 2l nykykone vastaaa xx litraista vanhaa.
ja pointti oli??? tässä verrattiin isoa iskutilavuutta pieneen, ei isoa vanhaa pieneen uuteen. On se vertailukohta sitten kasari V8 vs kasari R4 taikka nykyaikanen V8 ja nykyaikanen R4 niin kyllä ne litrat edelleen tekee oman osansa siihen koneen käytökseen ja tehoon. Turha myös verrata sitä vaparia ahdettuun, yhtälailla se iso kone voidaan ahtaa.  ::)

nyt vähän liioitellaan. Montako 1.8 litraista 500hv konetta on sarjatuotantoautoissa? Jos pitäytyy Volvoissa niin V8 ja T8 malleja voi verrata. Tehot ja vääntö on aikalailla yks yhteen eikä tuosta T6:sta puutu vääntöä noilla vaatimillasi 2000rpm kierroksilla.
Ei varmasti yhtään, ja ihan siitä syystä mitä tässä nyt ajetaan takaa, litrat tekee oman osansa siihen moottorin tehoon ja varsinkin käytettävyyteen tietyillä tehoilla.

Olen ajanut koneilla hieman joka litraluokassa. Ei siitä pääse mihinkään, että ilman riittävää määrää kuutiotuumia, et saa sellaista nöyrää konetta jolla ei tarvitse arpoa kierrosalueiden kanssa.

Joku moderni 1.6l turbodiesel kyllä varmasti ajaa asiansa kauppakassina ja siinä on jonkunlainen kapea käyttöalue jossa jonkunlaista tehon kaltaista saattaa esiintyä hetkellisesti, mutta se on ihan itsensä kusettamista jos väittää että tuollaisesta padasta saa aivan yhtä ajettavan koneen kuin vaikka Mersun, BMW:n tai Audin isommat turbodieselit.
P>
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #508 : 18.04.2013, 15:25:26 »
Ei muuten ole - Lue testejä tai käy kokeilemassa nykyisten 2.5t ja 3.2 - yllätyt että 3.2 on janoinen ja käyttöominaisuudet on huonommat - mutta jenkit haluaa niitä kuutiotuumia ;D

Entäs jos se 3.2l kone olisi myös ahdettu? ;) Vaparien ja turbojen vertailu on aivan älyvapaata touhua.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #509 : 18.04.2013, 15:34:14 »
Engine of the year -palkinto meni 1-litraiselle kolmisylinterisielle moottorille:

http://news.drive.com.au/drive/motor-news/threecylinder-wins-engine-of-the-year-20120613-20a2b.html

Montako Volvon isoa konetta on voittanut tuon palkinnon? Miksi ei? Isothan on niin mahtavia koneita?

Performance engine -listallakaan se suurin (V12) kone ei voittanut:

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/perf.php

 

Proturbo  Autodiagnoosi