Samppasport  Futurez

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #510 : 18.04.2013, 15:36:00 »
Nyt  Fuse iski juuri oikeaan asiaan, mistä koko keskustelussa on ollut kyse. Nykyaikainen ahdettu pienempi kone on huomattavasti parempi kuin nykyaikainen isompi tilavuuksinen...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #511 : 18.04.2013, 17:58:32 »
Entäs jos se 3.2l kone olisi myös ahdettu? ;) Vaparien ja turbojen vertailu on aivan älyvapaata touhua.
Siis tässähän on nyt keskusteltu siitä että voiko ahtamalla korvata kuutiosenttejä, joten voidaan verrata.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #512 : 18.04.2013, 18:00:03 »
Jos jatketaan ja pysytään Volvoissa. Verrata suoraan kun esim. T3 konetta ja 2.4 litraista vaparivitosta ei ole saanut samassa korissa, mutta mitä oon molemmilla ajanut niin kyllä käytettävyydessä T3 pistää pataan 100-0 tuota vaparia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #513 : 18.04.2013, 18:51:51 »
Olen ajanut koneilla hieman joka litraluokassa. Ei siitä pääse mihinkään, että ilman riittävää määrää kuutiotuumia, et saa sellaista nöyrää konetta jolla ei tarvitse arpoa kierrosalueiden kanssa.

Joku moderni 1.6l turbodiesel kyllä varmasti ajaa asiansa kauppakassina ja siinä on jonkunlainen kapea käyttöalue jossa jonkunlaista tehon kaltaista saattaa esiintyä hetkellisesti, mutta se on ihan itsensä kusettamista jos väittää että tuollaisesta padasta saa aivan yhtä ajettavan koneen kuin vaikka Mersun, BMW:n tai Audin isommat turbodieselit.
Laitetaan 12 vaihteinen aski tuohon 1.6 tdi:n. :D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #514 : 19.04.2013, 19:04:49 »
Ylläpito voisi siivota tuon pitkäpiimäisen ja tylsän jaarittelun kuutiotuumista vaikka omaan ketjuunsa.

Löytyy jo vetotapavääntötopicci ja automaatti vs. manuaali -topicci, joten eikös vielä kuutiotuumat vs. ahdetut koneet ansaitsisi oman keskustelunsa, jossa voisi poijjaat ottaa jatkot. :idiot2:

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #515 : 19.04.2013, 23:24:13 »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #516 : 20.04.2013, 02:38:15 »
Syytöksesi asioiden vääntelystä on mielestäni asiaton. Kuutiosentit ovat menettäneet merkitystään, sille ei kumpikaan meistä voi mitään.

No mikä on pienin ja varsin laajalle levinnyt kone, joka hakkaa tuon em. LS9:n käyttöominaisuuksissa?
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #517 : 20.04.2013, 10:38:38 »
Käyttöominaisuuksiin kuuluu mm. kulutus ja siinäkään LS9 ei pärjää nykypäivän koneille ja on täysin turha haaveilla sellaisesta tuleviin Volvoihin. Mun mielestä on turha yrittää etsiä vastakkain asettelua.

Jos tuo mainitsemasi olisi jotenkin erikoisen hyvä tai edes merkittävästi etevämpi niin tuo olisi kopioitu jo moneen paikkaan... Nyt ainut V8 jonka Volvo on keulalleen laittanut on Yamahan suunnittelun tulosta - On varmaa että esim. tuon LS9:n olisi saanut, jos sen olisi halunnut. Toi V8 tuli ja oli pelkästään jenkkien intohimojen takia, samoin kuin 3.2. Kummankaan osalta ei voi teknologisesti huudellla hurraata - ahdetut nykyaikaiset koneet hakkaa kaikilla osa-alueilla, jos niin ei olisi niin eipä niitä euroja ylimääräisiin osiin käytettäisi.

Vaikka itsekkin pidän henkisesti 5:sta "hienona" / hienompana kuin esim. 3 sylinteristä, niin ei se enää ole juttu ja sen elinkaari on todennäköisesti lopussa, ellei siitä tehdä brändäyksen työkalua. Esimerkiksi toi LS9 on hemmetin hienosti brändätty, siihen uskotaan tietyissä piireissä vahvasti vaikka todella harva on edes ajanut autolla josta tuo metallin pala löytyy.

Hybridejä ja pienempi tilavuuksisia patoja odotellessa..

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #518 : 20.04.2013, 10:43:31 »
Hybridejä ja pienempi tilavuuksisia patoja odotellessa..
onneks mua ei oo vielä kuohittu :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #519 : 20.04.2013, 15:10:14 »
Jos jatketaan ja pysytään Volvoissa. Verrata suoraan kun esim. T3 konetta ja 2.4 litraista vaparivitosta ei ole saanut samassa korissa, mutta mitä oon molemmilla ajanut niin kyllä käytettävyydessä T3 pistää pataan 100-0 tuota vaparia.

Ei ole T3 oma kone ja käyntiääni ei myöskään ole yhtä persoonallinen. Ja voisi pitää Volvon viitosta kestävämpänä laitoksena.
a car you can believe in

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #520 : 20.04.2013, 16:12:05 »
Toi V8 tuli ja oli pelkästään jenkkien intohimojen takia, samoin kuin 3.2. Kummankaan osalta ei voi teknologisesti huudellla hurraata - ahdetut nykyaikaiset koneet hakkaa kaikilla osa-alueilla, jos niin ei olisi niin eipä niitä euroja ylimääräisiin osiin käytettäisi.

Mikä mahtaisi olla sellainen esim 2.0 turbo nelikko hakkaisi tuossa S80 kopassa tuon V8 koneen joka osa alueella?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #521 : 20.04.2013, 16:21:23 »
Mikä mahtaisi olla sellainen esim 2.0 turbo nelikko hakkaisi tuossa S80 kopassa tuon V8 koneen joka osa alueella?
Mutta uusi T6 on aikalailla yks yhteen ja pienemmällä kulutuksella.

Ei ole T3 oma kone ja käyntiääni ei myöskään ole yhtä persoonallinen. Ja voisi pitää Volvon viitosta kestävämpänä laitoksena.
Suurinta osaa uuden auton ostajaa nuo ei kiinnosta paskankaan vertaa. Kukaan ei ala maksamaan montaa tonnia pelkästä äänestä. Uskon että T3 on yhtä kestävä kuin Volvossa olleet tehokkaammat turbovitoset.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #522 : 20.04.2013, 17:11:34 »
Mutta uusi T6 on aikalailla yks yhteen ja pienemmällä kulutuksella.
Suurinta osaa uuden auton ostajaa nuo ei kiinnosta paskankaan vertaa. Kukaan ei ala maksamaan montaa tonnia pelkästä äänestä. Uskon että T3 on yhtä kestävä kuin Volvossa olleet tehokkaammat turbovitoset.

Ei se varmaan normaalille kuskille, joka ei ole niin kiinnostunut. Mutta on varmasti ihmisiä, jotka haluavat enemmän perehtyä asiaan. Itse ainakin ostaisin Fordin jos haluaisin sen koneenkin, loogista :P

Ääni tuo fiilistä ja kyllä minusta sekin on tärkeä asia autoilussa. Mutta nykyään kun on päästöhömpötykset ym. verot niin ihmisiä "pakotetaan" näihin pienempiin moottoreihin. En itse keksi mitään syytä miksi haluaisin vaikkapa V 60 T3:sen. "Se kuluttaa vähemmän" ei ole syy. Ja olen moista kaaraa ajanutkin, olihan se ihan ok pirteä laitos toki manuaalina varsinkin.

Aikahan sen kestävyyden näyttää, kun noita näkyy 300-400 000 käytettynä myynnissä. Mutta kyllä ainakin nyt mieltäisi Volvon kestävämpänä.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2013, 17:22:24 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #523 : 20.04.2013, 17:56:50 »
Ei se varmaan normaalille kuskille, joka ei ole niin kiinnostunut.

Ääni tuo fiilistä ja kyllä minusta sekin on tärkeä asia autoilussa. Mutta nykyään kun on päästöhömpötykset ym. verot niin ihmisiä "pakotetaan" näihin pienempiin moottoreihin. En itse keksi mitään syytä miksi haluaisin vaikkapa V 60 T3:sen. "Se kuluttaa vähemmän" ei ole syy. Ja olen moista kaaraa ajanutkin, olihan se ihan ok pirteä laitos toki manuaalina varsinkin.

Aikahan sen kestävyyden näyttää, kun noita näkyy 300-400 000 käytettynä myynnissä. Mutta kyllä ainakin nyt mieltäisi Volvon kestävämpänä.
Minä olen kiinnostunut ja ennemmin ostaisin 1.6 litraisen turbon kuin 2.4 litraisen vaparin.

Kulutus, vakuutukset ja verot on tuossa pienemmät. Ne katso alkaa kiinnostamaan silloin kun muuttaa asumaan omaan asuntoon ja rahaa pitää laittaa muuhunkin kuin pelkkään autoiluun :)

Edelleen ei tuo taidan montaa uuden auton ostajaa kiinnostaa eikä valmistajaa koska auton laskennallinen käyttömäärä ei noin kauas ulotu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #524 : 20.04.2013, 18:13:10 »

Ääni tuo fiilistä ja kyllä minusta sekin on tärkeä asia autoilussa.

Kuljettajaa nykyisin huijataan äänelläkin. Monissa tehokkaissa autoissa sisään luodaan keinotekoisesti sporttinen ääni. Tähän syyllistyy mm. Audi, BMW...

Joissain autoissa saa vielä valitakin miltä auto kuulostaa matkustajille.
http://youtu.be/gEpSIJ7Gdvo
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron