Kulkukoira  Proturbo

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #525 : 20.04.2013, 18:15:07 »
Minä olen kiinnostunut ja ennemmin ostaisin 1.6 litraisen turbon kuin 2.4 litraisen vaparin.

Kulutus, vakuutukset ja verot on tuossa pienemmät. Ne katso alkaa kiinnostamaan silloin kun muuttaa asumaan omaan asuntoon ja rahaa pitää laittaa muuhunkin kuin pelkkään autoiluun :)

Edelleen ei tuo taidan montaa uuden auton ostajaa kiinnostaa eikä valmistajaa koska auton laskennallinen käyttömäärä ei noin kauas ulotu.

Ja nuohan vaikuttaa sen takia koska meillä on tämä typerä päästövero ja bensa maksaa. Tuolla tavallaan saadaan ihmiset moisiin juttuihin.

Katso vaan, säästää sitten jossain muussa. Näinhän se on.

Autoihmisiä luulisi kiinnostavan tai kai edes tietävät, normi kuskit sitten eivät. Sitä varmaan ajattelee perinteisesti nämä jutut!

Eräs kerta sinisellä puhuttiin asentajan kanssa ja hänkin sanoi, että käy Fordin kone rumasti ja piti suoraa kuutosta sivistyneenä. Siinä oli juuri vieressä V 60 käynnissä. Ja kyllähän se näin taitaa olla, että kuutosta pidetään tasaisena koneena ja sopii isoon autoon. Viitonen on sitten taas persoonallinen ja ei pidä unohtaa, että se on ollut pitkään Volvon pääkoneena ja kaikissa malleissa käynyt.

Mites 960?
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #526 : 20.04.2013, 18:42:19 »
Jos taas pitäydyttäisiin aiheessa ja uusissa mielenkiintoisissa Volvoissa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #527 : 21.04.2013, 11:54:44 »
Joissain autoissa saa vielä valitakin miltä auto kuulostaa matkustajille.
http://youtu.be/gEpSIJ7Gdvo
[/quote]


Ei huhhuh!  :2funny:
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa joans

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #528 : 22.04.2013, 14:06:09 »
http://www.youtube.com/watch?v=Mz81x4qIaU8
NEW 2014 Volvo S60, S80, V60, V70, XC60 and XC70

Törkeen hyvännäkösiä nuo uudet mallit, etenkin XC60 8)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #529 : 22.04.2013, 14:38:33 »
Mutta uusi T6 on aikalailla yks yhteen ja pienemmällä kulutuksella.
Suurinta osaa uuden auton ostajaa nuo ei kiinnosta paskankaan vertaa. Kukaan ei ala maksamaan montaa tonnia pelkästä äänestä. Uskon että T3 on yhtä kestävä kuin Volvossa olleet tehokkaammat turbovitoset.
Varmaan kohtuu lähellä ollaan mutta iskutilvuus  on yli 3L ja sylintreitä 6. Ikävästi noissa Volvon turbo koneissa vedot heikkenee yläkierroksille mennessä. Tosin tuota uudempaa T6:tta en ole ajanut. Tarkoitin lähinnä tuollaista pientä eko moottoria.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #530 : 22.04.2013, 19:01:35 »
Joopajoo - juuri niin. haet nyt väksisin sitä järjetöntä vertailua, kun kyse on ihan jostain muusta. Etsi jostakin vaikka se 2l ahtamaton, joka hakkaa ahdetun 2l koneen. Ei taida ihan saman vuosimallin sisältä löytyä. Yamahankin V8 olisi tehokkaampi, vääntävämpi ja normaalissa käytössä taloudellisempi ahdettuna.

Kyse ei ole siitä että joku olisi huono - mutta ahtaminen on nykypäivää ja sille on ihan aidot kiistämättömät perusteet. Pienemmällä litratilavuudella saadaan enemmän.

Asiaan liittyen, onko noi V8:t enää ohjelmassa tai tulossa johonkin tulevaan malliin?
« Viimeksi muokattu: 22.04.2013, 19:03:48 kirjoittanut D5GT »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #531 : 22.04.2013, 19:06:37 »
Joopajoo - juuri niin. haet nyt väksisin sitä järjetöntä vertailua, kun kyse on ihan jostain muusta. Etsi jostakin vaikka se 2l ahtamaton, joka hakkaa ahdetun 2l koneen. Ei taida ihan saman vuosimallin sisältä löytyä. Yamahankin V8 olisi tehokkaampi, vääntävämpi ja normaalissa käytössä taloudellisempi ahdettuna.

Kyse ei ole siitä että joku olisi huono - mutta ahtaminen on nykypäivää ja sille on ihan aidot kiistämättömät perusteet.

Asiaan liittyen, onko noi V8:t enää ohjelmassa tai tulossa johonkin tulevaan malliin?

Eihän sitä ole pakko juosta trendien perässä. Minulle ainakin kelpaisi tuo Yamahan V8 Volvo mukavasti. Eipä valitettavasti enää ole tuotannossa.

Onhan vapari kasilla pitkän perinteet varsinkin tuolla rapakon takana... Ei se väärin ole, että kumpaakin on tarjolla, esim. Jaguar tarjoaa V8 vaparina ja ahdettuna.

Uudessa Tuulilasissa muuten juttua XC 90 V8:sta!
a car you can believe in

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #532 : 22.04.2013, 19:16:34 »
Joopajoo - juuri niin. haet nyt väksisin sitä järjetöntä vertailua, kun kyse on ihan jostain muusta. Etsi jostakin vaikka se 2l ahtamaton, joka hakkaa ahdetun 2l koneen. Ei taida ihan saman vuosimallin sisältä löytyä. Yamahankin V8 olisi tehokkaampi, vääntävämpi ja normaalissa käytössä taloudellisempi ahdettuna.

Kyse ei ole siitä että joku olisi huono - mutta ahtaminen on nykypäivää ja sille on ihan aidot kiistämättömät perusteet. Pienemmällä litratilavuudella saadaan enemmän.

Asiaan liittyen, onko noi V8:t enää ohjelmassa tai tulossa johonkin tulevaan malliin?
Tätähän sä juuri hait.  ;)

Miten tuo V8 muuttuisi taloudellisemmaksi jos sen ahtaisi? Tehot siinä kyllä nousisi mutta ei se siitä taloudellisempaa tekisi nimenomaan normaali ajossa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #533 : 22.04.2013, 19:23:28 »
Mitä Maken laitos kuluttaa, 11 luokkaa?
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #534 : 22.04.2013, 19:28:21 »
Tätähän sä juuri hait.  ;)

Miten tuo V8 muuttuisi taloudellisemmaksi jos sen ahtaisi? Tehot siinä kyllä nousisi mutta ei se siitä taloudellisempaa tekisi nimenomaan normaali ajossa.

Ei kun te tarkoitushakuisesti provoilette, aiemmin jo kirjoitin että jos uudet ja kehittyvät vehkeet ahdistaa on tämä topikki väärä.. .Ahdetun koneen hyötysuhde on parempi, sille me ei voida mitään.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #535 : 22.04.2013, 19:30:46 »
Ei kun te tarkoitushakuisesti provoilette, aiemmin jo kirjoitin että jos uudet ja kehittyvät vehkeet ahdistaa on tämä topikki väärä.. .Ahdetun koneen hyötysuhde on parempi, sille me ei voida mitään.
Kun Volvolta ei tullut nyt mieleen malleja tässä varmasti vertailukelpoinen pari vapari vs ahdettu. Ahdettu kuluttaa enemmän.
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/5series/sedan/2010/showroom/compare.html?model_1=530i&model_2=535i
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #536 : 22.04.2013, 20:16:54 »
Jotain muutakin eroa tuntuu olevan, kun suoritusarvot ei kohtaa. Voima ei tietenkään tule ilmaiseksi, jos sitä käyttää.

Ahdetun hyötysuhde on parempi edelleen ja se tarkoittaa että 1:stä litrasta polttoainetta saadaan tehoa enemmän irti. Jos näin ei olisi ei koneita ahdettaisi vaan mentäisiin vain ja ainoastaan niillä kuutiotuumilla...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #537 : 22.04.2013, 21:17:16 »
Jotain muutakin eroa tuntuu olevan, kun suoritusarvot ei kohtaa. Voima ei tietenkään tule ilmaiseksi, jos sitä käyttää.

Ahdetun hyötysuhde on parempi edelleen ja se tarkoittaa että 1:stä litrasta polttoainetta saadaan tehoa enemmän irti. Jos näin ei olisi ei koneita ahdettaisi vaan mentäisiin vain ja ainoastaan niillä kuutiotuumilla...
Ahdetussa parempi hyötysuhde vain kun konetta kuormitetaan(ahdetaan ylipaineella) muulloin heikompi esim pienemmän puristussuhteen, vahvempien osien aiheuttamien massojen ym takia. Viisammat kertokoon tarkemmin
« Viimeksi muokattu: 22.04.2013, 21:19:35 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #538 : 22.04.2013, 21:26:25 »
Mistä saa sen irviön jokä lyö Spedemäisesti otsaan ;D Niinpä - tuossa ylhäällä on ihan oikea asia, mutta toisaalta taas outoa antaa ymmärtää että niitä painevehkeitä pidettäisiin turhanpanttina.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

KL-varaosat  Race.fi