Autoracing  KL-varaosat

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 643005 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #690 : 18.08.2013, 22:51:40 »
Nykyinen D4 AWD tarjoaa juurikin tuon 163/420, oisko ollut kumminkin nykyinen mitä ajettu? Juuri tänää tuli ajettua HKI-Mikkeli-HKI 2012 mallisella D5 AWD´lla ja siinä 140kmh nopeudessa kiekat oli jossain 2500 joten kuulostaisi nopealla näppituntumalla. Kun julkaisu/maailman lanseerauskin on lokakuussa niin en usko että lehdistö olisi käyttöön saanut uudella tekniikalla olevaa ämpäriä.. Mun nopeet ajatukset  ;)

Juu.. Eiköhän ollutkin testissä nykyinen malli ja 6-vaihteinen. Muisti kai huono, kun luin lehden muualla ::)

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #691 : 19.08.2013, 09:33:09 »
Juu.. Eiköhän ollutkin testissä nykyinen malli ja 6-vaihteinen. Muisti kai huono, kun luin lehden muualla ::)

AHhaahah tiedän tän "muualla"  ;D

Ja tässä Volvo succèta
http://www.youtube.com/watch?v=m0fo_FvsK6o
http://www.youtube.com/watch?v=eYR5s8bk-8A

Vertailua
http://www.youtube.com/watch?v=-hwxdyBcpSY loistavasti toimiva turvatyyny
http://www.youtube.com/watch?v=55qLUxaJlP0 Audi
http://www.youtube.com/watch?v=IcSDBrlHbCo BMW
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #692 : 19.08.2013, 13:55:00 »
No helposti pystyn laskelmilla ja muilla argumenteilla osoittamaan ihan minkä tahansa kikottimen Daciasta Rolssiin järkeviksi juuri tähän tilanteeseen, tarpeeseen jne. ;D

Tämä on kyllä totta :D

Suurin osa ominaisuuksista on kivoja, maksavat ekstraa, ja jos tiukkoja ollaan, tulee toimeen ilmankin.

Vähän kuten vaikkapa Citizenin kvartsikello, paristolla vs. Vacheron Constantin mekaaninen automaattikello.

Poissa Leonidae

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Sissi - Metsän kruunaamaton kingi.
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #693 : 19.08.2013, 19:41:06 »
Hm.. Minun mielesta tuo kaksoisahdettu saisi menna C30:n seuraajaan tai vaikka Amazonin/P1800:n retromalliin jos volvolla/kiinalaisilla olisi munaskuita moisia tehda.. :-\
Volvo 740GL'90 - 355tkm ja loppua ei näy.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #694 : 19.08.2013, 21:20:39 »
Plim. Toi C30 toive toteutuu, ellei malli ole poistolistalla.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #695 : 19.08.2013, 22:46:43 »
Tämä on kyllä totta :D

Suurin osa ominaisuuksista on kivoja, maksavat ekstraa, ja jos tiukkoja ollaan, tulee toimeen ilmankin.

Vähän kuten vaikkapa Citizenin kvartsikello, paristolla vs. Vacheron Constantin mekaaninen automaattikello.

Citizenin kvartsikello on puhtaasti tekniseltä kannalta ajatellen paljon parempi käyttötarkoituksessaan eli ajannäyttäjänä kuin esim. Vacheronin mekaaninen kello. Automaattivetoa pidän kyllä miltei turhakkeena manuaalivetoiseen toteutukseen nähden, mutta se on sitten makuasioita se. Paljon mukavampi kuitenkin esim. Vacheron, Brequet, Ulysse Nardin, Jaeger Lecoutre - tai Voutilainen - tai muut vastaavat on omistaa, ihailla, katsella, kokea, fiilistellä ja arvostaa perinteitä ja kellosepän taitoa, kuin vaikkapa tavallinen halpa peruskello jossa ei näitä arvoja ole.

Autoissa lisähinnalla halpaan perusmalliin verrattuna sen sijaan saa tyypillisesti myös paremmat tekniset ominaisuudet joka suhteessa: mukavuus, ajettavuus, varusteet, turvallisuus, suorituskyky, jne. pelkkien fiilistelyominaisuuksien lisäksi. Mutta toisaalta, uuden ihan tavallisen perusauton hinnalla voi saada monta museorekisterikelpoisen kuntoista vanhaa klassikkoa, joissa on enemmän fiilistä ja "sielukkuutta" kuin uudessa ja kalliissa premium-kulkineessa.

Nää menee vähän eri tavalla autoissa, kun autot ovat kelloihin nähden niin paljon monimutkaisempia teknisiä ilmiöitä. Rahalla saa teknistä paremmuutta autoissa. Kelloissa taas tekninen paremmuus ei nouse lainkaan samassa suhteessa hinnan kasvuun, mutta fiiliskysymykset taas ovat eri juttu.

Tää nyt ei liittynyt oikein mihinkään. Olen näitäkin vaan joskus pähkäillyt mielessäni, tältäkin kantilta. Tuli mieleeni tässä.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #696 : 20.08.2013, 10:54:09 »
Tämä on kyllä totta :D

Suurin osa ominaisuuksista on kivoja, maksavat ekstraa, ja jos tiukkoja ollaan, tulee toimeen ilmankin.

Vähän kuten vaikkapa Citizenin kvartsikello, paristolla vs. Vacheron Constantin mekaaninen automaattikello.


Yksi asia joka on jäänyt keskustelussa hieman taka-alalle on : esineen  status arvo .  Ei ole sama  ajaako firman parkkiin Micralla vai Porchella vai onko ranteessa Rolex vai Citizen. Näillä saa naapurin , sukulaisen , duunikaverin jne. kateelliseksi. Tai niillä voi kompensoida esim. koulutusta , sotilasarvoa , vaimon ulkonäköä ,omaa ulkonäköä,  pientä ruumiinosaa jne.  :buck2:

Toisin sanoen näillä status esineillä voi pönkittää omaa egoa , itsetuntoa , kyykyttää muita ja saada siitä nautintoa. 

Mutta onko Volvolla status arvoa ?


Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #697 : 20.08.2013, 11:34:53 »
Citizenin kvartsikello on puhtaasti tekniseltä kannalta ajatellen paljon parempi käyttötarkoituksessaan eli ajannäyttäjänä

Ihan hyvää pohdintaa, mutta miksi kellon ainoa käyttötarkoitus olisi ajannäyttö, kun auton käyttötarkoitusta viljelet montaa eri ominaisuutta?

Jos kellon ainoa käyttötarkoitus on ajannäyttö, on auton ainoa käyttötarkoitus siirtyä paikasta toiseen.

Kaikki mukavuus, tehokkuus, ergonomia, ulkonäkö, on yhtälailla "turhia ominaisuuksia" kuin on sitten kellossa vaikkapa kestävämpi lasi, ranneke, kalenteri, kuun asento, kaksoisaika. Toki kelloissa on enemmän taiteellisia ominaisuuksia kalliimmassa päässä, mutta niin on autoissakin.

Jos esimerkiksi ajelihtisi lautalla merellä, ottaisin mieluiten automaattikellon "kaikilla herkuilla" kuin paristotoimisen kvartsin, vaikka sanomasi mukaan kvartsikello on teknisiltä ominaisuuksiltaan ylivoimainen.


Mutta takaisin autoihin, aina tuo status vedetään mukaan. Miksi?

Jos tulee Porschella töihin eikä Micralla, ei varmasti saa enää helpolla palkankorotuksia ja muutenkin saa "pahaa silmää" työkavereilta ja varmasti huhut alkavat kiertää. Joten täytyy olla todellinen automies, jos tulee "hierarkiaan" nähden "liian hyvällä" autolla töihin. Tämä siis Suomessa.

Kyllähän S-mersukin on ominaisuuksiltaan sellainen, että esimerkiksi S80 kalpenee rinnalla, vaikka on vain puolet halvempi. Tuleeko sitten kaikille mieleen, että S-mersulla ajava on vain pienimunainen kaveri, koska voisi ajaa Micrallakin?

Toisaalta, on tehty tutkimuksia mm. merkkivaatteiden vaikutuksesta palkkaamiseen ja luotettavuuteen. Merkkivaatteita pitänyt henkilö koettiin haastattelutilanteessa luotettavammaksi henkilöksi ja hänelle oltiin valmiita antamaan korkeampaa palkkaa. Kyseessä oli ihan pikeepaita ja muistaakseni toisilla oli merkitön ja merkkivaatteena oli Lacoste ja Tommy Hilfiger.

Että näin meidän alitajunta toimii. Ja alitajuntahan on siitä jännä, että se on tosiaan tiedostamatonta. Alitajunnan tekemää valintaa et voi kirjoittaa foorumille auki.

Tässä tuo merkkivaatetutkimus:

http://www.economist.com/node/18483423

As the two researchers show in a paper about to be published in Evolution and Human Behavior, such clothes do bring the benefits promised: co-operation from others, job recommendations and even the ability to collect more money when soliciting for charity. But they work only when the origin of the clothes in question is obvious.

...

Presumably what is happening is that a mechanism which evolved to assess biology cannot easily cope with artefacts. If the only thing you have to assess is the quality of a tail, evolution will tend to make you quite good at it. Artefacts, though, are so variable that mental shortcuts are likely to be involved. If everyone agrees something has high status, then it does. But that agreement often transfers the status from the thing to the label. Maybe a further million years or so of evolution will eliminate this failing. In the meantime, marketers can open another bottle of champagne
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, 11:42:55 kirjoittanut Rodion »

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #698 : 21.08.2013, 10:09:22 »
Ihan hyvää pohdintaa, mutta miksi kellon ainoa käyttötarkoitus olisi ajannäyttö, kun auton käyttötarkoitusta viljelet montaa eri ominaisuutta?

Jos kellon ainoa käyttötarkoitus on ajannäyttö, on auton ainoa käyttötarkoitus siirtyä paikasta toiseen.

Kaikki mukavuus, tehokkuus, ergonomia, ulkonäkö, on yhtälailla "turhia ominaisuuksia" kuin on sitten kellossa vaikkapa kestävämpi lasi, ranneke, kalenteri, kuun asento, kaksoisaika. Toki kelloissa on enemmän taiteellisia ominaisuuksia kalliimmassa päässä, mutta niin on autoissakin.

Jos esimerkiksi ajelihtisi lautalla merellä, ottaisin mieluiten automaattikellon "kaikilla herkuilla" kuin paristotoimisen kvartsin, vaikka sanomasi mukaan kvartsikello on teknisiltä ominaisuuksiltaan ylivoimainen.



Ajannäyttö kellon tarkoituksena oli toki suppea lähestymistapa asiaan. Mutta se on helppo yksinkertaistus, sillä useimmissa kelloissa ajan mittaaminen (aika, ajanotto, päivämäärä) ovat ainoat ominaisuudet ja useimmille ihmisille ainoa käyttötapa. Mekaanisissa kelloissa voi olla hienojakin komplikaatioita, mutta ei mitään olennaista mitä ei elektronisessa kellossa pystyttäisi toteuttamaan halvemmalla. Yhtä lailla voidaan autonkin käyttötarkoitus yleistää kulkemiseksi kahden paikan välillä. Autolla tähän yksinkertaisimpaankin yleistyskäyttötapaankin liittyy valtavasti erilaisia käyttöön vaikuttavia teknisiä ominaisuuksia: suorituskyky, kuljetuskyky matkustajille ja tavaroille, turvallisuus, subjektiiviseti koettu mukavuus ja objektiivisesti arvioitava varustetaso, hyvä näkyvyys ulos, lämpimyys talviajossa, hyvät ajovalot, kaikki yleiset subjektiivisesti koettavat ja objektiivisesti mitattavat ajettavuuteen vaikuttavat ominaisuudet, ym. ym. ym.

Kello vaan on valtavan paljon alkeellisempi laite hienoimpanakin toteutuksena, ettei sen vertaileminen autoon ole nähdäkseni kovinkaan mielekästä. Kellon hinnan nousu ei korreloi kellon objektiivisten ominaisuuksien paranemisen kanssa alkuunkaan samalla tavalla, kuin auton hinnan nousu. Ei, vaikka mekaaninen kello tarjoaisi peräti kuun vaiheen näytön, ikuisen kalenterin tai kivan käyntivaramittarin.

Kolmen tonnin Omega Seamaster Planet Ocean olisi luultavasti sinne bambulautallekin parempi valinta kuin 16.000 euron Audemars.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #699 : 21.08.2013, 13:34:29 »
Kolmen tonnin Omega Seamaster Planet Ocean olisi luultavasti sinne bambulautallekin parempi valinta kuin 16.000 euron Audemars.

(aiempi tekstisi hyvää pohdintaa)

Toki noin kuten viimeisenä kirjoitat. Aivan kuten muutaman kympin VW Tiguan on parempi Saharaan kuin usean sadan tuhannen Lamborghini...

Eli pääsemmekö tästä lopputulokseen, että autoissa on ihan ok maksaa paljon kun siinä saa kerran ihan teknisiä ominaisuuksia paremmaksi, mutta kalliimman kellon ostaja vain pidentää sukupuolielintään?

Entä jos vertaa sukupuolielinkateutta linkittämääni evoluutiotutkimukseen, onko heikomman "hännän" omistavan sukupuolielinkateus vain defensiivinen reaktio toisen parempaan "häntään"?

Ja jos otetaan Volvo mukaan, onko Volvo brändinä hieno häntä vai huono häntä? Vai onko Volvo uusi VW, eli hajuton ja mauton, jolla ei ole vaikutusta suuntaan eikä toiseen?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #700 : 21.08.2013, 13:53:39 »
Volvo uusi VW, eli hajuton ja mauton
Tuossa se tulikin :). Sitä se ollut jo aika kauan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #701 : 21.08.2013, 17:26:11 »
(aiempi tekstisi hyvää pohdintaa)

Toki noin kuten viimeisenä kirjoitat. Aivan kuten muutaman kympin VW Tiguan on parempi Saharaan kuin usean sadan tuhannen Lamborghini...

Eli pääsemmekö tästä lopputulokseen, että autoissa on ihan ok maksaa paljon kun siinä saa kerran ihan teknisiä ominaisuuksia paremmaksi, mutta kalliimman kellon ostaja vain pidentää sukupuolielintään?
Ei, tarkastelin asiaa puhtaasti rationaalis-teknisestä näkökulmasta vailla inhimillisiä tunnekysymyksiä. Kalliin kellon ostaja, yhtä hyvin kuin kalliin auton ostaja, toki voi tehdä hankintansa jonkinasteisen egotripin saavuttaakseen. Yhtä lailla hankinnan voi tehdä aivan muista syistä. Mekaanisen arvokellon ostaja saattaa arvostaa kelloon ja sen valmistajaan liittyviä perinteitä, vanhan ajan kellosepäntyötä. Se voi olla keräilykappale, harrastus, jälkeläiselle aikanaan perintöesine. Minä käytän mekaanista kelloa, ei todellakaan mitään superkallista, mutta klassikkoa. En edes kuvittele, että siinä ostoksessa olisi ollut mitään järkeä. Mutta luultavasti omistan sen kellon loppuikäni ja sen jälkeenkin se on vielä esine, jolla yhä on arvoa. Se on minun vastalauseeni nykyajan kertakäyttökulttuurille ja ylettömälle teknologian ihannoinnille.

Jollekin auto voi edustaa samanlaisia aineettomia arvoja. Esimerkiksi museoauton ylläpidossa, urheiluautossa tai harrasteautossa ei ole mitään järkeä puhtaan rationaalisesta näkökulmasta ajatellen kuin aniharvoissa tapauksissa, jos auton mieltää käyttöesineeksi. Sellaisessa voi olla sen sijaan muita arvoja, joilla on omistajalle itselleen merkitystä, olivatpa merkitykset millaisia tahansa.

Lainaus
Entä jos vertaa sukupuolielinkateutta linkittämääni evoluutiotutkimukseen, onko heikomman "hännän" omistavan sukupuolielinkateus vain defensiivinen reaktio toisen parempaan "häntään"?

Evoluutiotutkimusta en ehtinyt lukea, mutten usko että pystyisin itselleni näinkin vieraan alan tieteellisistä kysymyksistä argumentoimaan mitään järkevää.

Lainaus
Ja jos otetaan Volvo mukaan, onko Volvo brändinä hieno häntä vai huono häntä? Vai onko Volvo uusi VW, eli hajuton ja mauton, jolla ei ole vaikutusta suuntaan eikä toiseen?

Tämähän on aivan yksilöllinen kysymys ja riippuu siitä, kuka arviota esittää. Jollekin se on tylsä säkerhetsbil, turvallinen perheauto. Autojen cru bourgeois, ehkä parempaa hinta-laatusuhdetta kuin moni muu, mutta ei sitä loistokkainta huippua. Joku voi mieltää sen sitten hienoksi "hännäksi". Tämä varmaankin pätee useimpiin vastaavalla tavalla keskihintaisiin autoihin. Mielikuvat ovat yksilöllisiä. Joissakin lehdistön mielikuvatutkimuksissa on - vailla erityisen tieteellistä lähestymistapaa - näitä selvitelty. Semmoinen käsitys on, että Volvo on ollut, ei ehkä niinkään varsinaisesti hienoksi hännäksi mielletty auto, mutta joka luokiteltaneen kuitenkin perusperheautoa "hienommaksi". En tiedä.

Hajuttomuus ja mauttomuus voi olla myös vahvuus. Volvon ostamalla saa tosiasiassa varsin hyvän ja tutkitusti turvallisen auton, joka ei herätä ulkopuolisessa maailmassa vahvoja tunteita mihinkään suuntaan, ainakaan negatiiviseen mielikuvien tasolla, vaan enemmänkin asiallista hyväksyntää. Yksilökeskeisessä maailmassa se ei ehkä ole aina vahvuus. Toki maailman mittakaavassa ajateltuna noin pienen valmistajan autohan on todellakin yksilöllinen valinta moneen muuhun merkkiin verrattuna.

Mielikuvilla on hirmuinen vaikutus ja ne voivat juontaa juurensa kauemmaksikin historiaan. Jos kelloja ajatellaan, Rolex edelleen, ainakin Suomessa, symboloinee monen mielessä korostetusti hienoa, kallista kelloa, joka laitetaan ranteeseen kun halutaan päteä. Näin, vaikka Rolex ei edusta mekaanisten kellojen kategoriassa mediaanihinnaltaan erityisen kallista merkkiä ja jonka mallisto ei enää nykyisin teknisillä oivalluksillaan loista. Se on niin vahva brändi, että kaikki tietävät sen, ja kaikki tietävät että onhan se kallis kello jos kelloja ylipäätään ajatellaan. Tähän 80-luvun juppivuosien muistoja niin nykyinen käsitys on valmis.

Mersu saattaa yhä olla monelle vähän pappamainen auto. Ja Audi taas on yhä jotain aggressiivisen sporttista, vaikka valtaosassa merkin autoyksilöistä tekniikasta enin osa on samaa tavallista TDI:tä, TSI:tä ja DSG:tä kuin Passattissa, Golfissa, Octaviassa ym. autoissa, joilla ei massasta erotuta. Markkinamiehet, kohderyhmäajattelu vaikuttavat ja historiakin määrittävät ajattelutapoja.

Ja yksilölliset kysymykset. Olen omasta mielestäni todella kaukana pappaiästä, mutta saksalaisen premiumin puolella silti minua enemmän viehättää pappa-Mersu E-sarjasta kuin vaikka dynaamisemman imagon BMW 5 tai Audi 6. Ihmisiä on niin moneksi.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2013, 17:28:17 kirjoittanut Säppo »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #702 : 21.08.2013, 19:40:41 »
Hyvää pohdintaa enkä tuosta nyt sen enempää väännä. Mutta mielikuva on täysin eri asia kuin tuo "häntä"-juttu. Mielikuvatutkimuksissahan kohde aina tietää mitä tässä ajetaan takaa. Sen sijaan ihmisellä on evoluution perua tuo kumppanivalinta, alitajuisella tasolla. Pitäisi siis tutkia asiaa jotenkin samalla tavalla kuin tuossa Economistin referoimassa tutkimuksessa, huomaamatta.

Tosin autoteollisuushan taitaa käyttää eniten rahaa brändinrakentamiseen, luulisi heillä olevan aiheesta tietoa ja toisaalta yliopistoilla mielenkiintoa tutkia asiaa tuoltakin kantilta, eikä vain suorilla mielipidetutkimuksilla.

Palatakseni kelloihin vielä, jos huomaa jonkun ranteessa epätavanomaisen mekaanisen kellon, oli se kallis tai huono, tulee ajatelleeksi että tuossapa fiksu ihminen, ymmärtää kellojen päälle. Tämä siis tietoisella tasolla. Alitajunnasta en tiedä.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4084
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #703 : 26.08.2013, 19:32:51 »
Mielenkiinnosta tiedä mutta Geelyt tulee.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288593123026.html
http://www.teknikensvarld.se/2013/08/23/42411/forsta-geely-volvon-presenteras-2015/
Komee Geelyn logo keulalla tuossa Teknikensvärldin kuvituskuvassa :P
Mua ei taas huvita yhtään mikään :buck2:

Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #704 : 27.08.2013, 08:19:09 »
Tossahan vain sanotaan että geely suunnitellu yhteistyössä volvon kans autoja, ei voi vielä sanoa että geely volvo.  :nohnoh
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

 

Proturbo  Autodiagnoosi