Ateho  Elekma

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642884 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1170 : 15.01.2014, 18:06:50 »
Uusissa dieseleissä on melkoisen tarkat tietokoneet. Jokaisen suuttimen ruiskutuspainetta mitataan erikseen 100 000 kertaa sekunnissa. Lisäksi regeneroinnissa työtahdin aikana suutin on auki yhdeksän kertaa. Näihin perustuen uudet moottorit olisivat Volvon mukaan mahdoton lastuttaa, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa onnistu.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1171 : 15.01.2014, 18:57:23 »
Uusissa dieseleissä on melkoisen tarkat tietokoneet. Jokaisen suuttimen ruiskutuspainetta mitataan erikseen 100 000 kertaa sekunnissa. Lisäksi regeneroinnissa työtahdin aikana suutin on auki yhdeksän kertaa. Näihin perustuen uudet moottorit olisivat Volvon mukaan mahdoton lastuttaa, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa onnistu.
Eli kun kone pyörii 5000 rpm saadaan painetieto jokaisen 0,3 asteen välein kun kampiakseli pyörähtää. Melko nopea mittaus kieltämättä, jos paikkaansa pitää. Eiköhän siihen ohjelmaa silti saa jossain vaiheessa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1172 : 16.01.2014, 11:23:34 »
Onhan tuo etenkin keulastaan menevän näköinen. Keula ja etuosa muuten on hieno. Tuo takaosa taas sivustaan aika outo. Nouseva ikkunalinja ja "suuri perseposki" ei oikein käy minun silmääni. Kokeilen askarrella kuvaa, jossa hieman avaan asiaa viivoin. En siis sano, että se on väärin, mutta itse en tykkää.

Ihmetyttää tuo suksiboksi katolla, onko se vakiovaruste? Onko siellä akut? Vai onko tavaratila muuten niin pieni?

En ihan heti muista muuta konseptimallia, jossa olisi aina suksiboksi katolla jokaisessa kuvassa.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 11:27:02 kirjoittanut Rodion »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1173 : 16.01.2014, 11:55:20 »
Noniin, tässä kuva:





Volvon ikkunalinjan nousu on aika jyrkkä, ja taasen takaikkunan alareuna jää täysin eri tasolle kun jatkaa ikkunalinjan ja takalasin alareunan tuohon A-pilarin alapäähän.

Samoin katto taittuu voimakkaasti alas, jolloin tuntuu kuin auto olisi "revitty" tuosta yhdestä polttopisteestä, se on kuin venynyt siitä eteenpäin.

Suuri perseposki on tuo takapuskurin alareunan ja sivuikkunalinjan jatkeen välinen erotus.


Koon puolesta samassa sarjassa painiva X5 on mielestäni paljon rauhallisempi, koska ikkunalinjan jatke on samalla takaikkunan alareuna, samoin perseposki on pienempi ja linjojen jatkeet eivät mene kohti polttopistettä heti auton takana.

En ole muotoilun asiantuntija ja en tiedä mikä on estettisesti oikein tai väärin, mutta mielestäni tuo rauhallineen ja selkeä linja BMW:ssä toimii minulle paremmin.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 11:57:17 kirjoittanut Rodion »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1174 : 16.01.2014, 12:16:54 »
Tossa Volvon konseptissa on samoja piirteitä kuin evoqissa. Hauska huomio toi suksiboksi - mitähän sillä halutaan korostaa.

Verrokeista näkee, että Volvo on konsepti - sehän näyttää jopa tuoreemmalta kuin Bemu.. Mikä on aika harvinaista mallihistoriassa. Tuotantomallia esitellessä saattaa "rauhallisuutta" olla aimo annos mukana vai vaihtuisiko linja yhtä radikaalisti kuin 90-luvun alussa, kun 850 esiteltiin. Joo - tänäpäivänä 850 on aika pappa muotoilultaan, mutta silloin siinä oli jotain ihmeellistä.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1175 : 16.01.2014, 12:49:59 »
Tossa Volvon konseptissa on samoja piirteitä kuin evoqissa. Hauska huomio toi suksiboksi - mitähän sillä halutaan korostaa.

Verrokeista näkee, että Volvo on konsepti - sehän näyttää jopa tuoreemmalta kuin Bemu.. Mikä on aika harvinaista mallihistoriassa. Tuotantomallia esitellessä saattaa "rauhallisuutta" olla aimo annos mukana vai vaihtuisiko linja yhtä radikaalisti kuin 90-luvun alussa, kun 850 esiteltiin. Joo - tänäpäivänä 850 on aika pappa muotoilultaan, mutta silloin siinä oli jotain ihmeellistä.

Sama tuli mieleen itselläni evoquen suhteen, ja X5 näyttää kyllä hieman vanhalta tuon konseptin  rinnalla, mutta jotenkin tila-autot että katumaasturit vanhenevat todella nopeasti ulkonäöllisesti , vrt esim 2006 ML:



Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1176 : 16.01.2014, 13:01:19 »
Mistähän toi vanhenemis ilmiö oikein johtuu, itse olen kiinnittänyt huomion samaan asiaan. Mm. nykyinen V70 suorastaan huutaa uutta versiota.. parissa vuodessa sei on tietty tulossakin. Mutta suht ajattomia malleja ei juuri ole Volvolla tai muillakaan.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1177 : 16.01.2014, 13:21:02 »
Mistähän toi vanhenemis ilmiö oikein johtuu, itse olen kiinnittänyt huomion samaan asiaan. Mm. nykyinen V70 suorastaan huutaa uutta versiota.. parissa vuodessa sei on tietty tulossakin. Mutta suht ajattomia malleja ei juuri ole Volvolla tai muillakaan.

Se vaan johtuu siitä, että muutos oli niin pieni kun viimeksi esiteltiin uusi malli...Sana vielä näkyvämmin S80:n osalta.
Uusi malli näytti jo hetken markkinoilla oltuaan melko vanhalta.

Alkaa Volvolla olemaan edessä Saabin kohtalo jos ei saada nopeammin uusia malleja markkinoille.

Audilla on myös samaa ongelmaa, mutta eipä se tunnu vielä myyntiä haittaavan..
Eihän uutta A6:sta ja vanhaa A6:sta erota kuin katsomalla tarkasti. Sisällä ero sitten onkin jo vähän isompi.

Vaikka itse en juuri Bemuista tai Audeista sytykään, niin täytyy antaa tunnustusta Bemarin melko rohkeasti uudistuneelle muotoiluille, joka on vieläpä onnistunutta.



Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1178 : 16.01.2014, 13:42:06 »
Kait Volvon malliuudistukset tulee samalla kaavalla kuin ennenkin, eli n. 7 vuotta väliä. Uuden S80:n pitäisi putkahtaa pian, salakuvia ei ole vielä osunut silmiin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1179 : 16.01.2014, 13:51:17 »
Mitäs mitäs, olenko teitä vanhempi, kun tuntuu nimenomaan siltä, että tietyt autot ovat edelleen tyylikkäitä, vaikka ovat vanhoja "muotoilultaan", juuri esimerkiksi BMW:t, Audit, Volvo V70... kun taas uudet sukkulamuotoillut, kuten V60, (uusi julkaisematon )MB C, jne. ovat rumia :)

Jos vaikka miettii Audi A5 vs. Mersun CLS, Audi A5 on vanhanakin tyylikäs, mutta CLS näyttää vanhana rumalta.

Makuasioita, makuasioita juu :)

Ja Volvoissa uusissa erityisesti keula on palannut tyylikkääseen muotoon konsepteissa, kuten tuo XC90 tai se Coupé joka oli XC:tä ennen kuvissa.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1180 : 16.01.2014, 14:07:01 »
Minä kun luulin että juuri kertyvä ikä muuttaa suhtautumista ja mallien nopeampi vanheneminen johtuu siitä... No täytyy myöntää ettei S60/V60 oikein sovi minunkaan silmään. Eniten häiritsee mersumainen valoratkaisu keulassa. Mutta muutoinkin pidän isommista autoista ja ne sopii silmään paremmin, merkistä riippumatta.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1181 : 16.01.2014, 15:28:47 »
Noniin, tässä kuva:


(Kuva poistettu lainauksesta.)


Volvon ikkunalinjan nousu on aika jyrkkä, ja taasen takaikkunan alareuna jää täysin eri tasolle kun jatkaa ikkunalinjan ja takalasin alareunan tuohon A-pilarin alapäähän.

Havainnollistit hyvin miksi Volvo on niin paljon paremman näköinen. :)

Saksalaisissa sivulinjan pilaa täysin tuo lahnamalli, kylkilinja on tasainen, aakea ja tylsä. Volvossa on kissaeläimen väijyntää, jännitystä ja vaarallisuutta, vrt mersun ja bemmin lehmä makuulla. Vähemmän yllättäen varsinkin tuon glk:n ratista löytyykin yleensä joku karvahattupää ja bemarin kebab-pizzeria yrittäjä.




Vastaan


« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 15:32:10 kirjoittanut v-femtio »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1182 : 16.01.2014, 16:51:28 »
Havainnollistit hyvin miksi Volvo on niin paljon paremman näköinen. :)

Saksalaisissa sivulinjan pilaa täysin tuo lahnamalli, kylkilinja on tasainen, aakea ja tylsä. Volvossa on kissaeläimen väijyntää, jännitystä ja vaarallisuutta, vrt mersun ja bemmin lehmä makuulla. Vähemmän yllättäen varsinkin tuon glk:n ratista löytyykin yleensä joku karvahattupää ja bemarin kebab-pizzeria yrittäjä.


Paremmuudesta en sanoa kuin omasta puolestani, ja sen olen jo sanonut.

Sen sijaan, ikkunalinjasta voisi kyllä pohtia yleisesti miksi korealaisilla, kiinalaisilla japanilaisilla ja muilla "senlaisilla"-merkeillä on nousevaa kylkilinjaa, mutta autoissa, kuten Jaguar, MB, BMW, Audi, Rolls-Royce, Bentley, Land/Range Rover , yms. on tasainen ikkunalinja... Volvokin kuului ennen näihin tasaisiin linjoihin...









Jopa mainittu Evoque on tasainen:




Miksi siis "arvokkaat" merkit käyttävät tasaista?




Ja nämä eivät?

« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 16:57:48 kirjoittanut Rodion »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1183 : 16.01.2014, 17:14:49 »
Tykkään tuon konseptin keulasta. Saa nähdä sitten lopputulos, XC 90.

Tuon Royalin kuva kyllä miellyttää enemmän silmää verrattuna moneen uuteen Volvoon :-\ Toivottavasti Volvoon saadaan vielä hieman enemmän särmää!
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1184 : 16.01.2014, 17:42:05 »
Tohon Rodionin kysymykseen, olisiko tietty konservatiivisuus hyve ns. premium luokassa? Eri kohderyhmiä miellyttää eri asiat.

Mun silmään toi royal näyttää vain vanhalta, muttei riittävän vanhalta, että sillä olisi mitään erikoista arvoa. Aikanaan hieno, mutta aika ajoi ohi.

 

Ateho  Elekma